Vill du att youtube ska gå ner? (SOPA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Battlefield 3 är gjort i en motor som heter Frostbite 2.
Trolla vidare.

Och de har nog köpt rättigheterna

Ultimata liknelsen incoming:

Tycker du också att en Taxiförare inte ska få betalt, de har ju inte tillvekat bilen.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Det är just nu faktiskt mer som vill att det ska gå igenom än vad det är som vill att det inte ska gå igenom.

Adobe
Apple
Autodesk
AVEVA
AVG
Bentley Systems
CA
Cadence Design Systems
CNC Software – Mastercam
Compuware
Corel
Dassault Systèmes SolidWorks Corporation
Dell
Intel
Intuit
Kaspersky
McAfee
Microsoft
Minitab
Progress Software
PTC
Quark
Quest
Rosetta Stone
Siemens PLM Software, Inc.
Sybase
Symantec
TechSmith
The MathWorks

Är det företag som är på ''SOPAS'' Sida

Och de företag som inte vill ha ''SOPA''

Google
* Yahoo!
* Facebook
* Twitter
* Reddit
* AOL
* LinkedIn
* eBay
* Mozilla Corporation
* Wikimedia Foundation
* the Brookings Institution
* Reporters Without Borders
* the Electronic Frontier Foundation
* Human Rights Watch
* Tumblr
* Mozilla
* Reddit
* Techdirt

Det är riktigt stora företag som har mycket pengar som faktiskt vill att denna lagen ska gå igenom.

Är det bara jag som reagerar lite på att Reddit står med två gånger på listan? Har sett samma lista många gånger så jag antar att det är en del copypasta.

Permalänk
Medlem

Vad trollet inte verkar fatta är att vi alla är ett resultat av miljarder års komplexa dock förmånliga förhållanden till konstanta? fysik- och kemilagar. Vad vi nu som individer väljer att IAKTTA, är inte på något sätt vårat. Alla uppfinningar är gynnande applikation av något på de naturlagar som råder. Är relativitetsteorin (och allt den lett till), Einsteins att sitta på om han vill? Nu vet jag att just relativitetsteorin är mer eller mindre utdaterad, fast det spelar ingen roll för mitt exempel. Då tycker han också att killen som uppfann penicillinet, borde ha gjort sitt släktled evigt rika etc.. Det är absolut ingen skillnad med programvara. I grund och botten är det 1:or och 0:or. Eller med andra ord är programvara "En specifik sak, som går att göra med en dator, eller dagens teknik". I mina ögon lika ägarrättighetsberättigat som alla saker man kan göra med en buske, sitt saliv, ett mjölkpaket o.s.v.

Oavsett vad man har för livsåskådning, så går det knappast att neka till att allt som människan hittills åstadkommit är byggt av naturens byggstenar, som en gång varit något annat, och som du någon gång ska dö, och därav lämna kvar. Självklart anser jag att vi alla är värda en individuell grundtrygghet (säng, värme, vatten, mat, någon egen yta etc.), eftersom det finns tillräckligt av fenomenet natur. Det finns dock endast en uppsättning naturlagar. Vare sig det rör sig om matematiska, biologiska, fysiska eller kemiska principer, så är utnyttjandet av dem inte trollets eller någon annans upphov. Eftersom det är ett interagerande mot något som fanns innan födelse, och finns kvar efter död skulle jag nog snarare välja att bara kalla det liv.

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det bara jag som reagerar lite på att Reddit står med två gånger på listan? Har sett samma lista många gånger så jag antar att det är en del copypasta.

Haha, reddit är så arga så att de räknas dubbelt. Testa gå in på reddit.com/r/sopa så får du se

Skrivet av Pielso:

Vad trollet inte verkar fatta är att vi alla är ett resultat av miljarder års komplexa dock förmånliga förhållanden till konstanta? fysik- och kemilagar. Vad vi nu som individer väljer att IAKTTA, är inte på något sätt vårat. Alla uppfinningar är gynnande applikation av något på de naturlagar som råder. Är relativitetsteorin (och allt den lett till), Einsteins att sitta på om han vill? Nu vet jag att just relativitetsteorin är mer eller mindre utdaterad, fast det spelar ingen roll för mitt exempel. Då tycker han också att killen som uppfann penicillinet, borde ha gjort sitt släktled evigt rika etc.. Det är absolut ingen skillnad med programvara. I grund och botten är det 1:or och 0:or. Eller med andra ord är programvara "En specifik sak, som går att göra med en dator, eller dagens teknik". I mina ögon lika ägarrättighetsberättigat som alla saker man kan göra med en buske, sitt saliv, ett mjölkpaket o.s.v.

Oavsett vad man har för livsåskådning, så går det knappast att neka till att allt som människan hittills åstadkommit är byggt av naturens byggstenar, som en gång varit något annat, och som du någon gång ska dö, och därav lämna kvar. Självklart anser jag att vi alla är värda en individuell grundtrygghet (säng, värme, vatten, mat, någon egen yta etc.), eftersom det finns tillräckligt av fenomenet natur. Det finns dock endast en uppsättning naturlagar. Vare sig det rör sig om matematiska, biologiska, fysiska eller kemiska principer, så är utnyttjandet av dem inte trollets eller någon annans upphov. Eftersom det är ett interagerande mot något som fanns innan födelse, och finns kvar efter död skulle jag nog snarare välja att bara kalla det liv.

Would read again
9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Haha, reddit är så arga så att de räknas dubbelt. Testa gå in på reddit.com/r/sopa så får du se

Would read again
9/10

Tack!

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk

http://www.avaaz.org/en/save_the_internet/?vc

Skriv på gott folk. Det här är inget vi ska behöva lida av. Tar inte mer en 1 min!

Permalänk
Skrivet av Bananzkal:

http://www.avaaz.org/en/save_the_internet/?vc

Skriv på gott folk. Det här är inget vi ska behöva lida av. Tar inte mer en 1 min!

Har inte skrivit på någon petition, blir bara löjligt. Företag som apple och adobe har betalt tusentals dollar för att de ska vota för detta, och en random petition på internet kommer få ledamöterna att ändra på sig. Nae säger jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Har inte skrivit på någon petition, blir bara löjligt. Företag som apple och adobe har betalt tusentals dollar för att de ska vota för detta, och en random petition på internet kommer få ledamöterna att ändra på sig. Nae säger jag

tror du får lägga till några nollor på de.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

USA skjuter väl sig själva rätt duktigt i foten om SOPA går igenom... eftersom alla stora företag lär söka sig utomlands.
Tyvärr kommer väl USA gå in o leka världspolis och nästan gå in i krig mot de som inte också inför denna lag, för om bara USA inför lagen kommer den bli så gott som verkningslös mot de stora bolagen (även om det givetvis blir "dyrt").

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Om detta går igenom så tänker jag ta en arrow to the head. Helt seriöst.

Jo men om dem i USA får ladda upp så försvinner typ 90% av alla sevärd filmer.

Så mycket bra material kommer det ändå inte från usa, och mycket av de som laddas upp där ifrån kan laddas upp från andra länder om än lite senare.

Skrivet av samforshort:

Ja men det är lite mer extremt än så. Använder du inga USA-baserade sidor?

Bortsett från youtube och google. Nej!
Och de företagen kommer inte ha några problem att flytta sina servrar.

Skrivet av m1n1h0p:

Nejdå, du blir inte påverkad på det sättet. Men du kommer å andra sidan inte komma åt spelrecensioner på amerikanska hemsidor. Alla små företag som inte har råd att flytta alla sina servrar ut ur USA (Eller hur nu man skulle komma runt lagen) kommer att få lägga ned.
relevant: http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2011/12/16/how-sopa-co...

Kostnaden för att hyra delar av en serverhall utanför USA är ingen större skillnad prismässigt än i USA. Spelrecensioner... Finns många spelrecensenter som är baserade i Europa/Asien.

Skrivet av QuinnoX:

Det är just det, i autobahn "ägs" av tyskland, så tyskland står för det där, men många leverantörer i sverige, t.ex Telia, KAN ägas av något företag i t.ex USA, vi bara säger det, då kommer det påverka det som använder Telia i sverige. Då USA äger Telia och får dra in sina "regler" i sverige.

Okej där har vi ett problem, dock påverkas jag inte av de så länge jag studerar då ISPen ägs av studenterna

Skrivet av MuLLvaD3n:

Det är just nu faktiskt mer som vill att det ska gå igenom än vad det är som vill att det inte ska gå igenom.

Adobe
Apple
Autodesk
AVEVA
AVG
Bentley Systems
CA
Cadence Design Systems
CNC Software – Mastercam
Compuware
Corel
Dassault Systèmes SolidWorks Corporation
Dell
Intel
Intuit
Kaspersky
McAfee
Microsoft
Minitab
Progress Software
PTC
Quark
Quest
Rosetta Stone
Siemens PLM Software, Inc.
Sybase
Symantec
TechSmith
The MathWorks

Är det företag som är på ''SOPAS'' Sida

Och de företag som inte vill ha ''SOPA''

Google
* Yahoo!
* Facebook
* Twitter
* Reddit
* AOL
* LinkedIn
* eBay
* Mozilla Corporation
* Wikimedia Foundation
* the Brookings Institution
* Reporters Without Borders
* the Electronic Frontier Foundation
* Human Rights Watch
* Tumblr
* Mozilla
* Reddit
* Techdirt

Det är riktigt stora företag som har mycket pengar som faktiskt vill att denna lagen ska gå igenom.

Detta kommer att bli företagens egna grav. Adobe, autodesk. Hur ska professionella användare kunna använda deras program om det inte får publiceras... de företagen lever ju på att andra använder deras program och publicerar materialet.
Och resterande företag lever på stor del av recensioner eller marknadsföring som går mun-till-mun mellan allmänheten, kul om de skulle förbjuda det också som nästa steg. "Du får inte tipsa dina vänner om att **** tillverkar bra datorer" exempelvis.

Permalänk
Medlem

Trode det stod SOPEP först, fast det är ju något helt annat ^^

Gamla gubbar som bestämmer vi, de ungas framtid.... Idioti

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av SalaMAD:

Kostnaden för att hyra delar av en serverhall utanför USA är ingen större skillnad prismässigt än i USA. Spelrecensioner... Finns många spelrecensenter som är baserade i Europa/Asien.

Spelar ingen roll, många amerikanska spelrecensenter och folk som han i Forbes-artikeln kommer få lägga ned sin verksamhet helt och söka nytt jobb.

Permalänk
Medlem

Det går utför för USA.
Hmm

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Tycker det vore riktigt roligt om den gick igenom och Google, Facebook, Twitter och Ebay bara bestämmer sig för att lägga ner allt de har i USA. Skulle nog väcka en stor del av befolkningen.

Permalänk
Medlem

Allt handlar om pengar och makt. men de som sitter på en sådan position i sammanhanget är i antal mikroskopisk om man jämför med antalet användare av tjänsterna. Jag ser inget nämnvärt problem med att dessa tjänster är uppe tvärtom det finns många fördelar. Dessa nissar vet att det är vi alla som indirekt skapat allt upphovsrättsskyddat material, vi alla är en och samma. Nissarna får tillräckligt bra löner, dem visar ogärna några siffror.. men visst vill dem ha mer, dem försöker på alla sätt och vis o här ser vi ett exempel som går över gränsen.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Det går utför för USA.
Hmm

Denna lagen kommer drabba oss alla om den går igenom.

Vet ej om denna film har länkats men jag länkar den ändå.
http://vimeo.com/31100268

Till er som verkligen bryr er och inte vill ha Satans lag ifrån staterna, ni kan skicka ett mejl till Anna-Karin Hatt (vår It- och energiminister). Det kanske inte kommer hjälpa så mycket men man tar ställning och om många tar ställning så kan det ha en liten betydelse i alla fall. Man kan absolut inte sitta och bara låta en så hemsk lag som SOPA bara gå igenom, man måste göra andra uppmärksamma om det och man borde skicka vad man tycker till politiker.

Länk till hennes sida:
http://www.regeringen.se/sb/d/13481
Till hennes mail:
http://www.regeringen.se/pub/road/Classic/article/117/jsp/Ren...

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Denna lagen kommer drabba oss alla om den går igenom.

Vet ej om denna film har länkats men jag länkar den ändå.
http://vimeo.com/31100268

Alla som läser denna tråd måste se den där videon!

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Alla som läser denna tråd måste se den där videon!

Den är otroligt bra, men det räcker inte bara med att kolla på den utan vi borde delta i både informera andra människor. Inte nog med det så borde man delta i röst-insamlingar samt att skicka mejl till våra politiker.

Diverse röst-insamlingar:
http://www.avaaz.org/en/save_the_internet/?vc
http://americancensorship.org/

Annat man kan göra:

  • Blogga om det.

  • Twittra och skriv om det på facebook.

  • Berätta för vänner.

  • Skicka mejl till politiker.

  • Insändare i tidningar.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av schitzo:

Filmrecensenter bör inte tjäna pengar nej.
Allt de gör är att titta på en film och sedan skriva en recension. Värt att få betalt för? Nej.

Totalhalibut gör ingenting, han spelar spel och kommenterar över dom. Inget mer än det.

Okej låt se varje film klip han gör får ca 100 k som ser på den det är folk som är intresserade av spel det är extremt bra marknadsföring tänk på att Wikipedia är hotat att ha käll hänvisningar är hotat Vår demokrati är hotad!

Nej jag är ingen folie hat

1985 here We go!

Edit sweclokers är hotat sweclokers kan komma stängas ner då dom är en Com hem sida
Och då sopa och pipa gör så att att länka till källor kan räknas som ett brott
Edit in såg att det skulle kunna vara så att. Du är ironisk isåfall. Tänk på poe's lag att ironi i text form är svårt att upptänka

Citat från generation kill

Vi har stridit för dom därhemmas rätt att i te bry sig

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Avstängd

Är väl skillnad om man köpt rättigheter, än att inte göra något öht och bryta copyright?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Jatack. Youtube (Google) Har hemska partners på youtube. De flesta bryter reglerna, genom att posta thumbnails (t.ex. av en halvnaken kvinna) som inte passar videon, full capslock i titel, titlar som inte har något att göra med videorna (endast för att få views) och folk som ijustine, sxephil, raywilliamjohnson, whatthebuckshow, shanedawson m.fl. bör skjutas för de har ingenting originellt.

Medans folk som FreddieW, Beardyman förtjänar ett par kronor, för de ger originell underhållning.

Sedan ska man fan inte få betalt för något som man inte själv har skapat, alltså spelar man ett spel och spelar in det, så ska man inte kunna få betalt för det. Vems produkt är det egentligen? Utvecklaren samt Utgivarens! (Robbaz /cry) Dvs Omfgcata/Totalhalibut m.fl. hamnar på gatan utan spelvideor ;P

Youtube bör gå tillbaka till originalet, där det inte fanns partners, copyright skydd och annat påhitt.

Du menar att inte TB, omfgcata m.m inte gör eget material?
De skapar inte spelen men skulle knappast kolla på klippen om någon random la upp de.
TB som exempel ger enormt mycket reklam till indie utvecklare! Tror inte du har någon koll på va de sysslar med för 5 öre!
Knappast så att om du lade upp ett gameplay så får du många views, de får views för de är underhållande.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Saftsoppa (y)
Om man ska tänka som SOPA gör.

Varför ska nån annan få ta betalt för spel, program och allt annat som finns på internet osv, när dom inte gjorde windows, linux osv... Och varför ska dom som gjort operativsystemen få betalt, när dom inte gjort hårdvaran för? och varför ska dom som gjort hårdvaran få betalt när det inte var dom som var ute och samlade lite sand från stränderna?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Filmrecensenter bör inte tjäna pengar nej.
Allt de gör är att titta på en film och sedan skriva en recension. Värt att få betalt för? Nej.

Totalhalibut gör ingenting, han spelar spel och kommenterar över dom. Inget mer än det.

Du skämtar, Tycker du att journalister inte borde få pengar då de bara skriver om saker de sett eller folk de intervjuat?
Tycker du att de på Sweclockers inte borde få pengar heller? De ända de gör är att spela spel och ha på en mätare samtidigt som kollar FPS:en. Sen ibland skriver de om saker men då har de ju hittat faktan någonstans ifrån och då borde de inte få pengar för de! Eller?

Bara för att du är avundsjuk på deras jobb betyder inte de att de borde få betalt!
Jag skulle t.ex. inte tacka nej till att bli fotbolls proffs men alla kan inte bli de och thats it.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

Du skämtar, Tycker du att journalister inte borde få pengar då de bara skriver om saker de sett eller folk de intervjuat?
Tycker du att de på Sweclockers inte borde få pengar heller? De ända de gör är att spela spel och ha på en mätare samtidigt som kollar FPS:en. Sen ibland skriver de om saker men då har de ju hittat faktan någonstans ifrån och då borde de inte få pengar för de! Eller?

Bara för att du är avundsjuk på deras jobb betyder inte de att de borde få betalt!
Jag skulle t.ex. inte tacka nej till att bli fotbolls proffs men alla kan inte bli de och thats it.

Låter som att ni är avundsjuka och försvarar för att ni vill ha de "jobben"

Att ha en hemsida och göra lite recensioner anser inte jag vara ett jobb. Mer av en hobby.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Låter som att ni är avundsjuka och försvarar för att ni vill ha de "jobben"

Att ha en hemsida och göra lite recensioner anser inte jag vara ett jobb. Mer av en hobby.

De är ju skillnad på att ha en "hemsida och göra lite recensioner" ifrån personer som tjänar pengar på de. De lägger ju ner mycket tid m.m
Finns självklart folk som kör igenom livet på en räkmacka men de finns de som jobbar seriöst. T.ex. TB

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Det är väl för fasen det sämsta som kan hända! Att ultrakapitalistiska företag får makt/kontroll att styra över innehållet på internet. Detta är bara ett verktyg ytterligare för dem att ta kontroll och fler lär det bli. Ingen kan förutsäga det slutgiltiga resultatet av alla lagar sammanflätade. SOPA, ACTA, PIPA, IPRED...u name it.

SOPA är riktigt illa då företag som har för vana att stämma skiten ur varandra pga fel temp på kaffet efter behag kan slå bort tjänster som Spotify, Grooveshark och liknande. De passar inte deras modell och ger dem inte ett uns, meningslös konkurrens...bort!

I slutänden består internet bara av det dem vill att vi ska se! Jag anser att alla steg i den riktningen bör bekämpas istället för att sitta och lol trolla bort allt och tro att inget av det som händer ute i världen berör Sverige.

Permalänk
Medlem

Detta FÅR INTE inte gå igenom!!!..

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Jatack. Youtube (Google) Har hemska partners på youtube. De flesta bryter reglerna, genom att posta thumbnails (t.ex. av en halvnaken kvinna) som inte passar videon, full capslock i titel, titlar som inte har något att göra med videorna (endast för att få views) och folk som ijustine, sxephil, raywilliamjohnson, whatthebuckshow, shanedawson m.fl. bör skjutas för de har ingenting originellt.

Medans folk som FreddieW, Beardyman förtjänar ett par kronor, för de ger originell underhållning.

Sedan ska man fan inte få betalt för något som man inte själv har skapat, alltså spelar man ett spel och spelar in det, så ska man inte kunna få betalt för det. Vems produkt är det egentligen? Utvecklaren samt Utgivarens! (Robbaz /cry) Dvs Omfgcata/Totalhalibut m.fl. hamnar på gatan utan spelvideor ;P

Youtube bör gå tillbaka till originalet, där det inte fanns partners, copyright skydd och annat påhitt.

Vad jag vet så tjänar dem flesta som spelar pengar på att folk donerar till dem? Iallafall dem som jag kollar på youtube dvs EthosLab m.m dem har ju alltid en donation länk på videon om man vill donera , Och det är fritt valt att donera. Sen har man ju olika intressen också. Nu på senare tid har youtube dock blivit extremt jobbig med reklam m.m videon stannar mitt i och det blir reklam ffs :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Detta FÅR INTE inte gå igenom!!!..

Det kommer antagligen gå igenom, nästan allt pekar på det. Vi får hoppas det inte kommer till europa. Men overkligt känns det, kommer förändra något OTROLIGT mycket i USA. Holy fuck

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Låter som att ni är avundsjuka och försvarar för att ni vill ha de "jobben"

Att ha en hemsida och göra lite recensioner anser inte jag vara ett jobb. Mer av en hobby.

Tbh så kommer vi nog få en vettigare diskussion om vi ignorerar schitzos inlägg, som dessutom är OffT.

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Filmrecensenter bör inte tjäna pengar nej.
Allt de gör är att titta på en film och sedan skriva en recension. Värt att få betalt för? Nej.

Men snälla!?
Dem är experter inom ett område som vilket annat som helst(kärnvapen, smittskydd, byggnadskonstruktion) och lever på att hålla sin kunskap à jour och leverera en åsikt, vad är det som du tycker är så värdelöst med deras arbete? Allt en teoretisk fysiker gör är att tänka men inom ett annat område som du bedömer mer värdefullt?

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei