Aktivitets problem med 6870 crossfirex!

Permalänk
Medlem

Aktivitets problem med 6870 crossfirex!

Tjenare allesammans!

Nu är det så att jag precis köpte ett till 6870 kort för att köra crossfire, men det jag märkte när jag kollade prestandan i catalyst var att ena kortet låg på
ca 80% användning, medans det andra kortet endast låg på 5%, är en nybörjare inom detta område så hjälp skulle uppskattas!

Det kanske är någon annan som har stött på samma problem och har en busenkel lösning till detta?

Permalänk
Medlem

Installerat nyaste CAP?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Yes, installerade precis om w7 och uppdaterade moderkort och grafikkortet

Permalänk
Skrivet av eparaggare:

Installerat nyaste CAP?

CAP ger endast de senaste optimeringarna vilket oftast betyder de senaste speltitlarna.

Permalänk
Medlem

Vart kan jag nu hitta dessa? :s

Permalänk
Skrivet av Sotch:

Vart kan jag nu hitta dessa? :s

CAP finns på atis drivrutinshemsida men det kommer inte hjälpa dig ett dugg, om det nu inte är just RAGE eller kanske BF3 som du har problem med.

Permalänk
Medlem

Det spel jag hade uppe när jag kollade aktiviteten var wow, men det andra kortet gick ej upp i % då jag startade bf3 heller. Ska testa det du föreslog när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotch:

Det spel jag hade uppe när jag kollade aktiviteten var wow, men det andra kortet gick ej upp i % då jag startade bf3 heller. Ska testa det du föreslog när jag kommer hem

WoW kan inte använda 2 grafikkort är jag ganska säker på.(Rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Vad har du för övriga komponenter?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Beror väl på om han kör windowed med eller inte, har för mig dualkort konfigs strular en hel del med spel i fönster. De identifierar inte spelen som spel ibland och klockar ner sig.
Gällande om WoW stödjer SLI/CF kan säkert google svara på.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Sotch:

Det spel jag hade uppe när jag kollade aktiviteten var wow, men det andra kortet gick ej upp i % då jag startade bf3 heller. Ska testa det du föreslog när jag kommer hem

Skrivet av krigarkungen:

WoW kan inte använda 2 grafikkort är jag ganska säker på.(Rätta mig om jag har fel)

Jag tror WoW fungerar med CF, felet mångar gör är att köra i windowed mode och då fungerar aldrig CF. BF3 ska garanterat fungera om du inte där också körde i windowed mode. Kom ihåg att när du tabbar ner så lägger det andra kortet av ganska snabbt, nästan ögonblickligen.

Permalänk
Medlem

Båda korten körs när du kör i fullscreen, alltså inte i windowed.

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired