bf3 back to karkand pinsamt dåligt optimerat

Permalänk
Avstängd

bf3 back to karkand pinsamt dåligt optimerat

Hej, som sagt back to karkand.. nu lägger jag bf3 på hyllan alltså, sitter på ett 580 och en I7 950 4ghz och Gulf of oman säger jag bara...

kör i upplösningen 1920x1200 kör jag allt i low med AA på x2 så får jag under 60 fps till och med.. som minst 55 i LOW på ett 580??..
nej inget är fel på mitt system, funkar/funkade galant i vanliga bf3 på allt i ultra (effects,shadow high) och AA på x2 och droppar sällan under 60fps..

Så back to karkand banorna är ju bara pinsamt dåligt optimerade..

Permalänk
Avstängd

Okej du lägger BF3 på hyllan pgr Back to karkand?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd

Ja så jävla dåligt optimerat de va.. och orkar inte gå tillbaks till vanliga bf3 när man hade såna förväntningar på b2k.

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att starta en blogg, istället för att skapa en tråd som denna?

Permalänk
Medlem

PC spel är inte direkt kända för att vara bra optimerade

Permalänk
Medlem

Alltid kul när folk med bra grejer och grafikkort sitter och gnäller över dålig fps eller annat.

Medan många med enkla grafikkort som jag pangar på i high och har underbart kul

Tycker B2K rullar på helt ok och har inte märkt några stora bekymmer... sen sitter jag inte och tittar fps heller utan lägger energi på spela...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saken9400:

Hej, som sagt back to karkand.. nu lägger jag bf3 på hyllan alltså, sitter på ett 580 och en I7 950 4ghz och Gulf of oman säger jag bara...

kör i upplösningen 1920x1200 kör jag allt i low med AA på x2 så får jag under 60 fps till och med.. som minst 55 i LOW på ett 580??..
nej inget är fel på mitt system, funkar/funkade galant i vanliga bf3 på allt i ultra (effects,shadow high) och AA på x2 och droppar sällan under 60fps..

Så back to karkand banorna är ju bara pinsamt dåligt optimerade..

Snittar lätt över 80 med allt på high utan AA,msaa och ambint occlusion på alla b2k kartor.
Jag spelar i 1920*1080. Antar att du har senaste drivrutiner osv? Inget som ligger i bakgrunden och jävlas? Youtube?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

PC spel är inte direkt kända för att vara bra optimerade

Skitsnack.

Jag har väldigt bra fps på ett 6950, kör visserligen auto på alla inställningar men det blir för det mesta high/ultra ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheGiant:

Alltid kul när folk med bra grejer och grafikkort sitter och gnäller över dålig fps eller annat.

Medan många med enkla grafikkort som jag pangar på i high och har underbart kul

Tycker B2K rullar på helt ok och har inte märkt några stora bekymmer... sen sitter jag inte och tittar fps heller utan lägger energi på spela...

Alltid lika kul med folk med kassa kort som måste säga att det flyter bra bara för att dom inte har råd att köpa nytt kort och ligger och snittar på 25fps..

Permalänk
Medlem

Meh... "Buu huu, jag droppar till typ 55 fps, det är ospelbart! :(" -.-' Ligger permanent under 60 fps på high, jävla gnäll!

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Skitsnack.

Jag har väldigt bra fps på ett 6950, kör visserligen auto på alla inställningar men det blir för det mesta high/ultra ändå.

Sitter i samma sits, rullar på fint. Även med massa annat bös igång i bakgrunden..

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saken9400:

Alltid lika kul med folk med kassa kort som måste säga att det flyter bra bara för att dom inte har råd att köpa nytt kort och ligger och snittar på 25fps..

Det där inlägget kommer ju inte göra saken bättre, lös ditt jävla beskymmer själv då.....

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Meh... "Buu huu, jag droppar till typ 55 fps, det är ospelbart! :(" -.-' Ligger permanent under 60 fps på high, jävla gnäll!

Utan att låta som ett as, så måste jag säga att jag håller med.
Ser alla dessa trådar om problem och prestanda problem.

Jag kör auto.
Fungerar skit bra OCH det ser bra ut med.

Om det nu är så att man tycker att ett spel är så extremt dåligt att man inte kan ägna sig åt att spela spelet utan istället bara ser bristerna.
Då är det helt okej och vettigt att inte spela, jag skulle aldrig spela ett spel som jag inte vill spela oavsett anledning.

Med det sagt så förstår jag inte varför dessa trådar fortsätter att komma upp och skapas, kort sagt är det samma innehåll.
Någon är arg/besviken på prestanda eller problem, ser inte samma mängd trådar om något annat spel.

Dold text

On Topic: Jag märker ingen skillnad på dessa banor motför vanliga BF3, kanske är din dator det är fel på endå? Eller så har du för höga förväntningar?

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BJORLING:

Det där inlägget kommer ju inte göra saken bättre, lös ditt jävla beskymmer själv då.....

Tråden kanske var dåligt formulerad, men det är inget problem det är mer att jag vill veta om andra folk upplever samma osv..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Meh... "Buu huu, jag droppar till typ 55 fps, det är ospelbart! :(" -.-' Ligger permanent under 60 fps på high, jävla gnäll!

Låt bli att kommentera om du inte ens förstår det som irriterar mig, saken är inte den att 55fps är ospelbart vilket jag aldrig heller sagt.. saken är att köper man ett grafikkort för 4500kr så räknar man inte med att behöva köra på low för att få duglig fps och absolut inte att det droppar under 60..

P.S förstår inte varför folk blir så fientligt inställda bara för att man har lite bekymmer med ett nytt expansion.. men det är väl som Jonas pratade om i en fredagspanel för inte så länge sen

FANBOYS...

hoppar ur alla onödiga disskutioner nu, och kommer bara svara på dom som håller sig 100% OT!

Permalänk
Skrivet av Saken9400:

Alltid lika kul med folk med kassa kort som måste säga att det flyter bra bara för att dom inte har råd att köpa nytt kort och ligger och snittar på 25fps..

RRRAAGGEEE!

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem

Det du kan göra är att kolla på render.perfoverlayvisible 1 och se om det är CPU:n eller GPU:n som håller dig tillbaka. Sedan kan du kolla i MSI afterburner för att se hur hög GPU-usage du har och om den inte ligger på 98-99% konstant så kan du försöka få upp cpu:n ytterliggare för att inte flaskhalsa gpu:n.

Däremot känns drops mot runt 60 inte helt otroligt på dessa nya stora banorna, kan själv få drops till ~70-80 när det jävlas till men annars snitt 100-140.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Trådskaparen har dock rätt. Dom är otroligt mycket mer krävande och ni som snittar 80 fps kan ju spela in en video med 64 spelare mitt i en strid med majoriteten av spelarna i fokus, gärna fordon rök etc. så får vi se hur det går. Det är ju då man ska hålla min 60fps inte när man spawnat och springer till "point of interest" så att säga.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

hmm sitter på en i5a @ 3,7Ghz och ett 560Ti.. för mig varierar det mellan kanske 45-80 typ beroende på vad som sker..då lirar jag i high. fast det går ner till 45 så blir det inte o spelbart på min dator..inga ryckigheter mm

skriv i "§" consolen "render.drawfps 1" så kommer fps upp i högra hörnet i spelet..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alindvall:

Det du kan göra är att kolla på render.perfoverlayvisible 1 och se om det är CPU:n eller GPU:n som håller dig tillbaka. Sedan kan du kolla i MSI afterburner för att se hur hög GPU-usage du har och om den inte ligger på 98-99% konstant så kan du försöka få upp cpu:n ytterliggare för att inte flaskhalsa gpu:n.

Däremot känns drops mot runt 60 inte helt otroligt på dessa nya stora banorna, kan själv få drops till ~70-80 när det jävlas till men annars snitt 100-140.

Tack för tipset hur gör jag det där med render.perfoverlayvisible 1?

Permalänk
Medlem

umm oki.. ja tyckte Gulf of Oman snittat samma fps som de första bf3 kartorna.. Jag tycker nästan jag får mer stabil FPS i Gulf Of Oman än vad jag får i Caspian Borders...

Jag kör med Beta drivers från när bf3 betan kom ut

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Jag vettifan men med mitt gtx 570 så har jag märkt lite sämre med faktiskt,, mitt 580 kommer snart, får se hur de blir med det

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saken9400:

Alltid lika kul med folk med kassa kort som måste säga att det flyter bra bara för att dom inte har råd att köpa nytt kort och ligger och snittar på 25fps..

Mina två 470GTX ska vara lite snabbare än ett 580, och jag kör allt utom post processing (vill ha spelet "skarpt") på Ultra utan problem.

Kanske är dags att felsöka din burk istället för att klanka på andra som faktist inte har några problem med spelet. Du får inte direkt mycket medhåll med den attityden.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Saken9400:

Alltid lika kul med folk med kassa kort som måste säga att det flyter bra bara för att dom inte har råd att köpa nytt kort och ligger och snittar på 25fps..

Smittar 60-80 fps med ett gtx 470 på high.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saken9400:

Hej, som sagt back to karkand.. nu lägger jag bf3 på hyllan alltså, sitter på ett 580 och en I7 950 4ghz och Gulf of oman säger jag bara...

kör i upplösningen 1920x1200 kör jag allt i low med AA på x2 så får jag under 60 fps till och med.. som minst 55 i LOW på ett 580??..
nej inget är fel på mitt system, funkar/funkade galant i vanliga bf3 på allt i ultra (effects,shadow high) och AA på x2 och droppar sällan under 60fps..

Så back to karkand banorna är ju bara pinsamt dåligt optimerade..

Funkar precis lika bra för mig som de andra banorna gör.

Skrivet av MrAdde:

Smittar 60-80 fps med ett gtx 470 på high.

Samma för mig fast ett 560ti som presterar ungefär lika bra.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

En sak att snitta 60 och sedan att ha minsta fps på 60.
Att snitta 60 säger inte ett piss då det beror på om man kör med 64 spelare och vart man befinner sig. Jag kan snitta 80 om jag vill. Bara att hålla mig borta från all rök och strider :).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

fungerar utmärkt på mitt 580 fattar inte vad du snackar om , nya drivers kanske du behöver?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

fungerar utmärkt på mitt 580 fattar inte vad du snackar om , nya drivers kanske du behöver?

Kör 190,36.

Men gör såhär sätt allt på ultra (förutom,shadows och effects) sätt AA på x2 , dom andra på high och den längst ner på ssao, och sätt på fraps och joina gulf of oman large conquest 32 eller 64 spelare och kolla din fps..

och var mitt i striderna där saker och skit rasar,rök osv och se om du tycker det flyter lika bra

Permalänk

är det bara jag som minns tiden då detta var mer regel än inte?, innan 360 och ps3 kom ut och cappade utvecklingen till pc så räckte det inte att köpa det dyraste kortet och sen förvänta sig att alla spel gick att maxa med det, vi pc människor har blivit bortskämda och så fort ett spel inte går o maxa för att det kommer ett spel som bryter linjen och pushar tekniken så ska det gnällas. är nog den femtemiljonen gången jag ser en tråd om detta, och nej 9 ggr av 10 är det inte intressant.

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Trådskaparen har dock rätt. Dom är otroligt mycket mer krävande och ni som snittar 80 fps kan ju spela in en video med 64 spelare mitt i en strid med majoriteten av spelarna i fokus, gärna fordon rök etc. så får vi se hur det går. Det är ju då man ska hålla min 60fps inte när man spawnat och springer till "point of interest" så att säga.

Tack äntligen någon som förstår!

+1