Härskare i luften eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det ser ut som att han kör med handkontroll eller joystick om man kollar på rörelserna.

Enligt hans tutorial på YouTube så kör han med tangentbord och mus.

Källa: http://www.youtube.com/watch?v=dBx_qiwWf64&feature=channel_vi...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Åkan:

Men tänk logiskt, du fattar väll att du lär dra åt något håll och samtidigt höja och sänka farten för att undvika, du får väll anpassa alla dessa kommandon efter situation.:D Sen kan du flyga så inser du det snabbt.

Jo, jag vet hur man undviker andra jaktflyg, men det är inte så lätt att undvika både mobil AA, stationär AA, helikopter med heat seekers, jetplan och infanteri med Stinger(?) samtidigt.

Permalänk

Vilket skönt flow den där chopper-snubben har. Bra fart nästan hela tiden. Det tycker jag är det svåraste med chopper. Så fort man tappar momentum så säger det bara pang för man hinner inte ta sig ur situationen.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Va kör du me joystick, tangenter, mus?

Snälla.. läs! Han kör med tangenter/mus, frågan har redan varit uppe 500ggr redan och fått svar -.-'

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jo, jag vet hur man undviker andra jaktflyg, men det är inte så lätt att undvika både mobil AA, stationär AA, helikopter med heat seekers, jetplan och infanteri med Stinger(?) samtidigt.

Är det väll, för att unvika mobil AA och stationär AA håller du dig på högre höjd och efter kanterna av banan där de inte kan nå dig med auto kanonerna, flyg inte rätt över bannan och spawn om du inte måste och attakera fiende planet när den kommer i det område du är eller låt de komma till dig och attakera dem när du blivit av med dem. Sen om du nu skulle behöva flyga där det är AA använd bosten och snabbt hitta saker som du flyger förbi som kan skyddar dig på vägen.

Sen helikopter med heat seekers, jetplan och infanteri med Stinger är inte så svårt häller man får vänta tills man kan släppa Flares, om man inte har fått det än så då skall man flyga lågt och efter sidorna av banan och bara åka in när AA eller något annat inte är där.

Anpassa efter situation så kommer det gå bra i alla fall bättre tills man fått mer saker till planen.

Permalänk
Medlem

[

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jäklar va sjukt..Undrar om han kör med mus och tangentbord eller om det är joystick som gäller?

Skrivet av widL:

Det ser ut som att han kör med handkontroll eller joystick om man kollar på rörelserna.

Han kör med mus och tangentbordet verkar det som, frågade ganska nyligen och fick det svaret. Lär kräva en hel del träning

Permalänk

jag kör med mus och tangentbord, tangentbord för tex U svänga eller i dogfights, switchar till mus när jag ska aimar mot tanks, infs, helis eller jets.

Permalänk
Medlem

Hade varit skoj att tävla spelet mellan länder. Swe vs Usa... Hade lätt tagit med irontjunfisk till mitt team

Permalänk
Avstängd

Like a Boss!
Respekt i sista videon alltså! fy fan.
skrapar i med landningshjulen i backen i full speed

tjunfisk: får du nåt motstånd i jetsen eller?
det ser ju löjligt lätt ut,eller är dom andra så kassa på att flyga helt enkelt?

fan nu vart man sugen på att testa lite jets
men det blir väl ett antal crash and burn innan man får nån kill i dom

100 kr om jag skjuter ner dig i en dogfight ?
är du med ;)?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Legender kommer att skrivas om den här 1ron Tjunfisk. Mon Capitan.

Permalänk
Medlem

Jag ville bara meddela att han kör med TANGENTBORD OCH MUS, så att alla vet det. Jag upprepar, TANGENTBORD OCH MUS.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Är det väll, för att unvika mobil AA och stationär AA håller du dig på högre höjd och efter kanterna av banan där de inte kan nå dig med auto kanonerna, flyg inte rätt över bannan och spawn om du inte måste och attakera fiende planet när den kommer i det område du är eller låt de komma till dig och attakera dem när du blivit av med dem. Sen om du nu skulle behöva flyga där det är AA använd bosten och snabbt hitta saker som du flyger förbi som kan skyddar dig på vägen.

Sen helikopter med heat seekers, jetplan och infanteri med Stinger är inte så svårt häller man får vänta tills man kan släppa Flares, om man inte har fått det än så då skall man flyga lågt och efter sidorna av banan och bara åka in när AA eller något annat inte är där.

Anpassa efter situation så kommer det gå bra i alla fall bättre tills man fått mer saker till planen.

Det är också bra att hålla koll på var du har ditt eget lags mobile AA. Vet inte hur många gånger jag fått folk nedskjutna när jag haft de efter mig i jets genom att dra på afterburner och flyga lågt över min egen mobile AA. Det säger bara fräääääääääääs sen är de döda.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Det är också bra att hålla koll på var du har ditt eget lags mobile AA. Vet inte hur många gånger jag fått folk nedskjutna när jag haft de efter mig i jets genom att dra på afterburner och flyga lågt över min egen mobile AA. Det säger bara fräääääääääääs sen är de döda.

Jo, jag brukar också göra det, hade det inte i tankarna när jag skrev.:D

Sen en till sak man kan göra är att flyga högt över deras spawn, sen när de lyft, flyger du in bakom dem bara och slaktar dem, de kommer inte fatta vart du kom ifrån, skit kul att se paniken folk får, fladdrar med planet för de vet inte vilket håll de skall flyga åt.:D Sen ger de upp och då har du luftrummet fritt ett tag i alla fall.

Permalänk

Alltid kul å titta på andra som flyger, så inbillar man sig att det ser rätt lätt ut, så testar man själv å flyger in i ett berg eller liknande

Permalänk
Medlem

han e fet bra

Permalänk
Medlem

Är det värt att leta fram joysticken igen? Tog bort min då jag upplevde det bara krånlade med kontroller och så. Men det kanske har blivit bättre nu.

Permalänk

Kör själv mkt jets, är inte så högt placerad på leaderboardsen pga jobb.

Men några tips:

Binda "pitch up" till space på tangentbordet. Detta tillåter en att göra mkt häftigare manövrar utan att switcha mellan mus och tangentbord.

samt försök att hålla en hastighet av konstant 300 i dogfights för att ha maximal svängradie.

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

Like a Boss!
Respekt i sista videon alltså! fy fan.
skrapar i med landningshjulen i backen i full speed

tjunfisk: får du nåt motstånd i jetsen eller?
det ser ju löjligt lätt ut,eller är dom andra så kassa på att flyga helt enkelt?

fan nu vart man sugen på att testa lite jets
men det blir väl ett antal crash and burn innan man får nån kill i dom

100 kr om jag skjuter ner dig i en dogfight ?
är du med ;)?

Har kört runt 60 1v1 matcher dogfights, har än så länge bara vunnit, en match e först till 5, har dött 2 ggr hittills ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massemannen:

Flyger med en gammal Microsoft Sidewinder, funkade klockrent i BF2... Men så som han gör i början av videon och tittar runt i cockpiten, hur gör man det ?

Vet inte om någon svarat på detta redan men du håller in höger musknapp

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Synd bara att INGEN försöker skjuta ner honom, hur svårt är det då? Enkelt att äga när det inte är 64 spelare och duktiga motståndare...

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Skrivet av Mumspojken:

Kör själv mkt jets, är inte så högt placerad på leaderboardsen pga jobb.

Men några tips:

Binda "pitch up" till space på tangentbordet. Detta tillåter en att göra mkt häftigare manövrar utan att switcha mellan mus och tangentbord.

samt försök att hålla en hastighet av konstant 300 i dogfights för att ha maximal svängradie.

Är det 300 som är den optimala hastigheten för att svänga så snabbt som möjligt? Då menar jag inte svänga så kort väg som möjligt utan snarare grad/sekund. Har funderat mycket över det där.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk

Yes du kan själv testa det. Man är uppe i strax under 10g konstant med den hastigheten (9.5+ ish iallafall).
Jag tolkar g-krafterna som grad/sekund:).

verkar finnas en gräns: När man håller intervallet 300-315 minskar svängradien avsevärt, men går man >300 är hastigheten alldels för låg och man får ett slags mini stall, där svängradien ökar.

Permalänk
Medlem

Om inte Jets vore så förbannat tråkigt hade man kanske provat på det men ja :/ Helikopter är dock riktigt roligt om man kör med nån polare och man får fokusera på mark!

Ser tyvärr inte så mycket mening med Jets, visst det ska vara med i Battlefield osv osv. Men dom hade kunnat göra dom roligare och göra dom mindre "one man army".

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Generellt sätt när man är etta eller på toppen så har man spenderat väldigt mycket tid på det och det är ju upp till var och en hur man väljer att lägga upp sin tid på dagen.

Han är riktigt bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|