Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Vad jag kan läsa gör dom inget med chopper gunner dmg, utan mounted miniguns på transport heliikoptrarna vilket jag har förståelse för, men att dom ökar på AA förstår jag inte alls.

Ah my bad, "Helicopter Miniguns" läste för snabbt.. hur som helst att dom buffar AA är galet, då den redan är bra mot infanteri.

Skrivet av mattias_gbg:

Det är ju DICE.

Och för att ta några andra exempel.

De tycker det är så häftigt att döda nån bakifrån att inte bara är det enda "one hit kill" med kniv, de tar sig också tiden att göra en extra animation åt det.

Eller att dom bytt ut AT4 och tracer mot stinger, Javlin och guided missiles i fordon.

Allt för att spelarens egen förmåga att sikta ska vara så irrelevant som möjligt.

Japp, förstör spelet för oss som har över 30 IQ..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Det är ju DICE.

Och för att ta några andra exempel.

De tycker det är så häftigt att döda nån bakifrån att inte bara är det enda "one hit kill" med kniv, de tar sig också tiden att göra en extra animation åt det.

Eller att dom bytt ut AT4 och tracer mot stinger, Javlin och guided missiles i fordon.

Allt för att spelarens egen förmåga att sikta ska vara så irrelevant som möjligt.

Jag får animationen även om jag knivar, framifrån, från sidan eller medans jag springer efter en person...blir olika animationer för varje håll jag kommer ifrån

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Så ja, nu blir förhoppningsvis enklare att köra med kompisar när man kan mer eller mindre skapa egna squads!
Hoppades dock på en boost i jeten, lite för långsamma för min del!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ah my bad, "Helicopter Miniguns" läste för snabbt.. hur som helst att dom buffar AA är galet, då den redan är bra mot infanteri.

Det är helt rubbat att dom ökar på AA, folk kommer ju sitta ännu mer o skjuta mot infanteri o skita i flyg nu än vad det har vart innan. Dom borde ha begränsat hur lågt du kan skjuta med AA skiten, o kanske satt på någon form av LMG som på tanks mot infanteri, även dom är ju ruskigt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Skrivet av pixelroom:

Jag får animationen även om jag knivar, framifrån, från sidan eller medans jag springer efter en person...blir olika animationer för varje håll jag kommer ifrån

Ser man, kan du döda med ett "hugg" ?

Permalänk
Medlem

Synd att det nu inte finns något man som infanterist kan göra mot flygfän. Jävligt synd att de inte fixade det det förbaskade chatfönstret... Och ficklampan of doom är fortfarande kvar. En bunt buffar på vapen som ingen använder (P90, MP7 etc), känns inte som om Dice lyssnat på vad folk klagar på.

Nåväl, kommer säkert fortfarande vara skit roligt, förhoppningsvis fixar de till mer nästa patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Ser man, kan du döda med ett "hugg" ?

Även jag har fått animationer från andra håll, men misstänker att detta bara inträffar om personen är skadad sen innan. Medans bakifrån funkar även när folk har 100%

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

FPS limiter - Det bästa jag hört på länge. går det att skripta in så att detta startas direkt så man slipper skriva in det i konsolen varje gång?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Synd att det nu inte finns något man som infanterist kan göra mot flygfän. Jävligt synd att de inte fixade det det förbaskade chatfönstret... Och ficklampan of doom är fortfarande kvar. En bunt buffar på vapen som ingen använder (P90, MP7 etc), känns inte som om Dice lyssnat på vad folk klagar på.

Nåväl, kommer säkert fortfarande vara skit roligt, förhoppningsvis fixar de till mer nästa patch.

En duktig förare i Mobile AA kan relativt lätt ta hand om ett flyg som kommer för nära, dessvärre används dessa allt för ofta mote infanteri ist för mot flyg har jag märkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Att AA raketer nerfas har jag lite svårt att förstå. SOm många säger så är det i många fall nästan omöjligt att skjuta ner ett flygplan om piloten är bra nog. Hade ingame voice osv funnits så hade man kunnat sammarbeta bättre gällande plan och hjälpas åt att få ner dem från luften. Men som det är nu och då man inte kan kommunicera så tror jag nog att det kommer bli välldigt svårt mot flyg.
En sak som skulle hjälpt lite är att du, efter att ha fått en lock och väljer att inte skjuta direkt, inte tappar din lock bara för att piloten släpper flares. Jag brukar försöka vänta ut piloten och låta honom släppa flares innan jag skjuter min raket. Men då man nästan alltid tappar lock så blir det svårt.

Sedan tycker jag att stingers osv skulle kunna skjutas utan lock. Tex mot markmål. De skulle flyga lite random och inte gå att sikta på samma sätt som en rpg. Men att inte kunna skjuta en stinger eller javlin utan att först få en lock är lite löjligt. Är du helt själv vid en flagga och en fiende kommer i en tank och det enda du har är stingers så borde du kunna smyga upp bakom och försöka träffa honom med den. Det får som sagt gärna flyga lite i en spiral eller något och vara svår att sikta, men inte omöjlig att avfyra.

Att en HE inte bara försvinner när du blir skjuten tycker jag är bra. Kommer nog bli en dell TK pga detta. Men det är bra mycket verkligare och nadespamming i exempelvis Metro får en annan dimension.

Sedan kan jag tycka att en del sniper rifles borde kunna ge one-shot-kill. Ja, jag hade också retat mig på att bli snipad, men skall man vara lite verklig så skulle man nog vara rätt slut om man blir skjuten på 100 meters avstånd. Även om det bara är i magen så hade man nog haft ett stort hål på utgångssidan :). Kanske på hardcore iaf.

En sak jag gärna tycker att de kan få lägga till (kanske också i hardcore) är skdor på samma sätt som de har i Red Orchestra 2. Ett skott i buken och du kan fortsätta skjuta. Men du förblöder sakta och måste se över såret. Till detta kanske vi inte hade behövt medics utan att alla kan stoppa sina egna blödningar ifrån att bli värre. Detta finns ju lite på fordon i spelet som kan börja brinna och måste lagas innan de går sönder. Tycker det är lite konstigt att liknande mekanism inte finns på infanteri. Du kan skada en soldat så att han har 1% hälsa kvar. Men han kan springa runt som om ingenting hänt :). Efter ett tag får han tom tillbaka sin hälsa.
Sakta förblödning och blurrig vision i takt med att man förblöder hade varit trevligt. Detta kan som sagt vara en del av hardcore.

Gibba infanterister vid träffar av raketer och HE. Kanske låter makabert, men för mig handlar det om att se hemskheterna som krig faktiskt är. Kan ju vara en server setting så det finns "barnvänliga" servrar att välja. Kanske byta ut skotten mot Ahlgrens bilar i dessa och istället för att kniva varandra så kunde man ge varandra blommor.

Sedan vill jag fortfarande se ingame-voice. Gärna Squadleader-Squadleader, within squad samt global support channel. Global supprt channel är så att squad leaders kan be om flygunderstöd stöd och detta då hörs av alla piloter i laget.

Squads tycker jag fortfarande behöver lite mera jobb för att kännas rättfärdiga och servern bör kunna tillåta fler än 4 personer i en squad. Men om man är fler som spelar ihop och voice funkar så kan ju squad leaders synka anfall. Men som sagt, då måste voice fixas.

Hoppas annars att patchen löser de mesta instabilitetsproblem och ser glatt fram emot den.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Increased the damage of Helicopter Miniguns, AA guns, and Jet Cannons against infantry

Jag gillar detta. Kanske folk börjar bry sig mer om vad som händer i luften och snipers börjar markera dessa så man kan köra javelin på dem osv.

Speciellt miniguns tycker jag varit ganska lama. Jet Cannons är jag lite osäker på om det verkligen ska behövas.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

WOHO 3D

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

FPS limiter - Det bästa jag hört på länge. går det att skripta in så att detta startas direkt så man slipper skriva in det i konsolen varje gång?

Nu vet jag ju inte hur de löst det. Men BÖR ju funka som så att den lagrar det värde du sätter och kommer ihåg det nästa gång. Ungefär som mouse sensitivity i CS.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Seriöst.. var fan är IR och TACT nerfen? FÖr helvete Dice

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Fan va najs!

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

• Fixed visual corruption issues on certain Nvidia Cards

Hoppas detta är slutet för fyrkantiga lampor och blinkande väggar för min del. Olidligt o köra recon, då jag bara ser dom blinkande texturerna om jag använder någon form av scope. Dock har det ibland vart som om man haft wallhack för medans väggen blinkar kan man se om folk rör sig bakom den.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Kan man kolla vad de olika vapnen har för skada i bf3 som man kunde i bad company, jag har inte hittat nått sånt

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk

Nån som vet när man kan börja spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias_gbg:

Nån som vet när man kan börja spela?

1000CET

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk

Servers up again!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Har de fixat att man slipper bli disconnectad hela tiden?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ei:

Kan man kolla vad de olika vapnen har för skada i bf3 som man kunde i bad company, jag har inte hittat nått sånt

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ag42gMGK9WrwdHRfa...

dock stämmer den ju inte nu, med tanke på att dom ändrat dmg på vissa vapen.

edit: såg att den inte var klar, men ja det är lite att gå efter. orkar inte leta mera än så då jag kör på vapnen jag tycker är sköna att lira med

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Seriöst.. var fan är IR och TACT nerfen? FÖr helvete Dice

tänkte exakt samma.
Blir inte bättre av att dom NERFAR SCAR...... saken är redan jobbig nog som den är, hög rekyl, låg RPM, och medium damage, och så NERFAR de skitet? Ska vi som endast spelar engineer inte ha något alls att arbeta med? Nu är det fan bara M4A1 och A91 som duger..... skojj, DICE!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Spelet är uppe nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

En duktig förare i Mobile AA kan relativt lätt ta hand om ett flyg som kommer för nära, dessvärre används dessa allt för ofta mote infanteri ist för mot flyg har jag märkt.

Jag körde med Mobile AA på caspian border förut och stod en bit utanför våran bas (ru) på fältet och sköt på plan när en idiot från egna laget kommer i tank och kör på mig och kallar mig n00b camper för jag inte åkte och attackerade med den. När jag sen skulle laga Mobile aa så snor han den och åker in till checkpoint med den för att skjuta infanteri. En riktig jävla idiot. Förstår mig inte på folk som inte fattar hur man ska spela spelet taktiskt. Har allt för många gånger sätt folk som inte använder mobile AA mot flyg utan mot infateri i close combat. Varför nerfar dom scar? Inte så att den skadar för mycket nu.

Fattar varför jet canon blir bättre. Helt värdelös mot infanteri och eftersom idioterna på dice valde att ta bort bomber på planen (varför!?) så är ju jet canon det enda man kan använda mot infanteri. Fan dice har verkligen förstört flygplanen i bf3. Om man kör caspian eller andra flygbanor så ser man att flygplan nästan bara används för att ta ut andra flygplan. Det blir som en helt egen bana för dom.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dom är helt dumma i huvudet

G3A3 har 7.68, 20 Skotts Magasin, 500 Rate of Fire.. och dödar folk på 3 skott
M16A3 har 5.56, 30 Skotts Magasin, 800 Rate of Fire.. och dödar folk på 4 skott

Det dom har gjort nu.. är att göra så att G3A3 dödar folk på 4 Skott.. så VARFÖR skulle någon vilja köra med G3 när man kan köra med M16 som har 10 Mer Skott, och skjuter 300 RPM Snabbare? Det finns ingen logik bakom "nerfen".

Det ska väll vara 7.62 inte 7.68.

Men i alla fall den har grövre kaliber vilket innebär att den är ju till för att döda dig, jämfört med 5.56 som är till för att skada dig.

Då borde det ju vara så i spelet att G3:an skall ge mer skada an M16, G3.an borde ta lika mycket som en MG i spelet.

Men vill påminna dig om att G3:an är inget sprej vapen heller så det där med skotten är ju skit i samma, du får helt enkelt köra semi med det.:D

Permalänk
Medlem

Varför är inte kö systemet fixat, för jag har fått det funka 1 ggn sen sista server uppdate. Funkar det för er?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Är det någon som har möjlighet att kolla om TACT verkligen är lika stark fortfarande? Trodde att det var 'bekräftat' att den skulle nerfas?

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Vad dom skulle göra är att ändra vinklen på den mobila AA så den inte går att rikta i marknivå utan bara rakt upp och snett uppåt.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Fail
Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons.
Dock.. allt detta borde ha varit fixat vid LAUNCH.. alla vet att dom släppte spelet ALLDELES för tidigt..

Är du på riktigt? Hur ofta dör man inte av SCAR-noobs? Det är i stil med F2000 vad gäller OP. Ska engineer ha ett assault rifle-klassat vapen OCH RPG? Det låter som att du älskar obalans. Annars håller jag med om allt du sa.