ghillie suit i bf3, är det något som kommer tro??

Permalänk
Medlem

tycker det är bra som det är, och de som är bra på sniper är och kan bli väldigt bra i bf3 med. om det hade varit 1shot /kill med sniper så skulle alla vara sniper....
vill du ha op snipers som du kan kasta upp i luften och skuta på avtryckaren och få double kills så finns cod för det.
men men enbart vad jag tycker ^^.

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Klart du kan ligga och spotta på 700m håll, du kan säkert ligga och spotta på 2000m också. Frågan är bara till hur stor nytta du är för dina kamrater? Personligen uppskattar jag om jag slipper ta mig an flaggorna ensam..

Skickades från m.sweclockers.com

mycket stor nytta om man kan kombinera spotting och hjälpa kompisar.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JohnnyGreed:

Klart du kan ligga och spotta på 700m håll, du kan säkert ligga och spotta på 2000m också. Frågan är bara till hur stor nytta du är för dina kamrater? Personligen uppskattar jag om jag slipper ta mig an flaggorna ensam..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte meningen att Snipers ska mörda folk i närstrid runt flaggor. Det är väl i spel som CoD och CS där folk kan göra en 180 och sätta headshot från 5 meter ifrån, tycker inte det hör hemma i ett spel som BF. Men det kanske bara är jag?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag tycker recon är bra precis som den är. Det finns allt för många trådar på battlelog forumen där folk (som uppenbarligen bara spelar recon) klagar på att man inte kan ta folk med ett skott.

Testa att spela med någon av dom andra klasserna och ta en funderare på hur kul spelet hade varit om man dog varje gång en sniper träffade dig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av warmonger:

Jag tycker recon är bra precis som den är. Det finns allt för många trådar på battlelog forumen där folk (som uppenbarligen bara spelar recon) klagar på att man inte kan ta folk med ett skott.

Testa att spela med någon av dom andra klasserna och ta en funderare på hur kul spelet hade varit om man dog varje gång en sniper träffade dig.

Håller med. dom är bra som dom är, varken för bra eller för dåliga. Blir fortfarande ägd av snipers i buskar, men inte konstant.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

LYSSNA nu hära, om en recon nu bara ska spotta varför har han då ett gevär att skuta med precis som en sniper, men jag förstår vad ni menar, det är de med att göra spelet balanserat, kunde lika gärna ha varit en sniper i stället för en recon så hade vi som vill ha våran ghillie dräkt fått det och för dom som inte vill ha den ska alternativet finnas att ta av den,

Föresten så är ni bara väldigt irriterade och sura över att få en kula i huvudet från en ricon när ni har sprungit halva barnan och dödat 10st i rad och vips så vart det head shot från en (recon) på 700 meter, det är väldigt förnedrande som jag ser det, för eran del,

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Ibland hamnar man på servrar där det finns jättemånga Snipers i samma lag, och det är alltid det laget som förlorar!

Och ändå så är det inga Snipers i det förlorande laget som bytar till någon annan klass, och bidrar med framgång, alla Snipers bara fortsätter o fisa!!

Jag bytar server direkt när det är så.

Det kommer att bli som med BF2 att många servrar heter = *********No Snipers=

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av warmonger:

Jag tycker recon är bra precis som den är. Det finns allt för många trådar på battlelog forumen där folk (som uppenbarligen bara spelar recon) klagar på att man inte kan ta folk med ett skott.

Testa att spela med någon av dom andra klasserna och ta en funderare på hur kul spelet hade varit om man dog varje gång en sniper träffade dig.

Men man börjar ju undra när man skjuter någon med ett bolt action rifle i halsen och personen inte dör, men dör av 3-4 skott av en tex UMP45 på armen

bli träffad av ett bolt action sniper rifle på halsen eller bröstet borde räcka.

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

LYSSNA nu hära, om en recon nu bara ska spotta varför har han då ett gevär att skuta med precis som en sniper, men jag förstår vad ni menar, det är de med att göra spelet balanserat, kunde lika gärna ha varit en sniper i stället för en recon så hade vi som vill ha våran ghillie dräkt fått det och för dom som inte vill ha den ska alternativet finnas att ta av den,

Föresten så är ni bara väldigt irriterade och sura över att få en kula i huvudet från en ricon när ni har sprungit halva barnan och dödat 10st i rad och vips så vart det head shot från en (recon) på 700 meter, det är väldigt förnedrande som jag ser det, för eran del,

F

Det jag är sur och irriterad över är inte huruvida någon sätter ett headshot på mig. Problemet är snarare att ibland består hela jävla laget av recons! Dessutom gör merparten av dessa inte skit. Max 2 recons per lag vore trevligt. Dessutom förstår jag inte vad som är så jävla upphetsande med att köra recon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

F

Det jag är sur och irriterad över är inte huruvida någon sätter ett headshot på mig. Problemet är snarare att ibland består hela jävla laget av recons! Dessutom gör merparten av dessa inte skit. Max 2 recons per lag vore trevligt. Dessutom förstår jag inte vad som är så jävla upphetsande med att köra recon?

Skickades från m.sweclockers.com

"Vad som är upphetsande med att köra recon" är en mycket bra fråga! Spelet erbjuder så mycket mer. tror det var någon i denna tråden som skrev att "600tim som recon" shit!

Helt ärligt så skulle jag bli tokig av att sitta o titta på ett "skärmkikarsikte" i 600h!

Nä, då är det mer spänning i att smyga fram till en tank och placera C4

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

¨nu är det inte så att jag bara ligger och trycker, jag trycker på den dära jäv.a Q knappen hundra gånger på en barna minst, jag kan med stort självförtorende säga att jag trycker på den knappen mest av alla som spelar just i det laget där jag befiner mig i. sen tycker jag inte häller att det är roligt när det är en massa recons överallt,

Det som är så upphetsande med att köra recon eller åtminstånde va, var att man kunde gömma så nära en fiende att dom kunde gå brevid en och inte ens veta att man var där, det ger lite av en adrenalin känsla, som nu för övrigt är borta, sen var det vapnet, att få hålla i ett 50c vapen är faktist ganska coolt, när fienden ser dig och det stora jävla vapnet du håller så ska han skita på sig och springa hem till sín flagga igen

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

har precis nu slutat att spela cod 3 online, & hahah vilket jävla skit spel, och ja single player var inte så jävla bra det häller då var ärligt talat bf3 bättre, Trode cod skulle vara bättre men men.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Du lär ju inte få bättre snipermöjligheter i CoD...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

har precis nu slutat att spela cod 3 online, & hahah vilket jävla skit spel, och ja single player var inte så jävla bra det häller då var ärligt talat bf3 bättre, Trode cod skulle vara bättre men men.

Du ska inte förvänta dig så mycket då COD 3 är fem år gammalt och utspelar sig under WWII. COD4s, MW2s och MW3s kampanjer har varit riktigt bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som att allt för många av de här klagotrådarna egentligen handlar om att någons favorit-klass/vapen/fordon inte (längre) är superbäst på allt och att DICE är svin som balanserat vad det nu är mot resten av utrustningen i spelet. QQ

Skrivet av joche_87:

att få hålla i ett 50c vapen är faktist ganska coolt, när fienden ser dig och det stora jävla vapnet du håller så ska han skita på sig och springa hem till sín flagga igen

Oj, komplex för något?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Tycker det börjar bli bra balanserat, dock är det som tidigare sagts sjukt segt när lagen blir fulla med recons. Spelade stadsbanan (kommer inte ihåg namnet) med alleyway och market igår. 4 i motståndarlaget flög mav hela 1000 ticketsrundan. De förlorade såklart men.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hersses:

Wow... vad folk är okunniga! Först och främst så är recon inte samma sak som sniper. Har ni inte ens koll på vad en recon är? Det är spaning! De samlar information och ger till resten av sin trupp. PUNKT!
Sen vet alla som har pluggat ett uns optik på antingen högstadiet eller gymnasiet att ett scope reflekterar ljus på flera kilometers avstånd! Tycker detta är bra, inte bara för att det är verklighetstroget utan för att det blir bättre balans i spelet eftersom vilket fegt as som helst kan ligga o trycka i en buske, då ska han inte behöva vara "osynlig". Men det passar tydligen inte herrskapet? Vad vill ni mer göra om? se till att kunna hoppa 4m upp i luften? Skärp er!

Haha!!!
Slut på bjöjor?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av joche_87:

Föresten så är ni bara väldigt irriterade och sura över att få en kula i huvudet från en ricon när ni har sprungit halva barnan och dödat 10st i rad och vips så vart det head shot från en (recon) på 700 meter, det är väldigt förnedrande som jag ser det, för eran del,

Inte förnedrande alls. För så som spelet fungerar nu så vet man att det var ett skickligt skott. Hade man däremot dött av ett skott mot kroppen så hade det varit betydligt mer irriterande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Utforska och samla information om fienden i fientligt territorium.

För det kommer du ju att kunna göra så himla mer effektivt genom att springa runt och skrika "Hej allihopa kom och skjut mig" iförd en beige mössa och tröja än att smyga runt i en Ghillie Suit...

Att smyga runt och vänta på rätt tillfälle att göra illdåd var något jag tyckte var riktigt roligt med denna (sorts) klass i tex. Battlefield 2, men nu känns man bara som en mindre effektiv fotsoldat som inte ens kan gömma sig i en buske och leka med sina leksakssonder utan att det ser ut som att man skriker "kom och ta mig". Dock så tycker jag att denna klass är jävligt kul att spela som då man kan flyga runt med en MAV och våldföra sig på folk eller deras utrustning. Att bli överkörd av en MAV kan inte vara annat än pinsamt.

EOD är också kul att köra runt med, men så mycket svårare att kontrollera(och pansarvagnar som guppar fram och tillbaka hjälper inte). Man borde nästan få en medalj om man lyckas med att inte göra en 360 varje gång man ska svänga med den där saken...

Men åter till klassen i fråga. Visst skulle Ghillie Suit missbrukas något så djävulskt av folk som redan sitter och häckar i diverse buskar eller stenar som inte tänker på annat än deras egna Kill/Death-ratio, men lite måste man kunna offra för att få en bättre upplevelse när man kör denna klass. Men dom kan gärna ta bort ljuddämparen från de vapen som Recon låser upp, så att man alltid kan se dem på kartan när de skjuter om man befinner sig nära.

Permalänk
Medlem

Jag tycker snipers nog borde få sin chillenar dräkt som sista unlock, kanske 60.000p ifrån den nuvarande sista unocken i recon. Jag skulle även vilja se att man fick en valfri unlock som man kunde flytta mellan karaktärerna. Som tex ifall sniper vill ha C4 eller Claymore så går det bra vid 80.000p efter sista unlocken. eller vaD?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Reconnaissance is the military term for exploring beyond the area occupied by friendly forces to gain information about enemy forces or features of the environment.

A sniper is a marksman who shoots targets from concealed positions or distances exceeding the capabilities of regular personnel. Snipers typically have specialized training and distinct high-precision rifles.

Så för er som säger att det är samma sak, så har båda dessa soldater helt olika uppgifter, ni ska vara glada att man som recon får ett sniper gevär ist för en kikare och pistol. För övrigt så fungerar recon utmärkt som klass, det handlar bara om att lära sig o sikta ordentligt. Men om ni är den sortens recon som sitter 5 meter utanför spawnet och tror ni är bra för ni får många kills medans laget förlorar så rekomenderar jag att ni byter spel eller börjar spela team deathmatch där antal kills betyder något.

Man kan ofte se om man är i det förlorande laget redan från start, bara o räkna antalet snipergevär folk bär runt på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Hjälpsam

Jag älskar att spela Recon. Mycket för att jag inte har särskilt bra twitch-tryckerfinger-skills och jag vill bidra till mitt team. Är jag i gröten blir jag bara kanonmat, på avstånd kan jag se till att alla kamrater har bra uppfattning av var motståndarna är.

2/3 av tiden spenderas i MAV, när jag hittar lämpliga mål släpper jag MAC, sätter ett eller par headshots och sedan kryper bak och fortsätter spana.

Som mest har jag fått ~140 motionsensor kills på en Rush-bana (jupp vi vann).

Har ca 2,5 ggr fler MAV-spotkills än vad jag har kills själv. I mitt huvud indikerar det att om det är bra balans i teamet och vi vet var alla fiender är, och jag ser till att fiendens MAV's håller sig på marken så har vi ett stort taktiskt övertag.

En annan bieffekt är att jag vet var motståndar snipers är, det vet inte var jag är (kryper i gömme när jag kör MAV), ger mig ett bra övertag att så få av mina lagkamrater som möjligt får en random 700HS för jag tog motståndar Recon med ett 900m HS först

Problemet är när för många spelar Recon, leker wookie utan att använda sina spottingverktyg på ett bra sätt och bara röjjer sina egna positioner.

Jag hade mått bra av en Wookiesuit, trots att jag köra recon med longrange shooting snarare än Sniper som ibland trycker på Q.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med Prone? Recons är nog dryga i BC2 när dom trycker i en buske hela matchen.
Men jag kan hålla med om att Recon är rätt så värdelös i BF3, om man inte kör HC.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

700HS för jag tog motståndar Recon med ett 900m HS först

Ville bara påpeka att om du skjuter ett HS på 900 får du 900 i marksmen bonus, den är direkt relaterad till längden på killen. så i det fallet hade 1 kill get dig 1010 poöng, 100 för kill, 10 för headshot och 900 marksmen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

de här med 3d spotting, de har ju funnit sen bf Vietnam dagarna! så kom ej o säg att det är något nytt i bf3, det har bara blivit mer uppmärksammat

jag tryckte glädelinge på Q massa gånger i bf2

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Reconnaissance is the military term for exploring beyond the area occupied by friendly forces to gain information about enemy forces or features of the environment.

A sniper is a marksman who shoots targets from concealed positions or distances exceeding the capabilities of regular personnel. Snipers typically have specialized training and distinct high-precision rifles.

Så för er som säger att det är samma sak, så har båda dessa soldater helt olika uppgifter, ni ska vara glada att man som recon får ett sniper gevär ist för en kikare och pistol. För övrigt så fungerar recon utmärkt som klass, det handlar bara om att lära sig o sikta ordentligt. Men om ni är den sortens recon som sitter 5 meter utanför spawnet och tror ni är bra för ni får många kills medans laget förlorar så rekomenderar jag att ni byter spel eller börjar spela team deathmatch där antal kills betyder något.

Man kan ofte se om man är i det förlorande laget redan från start, bara o räkna antalet snipergevär folk bär runt på.

Korrekt, det är inte exakt samma sak, men en prickskytt kan ingå i en "rekognoserings-grupp". Dock innebär det inte att man endast ligger med en kikare och spanar hela dagarna utan att man samlar information om situationen till andra grupper på slagfältet. Detta utförs ofta ganska likt alla andra specialförband med liknande vapen. Men och andra sidan måste inte rekognoseringssoldater nu för tiden faktiskt springa runt på slagsfältet utan sitta i ett flygplan eller på ett hangarfartyg och styra en UAV, även fast att springa runt på slagfältet brukar leda till den mest värdefulla informationen.

Men glöm icke att prickskyttars primära uppgift är till skillnad från vad cod och cs har fått oss att tro också att spana och samla information.

För att hålla mig till ämnet, recon är inte sniper och de brukar inte ha ghillie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Wow... vad folk är okunniga! Först och främst så är recon inte samma sak som sniper. Har ni inte ens koll på vad en recon är? Det är spaning! De samlar information och ger till resten av sin trupp. PUNKT!
Sen vet alla som har pluggat ett uns optik på antingen högstadiet eller gymnasiet att ett scope reflekterar ljus på flera kilometers avstånd! Tycker detta är bra, inte bara för att det är verklighetstroget utan för att det blir bättre balans i spelet eftersom vilket fegt as som helst kan ligga o trycka i en buske, då ska han inte behöva vara "osynlig". Men det passar tydligen inte herrskapet? Vad vill ni mer göra om? se till att kunna hoppa 4m upp i luften? Skärp er!

Vart har du pluggat? Håller på med jakt och har flera högförstorande kikarsikten och INGET av dessa reflekterar det minsta ljus. Du kan köpa ett billigt skitsikte och även det är bättre reflexbehandlat än sikterna i BF3...

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk

Lägger de in ett snipergevär som dödar med ett skott på kroppen kommer jag bara spela servrar utan snipers. Ghillie suit får de väl lägga till om de vill. Syns ju inte direkt sämre ändå.
Tacka vet jag dock röda mössan Medics hade i BC2. Den syns bra. En jävla måltavla på huvudet.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

För att hålla mig till ämnet, recon är inte sniper och de brukar inte ha ghillie.

Men de har väl ändå någon form av camouflage på sig som killen i bilden, vilket man inte kan säga om karaktärerna i Battlefield 3 direkt. Hade inte alla klasser i båda lagen camouflerade dräkter i Battlefield 2?

Permalänk
Medlem

Allvarligt skiter jag i vad idioterna har för kläder på sig. Däremot borde de införa en restriction på hur många recons varje lag får ha. Var inne på Webhallen nyss, Caspian... Tror fanimej det var mer recons än ngt annat. Samt de sedvanliga idioterna som står i homebase och fightas om helis och jets. Dice borde ju ngn. gång ha uppmärksammat detta tycker man?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE