Datorn startas och stängs av sedan startas.

Permalänk
Medlem

Datorn startas och stängs av sedan startas.

Tjenare!
Jag fick igår hem mina delar till datorn. Det var en processor, RAM och moderkort. Det var första gång jag bytte moderkort igår, men det verkade ha gått bra. Datorn fungerade jättebra igår kväll. Och i morse, men sedan vid 11-tiden så installerade jag uppdateringar med "Windows Update" och sedan dess har datorn ballat ur totalt.

Det började med att jag startade om datorn för att uppdateringarna skulle installeras, men när "Välkommen" visades så la datorn bara av. När jag sedan tryckte på powerknappen så började fläktarna gå i kanske 1 sekund, sedan la den av i kanske 3 sekunder, sedan gick den igång igen. Den lägger sedan av igen efter 1-15 minuter. Jag hann till och med köra lite BF3 innan den la av.

Såhär blir det när jag trycker igång den: http://www.youtube.com/watch?v=O5B9HNjMkhI

Observera att fläktarna går igång på max.

Jag vet inte om jag har satt någon sladd fel eller något, men det känns inte så.

Processor: AMD Phenom II X4 965 3,4GHz
Moderkort: ASRock 3N78D
RAM: 2x4gb 1600MHz
Grafikkort: XFX Radeon HD5750 512mb
Nätaggregat: 550W

Är det någon som vet hur jag ska göra? Jag har försökt gjort en systemåterställning, men den hinner inte bli klar innan datorn lägger av.

Tack på förhand!

Permalänk

om du startar datorn och bara låter den stå i bios under en period startar den om då?

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

om du startar datorn och bara låter den stå i bios under en period startar den om då?

Ibland hinner jag inte ens komma till skärmen där jag får trycka F2 eller DEL, och ibland kommer jag så långt att jag kan gå in på en hemsida eller något. Men just nu är den inne i BIOS. Väntar lite och ser ifall den dör även i BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

om du startar datorn och bara låter den stå i bios under en period startar den om då?

Den dör inte där, inte än iallafall.

Permalänk

har helt glömt bort den här tråden, fungerar det i felsäkert? Annars kan du ju alltid ominstallera burken. Jag hade velat köra ett hdd test på den för o se om den är sönder.

på denna sidan kan du se några gratisprogram som testar hårddisken http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/tp/tophddiag.ht...

mest troliga är dock att de har något med din uppdatering att göra. Börja att köra i felsäkert om de funkar där o återställning inte fungerar hade ja nog blåst maskinen o ominstallerat.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570