Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Överklockat via AMD Overdrive (Autoclock)

Hej! Jag har fösökt flera gånger att överklocka min processor ( amd phenom ii x4 945 ) till 3,4ghz och det har funkat bra, men ibland när jag gjorde olika cpu tester (intelburntest, prime95...) så kraschade testerna , så då bestämde jag mig för att ta bort överklockningen helt. Jag har en antec 620 cpu kylare och processorn gick aldrig över 39 grader i full load på 3,4ghz. Nu idag så testade jag köra amd overdrive med deras autoclock funktion och den fick upp processorn till 3,25ghz, med standard volten. Efter det så testade jag att köra intelburntest ett tag och processorn klarade testerna utan problem.

Vcoren låg på 1,35v(standard), den hade även öveklockat Ht länken till 2159mhz(2000mhz är standard) Och NB frequency till 2159mhz. Nu vet jag inte om de här värdena är bra eller inte, det är det som jag vill ha svar på

Permalänk
Medlem

Det låter inte jättebra faktiskt. Ska gå att klocka bra mycket mer om du inte haft väldigt otur med ditt exemplar.
Vad har du för moderkort? är det anpassat för överklockning?

Kommer du över 3,4 om du ökar spänningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Det låter inte jättebra faktiskt. Ska gå att klocka bra mycket mer om du inte haft väldigt otur med ditt exemplar.
Vad har du för moderkort? är det anpassat för överklockning?

Kommer du över 3,4 om du ökar spänningen?

Jag har ett ASUS M4A785TD-V EVO och det ska gå bra att överklocka med tror jag. Jag har fått upp processorn till 3,6ghz men då fick jag blåskärm efter några minuter.

Permalänk
Medlem

Höj spänningen när det blir blåskärm. Här finns också en guide: http://www.sweclockers.com/artikel/6162-overklocka-phenom-ii/...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag kör min 955 BE i 3.9ghz med STOCKkylare :D, så även om du har fått ett dåligt exemplar borde du kunna få upp den i kanske 3.5? (jag kör med 1.3875V, ca 59C efter 2h prime95)