Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Origin hittar inte den nya patchen

Permalänk

Vilken fantastiskt bra rubrik "senaste patchen" ?! Varför inte hålla sig till den stora tråden där patchen diskuteras för fullt, men det var väl jobbigt att hitta den förmodar jag.

Origin laddade ner patchen igår och spelat har blivit stabilare för mig.
Även om det kanske har krashat 10 gånger sedan relese.
Förut blev det helt plötsligt "programmet har slutat svara", tog även ca 3 försök att komma in på en server.
Att du säger att DICE gör ett skit jobb och att dom borde hålla sig till Xbox ser jag bara som en 13årings kommentar och anser att det är handhavande att ditt spel krashar hela tiden och att du endast lyckats spela 5 timmar sedan relese.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Fungerade för mig, o spelade för första gången på 1 månad. Körde på Swec servern och fortfarande känns det som CoD4 där RPG har ersatt Granadelauncher...

Stängde av skiten. Ja jag kanske är lite känslig, men jag minns de tider då Battlefield var balanserat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

jag måste klocka ner mitt asus gtx 580 för att få det stabilt "kör med asus egna program.". Annars slutar det fungera lite då och då. bilden fryser, sen när jag trycker på esc så får jag snabbt upp ett litet förnster som säger någor med bf3 sluta fungera plus lite mer text som jag aldrig hinner läsa.. detta försvinner när jag klockar ner det..

Du (och de andra med samma problem) bör kunna lösa detta precis lika fint genom att istället öka spänningen till kortet (volt) med t.ex. MSI Afterburner. Kör själv med det och har istället kunnat överclocka mina kort istället för att underclocka dem. Något att tänka på om kylningen inte är några problem. Kortet/korten blir ju något varmare då man matar dem med mer ström, som de flesta säkert känner till. Lycka till!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

bara för det så har mtt BF3 funkat klockrent förutom dom första dagarna då jag bara fick timeout hela tiden, löste sig rätt fort typ nån dag efter bara, sen har det tuffat på klockrent har haft en disconect där spelet crashat. annast spelat mer eller mindre 60timmar utan problem alls.

efter patcchen kom funkar det bättre att ansluta nu tar dock lite längre tid men det kan jag leva med sen bra dom har gjort så att IRNV inte är så OP längre även om jag själv kör med det utan att det nu bara räcker typ 150-200m nu å inte halva kartan som tidigare ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av qtek:

Lada nys ner patchen. Efter 40sekunder så krascha spelet. Som vanligt. Avinstalera det direkt. Ger up det här skiten nu. spelet totalt 5 timmar sen det släptes.
Dice borde hålla sig till xbox, enda hårdvaran dom klarar av att få nått att fungera på.
För pc verkar vara lite för avanserat för dom.

Tror fanken att det är på din sida problemet ligger ^^

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Efter patchen kraschar spelet lite randomly när den känner för det......... känns som att för varje patch blir det bara värre och värre Innnan första patchen hade jag inte problem med stabilitet, efter första patchen måste jag klicka join 3-4 gånger för att komma in (får annars disconnected från EA, couldn't join, etc) och nu måste jag först klicka 3-4 gånger för att komma in, och sedan kraschar den ingame.... =(

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Hmm..

Skrivet av AfrooDite:

Vilken fantastiskt bra rubrik "senaste patchen" ?! Varför inte hålla sig till den stora tråden där patchen diskuteras för fullt, men det var väl jobbigt att hitta den förmodar jag.

Origin laddade ner patchen igår och spelat har blivit stabilare för mig.
Även om det kanske har krashat 10 gånger sedan relese.
Förut blev det helt plötsligt "programmet har slutat svara", tog även ca 3 försök att komma in på en server.
Att du säger att DICE gör ett skit jobb och att dom borde hålla sig till Xbox ser jag bara som en 13årings kommentar och anser att det är handhavande att ditt spel krashar hela tiden och att du endast lyckats spela 5 timmar sedan relese.

Om du inte uppmärksammade det så ställde jag en fråga ?
Problemet va att jag inte kunde ladda hem patchen..sen att folk började diskutera patchen allmänt..det är ju inte mitt prob..
Så sluta va så spydig !

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Nya patchen funkar perfekt för mig har spelat över 100h sen det kom ut och har kraschat totalt 2ggr. Många gånger är det andra applikationer m.m som ligger och spökar, tycker synd om dice att alla klagar på dom när folk är för lata för att testa sig fram och se om dom kan få det att funka istället för att ge sig ut på internet och klaga direkt.

inte dåligt att ha hunnit o spela 100h sen patchen som släptes igår, hur många datorer/konsoler spelar du på samtidigt för att uppnå 100h på ca 12h ?

ot: spelet fungerar fint för mig, lite svårare o hålla helikoptern i luften med längre CD på gunnerns flares.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Jag har spelat 80 timmar nu och haft 3 krascher. Helt normalt.

Jag förstår inte problemen som alla har. Det kanske är er burk? Er lina? Ni kan titta på min setup och jämföra. Jag märker inget av vare sig Lag eller krascher i alla fall.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Du (och de andra med samma problem) bör kunna lösa detta precis lika fint genom att istället öka spänningen till kortet (volt) med t.ex. MSI Afterburner. Kör själv med det och har istället kunnat överclocka mina kort istället för att underclocka dem. Något att tänka på om kylningen inte är några problem. Kortet/korten blir ju något varmare då man matar dem med mer ström, som de flesta säkert känner till. Lycka till!

okej provade det men va kanske lite snål på volten kör med ett haf 932 chassie så 32 grader idle runt 62 vid spel så. får prova med lite olika inställningar har du några setting på ditt som funkar bra

Permalänk
Skrivet av Who2:

Om du inte uppmärksammade det så ställde jag en fråga ?
Problemet va att jag inte kunde ladda hem patchen..sen att folk började diskutera patchen allmänt..det är ju inte mitt prob..
Så sluta va så spydig !

Ledsen, blandade ihop din post och "qtek"´s post.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Yes står i battlelog : You own back to karkand ! Köpte rysk exteded version och G2play hävdar att det inte ingick ! Men det gjorde det hehe. Hem och ladda patchen

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

inte dåligt att ha hunnit o spela 100h sen patchen som släptes igår, hur många datorer/konsoler spelar du på samtidigt för att uppnå 100h på ca 12h ?

ot: spelet fungerar fint för mig, lite svårare o hålla helikoptern i luften med längre CD på gunnerns flares.

Antagligen så har jag spelat 100h sen spelet släpptes och inte patchen ;>

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

varje patch har för mig bidragit till ett mer fungerande spel. Så bara + från mig där.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Jag hade inga krascher eller liknande men det var nå brutal serverlag så det inte var sant! Rena stopmotion när man kör jet^^

Jag har också märkt det, sen kan man krascha in i träd, andra fordon osv, och liksom "flyga" åt sidan/ uppåt och klara sig, ser jävligt roligt ut när man drar in i en lyktstolpe och sen glitchar iväg haha !

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Har inte haft ett enda problem med spelet, varken innan eller efter patchen, inga crasher ingenting ifrån spelsläppet. Då sitter man ändå på en rejält gammal maskin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Nya patchen funkar perfekt för mig har spelat över 100h sen det kom ut och har kraschat totalt 2ggr. Många gånger är det andra applikationer m.m som ligger och spökar, tycker synd om dice att alla klagar på dom när folk är för lata för att testa sig fram och se om dom kan få det att funka istället för att ge sig ut på internet och klaga direkt.

Sitter du och ljuger nu?
Patchen är inte äns 100timmar gammal sedan den släpptes om du så spelar dygnet runt.
Antar att du tänker på patchen innan.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag får bara upp "Battlefield 3 har slutat fungera" hela tiden. GJ!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Sitter du och ljuger nu?
Patchen är inte äns 100timmar gammal sedan den släpptes om du så spelar dygnet runt.
Antar att du tänker på patchen innan.

Det är väl ganska uppenbart att han menar att han har spelat 100h sedan spelet släpptes?

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Sitter du och ljuger nu?
Patchen är inte äns 100timmar gammal sedan den släpptes om du så spelar dygnet runt.
Antar att du tänker på patchen innan.

Skrivet av Samus:

Det är väl ganska uppenbart att han menar att han har spelat 100h sedan spelet släpptes?

Han skriver ju själv att han har spelet det sen spelet släpptes.. kanske dax och läsa innan man skriver Vinyles

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Sitter du och ljuger nu?
Patchen är inte äns 100timmar gammal sedan den släpptes om du så spelar dygnet runt.
Antar att du tänker på patchen innan.

Med tanke på att det står sen det kom ut så menar jag antagligen spelet. Hade det stått sen den kom ut så hade det varit patchen sen kan man ju använda sitt sunda förnuft och fatta att det antagligen var från spel releasen jag mena

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Jag har också märkt det, sen kan man krascha in i träd, andra fordon osv, och liksom "flyga" åt sidan/ uppåt och klara sig, ser jävligt roligt ut när man drar in i en lyktstolpe och sen glitchar iväg haha !

Jag kraschade i flera träd faktiskt på raken utan att planet gick sönder :P. Men ska försöka hitta felet idag när jag har lite mera tid.

Permalänk

flyter bättre än någonsin för mig!!!

Visa signatur

Cpu Intel i5 8600k Moderkort Gigabyte GA-Z87-HD3 ,Minne
Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz,Nätagg fractal design 650 w psu,
Hårddisk Adata sp 900 pro 128 gb ssd+ 2ggr western digital caviar 500gb i raid,Grafik amd vega 64 Lurar Beyerdynamic dt 990 proTangentbord Qpad mk-50 Ljudkort [xonar essence stx - ALLT frodas i en Fractal Define R4 Vit

Permalänk

Inga krascher eller disconnects vid uppstart, men nu har spelet börjat krascha ingame istället. Kan spela ~5 min innan det kraschar. Vet inte om det är positivt eller negativt att slippa försöka komma in på en server och spela 1h eller komma in på servern direkt och sen spela 5 min...

Permalänk
Medlem

Vart hittar man patchen ??? ja har inte fått tagit ner något än konstigt nog..

Visa signatur

Stationära Datorn : Fractal Design R4 , I5 2500k, Asus p8z68-v pro gen3 , Gigabyte gtx 670 , Kingston DDR3 1600MHz 8GB , Cosair 650 W, 1 st 500 gb o en 320 gb i datan, 2 st externa 750 gb, 500 gb. Skärm : Lg 23.4 tum 120 hz.
Kringutrustning:Yamaha Rx- v765 2 st klipsch rf-62. RAZER ARCTOSA - RAZER LACHESIS , Hedset Logitech G35 .