Permalänk

[QUOTE="tobbe84;11522697"]

Skrivet av Oldvikingschool:

Öka inte volten... Den står på 1.476 på standard men hur högt jag än klockat så rör volten inte över 1.376 med Prime95 på.[/QUOTE

testa som sagt allt , höjde jag blk mer änn med typ 3 så vägra den bota .. gav upp o drog ångerrätt !

Om du kollat recensioner så bör du ha sett att moderkorten är inte helt kompletta för överklockning. Msi gjorde bara en miss och släppte en uppdatering som gynnar överklockare.

Permalänk
Medlem

Nån som har en lösning på hur man låser Pci-e frekvensen till 100?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Nån som har en lösning på hur man låser Pci-e frekvensen till 100?

På A75MA-g55 så är pci-e bussen på separat flik oberörd av BLKen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

På A75MA-g55 så är pci-e bussen på separat flik oberörd av BLKen

Det är inte loligt alla gångel
Det verkar som om MSI har det bättre kortet för överklockning för en gångs skull.
Köpte mitt ASUS F1A75-M PRO på fyndhörnan för nästan halva priset.
Ska rota runt i bioset när jag sätter in den i ett mindre chassie, den satt i min Obsidian 800D....
Nu har jag redan rivit datorn igen, så det får vänta ett tag

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Skulle det inte passa med en sweclockers recension på den processorn? Det finns trots allt en hel del läsare i forumet med en låg budget.

Det finns en del (som jag) som även vill bygga en dator så billigt och bra som det går.
Då är det lite roligt när AMD kommer med lite klurigheter
Det att man kan låsa upp Phenom II x2 & x3 nästan utan problem & på grafiksidan HD9650 spm gick att låsa upp til HD9670.
Vore kul om det visar sig att de lyckas krympa även Ph II till 32mn på FM1.
Denna är ju en Athlon II krymt till 32nm.
Vad händer om Ph II x6 går att krympa till 32nm.....

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Vad händer om Ph II x6 går att krympa till 32nm.....

Testa dela med 0, ger nog samma resultat...

Nä, men detta tror jag, skulle kunna bli AMD's nya budget/mainstream plattform. (Ja, jag vet att den är budget, men med en krympt PhenomII så kan den nog tuffa på rejält!)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Det är inte loligt alla gångel
Det verkar som om MSI har det bättre kortet för överklockning för en gångs skull.
Köpte mitt ASUS F1A75-M PRO på fyndhörnan för nästan halva priset.
Ska rota runt i bioset när jag sätter in den i ett mindre chassie, den satt i min Obsidian 800D....
Nu har jag redan rivit datorn igen, så det får vänta ett tag

Köpte a75ma-g55 när den kostade 575kr på Inet, nu har den ökat kraftigt.

Lustiga i det hela var att jag förväntade mig inte mycket tills beta koden för BIOS v1.3 dök upp på deras forum som bjöd på massa godis.

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Testa dela med 0, ger nog samma resultat...

Nä, men detta tror jag, skulle kunna bli AMD's nya budget/mainstream plattform. (Ja, jag vet att den är budget, men med en krympt PhenomII så kan den nog tuffa på rejält!)

Det lär den kunna, själv vill jag se en 32nm för strömmen/värmen annars tycker jag phenom 2 är bra som den är, den är overkill redan från start ändå till de flesta. De allra flesta behöver typ en singlecore Atom första gen som går i 2ghz. Jag har en AMD dual och den värmer fan upp hela rummet
så fort den är igång, typ en 65nm eller nåt. Jag vill ha nåt kallt som jag kan köra nästan helt passivt då är jag nöjd. Det går åt 32nm då.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Oldvikingschool #128
Hur funkar hårddisk/ssd med din överklockning?
Är du tvungen att köra i IDE-mode då eller?
Jag har läst att folk har problem med det.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Skrivet av jacozz:

Oldvikingschool #128
Hur funkar hårddisk/ssd med din överklockning?
Är du tvungen att köra i IDE-mode då eller?
Jag har läst att folk har problem med det.

Kör IDE, med software Raid 0. Kan ej gå över 103MHz BLK med RAID påslaget

Permalänk

153MHz BLK blev det högsta jag kunde nå på grund spänning 1.376v.

Har beställt H100 kylare och sedan ska det prövas och lyfta volten

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande fundersam över överklockning på dessa brädor, hur gör ni?

Är det FSB-höjning som gäller, eller funkar det att bara putta upp multipeln?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Nu har det släppts en ny Athlon till FM1, jag vill se resultat inom närmaste veckorna ifall någon köper den!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Jag kunde nå 156mhz blk 4.51ghz som högst med 1.407v. Funkar riktigt bra till renderingar, sämre till spel då interna klockan går fortare efter 137mhz blk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Precis som många är inne på i andra diskussioner, "Lab Burst Mode" är en riktigt sneaky funktion som påverkar realtidsklockan. Med andra ord, allt ser ut att gå snabbare i benchmarks, men i verkligheten är det interna klockan som går långsammare.

Gjorde en liten video under testandet här på kontoret..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Precis som många är inne på i andra diskussioner, "Lab Burst Mode" är en riktigt sneaky funktion som påverkar realtidsklockan. Med andra ord, allt ser ut att gå snabbare i benchmarks, men i verkligheten är det interna klockan som går långsammare.

Gjorde en liten video under testandet här på kontoret..
http://www.youtube.com/watch?v=ccn_t6V2DKQ

Testandet på kontoret? Innebär det att en recension är på gång?

Man ser ju nästan med blotta ögat att klockan går för långsamt där!

Finns ju en "nyare" variant nu också, Athlon II X4 651 FM1, som är lite högre klockad med, hade varit kul att se hur den presterar i stock med, så hade man sluppit de här överklockningsproblemen. Billiga är de i alla fall...