Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Sjysst idé med macbooken där. Helt klart bra att foliera-bort det horribla äpplet. Ska genast överväga detta Var plockade du folien och isåfall, vilket produktnummer? Antar att jag kommer få spackla lite för att fåbort äppel-skiten på locket här

Hehe, du kan dra dit folieringen utan att äpplet syns också, bara de att när du lägger på det så låter du bli att trycka fast det just där runt/på äpplet, hehe..

Den går att köpa via ebay (3M Di-Noc) eller på biltema artnr: 33525 så får du bort det där som verkar vara något heligt äpple.. det har gått för långt med apple fanboys när dessa folk tycker att om man täcker över loggan så är man dum i huvudet.. Fast fanboysen kanske tar det där med PC bokstavligt talat, att en personal computer är personlig och där får man trots allt modda bäst man vill, men en mac däremot, aj aj aj! Jag vill helst kunna göra vad jag vill med mina egna prylar, så jag tycker att du skall göra detsamma, det är rätt det!

Kommer väl bli misshandlad efter att köper mig en iphone 4S imorgon och antagligen moddar den med Kan bli farligt det här!

Jag tycker det är snyggare utan logga på samtliga produkter (och bilar för den delen) slipper folk haka upp sig på märket så att säga.. har t.om tagit bort BMW emblemen från de BMW's jag haft tidigare hehe Fast nu har jag iofs skurit ut för märket på macbooken, så kanske säger emot mig själv lite här

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Sjysst idé med macbooken där. Helt klart bra att foliera-bort det horribla äpplet. Ska genast överväga detta Var plockade du folien och isåfall, vilket produktnummer? Antar att jag kommer få spackla lite för att fåbort äppel-skiten på locket här

Dumpa skiten i sjön är också ett alternativ

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

det är snyggt men du borde söka hjälp med ditt beroende

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Är kolfiber dyrt? Hade velat ha ett chassi gjort av det.

Permalänk
Medlem

Snart kommer killen wrappa in sig själv också i kolfiber XD

Visa signatur

De du

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Är kolfiber dyrt? Hade velat ha ett chassi gjort av det.

Om du tänker att faktiskt göra hela i kolfiber, så ja, då är det svindyrt..
MEN, tänker du bara "slå in" eller "foliera" ett befintligt Chassi så är der ju billigt.. Må hända att du behöver 2, alternativt 3 rullar.. Men va gör de när dem kostar en 150kr styck?

De blir ju snyggt som F*n! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Dumpa skiten i sjön är också ett alternativ

Absolut, fast det är inte lika kul

Skrivet av Mr.Azum:

det är snyggt men du borde söka hjälp med ditt beroende

Alla gånger

Skrivet av zebra3:

Är kolfiber dyrt? Hade velat ha ett chassi gjort av det.

Som sagt nedan, ja, riktigt kolfiber är dyrt! Kolfiberfoliering däremot är billigt

Skrivet av zrra:

Snart kommer killen wrappa in sig själv också i kolfiber XD

Haha ja, inte långt ifrån!

Skrivet av Littlelen:

Om du tänker att faktiskt göra hela i kolfiber, så ja, då är det svindyrt..
MEN, tänker du bara "slå in" eller "foliera" ett befintligt Chassi så är der ju billigt.. Må hända att du behöver 2, alternativt 3 rullar.. Men va gör de när dem kostar en 150kr styck?

De blir ju snyggt som F*n! =D

Tror faktiskt det lär räcka med endast 2 rullar, och då lär man få en hel del över också!

Nu har jag skaffat mig en iphone 4s, fast den tänker jag då inte foliera!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Lider själv av samma sjuka...
Har hållit på ett tag att bygga en dator med det mesta folierat.
Hela insidan, delar av utsidan och t.o.m RAM minnerna...

Permalänk
Medlem

Har själv lekt lite med kolfibervinylen ifrån biltema, jäkligt skoj och går att göra mycket roligt med de. Har dock haft stora problem med att den alltid lossnar i hörn. T.ex. min gamla 3gs så drog jag på och gjorde iordning, är snyggt första timmarna men sen brukar de krypa lite samt lossna ifrån hörnen, något ni märkt?

Ska visst finnas någon primer för det, men inget jag hittat i Sverige än..

Snyggt galleri!

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Medlem

Blir det inte fina repor i alla stackars saker när du drar med kniven längs sidorna på dem?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Har nu folierat min iphone och hörnen blev väl lite halvt kassa men godkända. Även ZTE Light plattan fick sig en omgång och där blev resultatet ungefär som med Iphone men lite finare.

Sen fick även sidopanelen på chassiet en omgång. Ser riktigt nice ut nu!

Permalänk

Är det någon av er som provat att skarva folien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Littlelen:

Är det någon av er som provat att skarva folien?

Tips:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2mBclTY_Uo

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk

Sant!

Tack för det!

Men min fundering va just med folie runt skärmen på min Macbook... Vette sjutton om jag ska/vågar täcka hela skärmen men Kolfiber för att sen ta bort och skrota det.. kan ju fastna på skärmen (iofs går det ju att behålla baksidan av folien) men är ändå ett väldans jobb...

Förstår ni på ett ungefär?

Permalänk
Medlem

Snyggt... förväntade mig nästan en folierad katt (husdjur) i slutet

Visa signatur

Chassi: FD Define XL Black Pearl | CPU: i7-3930K + Corsair H80 / CNPS12X | Mobo: Asus Rampage IV Extreme | Minne: 32gb Corsair 1600 | SLI: 2 st Asus GTX 580 CU ii 1.5 | Hdd: 1 st 750gb SSD System + 2 st. Kingston HyperX SSD 120GB + 2 st Intel 320 SSD 160gb + 2 st WD 2TB | U3011 30" + 2 st BenQ FP241W 24" | Corsair 1200w + Razer blackwidow mech | Cambridge DAC + Harmony D Ear 90 + HD 650 | WACOM INTUOS 5 Touch...

Permalänk
Medlem

tillochmed bil nyckeln har du satt det på nu fick man lust att göra lika på skol datorn

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisser:

Lider själv av samma sjuka...
Har hållit på ett tag att bygga en dator med det mesta folierat.
Hela insidan, delar av utsidan och t.o.m RAM minnerna...

Hehe inte lätt det där Alltså att bli av med att foliera saker, haha.

Skrivet av DevizioN:

Har själv lekt lite med kolfibervinylen ifrån biltema, jäkligt skoj och går att göra mycket roligt med de. Har dock haft stora problem med att den alltid lossnar i hörn. T.ex. min gamla 3gs så drog jag på och gjorde iordning, är snyggt första timmarna men sen brukar de krypa lite samt lossna ifrån hörnen, något ni märkt?

Ska visst finnas någon primer för det, men inget jag hittat i Sverige än..

Snyggt galleri!

Jo visst är det skoj!

Jag har inte haft några problem med hörnen faktiskt, det gäller att rengöra noga innan applicering, annars lossnar det nog som för dig!

Tack!

Skrivet av Fyren:

Blir det inte fina repor i alla stackars saker när du drar med kniven längs sidorna på dem?

Nix Man får ju se till att man drar på ett sådant sätt att man inte nuddar med något vasst på själva datorn, tålamod är viktigt!

Skrivet av IntelAti:

Har nu folierat min iphone och hörnen blev väl lite halvt kassa men godkända. Även ZTE Light plattan fick sig en omgång och där blev resultatet ungefär som med Iphone men lite finare.

Sen fick även sidopanelen på chassiet en omgång. Ser riktigt nice ut nu!

Haha, har du någon bild på iphonen?

Skrivet av Littlelen:

Är det någon av er som provat att skarva folien?

Ja, det funkar alldeles utmärkt och märks knappt om du skarvar på ett sådant sätt att linjerna följer varandra vid skarven! Då ser man det endast om man vet att det är en skarv där, annars lär ingen direkt se det.

Skrivet av Nalfaren:

Snyggt... förväntade mig nästan en folierad katt (husdjur) i slutet

Tack!
Hahaha, ja de vore humor, kanske skulle foliera någon av hundarna

Skrivet av swehunter2000:

tillochmed bil nyckeln har du satt det på nu fick man lust att göra lika på skol datorn

Yes! Den var så sliten att jag kände mig tvungen att göra det.

Jag har provat klarlacka filmen här om dagen och jag är jätteförvånad över hur verkligt det ser ut med klarlack på, ser precis ut som riktigt kolfiber då. Har tyvärr inte tagit någon bild på det ännu, men skall göra det snart!

Kör hårt°!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna ta en bild på iphonens framsida?:)

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-4770K Kylare: Noctua NH-U14S GPU: EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB SC SLI Mobo: ASUS Maximus VI Formula PSU: Corsair AX 1200W PSU RAM: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB SSD: Corsair SSD Force Series GS 360GB CHASSI: Corsair Obsidian 650D Midi Tower Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX Hörlurar: Sennheiser HD 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Hehe inte lätt det där Alltså att bli av med att foliera saker, haha.

Jo visst är det skoj!

Jag har inte haft några problem med hörnen faktiskt, det gäller att rengöra noga innan applicering, annars lossnar det nog som för dig!

Tack!

Noga rengjort med isopropanol, känns ej som biltemas fäster lika bra på just hörnen. Efter ett tag när de kylt ner så verkar de som de expanderar lite.

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk

Riktigt snyggt! Jag blir inspirerad till att göra detta själv. Allting blev hur snyggt som helst ju, särskilt Macen, Laptopen och Mobilen. Skulle lätt göra det med min Acer. Det kan va snyggare utan att va original iallafall.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk

Kan ju säga att Isopropanolen (även kallad 2-propanol, isopropylenalkohol) 56kr på apoteket, fråga efter så har dem, var fruktansvärt hjälpsam!

Tyvärr så blir biltemas film väldigt hård efter uppvärmning och är lite smålurig att få till runt hörn.
Har folierat hela överdelen på min macbook, lock + runt skärm, blev ganska så bra, men hörnen inte 100%

på helt släta ytor funkar det hur bra som helst och blir hur snyggt som helst! =D