Varför stängs spelet av?

Permalänk
Medlem

Varför stängs spelet av?

Hejsan!

Jag är skit kass på allt som har med datorer att göra, men jag har ett litet problem. Vet inte om det är rätt forum heller men..

Jag sitter fortfarande och lirar BF 1942 :D! Men nu när jag går in på en server där jag brukar lira så stängs spelet ner efter 10 sek, och det blir en såndär ruta att spelet stängs ner vill du skicka felrapport eller inte.
Varför blir det så?

Jag installlerade om spelet förut och då blev det inte så, men efter att jag lirat några gånger och skulle gå ut i windows och fixa en grej medans jag spelade så stängdes det av.
Knas?

Vänligen

Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen88:

Hejsan!

Jag är skit kass på allt som har med datorer att göra, men jag har ett litet problem. Vet inte om det är rätt forum heller men..

Jag sitter fortfarande och lirar BF 1942 :D! Men nu när jag går in på en server där jag brukar lira så stängs spelet ner efter 10 sek, och det blir en såndär ruta att spelet stängs ner vill du skicka felrapport eller inte.
Varför blir det så?

Jag installlerade om spelet förut och då blev det inte så, men efter att jag lirat några gånger och skulle gå ut i windows och fixa en grej medans jag spelade så stängdes det av.
Knas?

Vänligen

Johan

Det var ett tag sen jag hade sådana problem. Mins inte vad det beror på exakt. Men tror att det kan vara så att man har lite stökigt på hårddisken eller trasiga kluster? Gammla/nya drivrutiner registrering som spökar eller så. En nyinstallation av Windows brukar hjälpa

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Hejsan Johan,

Skrivet av lillen88:

Hejsan!

Jag är skit kass på allt som har med datorer att göra, men jag har ett litet problem. Vet inte om det är rätt forum heller men..

Jag sitter fortfarande och lirar BF 1942 :D! Men nu när jag går in på en server där jag brukar lira så stängs spelet ner efter 10 sek, och det blir en såndär ruta att spelet stängs ner vill du skicka felrapport eller inte.
Varför blir det så?

Jag installlerade om spelet förut och då blev det inte så, men efter att jag lirat några gånger och skulle gå ut i windows och fixa en grej medans jag spelade så stängdes det av.
Knas?

Vänligen

Johan

Antagligen är det något som gjorts i din dator. Försök dra dig till minnes alla ändringar som gjorts i din dator från det att det fungerade tills nu, då det inte fungerar:
* Har du bytt dator? Har du samma operativsystem?
Win7 64bit skall klara av BF1942, http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-u...

* Har du bytt ut någon komponent, tex grafikkort?
Se till att du har de senaste drivrutinerna

* Har du installerat ny mjukvara, tex antivirus?
Kolla om den nya mjukvaran "krockar" med BF1942

Det kan vara problem med din hårdvara. Prova köra check disk och defragmentering.

Prova köra spelet i olika lägen.
Singelplayer, på rankad server, orankad server, starta egen server etc.
På så vis ringar du in problemet. Kanske ditt problem enbart uppstår i multiplayer?

Prova gärna att goggla ditt problem. Det är ytterst sällan man är först om det!

Hör av dig med hur det går.
Vi vill ju inte att din Jul skall fördärvas...

Permalänk
Medlem

Installerade du nya drivare innan det slutade fungera? Testa att gå tillbaka till de gamla isf.