Hur bli av med bounty (vakter bara attackerar)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Nu handlade ju inte herr Zeuxlarssons problem om att sno något utan om att han ALDRIG fick göra valet i den questen. Så i hans fall anser jag det INTE vara fusk att använda konsollen då det uppenbarligen var en bugg, och som han sa själv han hade ingen relativt ny sparfil heller.

Sen om TS ska använda det eller inte vet jag inte då det inte framkommer om det var en bugg eller inte. Sen om det "bara" är vampyrtjosan som gör att dom vill döda honom direkt så löser det ju sig på annat sätt utan fusk

Kanske är blind men ser inte att TS skriver något i tråden efter han ätit blod om dom fortfarande vill döda honom direkt eller om han kan "köpa sig fri".

Kanske vore bra att få ett svar innan det eskalerar till nåt utan att ha alla fakta.

Vad jag tycker i alla fall är att så länge buggarna inte fixas och man av någon anledning inte har en sparfil utan att förlorar timtals av spelande p.g.a. just en bugg använd konsollen å fixa det då.
Jag anser att det INTE är fusk utan bara att få spelet att fungera någorlunda. Det handlar ju faktiskt om att njuta när man spelar inte att behöva spela om samma sak om å om å om igen bara för en bugg.

Nu alla som undrar om jag fuskar själv, nej jag har inte kunskapen att fuska på Xbox samt inte heller viljan att fuska. Har aldrig fuskat eller moddat ett enda spel jag spelat på varken PC eller konsol. Men det hindrar mig inte från att tycka att i vissa fall är det nödvändigt om man vill njuta av ett spel inte bli förbannad över buggar.

läs min edit

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

läs min edit

Så får du ju inte göra när jag skriver

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Essin:

Jo jag sa ju själv att det var ett extremfall, men eftersom du tjatade så enormt om att svära dig fri från ansvar då du "bara visat han en lösning" så började man ju undra om du fungerar på det sättet oavsett situation så jag tog ett extremfall för att testa ^^

Jag känner inte att jag måste rentvå mig inför någon. Jag blir bara irriterad när folk har så skruvade idéer om vad som är rätt och fel. Att lösa en uppenbar bugg genom ett konsolkommando kan val inte i något universum vara fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag känner inte att jag måste rentvå mig inför någon. Jag blir bara irriterad när folk har så skruvade idéer om vad som är rätt och fel. Att lösa en uppenbar bugg genom ett konsolkommando kan val inte i något universum vara fel?

Jo, att lösa en uppenbar bugg är ju okej, vilket jag som sagt sa i första inlägget. MEN du visste inte att det var en bugg utan det berodde troligtvis på lvl 4 vampire (framförallt då killen inte sagt ett ord sedan han lyckads feeda på någon ). Menar att det är väl lite sådär att som första alternativ ge någon ett konsollkommando känns lite som att ta den enkla vägen ut oavsett orsak.. oftast finns det någon korrekt anledning till att något händer och man kan hjälpa killen utveckla dessa först..

Men men!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av holmpa94:

hur fan blir jag va med det?

KILL EVERYONE!

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem

Gå bara ut långt från staden waita 24 timmar gå tillbaka med vapnena nere och inte i staden utan prata med vakten som står till porten vid staden,

funkade för mig.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO