Hörlurar för 1k-1500kr som stänger ute ljud

Permalänk
Medlem

Hörlurar för 1k-1500kr som stänger ute ljud

Hej!

Finns det några hörlurar att rekommendera som stänger ute ljud bra och har en prislapp på helst runt 1000 kr men jag skulle kunna sträcka mig till 1500 om det behövs.

Några kriterier:
- sluten design
- heltäckande
- 3.5mm-kontakt
- ingen mikrofon (aka headset)

Har ett par Sennheiser HD 555 för tillfället vilka jag varit nöjd med men dom är väldigt öppna och släpper in mycket ljud ifrån omgivningen.
Jag vet inte om jag har så stora krav på ljudet egentligen (kopplar till moderkortet med 3.5mm-kontakt) men jag vill ha något av bra kvalité som jag kan känna mig nöjd med i många år framöver när jag ändå köper, har haft mina HD 555 i 6 år nu..

Permalänk
Medlem

ATH-m50

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Om du köper ett bra par hörlurar rekommenderar jag starkt att köpa ett bättre ljudkort.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Gillar du dina Sennheiser så ska du kika på HD25 dom kostar 1600 men dom är sjukt bra och stänger ute mycket ljud. Dom är också sjukt tåliga och inte för stora. Även väldigt bekväma. Du kommer inte behöva nå nytt ljudkort för att driva dom, dock kan du tjäna lite detaljnivå på det. Dom är dock inte heltäckande men prova dom så tror jag du blir varmt överraskad. Kört på HD650 och HD800 tidigare och HD25 behöver absolut inte skämmas i jämförelse. Sen att man kan stoppa in dom i sin iphone och lyssna på musik skadar inte.

Permalänk
Medlem

ath-m50

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

AKG K271 MKII

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av ett par http://www.inet.se/artikel/6606177/sennheiser-pc360-g4me-head...
Måste säga att dom är mycket bra ljud bekväma samt stänger ut ljud vilket kan skönt på tex lan

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87 MPOWER | CPU: Intel i7 4770k @ 4,6Ghz | Kylare:Corsair Hydro H80i | Chassi: Corsair 800D | GPU: ASUS GTX 680 DCII | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb |PSU: Corsair TX 650 80+ | SSD: Crucial m4 128gb | HDD WD 750TB 7200rpm | Skärm: BenQ 24" XL2420T 120Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Ser helt klart intressanta ut, är inget stort fan av spiralsladd dock, har datorn ståendes på golvet och det ser ut som att sladden kommer att dra i en lite..

Någon som vet ifall dom är bekväma att ha på sig under flera timmar även när man har glasögon? Har inga problem med mina HD 555 men jag har haft hörselkåpor på mig några gånger som gjort att det blivit ömt vid öronen av bågarna, om hörlurarna sitter för hårt så skulle det säkert kunna hända då också..

Är dom lättdrivna?

Skrivet av simonwellander:

Om du köper ett bra par hörlurar rekommenderar jag starkt att köpa ett bättre ljudkort.

Jo jag förstår detta, det gör säkert ont i audiofilernas hjärtan när man pratar om hörlurar för över 1000kr och ljud integrerat på moderkortet..
Köper troligen ett med tiden.

Skrivet av Ganksta:

Gillar du dina Sennheiser så ska du kika på HD25 dom kostar 1600 men dom är sjukt bra och stänger ute mycket ljud. Dom är också sjukt tåliga och inte för stora. Även väldigt bekväma. Du kommer inte behöva nå nytt ljudkort för att driva dom, dock kan du tjäna lite detaljnivå på det. Dom är dock inte heltäckande men prova dom så tror jag du blir varmt överraskad. Kört på HD650 och HD800 tidigare och HD25 behöver absolut inte skämmas i jämförelse. Sen att man kan stoppa in dom i sin iphone och lyssna på musik skadar inte.

Tack för tipset! Lär ju inte vara dåliga saker men jag hade ställt in mig på heltäckande men kom nu att tänka på att halvtäckande kanske är bättre pga glasögonen, vet inte om det gör någon större skillnad dock. Ljudisoleringen känns rätt så viktig, det är i princip därför jag vill ha nya, isolerar halvtäckande bra?

AKG K 272 HD verkar intressanta också? Man borde såklart åka till något ställe för att testa hur dom är att ha på huvudet egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

AKG K271 MKII

Enda skillnaden mot K 272 HD verkar vara att det följer med alternativa öronkuddar och att sladden går att ta bort och byta? Tack!

Skrivet av lonic:

Jag använder mig av ett par http://www.inet.se/artikel/6606177/sennheiser-pc360-g4me-head...
Måste säga att dom är mycket bra ljud bekväma samt stänger ut ljud vilket kan skönt på tex lan

Men dom är öppna vilket borde betyda att dom inte stänger ute ljud lika bra som ett par med sluten design? Dock så vet jag inte ifall jag är så intresserad av ett headset egentligen men det är säkert jättebra hörlurar.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="guran33;11640813"]Ser helt klart intressanta ut, är inget stort fan av spiralsladd dock, har datorn ståendes på golvet och det ser ut som att sladden kommer att dra i en lite..

Någon som vet ifall dom är bekväma att ha på sig under flera timmar även när man har glasögon? Har inga problem med mina HD 555 men jag har haft hörselkåpor på mig några gånger som gjort att det blivit ömt vid öronen av bågarna, om hörlurarna sitter för hårt så skulle det säkert kunna hända då också..

Är dom lättdrivna?

ja, dom är lätt driva min acer aspire 740g och min r400 driver dom utan problem, finns ath-m50s som är med rak kabel

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

logitech g930

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

ja, dom är lätt driva min acer aspire 740g och min r400 driver dom utan problem, finns ath-m50s som är med rak kabel

Jo vore bäst med en rak sladd, får kolla runt lite efter det.

Skrivet av the_raz:

logitech g930

Tack men jag är inte så intresserad av ett headset och vill helst ha sladd och inte trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Enda skillnaden mot K 272 HD verkar vara att det följer med alternativa öronkuddar och att sladden går att ta bort och byta? Tack!

Men dom är öppna vilket borde betyda att dom inte stänger ute ljud lika bra som ett par med sluten design? Dock så vet jag inte ifall jag är så intresserad av ett headset egentligen men det är säkert jättebra hörlurar.

Japp. Jag tyckte det var värt att köra på lite extra. Jag tycker att läderkuddarna är bättre, dessutom så isolerar dom mycket mer också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

In-ear för 59kr och sen headset över

Permalänk
Medlem

Logitech G35
låter sjukt bra och är det bästa headsetet med sladd som inte behöver ljudkort. Extrem bass och sluter runt öronen.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Logitech G35 är ett SKÄMT jämfört med detta

http://www.webhallen.com/hardvara/136066-tritton_pc51u_5.1_he...

8st Högtalare, 3.5mm, Släpper inte in Ljud, Avtagbar Mic, Grym Bas, Grymt Ljud

Grymt headset helt enkelt, har Black Ops versionen men det är samma headset i princip, rekommenderar starkt

http://www.sweclockers.com/galleri/7303-tritton-ax51-cod-blac...

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Logitech G35 är ett SKÄMT jämfört med detta

http://www.webhallen.com/hardvara/136066-tritton_pc51u_5.1_he...

8st Högtalare, 3.5mm, Släpper inte in Ljud, Avtagbar Mic, Grym Bas, Grymt Ljud

Grymt headset helt enkelt, har Black Ops versionen men det är samma headset i princip, rekommenderar starkt

http://www.sweclockers.com/galleri/7303-tritton-ax51-cod-blac...

Och Tritton är ett skämt jämfört mot riktiga hörlurar när det kommer till ljudkvalite.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Logitech G35 (samma som G930) fast med sladd istället å lite billigare annars e de samma skit, sen har dom trådlösa inte fått så bra betyg, efter ett tag har vissa haft problem med dom så inget bra val.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Och Tritton är ett skämt jämfört mot riktiga hörlurar när det kommer till ljudkvalite.

Ett Sennheiser för 3000kr, visst.. men det är en kategori för sig, Tritton 5.1 lurarna är utan tvekan en av dom bästa i den prisklassen, säkert köp.

Jag har provat Sennheiser, Tritton, Razer, Steelseries och Logitech, jag hör ingen skillnad mellan Tritton, Sennheiser och Logitech, jag väljer Tritton varje gång då dom är 5.1, det är väl mest vad du ska ha lurarna till det handlar om, i allmänhet så är Tritton bäst enligt mig då dom har 8 Högtalare och låter grymt bra. Sennheiser låter bättre men är Stereo, G35 är Stereo som manipulerar surround vilket är grov fail. Köp aldrig Logitech/SteelSeries iallafall.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Japp. Jag tyckte det var värt att köra på lite extra. Jag tycker att läderkuddarna är bättre, dessutom så isolerar dom mycket mer också.

Jo läste på något ställe att läder isolerar bättre än dom fluffiga (..) men dom släpper heller inte igenom någon luft vilket gör att det blir varmt/svettigt. Allt har sina för och nackdelar..

Skrivet av Mimematis:

In-ear för 59kr och sen headset över

Det är en billig lösning på det hela! Eftersom att jag inte är ute efter något headset så skulle jag lika gärna kunna köra hörselkåpor och in-ear.

Dom här modellerna verkar vara mest intressanta än så länge:
AKG K 271/272
Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm
Audio Technica ATH-M50S (fast S-modellen verkar inte säljas på allt för många ställen)
Sennheiser HD25-1 II (kanske men jag är lite osäker på halvtäckande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Och Tritton är ett skämt jämfört mot riktiga hörlurar när det kommer till ljudkvalite.

Har provat massvis med lurar innan Tritton och dom är överlägset bäst när det kommer till byggkvalité och prestanda per krona.

Kanske inget för att sitta och njuta av musik i en fåtölj, men till spel är dom guld.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Keeper of Traditions

Varför rekommenderar folk headsets trots att TS sagt flera gånger att han inte vill ha något headset....?

OnT: Kan varmt rekommendera denna mycket utförliga guide:
http://media.avguide.com/full_size_headphones_buyers_guide.pd...

ATH-M50 har fått många bra recensioner, även Shure SRH840 (som jag själv köpte) har fått väldigt bra betyg, även i den guiden jag länkade till.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Du kan också ta en titt på Denon AH-D1100. Slutna lurar, som är lättdrivna. Kör dem just nu med Asus Essence STX på ~10%. Har fungerat fint med MP3 spelare etc också.
Knata in på hifiklubben och testa, de är väldigt vänliga. Jag fick till och med låna hem ett par lurar under tiden de jag beställde kom i lager.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Logitech G35
låter sjukt bra och är det bästa headsetet med sladd som inte behöver ljudkort. Extrem bass och sluter runt öronen.

seriöst...logitech kan inte göra bra saker..sen för det andra..han vill inte ha nått headset. kolla första inlägget innan du skriver. samt han har lagt en budget på 1k-1,5k kr..dvs han vill ha dyra o riktigt bra lurar

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Jag tycker att du går till närmaste HiFiklubben och testar ett par http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_...
Jag rekommenderar dom starkt!

Men bästa tipset jag kan ge är väl att du provar dig fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Varför rekommenderar folk headsets trots att TS sagt flera gånger att han inte vill ha något headset....?

OnT: Kan varmt rekommendera denna mycket utförliga guide:
http://media.avguide.com/full_size_headphones_buyers_guide.pd...

ATH-M50 har fått många bra recensioner, även Shure SRH840 (som jag själv köpte) har fått väldigt bra betyg, även i den guiden jag länkade till.

Har också ett bar SHURE SRH840. De stänger ute väldigt mycket och har grym ljudbild enligt mig. 1500 på cdon

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ett Sennheiser för 3000kr, visst.. men det är en kategori för sig, Tritton 5.1 lurarna är utan tvekan en av dom bästa i den prisklassen, säkert köp.

Jag har provat Sennheiser, Tritton, Razer, Steelseries och Logitech, jag hör ingen skillnad mellan Tritton, Sennheiser och Logitech, jag väljer Tritton varje gång då dom är 5.1, det är väl mest vad du ska ha lurarna till det handlar om, i allmänhet så är Tritton bäst enligt mig då dom har 8 Högtalare och låter grymt bra. Sennheiser låter bättre men är Stereo, G35 är Stereo som manipulerar surround vilket är grov fail. Köp aldrig Logitech/SteelSeries iallafall.

Du sa det själv. Sluta ge råd om du inte vet något

OnT: Är det viktigt att det är hörlurar och inte in-ear?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Varför rekommenderar folk headsets trots att TS sagt flera gånger att han inte vill ha något headset....?

OnT: Kan varmt rekommendera denna mycket utförliga guide:
http://media.avguide.com/full_size_headphones_buyers_guide.pd...

ATH-M50 har fått många bra recensioner, även Shure SRH840 (som jag själv köpte) har fått väldigt bra betyg, även i den guiden jag länkade till.

Skrivet av santair:

Har också ett bar SHURE SRH840. De stänger ute väldigt mycket och har grym ljudbild enligt mig. 1500 på cdon

SRH840 verkar absolut intressant, många verkar gillar ljudet. Dock har vissa skrivit att dom klämmer åt rätt så hårt vilket inte verkar vara så bra då jag har glasögon, isolerar säkert bättre dock. Den kommer även med en spiralsladd som går att byta ut om man köper en rak sladd separat vilket inte skulle vara så jobbigt, gäller bara att hitta något ställe som säljer.

Skrivet av SoulShatter:

Du kan också ta en titt på Denon AH-D1100. Slutna lurar, som är lättdrivna. Kör dem just nu med Asus Essence STX på ~10%. Har fungerat fint med MP3 spelare etc också.
Knata in på hifiklubben och testa, de är väldigt vänliga. Jag fick till och med låna hem ett par lurar under tiden de jag beställde kom i lager.

Skrivet av Battebayo:

Jag tycker att du går till närmaste HiFiklubben och testar ett par http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_...
Jag rekommenderar dom starkt!

Men bästa tipset jag kan ge är väl att du provar dig fram.

Man borde givetvis testa sig fram så att man vet att det kommer passa en själv men jag tror inte att det kommer bli av, har inget i närheten om jag inte åker in till Göteborg.
Några har klagat på byggkvalitén på AH-D1100, verkar inte vara världens problem men jag behöver sortera ut några alternativ. Tack för förslaget!

Skrivet av nivv:

Du sa det själv. Sluta ge råd om du inte vet något

OnT: Är det viktigt att det är hörlurar och inte in-ear?

Ja det är viktigt.

Har sorterat ut det mesta ur min lista på något sätt nu, verkar luta emot AKG K 271 MK II, AKG K 272 HD eller Shure SRH840.
AKG K 271 MK II och 272 är rätt så lika, 271 verkar vara överlägsen men switchen som bryter ljudet när man tar av sig dom får mig att tveka lite, hur bra funkar den egentligen? Och det är en extra detalj som slits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

AKG K 271 MK II och 272 är rätt så lika, 271 verkar vara överlägsen men switchen som bryter ljudet när man tar av sig dom får mig att tveka lite, hur bra funkar den egentligen? Och det är en extra detalj som slits.

K271 och K272 är ju samma lur, men K271 är lite "bättre" ändå pga utbytbar kabel samt att man får med läderkuddar som ger bättre ljud (och är enligt mig skönare).
Switchen funkar bra än så länge för mig och har aldrig hört om någon som haft problem med den heller. Jag var också skeptisk till den innan jag köpte men det är inget jag oroar mig för nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

K271 och K272 är ju samma lur, men K271 är lite "bättre" ändå pga utbytbar kabel samt att man får med läderkuddar som ger bättre ljud (och är enligt mig skönare).
Switchen funkar bra än så länge för mig och har aldrig hört om någon som haft problem med den heller. Jag var också skeptisk till den innan jag köpte men det är inget jag oroar mig för nu.

Det låter bra! K 272 har väl inte switchen för att bryta ljudet heller? Jag ser det mest som en sak som kommer skapa problem men om du säger att det funkar bra så får jag lita på det, inte direkt läst att det ska vara några problem med den heller.