Noobigaste ni gjort i wow

Permalänk
Medlem

Härliga historier man läst! Själv var det starkaste minnet första dagen jag spelade WoW, gjorde en NE Hunter och började döda mobs, dock trodde jag att dom inte kunde träffa mig om jag "fintade" dom, så jag hoppade runt/över mobsen som en idiot medans jag slog på dom, måste sett rätt roligt ut.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Skrivet av Lippen:

Härliga historier man läst! Själv var det starkaste minnet första dagen jag spelade WoW, gjorde en NE Hunter och började döda mobs, dock trodde jag att dom inte kunde träffa mig om jag "fintade" dom, så jag hoppade runt/över mobsen som en idiot medans jag slog på dom, måste sett rätt roligt ut.

HAHA jag kom just på en liknande grej jag gjorde som noob i WoW

Spelade closed beta, och var en liten skitunge på den tiden (13 år?), och började spela med min NE hunter, gjorde två ganska efterblivna grejer:
1. När jag slog på mobs (autoattack) så högerklickade jag på dem tills de var döda, dvs jag klickade så snabbt jag bara kunde på dem så att min character inte skulle sluta slå på den, trodde att man bara slog ett slag i taget om man slutade klicka på moben...... Tog några levels innan jag fattade att man slapp trycka som en idiot, skämdes ganska rejält

2. Den enda "Taben" jag kunde var backpack, dvs character pane eller nåt annat visste jag inte om, så allt mitt inventory drog jag ned på hotkey bar (1-9) och så tryckte jag på det för att equippa det. Så jag hade alltså chest på 4, boots på 5, vapen på 6 etc etc... Sedan fick jag för mig (utan att hitta character pane fortfarande) att hotkey baren verkligen bara var för hotkeys, så slängde bort min chest från 4 och boots från 5 osv. Inget fel med det, men var fortfarande fett orolig för att jag skulle ha slängt alla mina bra items xD

Jag hade alltså ingen som helst uppfattning om relationen mellan backpack/character/hotkey bar, kaos på högsta nivå

Sen så gjorde man ju som alla andra hunters bara 1a delen i pet-questen så att jag inte kunde mata petsen (bara tamea dom), så alla pets blev missnöjda och sprang iväg, tog ett tag innan man fattade det. Men är väl en mindre grej, var allmänt kass på spelet i början men sen lärde man ju sig ))))

Permalänk
Medlem

Började spela

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av Lippen:

Härliga historier man läst! Själv var det starkaste minnet första dagen jag spelade WoW, gjorde en NE Hunter och började döda mobs, dock trodde jag att dom inte kunde träffa mig om jag "fintade" dom, så jag hoppade runt/över mobsen som en idiot medans jag slog på dom, måste sett rätt roligt ut.

Haha så spelar jag fortfarande, inte för att jag tror att dom missar (längre) men för att det ser så mycket roligare ut. Att bara stå där känns så dött.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behold_:

Inte direkt bara en sak, men tänker på hur jävla dålig jag var i Vanilla och TBC, tänk om man visste så mycket man vet nu, hur jävla pro man hade varit -.-'

Haha... fast den där filosofin går att applicera på vad som helst. Tänk om jag på jobbet för fyra år sedan hade vetat allt det jag vet idag, jag hade rockat totalt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Skickade ett hatbrev till någon här på forumet för att hans guild griefade på outdoor-bossar. Det var omoget av mig!

Permalänk

Jag needade på allt som droppades första gången jag körde DM. Alla blev skit arga på mig, och jag kunde inte förstå varför, så jag frågade en kompis. Han sa att jag bara skulle needa på saker jag faktiskt behövde. Fair enough tänkte jag. Nästa sak som droppades var en yxa som jag faktiskt behövde. Blev kickad direkt x)

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem

Jag och mitt Guild raidade en instance (nu minns jag fan inte vad den heter, var många år sen) med Nefarian i. Vanilla kan jag tillägga att det var också.

Encountern med Nefarian (I drakform) var att varje klass då och då fick en debuff som fuckade upp rejält för klassen. I mitt fall (priest) så fick den man healade en dot på sig som stackade för varje heal.

Var då astrött denna natt och hade skola dagen efter, hade sagt det till raid leadern, men vi skulle bara försöka en gång till så vi bestämde att jag skulle stanna. Stod och spammade main tanken med flashheal, var helt borta i huvvet.

Helt plötsligt hör jag hur en massa folk börjar skrika på ventrilo, och inser tillslut att jag råkat lägga 14 stacks dot på main tanken som dog, och vi wipade.

Folk var ej glada och de glömde aldrig bort de!

Permalänk
Medlem

I vanilla hade jag spirit gear på min warrior då jag trodde att healthregen gick snabbare samt hade protspecc. (var inget vidare att leva med då)

Minade massor med copper etc som jag sålde av till vendors för att ha råd med mount.

Någon förklarade för mig att AH var som ebay så jag vågade inte handla/sälja för pengarna skulle dras på mitt konto.

Försökte mig på länge att köra rfc solo.

Fick en warrior q i STV. Sprang hela vägen från Silverpine ned. Lär ha dött en 1000ggr på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Straff:

I vanilla hade jag spirit gear på min warrior då jag trodde att healthregen gick snabbare samt hade protspecc. (var inget vidare att leva med då)

Minade massor med copper etc som jag sålde av till vendors för att ha råd med mount.

Någon förklarade för mig att AH var som ebay så jag vågade inte handla/sälja för pengarna skulle dras på mitt konto.

Försökte mig på länge att köra rfc solo.

Fick en warrior q i STV. Sprang hela vägen från Silverpine ned. Lär ha dött en 1000ggr på vägen.

Shit... du kan fan inte ha haft det lätt.... vendor pris på copper.... jäkla va du ska ha mine:at

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Skrivet av XpreS:

När jag var PVP togglad, skulle hoppa ner i vattnet från bron i början av Arathi Highlands och träffar
klippkanten och dör Blev corpsecampad i timmar.

Tack gode gud för Bubble (Paladin) + Hearthstone

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

Min bästa n00bminne är från nångång i början av 2006.
Höll på levla min första char (NE Hunter) och körde Gnomeregan, needade på staven med undervattensandning, för det tyckte jag va ballt. På den tiden kunde man knappt dyka under vatten speciellt länge utom Undeads som hade det som en racial förmåga.
I vilket fall som helst så började partyt gapa om att jag va en ninja och skulle equippa den (trodde väl inte att hunters kunde ha stav), gjorde som dom sa men på den tiden va vapenskills viktigt så den låg mest i väskan för dykning i vatten b.l.a. för quests.
Det tog flera månader innan jag fattade vad ninja betydde...

hahaha åååh va kul, väcker ett minne i mig som säger att jag gjorde exakt samma sak, av exakt samma anledning! sorgligt så dålig man va en gång i tiden Men känns som att det nästan var roligast då, när man precis börjat me spelet. kommer ihåg hur otrolgt coolt allt var

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det noobigaste jag och en kompis gjorde var att levla 2st hunters på samma server, samma acc. vi spela 1 timme vars ungefär och vi visste inte vad quester var. jag fick upp min hunter till 49 tror jag och han sin till 55 utan att göra en ända quest. det tog ett år att komma upp till de levlena på båda gubbarna. det var hans acc

nu har jag ett eget acc och wow¨s quest helper

Permalänk
Medlem

hhaha ja jag skrattar bara jag tänker på det. jag kom ihåg att jag frågade hur mycket hit en healer behövde.
hmm, vad mer.... neh kommer inte på något nu. det var länge sen man spelade

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Hehe, det noobigste jag har gjort är nog att det tog mig 528 spelade timmar(=22 dagar) att komma till LVL 20 i vanilla (var dock bara 7 år då)

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk

Min Första deadmine run så needade jag på alt eftersom jag va enchanter och förstod inte loot systemet blev kallad ninja och tog det som en komplimang eftersom jag tyckte ninjor va coola

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att köpa expansionerna var iofs rätt korkat av mig.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg den första gubben jag någonsin skapade, det var tidigt 2005 och wow hade precis släppts. En troll rogue som hette Grimgnaw på Arathor blev det. Levlade inte högre än lvl 16 med den, gubben var equippad med en massa massa spirit och int-gear. Förstod mig inte på stats riktigt : P

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Straff:

I vanilla hade jag spirit gear på min warrior då jag trodde att healthregen gick snabbare samt hade protspecc. (var inget vidare att leva med då)

Minade massor med copper etc som jag sålde av till vendors för att ha råd med mount.

Någon förklarade för mig att AH var som ebay så jag vågade inte handla/sälja för pengarna skulle dras på mitt konto.

Försökte mig på länge att köra rfc solo.

Fick en warrior q i STV. Sprang hela vägen från Silverpine ned. Lär ha dött en 1000ggr på vägen.

Hahahahah

Jag spelade som gnome rogue i Vanilla och använde sinister strike med daggers, inge poison osv osv

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd

gick in i arenan med trasiga vapen och förlorade emot challangers, vilket är ganska pinsamt om man sitter på rank 1 titel

Permalänk
Medlem

Körde 3-4 raids i icc med eviscerate istället för envenom. Fattade inte alls varför jag gjorde så jäkla sopig dmg jämfört mot dom andra.
Hade kört pvp innan så när jag respeccade glömde jag byta. Guilden brydde sig inte men såg ju förjävligt ut på recount

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Klart bästa va när vi skulle köra MC för andra veckan i Vanilla. och ingen hade ju stor koll och så kommer luci springandes mot mig som en kåt galning så då springer jag såklart vem fan vill ha han i arslet liksom. så ninjapullar ja 3 extra pack av adds och alla bara gapar LLLLLLEEEEEERRRRRRRRROOOOOOOOOOYYYYYYYY JJJJEEEEEEERRRRRRRKKKKKKKKIIIIINNNNNSSSSS

Permalänk
Medlem

Ultraxion... Hour of twilight, jag dör och skriker fullständigt förvirrad i vent "Why dafuq isnt smokescreen working?!?". Alla skratta så att när nästa kom dog tre till ):

Permalänk

Ska skriva ett par rejäla fails från mig och mina polare när jag kommer hem idag, började våren 2005 och slutade 2010 så man har samlat på sig en del mindre lyckade handlingar...