Permalänk
Medlem

nice tråd

steam kör också med en tävling där dom lottar ut en vinnare varje dag. Man vinner sin spelönskelista på 10 spel. det enda man behöver göra är att logga in och gå in på dagens erbjudande.

Permalänk
Medlem

Bra intiativ!

Permalänk
Medlem

http://shop.josefinstrid.com - ett nytt sänkt plagg varje dag. Både tjej- och killkläder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

awesome!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

Jag undrar som flera tidigare i denna tråd: Hur funkar Dustins tävling? Måste jag skriva en motivering varje dag, eller är min motivering med i tävlingen varje dag? Dvs, nollställs alla inlägg varje dag, eller ligger de kvar i listan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjobban112:

Jag undrar som flera tidigare i denna tråd: Hur funkar Dustins tävling? Måste jag skriva en motivering varje dag, eller är min motivering med i tävlingen varje dag? Dvs, nollställs alla inlägg varje dag, eller ligger de kvar i listan?

Gissar på det sist nämnda.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Gissar på det sist nämnda.

Annars är det ju ett väldigt konstigt upplägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hi-fi klubben har en tävling där du kan vinna allt från in ear headset till förstärkare och allt därikring.
Är på mobilen nu och kommer inte åt det... Men bara gå in på deras sida så kommer det nog upp!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Länka gärna, kan inte hitta den

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Fattar inte dagens (5/12) på komplett, någon som har svaret?

Permalänk
Medlem

De nya processorerna stödjer ju fan alla 3 alternativen har jag för mig. Frågan är i plural också men man kan bara svara på en.

Permalänk
Skrivet av rapparsven:

Fattar inte dagens (5/12) på komplett, någon som har svaret?

Väntar tills imorgon att svara, tror 2 av svaren är rätt men kan bara välja ett även om frågan indikerar på att det är svar i plural

Permalänk
Medlem

Ser att det inte bara är jag som hakat upp mig på deras senaste fråga. Har PM'at Komplett här på SweC så får vi se vad dem säger.
Alla tre är ju rätt, HT har funnit hur länge som helst, MMX är även det en gammal teknik och Turbo Boost är väl den nyaste so far.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Bara te o haxa webbläsaren och markera alla tre då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Väntar tills imorgon att svara, tror 2 av svaren är rätt men kan bara välja ett även om frågan indikerar på att det är svar i plural

Hyper threading kanske?

Hoppas komplett svarar, dåligt formulerad fråga imo.

Permalänk
Medlem

Angående Netonnet och deras "Dagens Klapp". De skriver inte vad det vanliga priset är, så man vet ju inte om det är en bra deal eller inte. Sicka puckon.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

ang. komplett 5/12 så är alla rätt ja. iaf enl. wiki. All models support: MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, AVX, Enhanced Intel SpeedStep Technology (EIST), Intel 64, XD bit (an NX bit implementation), TXT, Intel VT-x, Intel VT-d, Turbo Boost, AES-NI, Smart Cache, Hyper-threading.

Permalänk

Jädrar vad jag hatar tävlingar där man ska motivera varför man ska vinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Jädrar vad jag hatar tävlingar där man ska motivera varför man ska vinna.

Skriv bara att du är en krigshjälte från andra världskriget, driver ett fosterhem för illegala invandrare, är aktiv i alla välgörenhetsorginisationer som finns. Tar hand om svårt sjuka barn och har obotlig cancer, din sista önskan är att vinan en julklapp :]

Permalänk

Får man svara vad man vill på dagens fråga? Alla svar är rätt.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem

Motiveringar har man så att det inte blir ett lotteri.. då slipper man det där med lotterilagen och skit.
Det får liksom inte enbart vara slumpen som avgör.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra med motivering som dustin har då man själv kan mer påverka om man vinner annars är det ju bara tur. Vinner man så gör man det ju för att man skrivit nåt bra.
Det kanske skrämmer iväg dom som inte orkar ta sig tiden att hitta på nåt att skriva..

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Medlem

www.turgumman.se samlar allt som inte är lurendrejeri. Dock endast gratis och tävlingar. Inga erbjudanden. Sidan sköts helt ideelt och hon som har sidan tjänar inget på er utan driver runt den som fritidssyssla. (=

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av speedway:

Jag tycker det är bra med motivering som dustin har då man själv kan mer påverka om man vinner annars är det ju bara tur. Vinner man så gör man det ju för att man skrivit nåt bra.
Det kanske skrämmer iväg dom som inte orkar ta sig tiden att hitta på nåt att skriva..

Jag har alltid resonerat så också, fram tills jag såg en kommentar på någon annan tävling (på ett annat företag) där de skrev ungefär såhär:

"Vi får så många svar, så vi plockar ut typ 20% av svaren, sedan plockar vi den bästa motiveringen där."

Det tog lite knäcken på mig.. Så även om man skriver världens roligaste och bästa motivering, så kanske den ens inte läses... Men vad gör man, man får hoppas att man är en av de som plockas ut och synas...! Givetvis är det inte säkert att det alltid är så, men jag tror nog att det tillhör vanligheteterna.. De har liksom inte resurser att sätta flera heltider på att läsa motiveringar, och det kan man ju förstå..

Försöker man inte så vinner man ju aldrig...!

Så resonerar jag angående att spela Lotto och drömvinsten också.
Sannolikheten för drömvinsten är 1 på 350 miljoner. Dvs ca samma sannolikhet som att pricka in rätt sekund på en 11-årsperiod. Men man måste ju försöka iaf..

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

Officiellt svar från komplett angående dagens lucka!

Korrekt svar är helt riktigt att den har stöd för alla alternativ – A,B och C. Pga av en bugg i Julkalendern som håller på att åtgärdas var det inte möjligt att välja samtliga alternativ – därför räknas alla svar som korrekta och alla är med och har chans att vinna.
/Mikael

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Officiellt svar från komplett angående dagens lucka!

Korrekt svar är helt riktigt att den har stöd för alla alternativ – A,B och C. Pga av en bugg i Julkalendern som håller på att åtgärdas var det inte möjligt att välja samtliga alternativ – därför räknas alla svar som korrekta och alla är med och har chans att vinna.
/Mikael

Det var ju bra att vi fick klarhet i det. Tack för att du kolla upp det!

Visa signatur

Dator: 27" iMac late 2013 Nalle: iPhone 5S. Tablet: iPad 2. Kamera: Canon 7D.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tycker någon som vunnit borde publicera sin motivering

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timez:

Jag tycker någon som vunnit borde publicera sin motivering

Jag vann ett par fingervantar för smartphone i Kejll & Companys tävling "Dagens snällklapp".

Jag skrev ett litet rim i stil med att jag ville slippa min flickväns gnäll om att hon fryser om fingarna.

Visserligen ingen stor sak att vinna, men ändå kul att man får bekräftat att det är möjligt att vinna sådana tävlingar

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Undrar om det här innebär att Dustin skippar julklappsutdelningen i år :S

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Undrar om det här innebär att Dustin skippar julklappsutdelningen i år :S

Det får dem ju inte göra!
Men bör däremot tänka över det här med att folk använder autorefresh osv och lösa det på något smidigt sätt så att folk inte sitter och fuskar och förstör för oss andra. Halva nöjet är ju att veta att man var snabb nog att norpa åt sig en julklapp utan att ha fuskat!

Edit: Se där, julsmilyna är tillbaka!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2