Mest korkade jag läst i den här tråden. Det är ju på grund av sån skit man inte köper spel, utan laddar ner den knäckta versionen där man slipper vara uppkopplad. Ett bra exempel är GTA IV till PC. Jag köpte det så fort det kom, åkte hem och installerade det, och var tvungen att logga in online på två (!) olika ställen: Games for Windows Live och Rockstar Social Club. Detta bara för att kunna spela spelet.
Inte nog med att GFWL är ökänt för att vara buggigt och funka dåligt så har jag bara mobilt internet, och då och då så bryts min uppkoppling i några minuter. Sker det när jag spelar GTA IV så kan jag inte spara, utan måste avsluta spelet, och starta om från senaste sparning och hoppas att min uppkoppling inte dyker innan jag kan spara igen. Samma sak när Games for Windows-servern inte svarar, vilket hände rätt så ofta.
Det gjorde att jag inte spelade GTA IV mer än tio timmar totalt på min dator, jag köpte det istället till PS3 när det kom i Platinum-utgåva.
Jag köper MYCKET spel. Med tanke på min minimala inkomst så köper jag spel för procentuellt sett mycket mer än de flesta, men jag kommer aldrig, ALDRIG att köpa ett spel med usel DRM. Jag tänker inte betala 400-500 spänn för ett spel som jag sen inte kan spela när jag vill.
Det finns inte många alternativ. Det du radar upp är ändå bara obekvämligheter och så ställer det mot att låta pc-marknaden fortsätta att förlora speltitlar. En bekväm och spelfri tillvaro är vad det leder till.
Förr i tiden hade man tur om man kunde vara uppkopplad överhuvudtaget. I dag så jagar man och försöker eliminera downtime. En dag kommer det vara så gott som utrotat.
Kom med en bättre lösning för att effektivt minska piratkopieringen istället för att gnälla problem. Onlinebaserade saker är i mina ögon mycket vettigare än att komplicera installationen med massa kryptering och tricks som fortfarande bara blir en tidsfråga innan spelet blir crackat. Med en effektivt fungerande onlinecheck så kan speltillverkarna börja fokusera på spelet än att lägga ner dyrbar tid att ständigt hitta på nya former av DRM. Tid som du får betala för.
/s
2500k H2O, HD6950@6970