Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Att det vissa dagar inte går att spela?!?!!? Svinpeppad å sen visar det sig att man inte är i form? Dör hela tiden å bara klantar sig!!!!

Det har jag lärt mig den hårda vägen. Har nästan helt slutat spela sent på kvällen sista månaden. Halvtrött +BF3 = FAIL. Detta är inget spel som man kan småspela när man vill slappa lite å dricka varm choklad. På morgonen efter frukost, med en stor kopp kaffe (eller en annan tid man själv föredrar när man är som piggast) ger säkert 50% bättre resultat. Så är det iaf för mig. Inget BF3 mitt i natten, då blir man bara sur, känner sig misslyckad som människa å vill avinstallera spelet och aldrig se det igen.

Sent på kvällen så är det Skyrim som gäller :), inga snipers, ingen som gör headshot på en från 900meter för att man står mitt på ett fält å undrar vart den där hellin tog vägen som man jagat till fots i 30 minuter för att man är så trött så hjärnan slutat funka.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Idag har jag retat mig grymt på att spelet spawnar en mitt framför en fiende som direkt skjuter ihjäl en då man är helt oförberedd och inte kan skjuta direkt när man spawnar. Sååååååå dåligt!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på T-90, kör man i en lutande backe på sidan så brukar den få ett ryck och svänga mot lutningen så att säga. Den ska envisas med att köar upp för backen medans jag vill köra framåt. Med M1 är det bara o plöja. T.90 suger verkligen däse.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det har jag lärt mig den hårda vägen. Har nästan helt slutat spela sent på kvällen sista månaden. Halvtrött +BF3 = FAIL. Detta är inget spel som man kan småspela när man vill slappa lite å dricka varm choklad. På morgonen efter frukost, med en stor kopp kaffe (eller en annan tid man själv föredrar när man är som piggast) ger säkert 50% bättre resultat. Så är det iaf för mig. Inget BF3 mitt i natten, då blir man bara sur, känner sig misslyckad som människa å vill avinstallera spelet och aldrig se det igen.

Sent på kvällen så är det Skyrim som gäller :), inga snipers, ingen som gör headshot på en från 900meter för att man står mitt på ett fält å undrar vart den där hellin tog vägen som man jagat till fots i 30 minuter för att man är så trött så hjärnan slutat funka.

För mig är det absolut tvärt om av ngn konstig anledning, på lan osv, när man är som tröttast, då går det bättre.
Eller när man dricker lite öl och har en prilla ettan (då går det bäst!)

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Haha nä men du är nog det ifall du har missat ALLA saker som visar på att de har anpassat spelet efter konsoll
Aldrig över min döda kropp att de har gjort 3 olika "cores" till spelet. Grunden är en och samma, och är skriven för att passa för xbox skiten. Sen att de gör lite bättre textures och omconfiggar knapparna, det krävs det inte många mannar till.

Goddag Yxskaft!

Det är ju bekräftat att de gjort 2 cores. En PC och en PS3 och PS3 coren är anpassad till Xbox, har du inte hängt med på BF bloggen?

Permalänk

Stör mig på att ibland när man skjuter på fienden så känns det precis som att man skjuter igenom honom o man dör för man blir nedskjuten av honom! fattar inte varför det blir så, inte en gång det hänt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Skrivet av killawife:

Idag har jag retat mig grymt på att spelet spawnar en mitt framför en fiende som direkt skjuter ihjäl en då man är helt oförberedd och inte kan skjuta direkt när man spawnar. Sååååååå dåligt!

+1..+1 så jädra irriterande eller att de står och väntar vid olika spawn points.
igår var det så i grand bazaar tror jag det heter, där man spawnar som RU soldat står de med mortar, tank och bara väntar på folk stor chans man har

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Inanimate:

Folk som använder RPG och M320 mot infanteri ska stenas på öppen gata. Likaså folk som med jets / choppers skjuter ner obemannade nyspawnade fordon alternativt skjuter ner dom när dom ska lyfta. Det borde finnas någon form av inbyggd funktion by default som varnar och till slut kickar för sånt.

Skrivet av The Sweeper x:

Stör mig på att ibland när man skjuter på fienden så känns det precis som att man skjuter igenom honom o man dör för man blir nedskjuten av honom! fattar inte varför det blir så, inte en gång det hänt.

+1 håller med där samma med rpg inte ens en skråma får de ibland

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Goddag Yxskaft!

Det är ju bekräftat att de gjort 2 cores. En PC och en PS3 och PS3 coren är anpassad till Xbox, har du inte hängt med på BF bloggen?

Nä det kan jag inte säga att jag har gjort. Men om de nu har gjort det, så måste det vara ett av de sämsta jobben i historian. Jag märker då ingen större skillnad förutom att grafiken e snäppet bättre. Banstorlek? Nej.

Permalänk

En annan sak som jag stör mig på jävligt mkt är om jag krockar i en annan helikopter eller flygplan så är det alltid jag som dör men fienden är helt oskadad? hur i helvete tänkte de där? krockar jag med nån så ska fan båda sprängas åt skogen! grr

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Skrivet av The Sweeper x:

En annan sak som jag stör mig på jävligt mkt är om jag krockar i en annan helikopter eller flygplan så är det alltid jag som dör men fienden är helt oskadad? hur i helvete tänkte de där? krockar jag med nån så ska fan båda sprängas åt skogen! grr

Indeed.

Är det bara jag som tycker att portningen av de gamla banorna är kass? Förutom att de har krympt dem så lirar de inte alls bra, mycket mer buggar än de vanliga mapsen som ändå har en del buggar! Uruselt!

Permalänk
Avstängd

(gillar att mod tagit bort alla mina inlägg i tråden)

Men till er som strävar efter Ultra.

Vad finner ni för skillnader här?

Jag ser ingen förutom att skuggan till vänster är ljusare.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag retar mig mest på hur otroligt dåligt och allmänt värdelöst B2K är (imo, håll i trosorna fanbois)

Spelar endast de vanliga BF3 banorna nu

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Har inget att gnälla på förutom personberoende parametrar, dvs mina skills.
För mig är det ganska svårt att döda folk, är ganska van vid MW2 och det är heeeelt annat.

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Skrivet av TouchOfRed:

Har inget att gnälla på förutom personberoende parametrar, dvs mina skills.
För mig är det ganska svårt att döda folk, är ganska van vid MW2 och det är heeeelt annat.
Har ALDRIG i hela mitt liv spelat nåt nyare BF på datorn, sista Bf jag spelade var 1942 tror jag det heter.. O det var hos en polare.
Så jag antar att det bara är att nöta o nöta o nöta? Eller har ni några tips? Spelar Engineering och Recon för det mesta, om jag inte lirar TDM eller nån mindre bana.

Fel tråd att fråga i. Här är det bara klagomål som skrivs

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Fel tråd att fråga i. Här är det bara klagomål som skrivs

Sorry, ändrade !

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

(gillar att mod tagit bort alla mina inlägg i tråden)

Men till er som strävar efter Ultra.

Vad finner ni för skillnader här?

http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/bf3-...

http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/guides/bf3-...

Jag ser ingen förutom att skuggan till vänster är ljusare.

Det mesta sitter nog i psyket, snarare än i det visuella.

Permalänk
Medlem

JAg stör mig på att det inte finns nå klassiska truddelutter i spelet som blir minnesvärda.

man kommer nästan ihåg all musik från tidigare BF-spel för det är bara omöjligt att glömma.

BF3 har 1 musikstycke och det är "brus varianten" av BF truddelutten, men loadingscreen "musiken" osv är rent av värdelös.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det jag retar mig mest på Battlefield 3!

Är att spelet Fuckar upp mitt liv!

Tar så mycket tid, när man låst upp en sak, vill jag låsa upp nästa, och nästa, och nästa . . .

Älskar spelet

Så det är väl det som retar mig mest, att det tar så mycket tid av mitt liv, men det kan jag stå ut med!
Jag mår ju bra, har roligt!

Tekniska problem/buggar skiter jag i, fast det kan vara jobbigt! Spelar för att ha kul helt enkelt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

SNIPERS!

Ja jag tycker att det ska vara förbjudet att använda RPG och granatkastare mot infanteri, MEN det borde få vara undantag mot snipers, man borde få spränga bort väggar de gömmer sig bakom etc Man borde få använda allt man kan mot en sniper, även mortars. Förstår att det är svårt (går inte?) för en admin isåfall att hålla reda på vem som bröt mot regeln eller inte, men snipers har en stor fördel på de servrar man inte får använda allt, men man får snipa fritt, det är ju orättvist att de får extra fördel när de redan är så irriterande o förstör.

Vill egentligen ha en option där servern kan välja bort recon klassen helt som valbar klass. Varför stoppar de snipers i alla spel det förstör ju gameplay helt o hållet Enda lösningen är ju att spela sniper själv för att ta hand om fiende snipers, men då bidrar jag ju själv till att förstöra gameplay för andra, för jag måste ju fortsätta döda även efter jag tagit ut fiende snipern tills jag själv dör o kan byta tillbaka klass. Det är fucked up IMO, jag tänker inte spela recon!

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på recons, visst jag kan hålla med om att 50% av laget inte ska vara sniper.
Men de är ju bara acceptera att dom finns i spelet, och lära sig spela mot dom, eller så spelar man inte alls!

Permalänk

Visst är snipers jobbiga ibland om dom är för många, men man får försöka överlista dom med att hålla sej borta från "kända" ställen där alla mer eller mindre ställer sej varje gång
Så smyger man sej på dom och boom... no more sniper

Permalänk
Skrivet av _wcc_:

..................bara acceptera ................. eller så spelar man inte alls!

EXAKT, jag ville få med en kompis in i BF3, men till slut sa jag till honom att snipers förstör spelet, köp inte. Så han kommer "inte spela alls". Jag har redan köpt det, 400 spänn, så jag kommer inte ge upp än, men jag kommer inte rekommendera det, för snipers förstör faktiskt spelet, det är så mycket roligare de få gånger jag har blivit lämnad ifred för ingen har valt recon eller jag har haft tur.

Permalänk
Skrivet av _wcc_:

.................... lära sig spela mot dom................

Det har jag gjort redan och jag gör alltid allt vad jag kan göra för att inte bli snipad.

Permalänk
Medlem

Jävligt lack på att man lägger 50 rpg kills som en achivement. Nu fick jag mot min fasa gå med i conquest metro och bara sprinag runt och RPGa. De jag hatar mest.

Förstår inte alla newbies som spelar reacon. Vad tycker man är kul med den klassen om man är dålig? Jag är oftast högst upp på alla servers jag spelar oavsett klass och inte ens jag tycker reacon är speciellt roligt då. Med bra stats. Men sen ser man dem med 1/3 osv som campar hela rundorna och gör inget. Förstår inte glädjen i det.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag är jävligt lack på att man knappt kan joina ett server, där det INTE finns en massa nolifers som kommit till lvl 50 en 5-10ggr...
Detta är så störande att jag knappt orkar spela längre, inte vidare kul att ligga runt lvl 25 o behöva kämpa 3dubbelt så hårt då man inte låst upp vartenda perk, vapen och låst upp ALLT till alla fordon än >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Jävligt lack på att man lägger 50 rpg kills som en achivement. Nu fick jag mot min fasa gå med i conquest metro och bara sprinag runt och RPGa. De jag hatar mest.

Förstår inte alla newbies som spelar reacon. Vad tycker man är kul med den klassen om man är dålig? Jag är oftast högst upp på alla servers jag spelar oavsett klass och inte ens jag tycker reacon är speciellt roligt då. Med bra stats. Men sen ser man dem med 1/3 osv som campar hela rundorna och gör inget. Förstår inte glädjen i det.

Alla är vi olika. Alla går inte igång på att hamna överst i poänglistan, folk kanske orkar spela även om man inte är bäst eller har häftiga poäng och K/D.
Lite tröttsamt trångsynt inlägg.
Håller med om rpg-kills för assignment, tycker också det är lite galet, men man kan ju faktiskt gneta sig till det när man pangar fordon också. Man måste inte grinda Metro... Antar att det skall gå så snabbt som möjligt men begrunda det du skrev så kanske du också utför en spontan facepalm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av _wcc_:

Alla som klagar på recons, visst jag kan hålla med om att 50% av laget inte ska vara sniper.
Men de är ju bara acceptera att dom finns i spelet, och lära sig spela mot dom, eller så spelar man inte alls!

Problemet är inte att spela mot, utan med dem. 99% av alla som leker sniper är såpass värdelösa att laget med flest recons är mer eller mindre dömda att förlora.

Skrivet av Sockerpapi:

Ja jag tycker att det ska vara förbjudet att använda RPG och granatkastare mot infanteri, MEN det borde få vara undantag mot snipers, man borde få spränga bort väggar de gömmer sig bakom etc Man borde få använda allt man kan mot en sniper, även mortars. Förstår att det är svårt (går inte?) för en admin isåfall att hålla reda på vem som bröt mot regeln eller inte, men snipers har en stor fördel på de servrar man inte får använda allt, men man får snipa fritt, det är ju orättvist att de får extra fördel när de redan är så irriterande o förstör.

Eller så sväljer man sin stolthet, accepterar att Battlefield är ett spel där det finns granater och raketer och anpassar sin spelstil därefter..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Alla är vi olika. Alla går inte igång på att hamna överst i poänglistan, folk kanske orkar spela även om man inte är bäst eller har häftiga poäng och K/D.
Lite tröttsamt trångsynt inlägg.
Håller med om rpg-kills för assignment, tycker också det är lite galet, men man kan ju faktiskt gneta sig till det när man pangar fordon också. Man måste inte grinda Metro... Antar att det skall gå så snabbt som möjligt men begrunda det du skrev så kanske du också utför en spontan facepalm.

Men förstå mig rätt. Sitta och campa på en liten plats hela rundan och ligga på - i K/D kan ju ingen gilla? De ligger ju på ställen där typ ingen går ibland. Sen förstör de ju teamplayen när man har 10 st såna i sitt lag.

Och ja, jag gjorde de för att de ska gå snabbt. Tyvärr får jag inte så ofta kills på veihcles utan brukar ha träffen innan. Och sprängar jag dem brukar de hoppat ut.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Tickles:

Serverkrash där alla poäng som man skaffat i samma game försvinner. Är riktigt jvla förbannad på detta.

Händer typ var 5-10:e game. Har helt slutat spela på 1000 ticket servrar pga detta. För stor risk att typ en timmes spelande var värdelöst. Fick världens runda i helikoptern som gunner, fick runt 60 kills och en massa unlocks i helikoptern men förlorade samtliga pga krasch. GG.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3