Cooler Master 430 intake fan i front

Permalänk
Medlem

Cooler Master 430 intake fan i front

Hur kopplar jag in den?
http://www.ocinside.de/assets/case/coolermaster_elite_430_bla...
Kontakterna längst till vänster, en hona o en hane.
Mina kontakter från nätagget passar inte, det är svarta molex kontakter med en sån där "spärr" som man håller in.
Adapters fick jag med, inte säker på om de var med nätagget eller chassit dem kom men ena änden är molex o andra är en sån som ger ström åt cpu o gpu.

Hur installerar jag den? :S

Permalänk
Medlem

3 pin på mobo?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Dom ska väl passa ihop??

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd

Har jag förstått dig rätt>

Du har en molex (den sunkiga vita), och ska sätta ihop den med en av dom svarta (tuffa) från psu?

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd

Nu vet jag inte var du ämnar att leda strömmen, det vet du bäst sj..

Men dom 2 kontakterna passar bra ihop, förutsatt att det är hona/hane

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd

aha, fläkten..

Kan du ju ta från modekortet oxå..

fram med lödkolven annars..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

Svarta honan passar inte i den vita hanen, måste vara en vit hona man kopplar in... :S
Fick inga medföljande kontakter -.-

Permalänk

jag har samma chassi, kopplade mitt direkt till moderkortet, men testade med den addaptern som följde med till fläkten, var rätt dålig kvalitet kändes det som, fick vicka och hålla på för att få ihop den med kontakten från PSUn, men efter lite fix så löste det sig, men skulle oavsett säga att dra den till moderkortet, om du inte har få kontakter på moderkortet för fläktar och mycket fläktar så borde det inte vara några problem...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |