Permalänk
Medlem
Skrivet av Akuma:

Hellre det än att kartan översvämmas av "air-whores", folk som ser BF3 som inget annat än ett spel där 100% av tiden skall spenderas i plan/helikoptrar.

Har för ofta stött på folk som har 50 kills och 0 deaths for att dom får härja fritt i luften på stora banor.
Spelet behöver MER AAs än något annat. Öka rangen på Stingers och ge Engineers mer ammo.
Vem som kom på idén att ge aircraft OBEGRÄNSAT antal flares är ju fan inte riktigt klok

Handlar som föregående talare sa, helt och hållet på AA i ditt lag.
En helikopter som frontar en duktig AA-förare, dör. Så enkelt är det.

Skyll således inte på luftstyrkan i motståndarlaget, dom gör exakt vad dom ska göra, trycka tillbaka tanks / bilar / jets / choppers så att deras respektive får härja fritt på marken.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Skrivet av Akuma:

Vem som kom på idén att ge aircraft OBEGRÄNSAT antal flares är ju fan inte riktigt klok

Ja eller obegränsat med ammo. Borde behöva landa i huvudbasen och fylla på efter ett tag som i arma2. Jag vill ha obegränsat ammo som infanteri också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

BF3 är ett bra spel, men det är ju totalt omöjligt att ha kul när lagen är så totalt värdelöst balanserade som de faktiskt är.

Detta är exakt varför mitt intresse för BF3 har sjunkit i botten på senare tid. BF3 är kul, men i 80% av fallen går det helt enkelt inte att spela.

Och jag när säger 80% så överdriver jag inte för ett öre, snarare ligger siffran i underkant. Som TS säger, det handlar inte om att spelaren själv är dålig eller på något annat sätt "spelar fel". När ett lag STÄNDIGT vinner med mellan 100-200 tickets (oftast närmare den högre siffran, och inte alltför sällan närmare 250) är detta en indikator på att något är väldigt, väldigt galet. Folk menar att det är kul för ett lag och trist för det andra, vilket jag inte skulle kunna hålla med om heller. Spelet blir kul när matchen är jämn, när utgången står och väger och BÅDA lagen känner att de har en chans att vinna. Detta sporrar SAMTLIGA spelare, vilket resulterar i att alla spelar bättre.

Jämna lag -> alla spelar bättre -> roligare matcher

Men detta är en idealsituation som är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Som sagt, i minst 80% av alla matcher jag spelar är ett lag totalt överdominerande, och nej, det beror inte på att en enskild spelare presterar dåligt. Det handlar om att lagbalanseringen (om någon sådan nu överhuvudtaget existerar) är så in i helvete åt skogen att spelet, trots alla sina glimrande kvalitéer, blir nästintill ospelbart.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Jag personligen anser att det har med att göra med att det lag som har flest spelare som spelar för sig själva, förlorar.
Det är rätt logiskt.
Jag har hamnat i många lag som blivit enormt tillbakatryckta för att efter kanske 10 minuters intensivt lagarbete, komma tillbaka och i bästa fall, pressa tillbaka det andra laget istället, utan att några uppenbara ändringar gjorts i lagen.
Det handlar om teamwork, ens lag kommer inte komma långt med massa lirare som rushar och tror att dom kan slå ut ett helt lag själv.

Och snipers är helt värdelöst när man måste framåt. Jag hatar att se fem, sex snipers i mitt lag, när vi inte ens har en enda flagga.
Det är så irriterande att man inte ens orkar göra nåt åt saken..

Permalänk
Medlem

Jag tycker det borde funka enligt följande:

Parametern "skill" borde göras om och istället baseras på rank, SPM, W/L och K/D.

1. Vänner auto-balanseras INTE.
2. Övriga spelare balanseras efter den nya "skills" mellan varje kartbyte.
3. I serverlistan finnas en markör för auto-balanserade servrar.

Permalänk
Medlem

På slutet har jag tyckt att det ibland blir helt tragiskt med helikoptrar och plan som bara får slakta allt på marken i sinne då fiendens piloter är bättre än ens egna.

Tack DICE för slakten av stingers så att det blir helt menlöst att ha ett par stycken engineers som offrar rpg:s för AA-missiler som är helt tragiskt usla. Eftersom jag verkar vara helt oduglig på att flyga så är det oftast enklast att bara byta server så man kommer undan massakern.

Innan nerfen kunde man ibland iaf hålla dom på avstånd, nu är det allmänhetens fria flygning så fort alla bra piloter har lyckats byta till samma lag.

Permalänk
Skrivet av redruM:

Jag tycker det borde funka enligt följande:

Parametern "skill" borde göras om och istället baseras på rank, SPM, W/L och K/D.

1. Vänner auto-balanseras INTE.
2. Övriga spelare balanseras efter den nya "skills" mellan varje kartbyte.
3. I serverlistan finnas en markör för auto-balanserade servrar.

Låter som en bra ide. Går kvällen när man lira hamnade man antingen i förlorade laget och man torska med 400 tickets eller så hamna man i vinnande laget och hade alla baser så det vart baserape, inget av dessa är speciellt roliga :/