Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Permalänk
Melding Plague

Samsung trollar Apple-användare i ny reklamfilm för Galaxy S II

Apple och Samsung är två mobiljättar med ett minst sagt infekterat förhållande. Det hela blir inte bättre av en ny reklamfilm för Galaxy S II, som förlöjligar Iphone-användare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hahaha:) Onsdagen blev inte så blek trots allt!

Visa signatur

En fråga har ett frågetecken (?), annars är det ett konstaterande.

Permalänk
Medlem

"I can never get a Samsung, I´m creative." haha spot on !

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Större är inte alltid bättre. Tycker skärmen är för stor och flytet inte lika bra som på iPhone. Men det är min personliga uppfattning. Smaken är ju som baken!

Permalänk
Medlem

Klockren!

Permalänk

Sweeeeeeet

Permalänk
Medlem

Ja dom är väldigt bra på att göra reklam inte

Permalänk
Medlem

Låter ju snarare som Samsung är pissed för att ingen köar till att köpa deras produkter. Vilket företag vill liksom inte ha lojala fans?

Permalänk
Medlem

Det där är reklam med ett roligt budskap!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tyckte den var bra

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BJORLING:

"I can never get a Samsung, I´m creative." haha spot on !

"Dude, you're a barista"
Det fick mig att skratta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Haha, nice! Såg också en reklamsida för galaxy 2 i nån tidning, allt som stod var "äppelmos" xD

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone och jag är inte kreativ Rolig reklam dock!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Haha riktigt bra! Och ja, jag hade nog vart en i kön

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik/Out:

Större är inte alltid bättre. Tycker skärmen är för stor och flytet inte lika bra som på iPhone. Men det är min personliga uppfattning. Smaken är ju som baken!

tycker detsamma, men reklamen var rolig ändå

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jag har en Iphone 4, men fan vad jag vill ha en Samsung Galaxy S2 istället. Mitt jävla (I-lands) problem är att jag fick min telefon i födelsedags present.

Permalänk

Underbar humor!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Kul reklam , inte som alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Låter ju snarare som Samsung är pissed för att ingen köar till att köpa deras produkter. Vilket företag vill liksom inte ha lojala fans?

Dem visar väl snarare att deras telefon är så bra att den inte behöver fanbois för att sälja.

OnT: Kul reklam men GS2 har fortfarande inget som motiverar en uppgradering från min gamla trogna SE W595.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

"I can never get a Samsung, I´m creative." haha spot on !

creeeeeeepy! jag länkade precis den här filmen på facebook och där skrev jag ""I can never get a samsung, I'm creative" hahaha! spot on"

och det var innan jag läste din kommentar! sick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ja dom är väldigt bra på att göra reklam inte

http://www.youtube.com/watch?v=fiNb5JDQunI

Fy tusan va "gej"

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChuckStar:

Jag har en Iphone 4, men fan vad jag vill ha en Samsung Galaxy S2 istället. Mitt jävla (I-lands) problem är att jag fick min telefon i födelsedags present.

Ip4 är ingen dålig telefon, finns bättre men är fortfarande ingen dålig telefon.
Men förstår ditt vilja ha:ande SGSII är en sjukt fin telefon

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Bästa reklamen på länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfo1989:

Haha, nice! Såg också en reklamsida för galaxy 2 i nån tidning, allt som stod var "äppelmos" xD

Såg denna med, rätt uppenbart att dom mena Apple. Rolig reklam här annars, väldgt löjlig men det är ju meningen. Visst gör dom (Samsung) tekniskt överlägsna lurar men Apple har en schysst integrering av alla komponenter/OS och upplösningen på skärmen är ju fantastisk. Svårt att knäcka tycker jag. Siri funkar inte så bra dock, har kollegor som showade off med den, inte så impad, men det är ju än så länge beta... Är inte så kreativ som han som köade men får iPaddan högre upplösning (trean) på skärmen är det inte omöjligt att jag faller offer även för denna.
Tack alla medlemmar av intresseklubben för att ni antecknar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Fy tusan va "gej"

Man skäms nästan när man ser slutklämmen.

För övrigt lustigt att språknazisterna på redaktionen som inte kan skriva iOS eller nVIDIA använder "trollar" i rubriken.

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

"I can never get a Samsung, I´m creative." haha spot on !

Haha exakt! Det är så Apple fansen tänker, som att dom är i en speciell krets där alla andra är "obildade och icke-kreativa", medans dom är artister med ett speciellt uppdrag - att smälla massa pengar på Äpplen.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Fantastiskt rolig

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Fy tusan va "gej"

Hmm, var den gamla damen transvestit menar du? Det enda som var gayiii var väl att den var Brittish.

Permalänk
Medlem

Så klockren reklam !

Tror nog att den där närmast religösa dyrkan av Apple kommer att avta med tiden när den "käre ledaren" gick ur tiden.
Dock kan det nog leda till något positivt i längden där folk börjar bry sig om produkterna och deras egenskaper mer än symbol och persondyrkan av Applesymbolen respektive Steve Jobs.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erik/Out:

Större är inte alltid bättre. Tycker skärmen är för stor och flytet inte lika bra som på iPhone. Men det är min personliga uppfattning. Smaken är ju som baken!

Jag håller med: Retina displayen är ju något andra tillverkare inte kommer komma i närheten av.:)

Skrivet av m0rk:

Låter ju snarare som Samsung är pissed för att ingen köar till att köpa deras produkter. Vilket företag vill liksom inte ha lojala fans?

Jag tycker att reklamen även är ett uttryck för att de inte har/får lika många köpare.:) "Apple-tjejen" som svarar den andra tjejen på ett retsamt sätt är ju mer en projicering för vad Samsunganvändare känner innerst inne, men man la över det hela på oss Apple användare.:O Ser inte meningen med det förutom Samsungs försök att ta billiga poäng:P (Att Apple valde att "hoppa över" 4G beror ju helt enkelt på att de inte anser tekniken färdig för att fungera i deras telefoner - än! Till skillnad från andra utvecklare ser ju Apple till att utveckla allt till 100% innan man ger sig in i segmentet. Och är man då beroende av andra aktörer så det är ju *självklart* att Apple väntar tills allt fungerar klockrent).

Skrivet av Ramblemoe:

Dem visar väl snarare att deras telefon är så bra att den inte behöver fanbois för att sälja.

OnT: Kul reklam men GS2 har fortfarande inget som motiverar en uppgradering från min gamla trogna SE W595.

Njae, detta visar ju snarare att Samsung är avundsjuka för att de inte säljer lika bra.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!