Apple sägs utrusta nästa Macbook Pro med extremt högupplöst skärmpanel

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till varför jag köpte en SGS II istället för Iphone 4 = Itunes och alla annan programvara som man tvingas ta emot, skräp, skräp, skräp. Synd bara att man inte kan spela temple run på android... Än

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Mac vs PC är lite som PS3 vs 360.

Man bör gå efter vilka exklusiva spel som man tycker är bäst likaså köper man ju dator efter behov.
PC om du ska spela, överklocka, byta hårdvara och Mac om du skall ha design, stabilare OS och utveckla musik, film eller bildredigera.
Nu tänker man säkert, allt som man kan göra på macen går ju på en bra PC + att man får fördelarna som PC har.

Jo just därför har jag personligen inte skaffat en Mac. Dock, om man är seriöst inom de egenskaperna som beskrevs för macen bör man välja en Mac.

Windows 7 är stabilt? Design är en smakfråga?

Permalänk

Så otroligt tröttsamt att det blir ett ramaskri på sweclockers så fort någon är lite kritisk mot produkter med ett äpple på.

Gissar att betraktningsvinkeln på dessa paneler kommer vara lika värdelösa som de nuvarande Apple använder. Sämst i klassen med andra ord. Men man kan ju flasha med fina siffror i reklamen.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Mac vs PC är lite som PS3 vs 360.

Snarare en parfym vs verktygslåda .Parfym kanske får jobbet gjort men på ett annat sätt än det va tänkt från början?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Det farliga med äppleprodukter är att de kan leda till Boegroffs syndrom hos användarna. Symptomen är bland annat lispande, veka handleder och överdrivet bruk av parfym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Enda anledningen till varför jag köpte en SGS II istället för Iphone 4 = Itunes och alla annan programvara som man tvingas ta emot, skräp, skräp, skräp. Synd bara att man inte kan spela temple run på android... Än

Jag håller med att Itunes kan svåra sig, speciellt på Win datorer! Men om man sätter sig in i Itunes och läser på hur det fungerar att göra vissa saker, så är det inte så krångligt! Oftast handlar det om en "bock på rätt ställe!"

Och om man Jailbreakar sin enhet så blir allt så mycket öppnare, visst är det tråkigt att man ska behöva göra det! Men jag personligen tycker att en Iphone utan Jailbreake, är en enhet utan lycka

Har varit med om att Macpersonal rekommenderar mig att Jailbraka enheten! (med mycket "detta talar vi inte om" ) och bara det är ju ganska kul!

Jag har själv blivit mycket intresserad av att köpa en Androidmobil (typ SGS II) bara för att jag älskar olika lösningar. Och kommer att göra det (man känner sig bäst själv) bara för att jag är intresserad av teknik!

Ärligt talat så fattar jag inte fanbois som "vägrar! att testa ett annat märke! Teknik är kul, och tyvärr så kan inte alla läger erbjuda det det som fattas tillsammans! Den dagen det kommer, kommer det företaget att gå om alla!

Nu drog jag iväg på tangentbordet med fingrarna, men det är en annan historia

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Nattmössa

Skrivet av bedragaren_no1:

Så otroligt tröttsamt att det blir ett ramaskri på sweclockers så fort någon är lite kritisk mot produkter med ett äpple på.

Gissar att betraktningsvinkeln på dessa paneler kommer vara lika värdelösa som de nuvarande Apple använder. Sämst i klassen med andra ord. Men man kan ju flasha med fina siffror i reklamen.

Det låter som att du talar i nattmössan. Sitter just nu och tittar på skärmen på en MBP från sidan. Jag tycker då att det går alldeles utmärkt
Sen förstår jag inte vad du menar med att de skulle har sämst paneler. Visst man skulle kunna kalla det för ful-HD eftersom det inte är highest definition men när det kommer till kvalitet så kan jag verkligen inte hålla med. Bra svärta och bra färger.

Permalänk
Skrivet av kol:

De borde kört på 16:9 och 3840x2160 istället. Högre upplösning och funkar bättre till film och spel.

16:10 är bättre när man jobbar på datorn, exempelvis har flera word-dokument eller om du har webbläsaren på ena sidan och ditt programmeringsverktyg på andra sidan.

16:9 vill jag hellre ha på min TV där jag sitter o spelar tv-spel och kollar film, inte jobbar.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Vad yrar du om? Bilden är ju på 1280*800, det är inget du kan göra åt det förutom att zooma in, och har du 2560*1600 så är det ändå bara 4:1 ratio på pixlarna, alltså visas exakt samma bild trots att panelen har 2560*1600. Då gör ju storleken på panelen betydligt större skillnad, eller vad menar du egentligen?

I övrigt tycker jag det är trevligt att Apple flyttar fram upplösningen, det är alltid kul med mer av allt!

Det är nog du som är ute och snurrar i det blå. Exemplet du tittar på är ju ett screenshot från en PDF jag öppnat i fullskärm på min Mac som kör upplösningen 1280x800 - hade min Mac haft 4x upplösningen så hade självklart en PDF i fullskärm renderats i 4x upplösning, hur kan du inte greppa det? Vad är det för snack med att det hade varit exakt samma bild? Jag tror du får läsa på lite om hur en PDF fungerar, de är inte pixelbaserade som du verkar tro.

edit:
Jag pluggade in macen i min 2560x1440-skärm, så du tydligt kan se att texten renderas snyggare i högre upplösning:

(högerklicka och välj "Open image in new tab" för att se full storlek)

Permalänk
Hedersmedlem

Stämmer detta och ingen pc-tillverkare hänger på så är det stor chans att det blir en MBP för mig när min gamla HP kastar in handduken. Den har hängt med i fyra år nu så det skulle inte förvåna mig så mycket om den ger upp inom något år eller två. Snabb är den ju så det räcker ändå, surfa, skriva och titta på nån filmsnutt kräver inte mycket av cpu eller grafikkort.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Jag håller med att Itunes kan svåra sig, speciellt på Win datorer! Men om man sätter sig in i Itunes och läser på hur det fungerar att göra vissa saker, så är det inte så krångligt! Oftast handlar det om en "bock på rätt ställe!"

Och om man Jailbreakar sin enhet så blir allt så mycket öppnare, visst är det tråkigt att man ska behöva göra det! Men jag personligen tycker att en Iphone utan Jailbreake, är en enhet utan lycka

Har varit med om att Macpersonal rekommenderar mig att Jailbraka enheten! (med mycket "detta talar vi inte om" ) och bara det är ju ganska kul!

Jag har själv blivit mycket intresserad av att köpa en Androidmobil (typ SGS II) bara för att jag älskar olika lösningar. Och kommer att göra det (man känner sig bäst själv) bara för att jag är intresserad av teknik!

Ärligt talat så fattar jag inte fanbois som "vägrar! att testa ett annat märke! Teknik är kul, och tyvärr så kan inte alla läger erbjuda det det som fattas tillsammans! Den dagen det kommer, kommer det företaget att gå om alla!

Nu drog jag iväg på tangentbordet med fingrarna, men det är en annan historia

Jag brukar seriöst inte ha problem med program överhuvud taget! Om man tänker logiskt så är det inga problem.Dock Är bla Itunes långt ifrån logiskt uppbyggd och man kan fundera på om Apple sparar pengar genom att anlita uteliggare som läst programmering i en vecka?

Det finns inga program som jag avskyr så mycket som Itunes.Apple är ett företag som slickar brunögat på mediabranschen och har tungan så lång uppe att det verkar vara svårt att få ut den!!!

Jag kan bara gissa hur resten av Apples program ser ut och fungerar.Iphone tex får man knäcka för att få den telefonen man faktiskt betalar för.Men det är tur det finns folk som tycker olika helt klart.För hade det varit samma vansinne till PC ja då hade det inte hållit speciellt länge kan jag lova!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Kan inte folk bara lära sig att den enda typen av enhet som har något specificerat i DPI är skrivare (det är faktiskt en analog specifikation). Punkt.

Kan bara hoppas detta letar sig upp till 24 och 30-tums panelerna, för oss som faktiskt jobbar med våra datorer dvs

Permalänk
Discokungen
Skrivet av bjohansson:

Det är nog du som är ute och snurrar i det blå. Exemplet du tittar på är ju ett screenshot från en PDF jag öppnat i fullskärm på min Mac som kör upplösningen 1280x800 - hade min Mac haft 4x upplösningen så hade självklart en PDF i fullskärm renderats i 4x upplösning, hur kan du inte greppa det? Vad är det för snack med att det hade varit exakt samma bild? Jag tror du får läsa på lite om hur en PDF fungerar, de är inte pixelbaserade som du verkar tro.

edit:
Jag pluggade in macen i min 2560x1440-skärm, så du tydligt kan se att texten renderas snyggare i högre upplösning:

http://i.imgur.com/6IK9D.jpg

(högerklicka och välj "Open image in new tab" för att se full storlek)

Nuså, nu funkar det. Och jag vet att pdf-filer är vektorbaserade, förstod inte riktigt vad du menade i dina två första poster. ^^ Jämför vi mellan 1280*800 och 2560*1600 så är det ju en brutalt märkbar skillnad, men sen sitter jag på rätt mycket större skärmyta än 13" också, så vi får väl se hur det blir på laptops. Jag gillar initiativet även om jag inte riktigt tycker att "läsa pdfer" är ett speciellt stort säljargument.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Kan bara hoppas detta letar sig upp till 24 och 30-tums panelerna, för oss som faktiskt jobbar med våra datorer dvs

Finns ju redan, Eizo exempelvis har ju en drös, oftast använda av grafiker etc

Permalänk
Skrivet av tozz:

Kan bara hoppas detta letar sig upp till 24 och 30-tums panelerna, för oss som faktiskt jobbar med våra datorer dvs

Verkligen, jag jobbar som fotograf och hade min panel haft 2560x1440 istället för 5120x2880 .. Ja det hade varit guld värt så länge panelen i övrigt är av bra kvalité. Ju fler pixlar desto bättre!

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Nuså, nu funkar det. Och jag vet att pdf-filer är vektorbaserade, förstod inte riktigt vad du menade i dina två första poster. ^^ Jämför vi mellan 1280*800 och 2560*1600 så är det ju en brutalt märkbar skillnad, men sen sitter jag på rätt mycket större skärmyta än 13" också, så vi får väl se hur det blir på laptops. Jag gillar initiativet även om jag inte riktigt tycker att "läsa pdfer" är ett speciellt stort säljargument.

Nej men det är ett argument för mig Och har man sett skillnaden mellan en iphone 3gs och en 4:a eller en gammal vs. ny android så märker man ganska fort att det är riktigt, riktigt trevligt med de där extra pixlarna som gör att allting ser lent och fint ut, oavsett om det är på en 3.5", 10", 13" eller 30".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Finns ju redan, Eizo exempelvis har ju en drös, oftast använda av grafiker etc

Eizos skärmar för grafiker går under CG-namnet, jag har en själv, skärmarna du tänker på är deras "medical"-serie, framtagna för röntgenbilder och liknande, inte skärmar du vill använda för färgkritiskt arbete

Permalänk
Medlem

ber om ursäkt för att jag inte har tid att läsa igenom alla sidor i denna tråd.
men går utvecklingen så galet mkt snabbare för "laptops/ultraboocs/macbooks" eller whatever dom nu kallas jämfört med vanliga pc/skärmar?

jag trodde att mainstream var pc + skärm?
eller är det ute helt nuförtiden med "vanliga" datorer har vi blivit ifrånsprungna så pass rejält?
skoj ändå att utvecklingen går framåt.
tänk den dagen kommer då majoriteten köper 30" skärmar med upplösningar liknande denna ist för som vi gör i dagsläget dvs köper 23-24"

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

ber om ursäkt för att jag inte har tid att läsa igenom alla sidor i denna tråd.
men går utvecklingen så galet mkt snabbare för "laptops/ultraboocs/macbooks" eller whatever dom nu kallas jämfört med vanliga pc/skärmar?

jag trodde att mainstream var pc + skärm?
eller är det ute helt nuförtiden med "vanliga" datorer har vi blivit ifrånsprungna så pass rejält?
skoj ändå att utvecklingen går framåt.
tänk den dagen kommer då majoriteten köper 30" skärmar med upplösningar liknande denna ist för som vi gör i dagsläget dvs köper 23-24"

Det är lättare att ta fram små fysiska ytor än stora, därför kommer all sådan här teknik i litet format först, titta på t.ex OLED TV, var väl typ 14" den första TV:n, nu kommer dom i 50+. Allt handlar om att förbättra tillverkningsprocesser.

Upplösning kan aldrig kompensera för fysisk yta

Permalänk
Discokungen
Skrivet av bjohansson:

Nej men det är ett argument för mig Och har man sett skillnaden mellan en iphone 3gs och en 4:a eller en gammal vs. ny android så märker man ganska fort att det är riktigt, riktigt trevligt med de där extra pixlarna som gör att allting ser lent och fint ut, oavsett om det är på en 3.5", 10", 13" eller 30".

Jo, det är trevligt för de som ser skillnaden. x) Jag ser inte skillnaden trots min relativt jättebra syn. Men som sagt, får väl se hur det ser ut på en PC också!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jo, det är trevligt för de som ser skillnaden. x) Jag ser inte skillnaden trots min relativt jättebra syn. Men som sagt, får väl se hur det ser ut på en PC också!

Seriöst, ser du inte skillnad på iphone 3gs och iphone 4? (gällande upplösning)

Permalänk
Medlem

Dessa extremt högupplösta skärmar blir märkbart bättre när de ska visa vektorbaserad grafik(text). Om ni vill ha bevis för det rekommenderar jag att ni tittar på SweC i en iPhone 3G/3GS och jämnför det med iPhone 4/4S(eller mobiler med motsvarande dpi).

När det gäller bilder och filmer är skillnaden inte lika stor. Blu-ray filmer kommer antagligen(rätta mig om jag har fel) se sämre ut i 2880x1800 då den högre upplösningen inte är en kvadreringen av 1920x1080.

Spel som många har påpekat gynnas heller inte av denna "extrema" upplösning då de idag läggs på så mycket anti-aliasing, bloom, depth of field, motion-blur, solsken osv.

PS Är både PC och Mac användare och ser fram emot denna uppgradering då jag använder macen åt programmering och bildbehandling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Windows 7 är stabilt? Design är en smakfråga?

Absolut, allt är en smakfråga om man ska vara sådan. Men jag syftade på folk som väljer Mac, dom gillar oftast designen bättre. Eftersom design när man talar om PC inte är något unikt till Windows på något sätt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som vågar överge alla gamla standard-upplösningar. Nu får vi kanske se lite mer högupplösta skärmar från andra snart också.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag håller med att Itunes kan svåra sig, speciellt på Win datorer! Men om man sätter sig in i Itunes och läser på hur det fungerar att göra vissa saker, så är det inte så krångligt! Oftast handlar det om en "bock på rätt ställe!"

Jag har själv blivit mycket intresserad av att köpa en Androidmobil (typ SGS II) bara för att jag älskar olika lösningar. Och kommer att göra det (man känner sig bäst själv) bara för att jag är intresserad av teknik!

Ärligt talat så fattar jag inte fanbois som "vägrar! att testa ett annat märke! Teknik är kul, och tyvärr så kan inte alla läger erbjuda det det som fattas tillsammans! Den dagen det kommer, kommer det företaget att gå om alla!

Nu drog jag iväg på tangentbordet med fingrarna, men det är en annan historia

Jo visst Itunes var la OK men jag gillade inte 1. Affär 2. Att mp4 krävdes för videofiler 3. Att det var rättså resurskrävande.

Jag är la ensam om att gilla Windows media player, men jag tycker den är toppen! Förstår allt verkligen, bara det nödvändigaste. Sen finns det ju vissa briser med wmp också förstås :/

Men om du ska köpa en SGS II så kan jag ju bara säga att batteritiden verkar vara aningen sämre än iphone 4as (fast den har ju en kärna mer D: ) och att wifi mottagaren verkar vara något sämre. Men allt vägs upp av att man t.ex. kan hoppa över alla program för att lägga in media/kopiera media från/i mobilen genom att bara gå in på den som om den var ett usb minne. Sist men inte minst så väger sgsII galet mycket mindre än iphone 4

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Chibariku:

Seriöst, ser du inte skillnad på iphone 3gs och iphone 4? (gällande upplösning)

Jo, helt klart. 3GSen hade ju sjukt dålig upplösning. Men jag ser inte skillnad på min Desire HD och en iPhone 4 när det gäller upplösning. Vid normal användning, kan kanske se skillnad om jag kollar extremt nära. Och då är det ändå 4,3" på min telefon och 3,5" på en iPhone.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Jo, helt klart. 3GSen hade ju sjukt dålig upplösning. Men jag ser inte skillnad på min Desire HD och en iPhone 4 när det gäller upplösning. Vid normal användning, kan kanske se skillnad om jag kollar extremt nära. Och då är det ändå 4,3" på min telefon och 3,5" på en iPhone.

Desire HD har ju inte direkt dålig upplösning, poängen är ju att dagens datorskärmar har en pixeldensitet liknande 3Gs snarare än Desire HD eller iPhone 4.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av bjohansson:

Desire HD har ju inte direkt dålig upplösning, poängen är ju att dagens datorskärmar har en pixeldensitet liknande 3Gs snarare än Desire HD eller iPhone 4.

Yeah, men jag använder inte datorskärmar på samma sätt. x) Jag gillar dock initiativet ändå, men allt som handlar om Apple blir så jävla överhypeat. ;_;

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jo, helt klart. 3GSen hade ju sjukt dålig upplösning. Men jag ser inte skillnad på min Desire HD och en iPhone 4 när det gäller upplösning. Vid normal användning, kan kanske se skillnad om jag kollar extremt nära. Och då är det ändå 4,3" på min telefon och 3,5" på en iPhone.

Men nu var ju skillnaden på iphone 3gs och iphone 4 som Chibariku menade, med all rätt!
Och då kan du inte blanda in Desire HD vs 4:an! Blir lite fel då som svar på frågan!!

Om man som Entusiast ifrågasätter en skärm/laptop/ultrabook/läsplatta/mobil med en högre skärmupplösning! Vad det än är, så börjar man ju undra var kunnigheten är!

Är folk bara dumma eller är det okunskap!

Klart att vi vill ha extremt hög upplösta skärmpaneler! Eller?

Ursäkta en så rak fråga om folk är okunniga, men man undrar ju, då det är så många som argumenterar emot!

Man börjar ju undra om det är medlemmar som köper ny skärm/grafikkort och ändå låter inställningarna vara på 1200x800!

Någon som är mer insatt i skärmupplösning/Pixlar/Dpi får gärna sätta punkt på denna diskussionen!!!!

För man blir bara trött av att läsa det!

Mvh skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av skog1s:

Klart att vi vill ha extremt hög upplösta skärmpaneler! Eller?

Ja. Det vill jag absolut ha.

Edit: Kan ju tilläggas att jag missförstod jämförelsen. Trodde han menade ny Android-telefon mot iPhone 4. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld