Noobigaste ni gjort i wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Tror jag var lvl26 min första gubbe, ville till Ironforge. Så jag sprang hela vägen från Stormwind genom Burning Steppes/Searing gorge blev rejält dödad av alla lvl50+ mobsen tills jag mötte några som questa och sa åt mig att det går ta tåget

Gjorde samma sak, missade helt att det gick att åka tåg!

Skrivet av A.H.Z:

Det noobigaste jag gjort var förmodligen att jag överhuvud taget testade på spelet.

Faktiskt är jag böjd att hålla med här, vanilla var kul ett tag dock....!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

typ som idag, levlar roguen.. är level 64 och fortfarande questar i Hells Fire, skyller på dungeon systemet och skrattar åt mig själv Tyckte det va lite väl låg exp från mobsen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Medzii:

typ som idag, levlar roguen.. är level 64 och fortfarande questar i Hells Fire, skyller på dungeon systemet och skrattar åt mig själv Tyckte det va lite väl låg exp från mobsen

Hellfire Peninsula?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Att jag inte började sälja guld till Svenskar tidigare utan endast till kineser som betalade 2kr per 1000g.
Behöver någon guld? så har jag heh

Permalänk
Medlem

Levlade upp min Warrior till 60 i Vanilla, sprang alltid runt med tankgear (Hade ingen aning om vad tank eller dps var på den tiden) och någon såg mig hoppa runt i Ironforge och bad mig haka på en raid.

Detta var då en av dom bättre guilderna på servern och det var givetvis Molten Core som var målet, hoppade in på Ventrilo med dom fick joina guilden och sedan begav vi oss ut på äventyr.

Väl inne i instancen så bad raid leadern mig att "tanka" en Molten Giant, tanka!? tänkte jag lite tyst för mig själv. En kort nedräkning senare så chargade jag den stora bjässen och började slå för kung och fosterland men tyckte det var konstigt att alla omkring mig dog.

Ni kan nog räkna ut redan nu att jag inte hade någon som helst aning om att man kunde byta stance, vad taunt var eller sunder armor med mera. xD.

En annan kul grej på samma karaktär var att vid lvl 25-26 ungefär så dyker det upp en Warrior quest där du ska samla material med mera, sista delen ska du loota en vial från en boss i Razorfen Kraul. Visste inte vad en instance var för något men efter att ha frågat ett antal personer var det låg så begav jag mig dit (Notera, jag spelade ALLIANCE warrior).

Resan dit tog sjuukt många timmar då jag försökte simma över till andra kontinenten flertalet gånger etc. Hittade tillslut båten och kom till instanceportalen, gick in i instancen och efter många corpse runs lyckades jag på något sätt döda denna bossen och klarade questet!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

hmm.. Det pinsammaste är nog att jag letade och skaffade så hög dps på min dagger som möjligt till min mage så jag kunde slåss om min mana tog slut ;>

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Hellfire Peninsula?

haha ja, Var nämligen som så att jag har inte spelat sen i Juni, så tänkte att jag ska börja levla lite old fashion. börjar questa och greja. men det gick för slött. Har knappt använt mig av dungeon finder innan men började göra det och kände att ja men fan lite snabbare går det. Så tillslut stod man där i Hellfire Peninsula level 64 och dödade level 61 mobs -.-

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

senast idag, hoppar in på vad jag tror är min Tankadin, ställer sig i kö som Tank, kommer in på sista bossen i de nya HCna, i den med timestopgrejen... springer i fullkaret mot draken slänger vad jag tror är min concecration och börjar "heala" mig själv! hoppat in på min pvphealing palla, visst jag överlever och kan hålla en dps vid liv men resten då,... hahaha xD

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

kanske inte noob men ack så roligt och störande

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Skrivet av in2it:

hehe

Men nu har jag fan läst på lite om patch 4.3.... det blir lättare att dra upp alla mina 70-ish karaktärer till 80

Max level råkar vara 85 nu för tiden, men är du sugen på att stanna på 80 så ska jag inte lägga mig i

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk

Det noobigaste jag har gjort var i vanilla när jag kom på att man kunde "dupa" de där röda lerpölarna som gav honor i Silithus genom att göra ett tangentbordsmacro på mitt G15.

Det gick till så att man programmerade ett tangentbordsmacro som kan "klicka" många gånger per tryck (dvs "mousebutton down/up/down...")

När man använde det macrot för att ta upp "lerpölen" fick man upp den samtidigt som en "kopia" låg kvar på marken.

Jag blev påkommen ganska snabbt, och det var inte vackert!

Permalänk
Medlem

..börjat lira igen.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av in2it:

en liten grej bara... pally kom väl ändå i tbc i samband med blood elves?

Annars en klassiker... kanske inte direkt noob men när man lirar för många klasser blir det lätt roligt. Man försöker life tap:a sin mage och gärna sin hunter också (när man behövde mana på huntern).... men annars en sak som kan se RIKTIGT roligt ut.... när man glömmer bort att man inte spelar sin druid med instant flight form och hoppar av ett tak/klippa eller nåt... sen drar man en långben... woooohaaaaahoooooo *splash*

Till hordes ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urre:

Förstår fortfarande inte varför jag levlade hela vägen till 68 som Holy Priest. Först i Vanilla direkt vid launch, sedan i TBC.

Jag levlade min första karaktär (präst) utan att sätta talent points förrän lvl 16-17 ish. Lelvade hela vägen till 60 som holy. Men sedan var jag ju en jäkligt slipad healer och kunde alla instanser utan och innan.

Råkat överaggroa som shadowprälle då jag glömt respecca från pvp spec några gånger också. Lika populärt när man försöker bli server first på gruul som hydross

Det noobigaste var nog att jag blev beroende av spelet, sumpade skolbetyg, irl vänner och personlig hälsa för att bli gladiator, få epics och skryta om hur bra guild jag var i. Jag slutade spela innan wotlk släpptes och sålde mitt konto. Tjänade faktiskt en hacka på att spela wow . Men var inte alls värt det.

Kan fortfarande känna suget trots att jag slutade för mer än tre år sedan.

Permalänk
Skrivet av Defecto:

Kan fortfarande känna suget trots att jag slutade för mer än tre år sedan.

Precis. Jag har exakt samma problem (slutade spela i 2.4.3).

Permalänk
Medlem

Idag gjorde jag någonting som nog bör räknas som noobigt. Jag, min man och hans syster skulle börja spela. Min uppgift var att stå för kulorna - låta VISA-kortet gå varmt. Jag och maken har redan spel + expansioner så för oss skulle jag bara "köpa tid" medan svägerskan behövde spelet och således skulle jag köpa Spel + BC till henne då det var extrapris på Battlenet. Börjar med att fylla på mitt konto med 30-dagars speltid, inga problem. Ska fylla på makens och kommer då på att jag ju fått nytt VISA-kort med posten och att detta är ett bra tillfälle att prova så att det fungerar.

Loggar in på makens battle.net och väljer att köpa 30 dagar med hans konto. Använder nya kortet och det blir fel två gånger. Inser att detta är en dålig idé och tar mitt "gamla" kort som för tio minuter sedan gick alldeles utmärkt att betala med. Fel en tredje gång och kontot låst i 24 timmar - inte bra, inte okej Veronica tänker jag.

Köper spelet till svägerskan (med gamla kortet) köpet går igenom direkt. Inser att bara en av oss kommer att kunna spela med henne och det får då bli min man eftersom det trots allt är jag som ställt till det hela. När nu ca halva dagens ban gått så tänker jag att jag ska skriva till supporten och fråga om det går att lösa snabbare för jag blir ju riktigt sugen på att vara med och spela. Plitar ihop ett brev om hur det hela gått till och avslutar på ett vänligt sätt.

Då kommer ett meddelande upp om att det tar ca 24-48 timmar att få svar på ticketen. Haha, vänta 2 dagar på att få ca 12 timmars betalningsban upphävt! Kunde inte annat än skratta. Nu ska jag mentalt ställa in mig på att göra en priest och hoppas vara lite mindre noob i spelet än irl!

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Gjorde mitt noobigaste i wow nyss....
Skulle sälja Swift Lovebird mounten på ah, bid 22 och buyout 28 Självklart TUSEN å vad gör jag lägger ut den för bid 22 & Buyout 28G !!
Ser misstaget och innan jag hinner cancel auktion så är det någon lycklig jävel som köper den........ Surt.. å jag som behövde slantarna.........

Permalänk
Medlem

Köpte en copper rod (kostar typ 3 silver högst) i ogrimmar, gick till någon annan stad och sålde den på auktion, fick sålt den för 25 guld! Kanske inte noobigt men kul!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Köpte en copper rod (kostar typ 3 silver högst) i ogrimmar, gick till någon annan stad och sålde den på auktion, fick sålt den för 25 guld! Kanske inte noobigt men kul!

noobigaste i det hela lät mer som att du inte visste att alla städer har samma AH, om man inte går till ett "neutral AH" förstås

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

När jag levalde upp min shaman så tog jag en bild på min windfury crit för jag tycket det var så coolt, tog väl runt 60 bilder innan jag kom på att det var nog ganska onödigt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Körde igenom TOC25 med en grön yxa på 80 dps när jag satt på bryntroll (retpaladin). Ingen sa till heller.
Det roliga var att jag inte låg på sämst dps .. haha

DPS är ju trots allt inte gear-dependent

Permalänk
Medlem

Ja jag var väl runt 10 år. och första gubben jag gjode va en gnome mage tror det tog mig 17 timmar att bli lvl 5-6 ? om jag inte missminner mig så försökte jag hitta lådor eller något som skulle finnas i början men hitta dom alrdig men iaf när jag blev lvl 5 hitta jag en svensk som jag börja prata lite med. Efter några timmar loggar vi ut för både skulle dra och nästa dag så loggar jag in och tänkte inte på att det skulle bli problem och hitta honom i wows enomra värld men jag lyckades iaf hitta honom när jag va och questa. och då hjälpte han mig med att adda honom på friend list. efter ett tag så kommer vi till loch modan (tror jag det hette) men iaf så har han råkat sätta mig på ignore och jag blev förtvivlad över att jag inte kunde prata med honom så jag springe runt hela lock modan i 3 timmar för att försöka hitta honom och när jag väl gör det och jag berättar allt det här så börjar han as garva och undrar varför jag inte bara gjorde en ny gubbe för att säga till honom -.-

sen gjorde jag en ganska rolig grej när tbc kom ut så gjorde jag en blood elf och ägna mig 2 hela dagar åt att springa från deras börjar ställe till booty bay eller vad det hette som låg längst ner för att sedan ta en båt till andra sidan och springa till orgrimmar måste ha dött minst 1000 ggr sen logga jag aldrig in på gubben igen

Permalänk
Medlem

Ibland gör jag rent idiotiska saker. Häromdagen flög jag över Icecrown när jag plötsligt kom på den korkade idén att "mounta" min Phoenix hatchling att flyga bredvid mig.

Givetvis dismountade jag i luften... tog en stund innan man landade stendöd.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

försökte döda en lvl 70 rouge när jag va lvl 30. han var AFK i typ 5 minuter å jag drog ner en liten bit av hans liv faktiskt. dock kom han tillbaka å slaktade mig hänsynslöst!

en annan gång glömde jag ta på tank settet och tank specc innan en boss i naxx (lich king versionen). som tur va klarade vi bossen endå med bara en healer kvar i slutet..

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

När Wow var nytt komemr jag ihåg att jag på min lvl 40 Disc priest (den tiden disc va HELT värdelöst) farmade jag RFK som en tok efter kniven som grisen kan droppa (en rouge kniv), den hade hög dps och därför ville jag ha den Eftersom priest var min första gubbe hade jag ingen insikt hur dålig dmg jag gjorde med meele vapen så nog blev jag glad när jag äntligen fick kniven i en för övrigt grå instance vid den lvln.

För övrigt så bruka jag heala i instancer, men bäst var när jag fick vara "dps" och kunda Mindcontrolla fienderna och få dem att attackera varandra, insåg nog aldrig hur dålig dmg jag gjorde ^^

Många år och karakterer har gått sen dess, ni kan gissa hur otroligt imba jag kännde mig när jag bytte till en Shaman, nog för att jag var elemental speccad men ajaj va hårt jag slog med min pinne, jämfört me priesten iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

försökte döda en lvl 70 rouge när jag va lvl 30.

Rouge

Rogue

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Stöldmärkt:

Den största saken jag gjorde som också gav mig självmords tankar irl.. (Inte riktigt, men nästan)

Jag var Holy Paladin under Wotlk och healade ICC10 med min guild. Var en av de bättre healarna i guilden. Var väldigt trogen och försökte verkligen mitt bästa att klara av raiden. Obs; Detta var innan idiot buffen. Iaf, vi kommer till Draken innan Lich King. Då man ska springa iväg och ha sig för att inte dö.. Jag dog stup i kvarten då jag inte lyckades springa iväg till en trappa. Alla i Vent började skrika och bli jävligt förbannade. Till slut klarade vi av bossen, men vi orkade inte köra vidare. Jag vart såklart ledsen då jag gjort så att vi spenderat en timme på samma boss.. Morgonen efter ser jag att jag blivit kickad utan vidare Hej då eller liknande.. Hade raidat med dom här i en månad och givit dom minst 5k och loots i ToC..
Tråkigaste dagen i WoW. En av anledningarna jag slutade.

Det där är ju mer sorligt än "noobigt". Så tråkigt att folk ska ta spelet såpass seriöst, en av anledningarna till att jag inte gillar spelet mer.

Den andra är att spelet är så sjukt obalanserat och att det är så uppenbart att blizzard gör det med flit för att man ska spendera mer tid med att levla nya gubbar

Permalänk
Medlem

Mitt "finaste" "misstag" var att i början av en instans inte fatta att "rolla" inte betyder "rulla" och jag mfl i guilden fick sig ett gott skratt då jag i ett mycket trött tillstånd försökte leta rätt på knappen för att "rulla"..tyckte det var så konstigt att de sa "everybody gotta roll!" och jag febrilt stod där som ett spån och letade i alla knappkombos jag kunde hitta:p

Skön som jag är, så berättade jag misstaget, detta trots att jag varit med mycket länge redan och spelat, jag var trött och bakis och hjärnan behagade spela mig ett spratt tillsammans med demens light
Jag fick bära en noobhatt länge pga det^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Brukar rage´a ibland

Speciellt när jag har tråkigt är det kul att köra en lite wowrage i någon BG. Skrika på alla nötter som inte kan spela utan bara zergar in the middle
Med en char tog jag det så långt att jag blev allmänt känd (eller rättare sagt ökänd) och folk började reporta mig direkt när jag joinade bg´s.

Permalänk
Skrivet av temporyman:

Jo det kanske va lite väl extremt. Och får mig direkt att tänka på WOW- jocke. Ok vet många som träffat sin tjej/kille på wow men ser det på samma sätt som jag ser att ragga på krogen,att det är nått man aldrig lyckas skaffa långtidsförhållande på. men men vissa kan ha tur och lyckas även där.

Varför skulle chanserna för "långtidsförhållande" öka om man träffar varandra svinfulla på en krog en natt, än om man spelar ihop och har roligt under en längre tid?