Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Så någon som har börjat spela och kan säga några ord om det? sitter och väntar på den 20 så man kan gå och köpa sig ett ex och testa en månad eller fler

Sen måste jag nog säga att systemet hur de släpper in spelare är vad jag kan förstå något av det bästa som har hänt i utvecklingen av mmo spel. Nu slipper man förhoppningsvis att servrar rasar eller att det är 10 personer som väntar på att döda samma mobb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Så någon som har börjat spela och kan säga några ord om det? sitter och väntar på den 20 så man kan gå och köpa sig ett ex och testa en månad eller fler

Sen måste jag nog säga att systemet hur de släpper in spelare är vad jag kan förstå något av det bästa som har hänt i utvecklingen av mmo spel. Nu slipper man förhoppningsvis att servrar rasar eller att det är 10 personer som väntar på att döda samma mobb...

Läs mitt förslag ovan om att istället använda sig av in-game kö.

Kom dock ihåg att du måste regga ditt Visa kort på deras hemsida för att få dom 30gratis dagarna*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skyflyer:

Skulle också vilja få bevis på att folk som reggat för 2veckor sedan har redan kommit in, det låter som bullshit och att dom bara trollar. Stephen Reid har ju skrivit följande t.ex.:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=5433#edit5433

Ååh. Sweclockers är så härligt. För folk kan aldrig tro på vad andra säger. Utan måste hela tiden försöka kontra med något.
Bara för att dom själva inte kommer in i en beta, eller inte kan maxa ett visst spel så är det såklart omöjligt.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Ååh. Sweclockers är så härligt. För folk kan aldrig tro på vad andra säger. Utan måste hela tiden försöka kontra med något.
Bara för att dom själva inte kommer in i en beta, eller inte kan maxa ett visst spel så är det såklart omöjligt.

Så vem är det som kommit in efter att ha reggat för 2v sedan?
Du är en rolig liten figur du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

1: Det borde inte ens vara någon pre access, det borde vara ett datum med launch.
2: Men iaf vet man att man kommer kunna logga in etc, går servern ner så får man väl fixa det?
Att utgå ifrån att ens server kommer krascha är ju löjligt, det finns köer man kan lägga in om man ser att det går för fort.

Nej 5dagar har det alltid varit upp till korrekt, nu är det ju dock mer än så.

Jag gillade det jag spelade av Betan, kanske itne så mycekt jag vill gilla det men aja du fattar.
Man vill bara att ett spel man gillar ska lyckas, man vet ju hur WoW och flera andra MMOs har gjrot med sina launch partys och liknande.
Det existerar inte med SWTOR, allt är så himla osäkert.

Jag säger inte att det är fel fritt men jag tycker fördelarna väger över. iaf om du frågar mig.

Nej man förutsätter inte att servern kraschar men för att minimera risken så gör man detta. Sen förslår du en kö?? Detta är ju en typ av kö. Bara att sitta och vänta om man vill det.. Visst lunach party i all ära men det är ändå lite mähh med att gå till en butik och vänta vid midnatt för att sedan snabba sig hem och börja installera och sedan upptäcka att ens server har gått ner så man kan inte spela iaf... skilland på om man ska gå på bio och faktiskt får uppleva hela grejen på plats. Det finns liksom en anledning att vara där mer än att hämta något och sedan snabbt springa där ifrån.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Så vem är det som kommit in efter att ha reggat för 2v sedan?
Du är en rolig liten figur du

"vem är det" ska jag veta personuppgifter för personer som sitter och spelar ett visst spel?

DU är rolig om något... inte
Men såklart, det är ju OMÖJLIGT! KAN INTE HÄNDA! Bara för att det inte hände dig.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Ååh. Sweclockers är så härligt. För folk kan aldrig tro på vad andra säger. Utan måste hela tiden försöka kontra med något.
Bara för att dom själva inte kommer in i en beta, eller inte kan maxa ett visst spel så är det såklart omöjligt.

Är det du själv som har kommit in på betan men du reggade koden för 2 veckor sedan? Eller är det något du har hört av någon på internet?

Det är så klart möjligt att Bioware har gjort ett misstag men tills dom säger något annat så ligger bevisbördan på den som påstår att han har kommit in, speciellt då Bioware påstår att så icke är fallet. Jag tror mer på Stephen Reid på Bioware än på ett rykte på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Läs mitt förslag ovan om att istället använda sig av in-game kö.

Kom dock ihåg att du måste regga ditt Visa kort på deras hemsida för att få dom 30gratis dagarna*

Ett kösystem är bra mycket drygare i min mening. Står det att du har 3473 personer före dig har du ingen aning om du kommer in om 10 min eller om 10h. Försök se det lite ur den här synvinkel. Alla släpps in den 20 klockan 12.00 och det blir het kaos med servrana och spelet är mer eller mindre "ospelbart" fram till 1 eller 2 dar senare. Detta har varit fallet med flera stora spel.

Eller så gör de som de nu har tänkt. Beroende på hur länge du har väntat på spelet så kan du få smygstarta för att se till att man slipper stå i långa meningslösa köer eller att servrarna blir överbelastade. Sen vad spelar det för roll om någon får börja i dag eller i morgon? så länge spelet är fungerande för alla den 20de så har det gjort ett grymt bra jobb mer releasen.

Tackar för det där med Visa kortet. Ska ta och titta på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Jag säger inte att det är fel fritt men jag tycker fördelarna väger över. iaf om du frågar mig.

Nej man förutsätter inte att servern kraschar men för att minimera risken så gör man detta. Sen förslår du en kö?? Detta är ju en typ av kö. Bara att sitta och vänta om man vill det.. Visst lunach party i all ära men det är ändå lite mähh med att gå till en butik och vänta vid midnatt för att sedan snabba sig hem och börja installera och sedan upptäcka att ens server har gått ner så man kan inte spela iaf... skilland på om man ska gå på bio och faktiskt får uppleva hela grejen på plats. Det finns liksom en anledning att vara där mer än att hämta något och sedan snabbt springa där ifrån.

Ja en in-game kö, att göra det att man först ska vänta på ett mail, comon...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skyflyer:

Är det du själv som har kommit in på betan men du reggade koden för 2 veckor sedan? Eller är det något du har hört av någon på internet?

Det är så klart möjligt att Bioware har gjort ett misstag men tills dom säger något annat så ligger bevisbördan på den som påstår att han har kommit in, speciellt då Bioware påstår att så icke är fallet.

Gå in på forumet och fråga. Så kan du även fråga om bildbevis.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Så någon som har börjat spela och kan säga några ord om det? sitter och väntar på den 20 så man kan gå och köpa sig ett ex och testa en månad eller fler

Sen måste jag nog säga att systemet hur de släpper in spelare är vad jag kan förstå något av det bästa som har hänt i utvecklingen av mmo spel. Nu slipper man förhoppningsvis att servrar rasar eller att det är 10 personer som väntar på att döda samma mobb...

Dom gjorde precis likadant med Rift men det blev köer ändå och 100 spelare per mob.
Nä, där har dom faktiskt en del att lära av WoW, i ett MMO skall ingen ha försprång då en vecka är en rejäl fördel. Har man inte stresstestat sina servrar när det är en vecka kvar då har man ett annat problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

"vem är det" ska jag veta personuppgifter för personer som sitter och spelar ett visst spel?

DU är rolig om något... inte
Men såklart, det är ju OMÖJLIGT! KAN INTE HÄNDA! Bara för att det inte hände dig.

Så det finns ingen person som spelar som regga sin pre access för 2x sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jag förstår helt enkelt inte vad som är fel på att släppa spelet samtidigt för alla.
Är man rädd att servarna som krascha så kan man ju sätta en KÖ på just den server.

Sen allt eftersom så släpper man in folk, och inte som det är nu.
Nu vet man ju inte när man kommer få spela, man sitter och väntar på ett email.
Om man hade gjort det via en riktig in-game KÖ så hade var och en sätt att man varit redo efter x antal personer.

Pre access eller inte, tro inte något kan tycka att detta är ett bra släpp i eftertanke.

Fast med en in-game kö skulle det bli totalrage överallt då det är "random" och folk skulle vägra logga ut med risk att få vänta i evigheter på att komma in igen. Istället för att vänta på ett mail skulle folk sitta och glo på en kösiffra hela dagen och om man lämnar datorn och under tiden råkar trilla in på servern riskerar man att loggas ut p.g.a. inactivity och hamnar därmed sist i kön igen. Som det är nu är det i alla fall ett vettigt kösystem där folk som förbeställt spelet först också är de första som får chansen att spela, d.v.s. ordnat och logiskt. Tror majoriteten tycker att det är ett mycket bra system!

Wow-släppet körde ju first come first serve med ENORMA köer och servrar som det knappt gick att spela på som följd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Gå in på forumet och fråga. Så kan du även fråga om bildbevis.

Vilket forum? Menar du officiella forumet? Kan du länka till aktuell tråd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skyflyer:

Vilket forum? Menar du officiella forumet? Kan du länka till aktuell tråd?

Va? Jag har talat med folk som säger att de spelar och att de reggat sin nyckel tidigast oktober.

Tobblish, du ska nog förbättra din läsförmåga.
"Så det finns ingen person som spelar som regga sin pre access för 2x sedan? "

Det är du som säger det, inte jag.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=444&page=53
Där finns en tråd. VÄLDIGT många som kommit in som inte reggat förräns aug.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag får inte ens skriva i forumet på deras sida. Jag har inte tillräckliga behörigheter ens. Fast jag skrev in pre-order nyckeln och allt så syns den inte

Permalänk
Medlem

"The third wave of Early Game Access emails have been sent, one more to go!"

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

roligt med dom som beklagar sig över kö/mail/preaccess systemet. låter som att någon dag hit eller dit är förrödande för hela deras framtida swtor karriär. det är ju fan värre än narkomaner. ni lär ju ändå sitta dygnet runt och grinda det närmsta halvåret så vad spelar en dag hit eller dit för roll?

lite perspektiv skadar ju inte lixom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plumpen:

vilken klass kommer spelas minst?

Skulle tippa på Imperial Agent (Sith) och Trooper (Republic).

Imperial Agent är dock ganska leet, fast de flesta vill ha en lightsaber så inte så många som lirar agent

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Då är det ju inte lojalitet det gäller.

I MMOGs precis liksom i all annan affärsverksamhet, är det ekonomiska aspekter som styr och inget annat, hur gärna vi spelare än vill tro det.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om när de 30 dagar man får med börjar gälla ? alltså om de börjar ticka ner så fort man registerar sitt game eller om det börjar ticka ner den 20:e ? Tänkte bara fråga då jag är lite orolig att förlora gametime då jag fått mitt spel

Visa signatur

Nzxt H500 | Gigabyte X570 Gaming X | Ryzen 5 3600 | Hyper X Fury 16 GB DDR4 @ 3200Mhz | ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

från SWTOR twitter nyss

"If you were not invited during today's invites, don't worry! We will continue to invite more people as Early Game Access continues."

Blir till att fortsätta vänta....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trudgelmer:

I MMOGs precis liksom i all annan affärsverksamhet, är det ekonomiska aspekter som styr och inget annat, hur gärna vi spelare än vill tro det.

Kraften som styr inget annat.
Den mest genomsyrande av alla i allt av alla.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

#SWToR

"Don't worry, there are still more invites coming today! We will announce when the next wave is sent."

Verkar bli minst en wave till idag.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R5 Moderkort ASUS B450F CPU Ryzen 3600x
GPU Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil Minnen Corsair Vengeance Black 32GB 3200MHz SSD Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 970 EVO 500GB
HDD Western Digital Caviar Black 1TB PSU Fractal Design Newton R3 600W 80+ Platinum
Skärm MSI Optix MAG321CQR, 32" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Kollade lite ingame video från spelet, fy fabian va stelt det var. Inte som i filmerna där det är lite action. Gubben blockar några laserskott lite halvt utan att röra på sig så mycket, blockar sedan ett slag som kommer några sekunder senare, slår till baka >en bra stund efter<, force pullar en gubbe till sig som i princip flyger "stående" till honom. Ställer sedan ner den killen framför sig (han drar inte bara in honom i lasersvärdet inte nej nej det hade varit på tok för action fyllt) och slår sedan till honom lite halv segt.

Va faN? Flopp combat system. Hade man speedat upp gameplayvideon med 100-200% så hade det iaf sett lite nice ut. Lär inte röra detta spel förrän de fixar till detta övertydliga misslyckande

Säkert sjukt bra annars, men halva starwars är fan striderna !

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

hoppas som fasen att man är med i den då. De verkar bara ha kommit till den 23/7 med wave 3, och jag redeemade 28/7 så antagligen är jag rökt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Läs mitt förslag ovan om att istället använda sig av in-game kö.

Kom dock ihåg att du måste regga ditt Visa kort på deras hemsida för att få dom 30gratis dagarna*

Ja visst är ingame köer underbara, man sitter o väntar 1 timma innan man kommer in, sedan crashar datorn eller något annat fel uppstår efter 5 minuters spelande, så sitter man där igen i kön. Detta systemet dom valt att använda tycker jag är mycket bra så man slipper problem med att login servrarna går ner för att 1-2 millioner personer ska in på samma gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Kollade lite ingame video från spelet, fy fabian va stelt det var. Inte som i filmerna där det är lite action. Gubben blockar några laserskott lite halvt utan att röra på sig så mycket, blockar sedan ett slag som kommer några sekunder senare, slår till baka >en bra stund efter<, force pullar en gubbe till sig som i princip flyger "stående" till honom. Ställer sedan ner den killen framför sig (han drar inte bara in honom i lasersvärdet inte nej nej det hade varit på tok för action fyllt) och slår sedan till honom lite halv segt.

Va faN? Flopp combat system. Hade man speedat upp gameplayvideon med 100-200% så hade det iaf sett lite nice ut. Lär inte röra detta spel förrän de fixar till detta övertydliga misslyckande

Säkert sjukt bra annars, men halva starwars är fan striderna !

Du har rätt i en sak iallafall, du bör inte röra spelet för du verkar inte vara MMORPG typen om jag ska va helt ärlig ^^

Finns många saker jag störde mig på i betan men det var nog inte att animationerna sög. Combat är väl för övrigt ganska snabb jämförelsevis med andra MMORPG's`?

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk

Måste man verkligen betala för minst en månad för att ens 30 dagar som följer med spelet ska aktiveras? :/

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K | MB: ASUS P8P67 B3
GPU: EVGA GeForce GTX 970 SSC ACX 2.0
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8 GB (2x4 GB)
PSU: EVGA GQ 650W 80+ | Chassi: Fractal Design Define R3
Bildskärm: LG W2363D 23" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Du har rätt i en sak iallafall, du bör inte röra spelet för du verkar inte vara MMORPG typen om jag ska va helt ärlig ^^

Finns många saker jag störde mig på i betan men det var nog inte att animationerna sög. Combat är väl för övrigt ganska snabb jämförelsevis med andra MMORPG's`?

This! Förstår inte vad har har förväntat sig av ett MMORPG. Spela Force Unleashed om du bara vill trycka på en knapp och se striderna på ditt sätt.