SW Tor Early access när bokade ni?

Permalänk
Medlem

21 Juli reggade jag min nyckel också. Eftersom det va samma dag som man kunde göra det så hoppas jag att jag kommer in den 13 december då.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Vem vet du kanske får early access först av alla. Det här är ju Bioware och EA vi talar om.

wowwowwow, blanda inte in Bioware i det där. De är gudar för mig
Finns ingen utvecklare som har gjort mer för sina fans än Bioware.

Permalänk
Avstängd

21a Juli. Är nöjd om jag kan köra igång den 15e.

Verkar som en del missförstått ett visst mail som skickats ut.

Från http://twitter.com/#!/swtor

Citat:

Jimmy Olsson @CTFxFan 10 Dec
@SWTOR I registered my early access code 24 july, before my friends did but theyre the ones that get to start 13 july, not me, why?
The Old Republic @SWTOR 10 Dec

@CTFxFan Players will not find out their Early Game Access start day until next week when it begins (including your friends).
Jimmy Olsson @CTFxFan 10 Dec

@SWTOR Thats not true, two of them have recived emails saying that they are confirmed to start the 13th
The Old Republic @SWTOR Close

@CTFxFan No players have been notified as to when their Early Game Access begins. Your friends may have misunderstood the pre-load email.
Hide conversation
5:56 PM, Dec 10th via TweetDeck · Details

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

21a Juli. Är nöjd om jag kan köra igång den 15e.

Verkar som en del missförstått ett visst mail som skickats ut.

Från http://twitter.com/#!/swtor

Registrerade du koden på sidan 21 juli så är det väldigt stor chans att du får spela imorgon dvs 13onde. Det är synd att Bioware inte har gått ut med vilka bokningsdatum som ger en tillgång 13-15. Dock har de sagt att de har väldigt många platser så man får väll hoppas på det bästa.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

Reggade min kod den 21:a Juli också, dvs första dagen man kunde regga sin nyckel.
Så jag håller i mina tummar (tummrar? hmm...) för glatta livet i hopp om att kunna börja spela om 22h 30min

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

Reggade min kod den 22 augusti. Så jag hoppas att jag kommer in så snart som möjligt!

Permalänk
Medlem

Läste på en på ett annat forum att det bara var runt 500k som hade förbokat spelet och det var 750k som lirade sista beta weekend, så dom borde inte hålla på pre-access. Skulle gissa att alla är inne 1-2 dagar om detta stämmer, vad är det för ide att stresstesta servrarna med mindre än 500k om de redan har gjort det med 750k?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Läste på en på ett annat forum att det bara var runt 500k som hade förbokat spelet och det var 750k som lirade sista beta weekend, så dom borde inte hålla på pre-access. Skulle gissa att alla är inne 1-2 dagar om detta stämmer, vad är det för ide att stresstesta servrarna med mindre än 500k om de redan har gjort det med 750k?

Nix, bara i USA har det sålts nästan 1 million preorders. Och detta är bara fysiska exemplar, då har dom inte räknat med de digitala ordrarna från Origin. Så lägger man till Origin Store samt Europa/Asien/Australien så blir det nog en hel del.

Källa: http://www.vgchartz.com/charts/preorders.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

21:e Juli

Samma här Kl 14:12

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Nix, bara i USA har det sålts nästan 1 million preorders. Och detta är bara fysiska exemplar, då har dom inte räknat med de digitala ordrarna från Origin. Så lägger man till Origin Store samt Europa/Asien/Australien så blir det nog en hel del.

Källa: http://www.vgchartz.com/charts/preorders.php

Okej, då kan man ju iallafall räkna med att 1.5 mil har förbokat det, antar att det inte blir något spelande på ett par dagar då

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Yesbox!
479 kr.

Åhfan, för jag beställde Collectors Edition när det inte ens hade något pris. Sen så blev det ett pris 899:- och nu har de höjt till 1499:-, men bland mina beställningar så står det fortfarande 899:-.
Skulle du kräva spelet för 899:- oim du hade varit i min sits?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Entusiast

28e November efter första stress test betan. Bör väl få några dagar tidigare iaf, inte för att det är någon direkt brådska. Har man väntat i år, så kan man vänta några dagar till så inget å bita naglarna över!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

21 juli.. Hoppas på den 13e insläppet ;D

Permalänk
Medlem

27:e oktober först.. hoppades på att man skulle hinna få release date på GW2 men icke.
Tappade tålamodet och köpte min CE edition till det dyra priset
Gissar på 15-16:e kanske iaf som man kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Åhfan, för jag beställde Collectors Edition när det inte ens hade något pris. Sen så blev det ett pris 899:- och nu har de höjt till 1499:-, men bland mina beställningar så står det fortfarande 899:-.
Skulle du kräva spelet för 899:- oim du hade varit i min sits?

Det priset som står på din beställning är det som gäller, kolla i din orderhistorik.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

20 Augusti, så förhoppningsvis får jag early access inte alltför sent.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

21 Juli 2011, ativerad på SWTOR.com kring 21 tiden samma dag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Förra veckan, kommer jag in fredag, lördag eller söndag denna veckan så är jag nöjd.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Det priset som står på din beställning är det som gäller, kolla i din orderhistorik.

Ett ja alltså?
Soft. För jag hatar att vara en sån kund som kommer in och kräver. Men nu är det ändå 600 spänn liksom.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Ett ja alltså?
Soft. För jag hatar att vara en sån kund som kommer in och kräver. Men nu är det ändå 600 spänn liksom.

Precis, det var någon i samma sits som dig i den här tråden och då denna person hade kontaktat webhallen och fått informationen att priset som står i ens beställning gäller så känns det rätt vettigt.
Det är också rätt logiskt att det pris man har bokad en vara för är den pris man ska i slutändan betala.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag hittade detta diagram som någon har skapat med hjälp av informationen som finns på www.vgchartz.com:

Kom ihåg dock att vgchartz rapporterar endast fysiska pre-orders i USA, vad jag vet har de inte data på de digitala pre-orders eller pre-orders i Europa.

Men det kan dock ge en liten fingervisning över var du ligger med din pre-order. Sedan vet vi ju så klart inte hur många personer som Bioware släpper på varje dag till deras servrar.

Permalänk

20th of july would be hipster.

21, som många andra

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

21 Juli, hoppas man får ett mail imorrn

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Precis, det var någon i samma sits som dig i den här tråden och då denna person hade kontaktat webhallen och fått informationen att priset som står i ens beställning gäller så känns det rätt vettigt.
Det är också rätt logiskt att det pris man har bokad en vara för är den pris man ska i slutändan betala.

Gött. Tack för de orden. Kändes väldigt tryggt. Vilda vrålapor vad jag hatar konflikter.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Konsolgrävare

09.22.2011 hoppas på att komma med imorgon, men tror att jag kommer med på torsdag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av catclaw:

Finns ingen utvecklare som har gjort mer för sina fans än Bioware.

Paradox? De har daglig kontakt med fans på sina forum. Och skriver varje vecka utecklingsdagbok samt svarar på fansens frågor i samband med dessa. Halva deras spel ligger exporterat i textfiler som fans modifierar samt en stor del av deras kartor och innehåll i spelet är designat av fans. De säljer/integrerar även DLCs som är modifikationer från fans ursprungligen och ger även ut sin gamla kod till dedikerade fans som gör nya spel av den.

Hur många andra spelutvecklare har en chef med 14000 inlägg (varav majoriteten offentliga) på sina fans forum och en kodare med 3000 inlägg?

De har förövrigt en "ask paradox" tråd på forumen med 3500 inlägg där de besvarar frågor som inte alltid är spelrelaterade.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?469819-Ask...

Hur mycket och hur ofta har Bioware kontakt med sina fans? Första steget att kunna "göra något för sina fans" är att prata med dem.

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Paradox? De har daglig kontakt med fans på sina forum. Och skriver varje vecka utecklingsdagbok samt svarar på fansens frågor i samband med dessa. Halva deras spel ligger exporterat i textfiler som fans modifierar samt en stor del av deras kartor och innehåll i spelet är designat av fans. De säljer/integrerar även DLCs som är modifikationer från fans ursprungligen och ger även ut sin gamla kod till dedikerade fans som gör nya spel av den.

Hur många andra spelutvecklare har en chef med 14000 inlägg (varav majoriteten offentliga) på sina fans forum och en kodare med 3000 inlägg?

De har förövrigt en "ask paradox" tråd på forumen med 3500 inlägg där de besvarar frågor som inte alltid är spelrelaterade.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?469819-Ask...

Hur mycket och hur ofta har Bioware kontakt med sina fans? Första steget att kunna "göra något för sina fans" är att prata med dem.

Första steget är att lyssna Bioware har sin egen lilla "tv" en gång i veckan där de låter en anställd prata om något som sker inom företaget eller något som kommer vara med i ett spel i framtiden!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Första steget är att lyssna Bioware har sin egen lilla "tv" en gång i veckan där de låter en anställd prata om något som sker inom företaget eller något som kommer vara med i ett spel i framtiden!

Ja, det är viktigt att lyssna på alla fans som absolut inte ville ha ett liknande rollspel och en värdig uppföljare i dragon age 2. Utan alla fansen ville ju såklart ett ha framskyndat och neddummat action lir.

"In June 2011, in an interview with GameRant.com titled "Fans ‘Were Not Pleased’ with ‘Dragon Age 2′ Says EA", EA Games Label President Frank Gibeau acknowledged the fans' disappointment over the direction Dragon Age 2 took, and proclaimed: "As we think about where we take the franchise next, we’re going to take that into consideration and really engage them"

Genom att Paradox kör sina utvecklingsdagböcker samt påföljande diskussion medan olika spel features bara finns på ritbordet kan de ändra sig om vi fans inte tror någonting kommer fungera eller vara roligt. Vilken sådan möjlighet finns för dig som fans till bioware spel och när utnyttjade du den senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Gött. Tack för de orden. Kändes väldigt tryggt. Vilda vrålapor vad jag hatar konflikter.

Det var faktiskt jag som ringde Webhallen och frågade. Den trevliga tjejen i andra änden av luren sa till mig att priset som står i min beställning var det enda priset som gällde. Dvs 899kr. En "Perk" för att man bokade så tidigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

27 Juli 2011, Jag var luspank den 21

Fick early access 20:30 13/12