Hjälp med grafikkort, går inte att uppdatera! :(

Permalänk

Hjälp med grafikkort, går inte att uppdatera! :(

Hej

NU är det så här att jag har ett Grafikkortet AMD Radeon HD 6800 Series men när jag nu ska uppdatera detta med den senaste 11.10 versionen av Catalyst center. Så står det att allt lyckades installeras UTOM själva Grafikkorts drivrutinen. Vet inte vad jag ska jag göra? Hoppas nån här kan hjälpa mig med detta!! Efter insttalationen så kan man trycka på en liten knapp som visar en logg över uppdateringen där det står att den har misslyckats installera AMD Grafik drivrutin!

Mvh Darkofhell

Ps: Behöver ni/vi mer data info så fixar jag det no prob!

Permalänk
Medlem

Driver sweeper rensar ut gamla drivrutiner.

Permalänk
Skrivet av Divil:

Driver sweeper rensar ut gamla drivrutiner.

har provat det redan men det blev super konstigt då och slutade svara så antingen om det finns nåt annat liknade program eller göra på nåt annat sätt......

Permalänk
Medlem

Prova att gå in i felsäkert läge och rensa igen, tryck F8 vid boot.

Permalänk
Skrivet av Divil:

Prova att gå in i felsäkert läge och rensa igen, tryck F8 vid boot.

okej hur går jag in i felsäkert läge?? och när är boot är inte ett dugg teknisk så snälla förklara lite mer detalj:P men ska man ta bort alla ifyllda filer sen när man kommer in i programmet eller vilka ska man ta bort??

Permalänk

Nu kan det funka.....

Hej

Nu har jag nästan gjort vad du sa bara det att det är en jävla fil som inte funkar att ta bort tydligen...... tror du det funkar ändå....... jag kan ju iaf testa liksom.... återkommer men jag ska installera drivrutinen i vanligt mode va??

Permalänk

FIxat tack Divil gjorde det i safe mode tog bort allt gammalt jävla shit och sen installerade i normal mode och nu funkade allt igen tack så mycket!!!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkofhell:

FIxat tack Divil gjorde det i safe mode tog bort allt gammalt jävla shit och sen installerade i normal mode och nu funkade allt igen tack så mycket!!!:)

Kul att det löste sig, höll nämnligen på med samma fel tidigare idag.

Permalänk
Skrivet av Divil:

Kul att det löste sig, höll nämnligen på med samma fel tidigare idag.

nej men se där:) fast nu buggar bf 3 sönder istället men skit samma inte mitt problem.....XD

Permalänk

Har haft samma problem.. De du ska göra för att vara säker är ju att ta bort den gamla drivrutinen..
Först avinstallera hela ati paketet.. in i felsäkertläge och kör driversweep..

Sen in i normalt läge och installera 11.10.. fortfarande problem med grafikdrivaren.. då ska du in i kontrollpanelen/enhetshanterare, markera ditt 6000 serie kort där och leta drivrutiner.. han scannar datorn och hittar dom nya (11.10) installerar oh klart..

såhär fick jag göra för att fixa 11.10 ordentligt och fy fan vad mycket bättre de funkar i BF3..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Har haft samma problem.. De du ska göra för att vara säker är ju att ta bort den gamla drivrutinen..
Först avinstallera hela ati paketet.. in i felsäkertläge och kör driversweep..

Sen in i normalt läge och installera 11.10.. fortfarande problem med grafikdrivaren.. då ska du in i kontrollpanelen/enhetshanterare, markera ditt 6000 serie kort där och leta drivrutiner.. han scannar datorn och hittar dom nya (11.10) installerar oh klart..

såhär fick jag göra för att fixa 11.10 ordentligt och fy fan vad mycket bättre de funkar i BF3..

hahahaha ja asså det buggar för att dom gjorde fel med förra patchen.... XD typ för nu funkar uppdateringenn allt lyckades allt löste sig så att noi prob här och där slutade allt att bugga också!!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Driver sweeper rensar ut gamla drivrutiner.

driver sweeper har väll inte uppdaterats på flera år

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

driver sweeper har väll inte uppdaterats på flera år

Men funka för mig iaf.....:P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Mupp:

driver sweeper har väll inte uppdaterats på flera år

Fungerar perfekt fortfarande dock.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Fungerar perfekt fortfarande dock.

exakt vart laddade ni ner då den då? för jag försökte använda den för nån månad sen och Guru3D har tagit bort sin nedladdnings länk.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Hedersmedlem

Så mycket trevligare det blev nu när rubriken redigerats och onödiga inlägg tagits bort...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tjena jag försöker att uppdatera till senaste versionen (11.12) men det funkar inte, det står att allt lyckades installeras utom själva Grafikkorts drivrutinen. som TS sade. jag har testat att rensa med Driver sweeper i fel säkert läge men det funkar fortfarande inte. det står fortfarande att det misslyckades när de försökte installera grafikkorts drivrutiner. någon som kan hjälpa mig?

i loggen står det bara

AMD Display Driver
Final Status: Fail
Version of Item: 8.920.0.0000
Size: 90 Mbytes

Permalänk

jag ominstallerar alltid datorn när sån här händer. man behöver endå rensa ur datorn någon gång ibland. Det har alltid funkat för mig

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i