Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Thermalright HR-02 Macho

Just köpt denna tjockis. Någon som har erfarenheter av den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenger:

Just köpt denna tjockis. Någon som har erfarenheter av den?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara en väldigt trevlig kylare, är lite förvånad över att den inte får mer uppmärksamhet här på Sweclockers, verkar vara ett bra alternativ för folk som inte gillar Noctuas färgscheman om inte annat

http://www.hardocp.com/article/2011/07/26/thermalright_hr02_m...

"The HR-02 Macho from Thermalright is a mighty impressive cooler. Clearly, Thermalright has seen the trend of new hybrid water coolers entering the market and has responded in turn. Thermalright's response is well received. At stock speeds the Macho is a mere 5 degrees Celsius behind the top rated water cooler when set to high. Overclock the CPU and the difference remains largely the same with a difference of only 5.7 degrees Celsius. Impressive considering we are talking about air cooling versus water cooling. If that wasn’t enough, once you factor in sound the HR-02 Macho is downright silent compared to the water cooling units. I can’t say it enough, this is no small feat the Macho has accomplished. All that’s left is to determine just how much all of this greatness will cost."

http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/thermalright...

"Summing everything up, we can conclude that Thermalright HR-02 Macho definitely deserves our Recommended Buy title. However, we liked it so much that we decided to upgrade its award to Editor’s Choice title for being the best air-cooler for central processors in its price range"

Permalänk
Medlem

Den är baserad på HR-02, en dyr men väldigt bra kylare när det gäller lågt luftflöde. Antagligen en av de bästa i världen när fläktarna enbart körs på 5V eller passivt. Du kommer inte bli besviken.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Hm. Jag har ett problem. Jag får inte plats med fläkten som följer med. För stora kylflänsar runt cpun. Ska jag köra passivt? Hänga på en mindre fläkt? Hur gör jag det bäst? Kan jag hänga på en 120mm med kattstrypare?

Kan jag ta bort 140 mm fläkten som blåser ut varmluft ur lådan och låta den medföljande fläkten blåsa neråt, in i chassit? Eller blir det för varmt i lådan då? Kan man inte ha två fläktar fram för intag, en i toppen för intag, och så en på sidan och en bak för utblås? Eller blir då gpun för varm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenger:

Kan jag ta bort 140 mm fläkten som blåser ut varmluft ur lådan och låta den medföljande fläkten blåsa neråt, in i chassit? Eller blir det för varmt i lådan då? Kan man inte ha två fläktar fram för intag, en i toppen för intag, och så en på sidan och en bak för utblås? Eller blir då gpun för varm?

Skickades från m.sweclockers.com

Hängde inte riktigt med på hur du menade med detta, men du frågade ju om du kunde köra den passivt och den verkar prestera väldigt bra passivt http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/thermalright...

Om du har bra luftflöde i chassit borde det räcka en bit... Vilket chassi har du förresten? Annars brukar ju det fungera bra att ta in luft i fronten och blåsa ut den där bak och i taket, och låta den i sidan blåsa på grafikkortet

Permalänk
Medlem

Jag har nu hängt på em vanlig 120mm fläkt med clipsen som ska hålla fast den alldeles för stora fläkten som följde med. Måste jag ha cpu-fläkten inkopplad, eller är det okej med en vanlig chassifläkt som kyler?

Och ja, den verkat bra även passiv. Ska prova detta nu iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av frenger:

Jag har nu hängt på em vanlig 120mm fläkt med clipsen som ska hålla fast den alldeles för stora fläkten som följde med. Måste jag ha cpu-fläkten inkopplad, eller är det okej med en vanlig chassifläkt som kyler?

Och ja, den verkat bra även passiv. Ska prova detta nu iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej du måste väl egentligen inte ha cpu-fläkten inkopplad, möjligen får du nåt "cpu fan error" meddelande så att den inte vill starta av den anledningen (med det går väl att kringgå). En chassifläkt ("påkopplade" eller ej) skall väl gå bra att använda

Men testa dig fram lite försiktigt och håll koll på temperaturen bara så skall det nog gå bra

Permalänk
Medlem

Jo, jag fick ett cpu fan error, men det gick att kringgå. Idle temp gick från 53 till 38 direkt. Oklockad, dock. Ska leka mer imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk