Random 127 grader CPU Socket och voltage drops.

Permalänk
Medlem

Random 127 grader CPU Socket och voltage drops.

http://imageshack.us/photo/my-images/33/heheng.jpg/

skadad temp ?

lite orolig först när den drar upp i 127 grader helt random lite då och då under olika stresstest

och voltage droppsen kommer också lite då och då... (kör prime95 och kollar temps i OCCT och CPUID)

vad beror detta på tro ? ... ligger runt 60 grader i full load på alla cores.

Permalänk
Medlem

Vilket processor gäller det? :S

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Just värdet 127° har jag alltid förknippat med programvara som inte kan avläsa korrekt (högsta värdet på en 8-bitars int för tal med tecken).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frull3:

http://imageshack.us/photo/my-images/33/heheng.jpg/

skadad temp ?

lite orolig först när den drar upp i 127 grader helt random lite då och då under olika stresstest

och voltage droppsen kommer också lite då och då... (kör prime95 och kollar temps i OCCT och CPUID)

vad beror detta på tro ? ... ligger runt 60 grader i full load på alla cores.

Kolla temps i Hwinfo32, om du inte redan gjort det. Den skall visa båda mätaren från moderkortet, och från själva processorn. Testa det! Så kan du se, om någon mätare är trasig, eller om det faktiskt peakar sådär (vilket jag inte tror). Vdrops får vi alla, kanske inte extremt mycket. I full load får jag drops från .375 till typ 357, vilket inte göra mig någonting alls. Är relativt normalt.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Kolla temps i Hwinfo32, om du inte redan gjort det. Den skall visa båda mätaren från moderkortet, och från själva processorn. Testa det! Så kan du se, om någon mätare är trasig, eller om det faktiskt peakar sådär (vilket jag inte tror). Vdrops får vi alla, kanske inte extremt mycket. I full load får jag drops från .375 till typ 357, vilket inte göra mig någonting alls. Är relativt normalt.

Kanon, det var lungt med tempen där TACK!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frull3:

Kanon, det var lungt med tempen där TACK!

Alltid skönt att slippa oroa sig (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP