Begagnad macbook. bokstavstangenterna ger inga bokstäver.

Permalänk
Medlem

Begagnad macbook. bokstavstangenterna ger inga bokstäver.

Hej!

Jag köpte precis en Macbook (vita) på tradera. Nu när jag testar den fungerar inte bokstavstangenterna. datorn reagerar på knapptryckningarna på vissa knappar gör den blanksteg. Alla andra tangenter fungerar. (siffror, symboler osv)

Jag antar att felet ligger i mjukvaran, men kan ingenting om osX. Någon som har någon idé?

Tack så länge!

// Jashar

Edit: rätt knappar aktiveras i Skärmtangentbordet när jag skriver, ändå visas inget.
Edit2: Alla knappar fungerar så länge man håller inne "0" medan man trycker på dem!(?!?)

Permalänk
Medlem

Det låter ju som om numlock skulle ha ett finger med i spelet. Fast du får inga siffror utan bara blanksteg? Märkligt. Men det verkar ju vara ett mjukvaruproblem eftersom den registrerar tangenttryckningarna, så om du återställer datorn med en OS X-skiva så kommer den med största säkerhet fungera normalt sedan.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Du bör installera om hela OS x, låter märkligt det där.

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.