Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt hur dåligt det kan gå ibland. låg på 17 matcher vunna utav 20 eller något liknande men nu är det en vinst per var femte match.
Bara att fortsätta

Permalänk
Medlem

Hej. Söker någon att spela med, jag spelar i dagsläget LoL men börjar tröttna ganska bra på det. Har försökt mig på en match HoN men tyckte det var jävligt rörigt och buggigt (fick nån ruta mitt i skärmen som vägra försvinna vad jag än gjorde). Så om nån där ute är intresserad av att lära upp en newbie och lira några matcher adda gärna Jack00w.

Permalänk
Skrivet av E.Nik:

Hej. Söker någon att spela med, jag spelar i dagsläget LoL men börjar tröttna ganska bra på det. Har försökt mig på en match HoN men tyckte det var jävligt rörigt och buggigt (fick nån ruta mitt i skärmen som vägra försvinna vad jag än gjorde). Så om nån där ute är intresserad av att lära upp en newbie och lira några matcher adda gärna Jack00w.

Har försökt få många av mina polare att börja lira HoN istället för LoL men alla klagar över att det är sk rörigt, jag förstår inte hur de tänker? Tycker det är hur rent som helst i GUIt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe näe. Jag har till och med svårt att navigera mig i menyerna då jag inte hittar det jag vill..... :/

Permalänk
Medlem

Varför spelar ni fortfarande HoN? Senaste gången jag spelade så 1-hittade jag alla motståndare med monkey-king combon.

http://www.youtube.com/watch?v=HFOVQxXmic0

Gj s2.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Varför spelar ni fortfarande HoN? Senaste gången jag spelade så 1-hittade jag alla motståndare med monkey-king combon.

http://www.youtube.com/watch?v=HFOVQxXmic0

Gj s2.

Säger killen som spelar Dota 2... HoN bästa spelet inom genren just nu. Fixar det Dota 2 kanske man går över, men just nu suger det balle

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Dota 2 flopp? Dota 2 dåligt? vad har jag missat efter att ha lirat 150 timmar?

Permalänk
Avstängd

Jag ser att ni alla klagar så mycket på DotA 2, då måste de finnas någon med ett konto eller en extra key?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Säger killen som spelar Dota 2... HoN bästa spelet inom genren just nu. Fixar det Dota 2 kanske man går över, men just nu suger det balle

Jag slutade spela HoN för 2 veckor sen.

HoN va riktigt sjysst tills de fick för sig att de kan balansera egna heroes. Man ska inte kunna 1-hitta en motståndare i lvl 5.(monkey-king) Parasite är ju ett annat exempel på s2-insta-nuke-hero. Och det finns många fler :/

Utan tvekan har HoN bästa flytet av alla ARTS-spel men balance går före allt annat.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Varför spelar ni fortfarande HoN? Senaste gången jag spelade så 1-hittade jag alla motståndare med monkey-king combon.

http://www.youtube.com/watch?v=HFOVQxXmic0

Gj s2.

Som blev bort patchat för ett antal veckor sen. Just nu är HoN det bättre av spelen, även enligt en det proffs spelare från både HoN (såklart) och Dota2. Förstår inte vart alt hat kommer från.

Och nej jag är inte sur för att jag inte har någon Dota2 nyckel då jag haft det i 3 veckor nu och hunnit med ett 50 tal matcher och spelet är så oerhört långt från klart så det är inte ens värt att försöka spela det.

Skrivet av krigarkungen:

Parasite är ju ett annat exempel på s2-insta-nuke-hero. Och det finns många fler :/

Parasit gör det han ska göra, droppa en hero sen är han värdelös. Vad som är obalanserat med det vet jag inte riktigt då det är något man får tänka på när man spelar att en (oftast supporten) kommer vara borta innan fighten startar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Som blev bort patchat för ett antal veckor sen. Just nu är HoN det bättre av spelen, även enligt en det proffs spelare från både HoN (såklart) och Dota2. Förstår inte vart alt hat kommer från.

Och nej jag är inte sur för att jag inte har någon Dota2 nyckel då jag haft det i 3 veckor nu och hunnit med ett 50 tal matcher och spelet är så oerhört långt från klart så det är inte ens värt att försöka spela det.

Visst, just den combon patchades bort, men om du kommer nära motståndarna kan du göra en combo som tar precis lika mkt. ( E,W,W,Q,autohit,Q,autohit)

edit angående parasite: För det första så kan han droppa en hero vart sextionde sekund, vilket är helt sjukt earlygame. Och i teamfights så droppar man 1, sen så hoppar man in i sitt puzzelbox creep och förstör livet för motståndarna.(puzzlebox creepet tar typ 200-250 när man är i dom, och för att döda dig måste de första döda creepet som skadar 800 true dmg)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Som blev bort patchat för ett antal veckor sen. Just nu är HoN det bättre av spelen, även enligt en det proffs spelare från både HoN (såklart) och Dota2. Förstår inte vart alt hat kommer från.

Och nej jag är inte sur för att jag inte har någon Dota2 nyckel då jag haft det i 3 veckor nu och hunnit med ett 50 tal matcher och spelet är så oerhört långt från klart så det är inte ens värt att försöka spela det.

Finns ingen "pro spelare" inom Dota 2 som ens skulle jämföra Dota 2 med HoN Okej om du skrev att dom tycker att DotA är bättre än Dota 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Finns ingen "pro spelare" inom Dota 2 som ens skulle jämföra Dota 2 med HoN Okej om du skrev att dom tycker att DotA är bättre än Dota 2.

mins inte vad han hette men han var tillräckligt bra för att spela i slutspelet på DH. Bättre var väll kanske fel ord, men han ansåg att HoN var betydligt mycket mer "fulländat" och ballanserat(!) än vad Dota2 var just nu. Ingen ide att du frågar om vem han var eller lag för det har jag inte en aning om då de inte hade några sponsorkläder, självklart skulle man ha tagit reda på det kan man tycka nu i efterhand...

Dota2 kommer bli stort och det kommer till största möjlighet plocka plattsen som det stora e-sport spelet. Vad man tycker om det är ju självklart inviduelt men jag har mycket svårt för ett spel som väljer att (bland annat) behålla ett långsamt speltempo som gör matcherna länge och genom det svårare för publiken (bland annat). Nej just nu håller jag mig till HoN men vi får väll se hur dota2 blir när det blir klart, men just nu ser jag ingen mening med att spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

mins inte vad han hette men han var tillräckligt bra för att spela i slutspelet på DH. Bättre var väll kanske fel ord, men han ansåg att HoN var betydligt mycket mer "fulländat" och ballanserat(!) än vad Dota2 var just nu. Ingen ide att du frågar om vem han var eller lag för det har jag inte en aning om då de inte hade några sponsorkläder, självklart skulle man ha tagit reda på det kan man tycka nu i efterhand...

Dota2 kommer bli stort och det kommer till största möjlighet plocka plattsen som det stora e-sport spelet. Vad man tycker om det är ju självklart inviduelt men jag har mycket svårt för ett spel som väljer att (bland annat) behålla ett långsamt speltempo som gör matcherna länge och genom det svårare för publiken (bland annat). Nej just nu håller jag mig till HoN men vi får väll se hur dota2 blir när det blir klart, men just nu ser jag ingen mening med att spela det.

Antar att han med balans menar att dota 2 just nu inte har alla hjältar alltså finns det några hjältar som inte har counters som i sin tur skapar en viss obalans. Dessutom är alla nya hjältar bannade automatiskt så man slipper hjältar som Ra, Warden, Nomad o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag slutade spela HoN för 2 veckor sen.

HoN va riktigt sjysst tills de fick för sig att de kan balansera egna heroes. Man ska inte kunna 1-hitta en motståndare i lvl 5.(monkey-king) Parasite är ju ett annat exempel på s2-insta-nuke-hero. Och det finns många fler :/

Utan tvekan har HoN bästa flytet av alla ARTS-spel men balance går före allt annat.

Combon var ju lite paj ett par veckor medan han var EA, men den har inte varit det sedan dess. Om den vore så imba som du påstår är det väl väldigt konstigt att heron i stort sätt aldrig ser comp. lvl play? Det finns mycket som är imba i public play, det innebär inte att det egentligen är imba, utan snarare att folk inte vet hur man ska försvara sig mot det.. Allt MK gör är t.ex. physical, så köp lite armor så gör det stoor skillnad. Och sedan anser du parasite vara imba för han kan droppa någon var 60:e minut.. hur sjukt imba är inte tiny/pebbels då? Han kan ju droppa någon var 20:e sekund. Och han är en 100% dota hero som du säkert vet.. Du känns som en typisk fanboy där allt Icefrog gör är perfekt och allt andra gör är kasst..

Skrivet av zafen:

Finns ingen "pro spelare" inom Dota 2 som ens skulle jämföra Dota 2 med HoN Okej om du skrev att dom tycker att DotA är bättre än Dota 2.

H4nn1 har vid flera tillfällen, både spelandes HoN och DotA 2 på sin stream sagt att HoN är helt överlägset i nuläget då DotA 2 bl.a. är segt och helt saknar flyt i animationer och rörelser (odynamiskt). Om du inte anser H4nn1 vara en pro spelare så är du patetiskt..
Tycker det är lite mycket foliehatt på på många Dota2/Valve/Icefrog fanboys..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Combon var ju lite paj ett par veckor medan han var EA, men den har inte varit det sedan dess. Om den vore så imba som du påstår är det väl väldigt konstigt att heron i stort sätt aldrig ser comp. lvl play? Det finns mycket som är imba i public play, det innebär inte att det egentligen är imba, utan snarare att folk inte vet hur man ska försvara sig mot det.. Allt MK gör är t.ex. physical, så köp lite armor så gör det stoor skillnad. Och sedan anser du parasite vara imba för han kan droppa någon var 60:e minut.. hur sjukt imba är inte tiny/pebbels då? Han kan ju droppa någon var 20:e sekund. Och han är en 100% dota hero som du säkert vet.. Du känns som en typisk fanboy där allt Icefrog gör är perfekt och allt andra gör är kasst..

angående mk och comp lvl play: Ta en titt på current metagame så inser du att han inte passar in.

Allt mk gör är inte phys-dmg, hans slam gör 300 magic damgic, vault gör 375 phys dmg, vilket ger han en sjuk balans mellan phys/magic dmg som är svårare/dyrare att kontra. Ska ett helt lag behöva köpa armor earlygame för att kontra 1 hero? Dessutom skaffar man en sols bulwark med mk. Det som gör han extra äcklig är att han kan göra sin nuke-combo vart 8:onde sekund.

Låter man en Tiny freefarma sig till striders-chalice-bootle-pk får man skylla sig själv. Sen så blir Tiny avesärt sämre desto längre gamet går. Det som gör parsite så bra hela gamet är hans tredje passiva. Han kan inte bara nuka early som tiny kan, utan hela gamet. Det ska inte vara några problem med att ha 200gpm+ med parasite med tanke på att det går i princip inte ganka han, och han kan få enkla kills tidigt. Så att få en codex på minute 15 är oftast inget problem. Redan vid minut 15 kan du då runt och nuka för ca 1000dmg. Och i late game så kan man sitta i ett puzzlebox minion med 200-300dmg och nästan max ms och förstöra livet för casters/supporters.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

angående mk och comp lvl play: Ta en titt på current metagame så inser du att han inte passar in.

Allt mk gör är inte phys-dmg, hans slam gör 300 magic damgic, vault gör 375 phys dmg, vilket ger han en sjuk balans mellan phys/magic dmg som är svårare/dyrare att kontra. Ska ett helt lag behöva köpa armor earlygame för att kontra 1 hero? Dessutom skaffar man en sols bulwark med mk. Det som gör han extra äcklig är att han kan göra sin nuke-combo vart 8:onde sekund.

Låter man en Tiny freefarma sig till striders-chalice-bootle-pk får man skylla sig själv. Sen så blir Tiny avesärt sämre desto längre gamet går. Det som gör parsite så bra hela gamet är hans tredje passiva. Han kan inte bara nuka early som tiny kan, utan hela gamet. Det ska inte vara några problem med att ha 200gpm+ med parasite med tanke på att det går i princip inte ganka han, och han kan få enkla kills tidigt. Så att få en codex på minute 15 är oftast inget problem. Redan vid minut 15 kan du då runt och nuka för ca 1000dmg. Och i late game så kan man sitta i ett puzzlebox minion med 200-300dmg och nästan max ms och förstöra livet för casters/supporters.

Parasite måste vara en utav dem enklaste herosarna att countra! Köp nullfire.

Och du, ta och sluta smutsa ner HoN-tråden med ditt DotA2 snack. Ta det i Dota2 tråden istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Parasite måste vara en utav dem enklaste herosarna att countra! Köp nullfire.

Och du, ta och sluta smutsa ner HoN-tråden med ditt DotA2 snack. Ta det i Dota2 tråden istället.

Heroen parasite hoppar på dör oftast direkt, så fattar inte riktigt poängen ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

H4nn1 har vid flera tillfällen, både spelandes HoN och DotA 2 på sin stream sagt att HoN är helt överlägset i nuläget då DotA 2 bl.a. är segt och helt saknar flyt i animationer och rörelser (odynamiskt). Om du inte anser H4nn1 vara en pro spelare så är du patetiskt..
Tycker det är lite mycket foliehatt på på många Dota2/Valve/Icefrog fanboys..

Grattis du lyckades säga en! finns säkert några få till. Blir lite tveksam om du fatta vad jag syfta på så jag skriver det ordagrant.
Dom flesta Dota2 pro spelarna är DotA spelare, nästan inga som fortfarande spelar DotA tycker att HoN är bättre än det. så varför skulle dom säga att HoN är bättre än DotA2? snarare säger dom att DotA är bättre än DotA2 vilket det är. Men jaja skitsamma, har lagt ner mitt HoN spelande nu så ska väll ta och lämna tråden.

Är jag patetisk om jag inte tycker Hanni var en pro spelare? hmm okej..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Är jag patetisk om jag inte tycker Hanni var en pro spelare? hmm okej..

Ja annars får du gärna förklara vad som räknas som en prospelare för dig? Han har varit topp i både DotA och HoN, och om han så önskar lär han även kunna vara det i DotA 2..
Men du får gärna delge din åsikt av vad en prospelare är..
...
..
.
Återigen visar du att foliehatten sitter tryggt på skallen..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Sa aldrig att jag inte tyckte han är det, men du tycker alltså personer som inte har samma åsikt i den punkten som dig är patetiska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Sa aldrig att jag inte tyckte han är det, men du tycker alltså personer som inte har samma åsikt i den punkten som dig är patetiska?

Ja fanboys brukar ha olika referensramar för olika saker, så det vore mycket möjligt att inte H4nn1 ansågs vara ett proffs längre bara för att han nu spelar HoN. Det är detta som är patetiskt.
Det handlar inte om åsikt, det handlar om rätt och fel. Om någon kommer fram till dig och säger att en röd penna är blå, då är det ändå fel även om det är hans "åsikt".
Det var just därför jag fråga om hur du i så fall skulle definiera ett spelproffs om du nu hade ansett H4nn1 inte passa in..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Ja fanboys brukar ha olika referensramar för olika saker, så det vore mycket möjligt att inte H4nn1 ansågs vara ett proffs längre bara för att han nu spelar HoN. Det är detta som är patetiskt.
Det handlar inte om åsikt, det handlar om rätt och fel. Om någon kommer fram till dig och säger att en röd penna är blå, då är det ändå fel även om det är hans "åsikt".
Det var just därför jag fråga om hur du i så fall skulle definiera ett spelproffs om du nu hade ansett H4nn1 inte passa in..

Men att kalla någon som har fel patetisk? vet inte men själv så tappar jag ganska mycket respekt för någon som använder sådana ordval i en diskussion. Men du kanske inte menade det så.

Permalänk
Medlem

Det vore dock lögn att säga att några fler än fnatic-grabbarna är "pro gamers" eftersom det krävs att du kan leva på det för att leva upp till termen.
Angående HoN över huvudtaget så är det ett döende spel. Synd att ett hyffsat spel kastas bort av ett sådant skitföretag som S2.

Permalänk

Ligger hon nere nu eller? Kommer varken åt hemsidan eller kan logga in i spelet :/

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zafen:

Men att kalla någon som har fel patetisk? vet inte men själv så tappar jag ganska mycket respekt för någon som använder sådana ordval i en diskussion. Men du kanske inte menade det så.

Jag vet inte om du inte är läskunnig eller om du medvetet missförstår men jag kan väl säga samma sak igen så kanske du ser det "fanboys brukar ha olika referensramar för olika saker, så det vore mycket möjligt att inte H4nn1 ansågs vara ett proffs längre bara för att han nu spelar HoN. Det är detta som är patetiskt."

Skrivet av Dowers:

Det vore dock lögn att säga att några fler än fnatic-grabbarna är "pro gamers" eftersom det krävs att du kan leva på det för att leva upp till termen.
Angående HoN över huvudtaget så är det ett döende spel. Synd att ett hyffsat spel kastas bort av ett sådant skitföretag som S2.

H4nn1 och Angrytestie är enligt egen talan HoN proffs i ordets rätta mening, de lever på vad de tjänar i spelet, främst från deras dagliga streamande med 1k++ viewers. Men jag antar att du vet bättre än de själv gör?

Sen det vanliga bashandet utan saklig grund tänker jag inte ens bemöta, jag hoppas bara att du kommer vara lika kritisk när valve gör misstag i DotA 2, för de kommer komma, lika säkert som att du då magiskt inte kommer tycka att det spelar lika stor roll..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manetsmet:

Ligger hon nere nu eller? Kommer varken åt hemsidan eller kan logga in i spelet :/

Samma för mig.. Va'fan?! "/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dAVEUS:

Samma för mig.. Va'fan?! "/

Hmmm, hemsidan funkar på mobilen iaf (blockad på jobbet)..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Hmmm, hemsidan funkar på mobilen iaf (blockad på jobbet)..

Skumt!...

Permalänk
Medlem

Tänkte testa HoN, men har aldrig i hela mitt liv spelat det eller liknande (LoL,dota osv)
Någon annan första gångspelare som köra lite ihop?

Försökt joina "noob" servrar, men blir kickad från alla, så man är inte direkt välkommen nånstans.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |