C&C Generals 2 är exklusivt för PC, drivs av Frostbite 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fluxor:

Snälla låt ett av lagen ha stora pansarvagnar som är seglivade och slår hårt.

Jag tror tredje laget blir ett komunistland, då det förr alltid ha sovjet samt i ettan kina:)

Skickades från m.sweclockers.com

Mammoth tank <3

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Jaså? För vad jag minns så sa bara Dice att de utvecklade både PC och Konsolspelet separat.. Alltså inte exclusivt för PC.

Dom sa att PC var huvudplattformen. Och det sa dom ända fram till betan.
Efter betan dock kom det dock fram att focus från PC som huvud platform försvan i tidigt stadium eftersom spelet krävde mer anpassning till konsoll än pc.

Är ju dock förståligt att utveklare väljer konsoll som huvudplattform med tanke på skillnaden mellan sålda spel.

Många pc spelare klagar mycket på multiplatform släppandet. Men till viss del är det nog till fördel för pc spelare. För mer tid läggs ner på spelen och större budjet. Även om många spel med konsoll som huvudplattform är enromt dåligt portade.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Verkar trevligt, men 2013? Hinner hända mycket till dess.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har inga förhoppningar alls på spelet. Efter Westwoods uppköp så har C & C blivit sämre för varje spel som har kommit ut.

Permalänk
Medlem

Yay!
Var ett stort fan av Generals, och nu ett med frostbite 2!
Lycka!

Permalänk

Blev så lycklig, älskar CnC, men fick ett antiklimax när jag såg 2013

Permalänk

Se till att spelet är som zero hour i början, för lite vall med vanliga bara. Annars ett av dom bättre spelen jag har lirrat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag har dock svårt att se ett RTS fungera bra på konsol, och då har jag spelat ett riktigt bra RTS på 360n, gillade Halo Wars men det kommer inte fungera om man vill ha lite djup i det hela.

Själv är jag riktigt frälst av Halo Wars, har säkert spelat minst 100 timmar. Fungerar ypperligt med både kontrollen och att fixa taktiska manövrer, som ju faktiskt brukar vara bäst med mus & tangentbord. Men visst, djupet försvinner, jag menar... försök spela Age of Empire 2 på en konsol.

Om BioWare kan få detta att fungera lika bra på konsoler som Halo Wars , så blir jag en glad anka.
Om det kommer till konsoler då, det vet man ju aldrig.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Jaha, nu går de samma väg som andra RTS spel, att satsa på destruction.
1000 nya animationer på förstörelse av hus är något som de flesta command and conquer spelare älskar.
Dessutom, 2013? Mycket kan hända på den tiden. Kan inte fatta att de ska använda sig av en motor som inte är anpassad till RTS.
Nåja....

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Zero Hour tillhör en av mina favoriter när det kommer till C&C spel och Bioware tillhör en av mina favoriter när det kommer till utvecklare (visserligen var det ett tag sedan jag spelade något nytt från dom så om de fortfarande är det vet jag inte). Kan bli riktigt bra det här, Bioware har ju inte bara gjort RPG även om det är detta man osökt tänker på när man hör deras namn.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Krimsarn:

Själv är jag riktigt frälst av Halo Wars, har säkert spelat minst 100 timmar. Fungerar ypperligt med både kontrollen och att fixa taktiska manövrer, som ju faktiskt brukar vara bäst med mus & tangentbord. Men visst, djupet försvinner, jag menar... försök spela Age of Empire 2 på en konsol.

Om BioWare kan få detta att fungera lika bra på konsoler som Halo Wars , så blir jag en glad anka.
Om det kommer till konsoler då, det vet man ju aldrig.

Jag håller helt och hållet med dig! Jag har spelat det massvis. :'D

Men jag vill inte se spelet till konsol, för då måste de kompromissa, hur de än gör. Halo Wars gjordes ju till 360n och hade därför inte det som handikapp på samma sätt då man inte visste om de kunde göra det så massivt mycket bättre, gör de Generals 2 till konsoler så kommer jag skratta och gråta, samtidigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Ostoppbara!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag håller helt och hållet med dig! Jag har spelat det massvis. :'D

Men jag vill inte se spelet till konsol, för då måste de kompromissa, hur de än gör. Halo Wars gjordes ju till 360n och hade därför inte det som handikapp på samma sätt då man inte visste om de kunde göra det så massivt mycket bättre, gör de Generals 2 till konsoler så kommer jag skratta och gråta, samtidigt.

Visst, det håller jag med om. Blir ju tråkigt för de "riktiga" C&C fansen som faktiskt kör det på PC, om de tvingas kompromissa med det ena och det andra. Men om det visar sig att de faktiskt utvecklar spelet till både PC och konsolerna så kommer jag lätt köpa och spela det på min PS3 (då jag gillar den kontrollen mer än den till Xbox360).

Men samtidigt, jag spelade Mass Effect 1-2 och Dragon Age 2 på PC, tyckte att det fungerade ypperligt trots att de fanns till både PC och konsoll. Förutom då att Dragon Age 2 var vidrigt när man vant sig vid DA1.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mario.T:

var fick du det ifrån?`den finns inte med i butiken" -_-

Förstasidan på www.bioware.com

Visa signatur

Dubidub

Permalänk

Generals 1 släpptes 2003, så dom vill väl släppa det nya 10 år senare eftersom det är så i spelet, alltså 2013

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Krimsarn:

Visst, det håller jag med om. Blir ju tråkigt för de "riktiga" C&C fansen som faktiskt kör det på PC, om de tvingas kompromissa med det ena och det andra. Men om det visar sig att de faktiskt utvecklar spelet till både PC och konsolerna så kommer jag lätt köpa och spela det på min PS3 (då jag gillar den kontrollen mer än den till Xbox360).

Men samtidigt, jag spelade Mass Effect 1-2 och Dragon Age 2 på PC, tyckte att det fungerade ypperligt trots att de fanns till både PC och konsoll. Förutom då att Dragon Age 2 var vidrigt när man vant sig vid DA1.

Ja, precis. Det är ju ändå ett RTS och RTS kan bara nå sin fulla potential på PC, lycka till med att spela SC2 på professionell nivå med konsol-kontroll. x)

Jag har ME på 360 och DA:O på PC, DA2 kan fara åt helvete med sig. Simplare än Mass Effect 2 när DA:O var mer avancerat än ME1 och ME2 tillsammans. All of my hate.

Hoppas Generals 2 lever upp till ettan i alla fall!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Hoppas bara de lyckas få Frank Klepacki att göra musiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jaha, nu går de samma väg som andra RTS spel, att satsa på destruction.
1000 nya animationer på förstörelse av hus är något som de flesta command and conquer spelare älskar.
Dessutom, 2013? Mycket kan hända på den tiden. Kan inte fatta att de ska använda sig av en motor som inte är anpassad till RTS.
Nåja....

Varför skulle motorn inte vara anpassad för RTS?
DICE har väl varit smarta och byggt en så mångsidig motor det bara går.
Source och Unreal har ju använts i löjligt många former.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

Generals 1 släpptes 2003, så dom vill väl släppa det nya 10 år senare eftersom det är så i spelet, alltså 2013

Jag tycker att dem borde kommit lite längre grafikmässigt å andra sidan är utvecklarna inte lika mkt go som dem var på den tiden.

Fruktansvärt bra spel som gör en sugen att börja spela det.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pontooz:

Missade du Dragon Age 2?
Ett urdåligt spel från Bioware. Finns en risk att dom gör samma tabbe med denna söndermalda spelserie

Dragon Age 2 är ett bra spel

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Oh!

C&c och senare red alert i gymnasiets datasal <3

Eller Dune 2 till amigan... Minnen!

Hoppas som fan på det här. Med tanke pånde senaste snedstegen så har man rätt att vara skeptisk..

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Firkraag:

Dragon Age 2 är ett bra spel

Om man bortser från spelrecensenter som blev mutade så är du nog den enda som tycker det. :/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Lunna:

Bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kesse2:

Oh!

C&c och senare red alert i gymnasiets datasal <3

Eller Dune 2 till amigan... Minnen!

Hoppas som fan på det här. Med tanke pånde senaste snedstegen så har man rätt att vara skeptisk..

Dune II, där snackar vi! Det ENDA jag saknar i det spelet är drag and select Lite segt att klicka på varje enhet och sen ge order

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Entusiast

Ser intressant ut

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Sweet men har inte så stora förhoppningar när det är Bioware som står bakom ett, enda spel jag tyckt om från dom är Kotor 1/2, Jade Empire och Mass Effect 1/2, resten har varit skit (imo).
SWTOR betan kunde jag inte ens patcha så fick ingen möjlighets att spela det på beta helgen

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Har inga förhoppningar alls på spelet. Efter Westwoods uppköp så har C & C blivit sämre för varje spel som har kommit ut.

Håller fullständigt med dig, och C & C Generals var det klart sämsta spelet i serien, om man nu ens skall räkna det som ett C & C spel

Permalänk
Medlem

Härligt! Då kommer vi från den där vidrigt löjliga grafiken de haft det senaste........

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Spännande, någon man ser fram emot