Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Imorgon är vad jag har hört.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:
Skrivet av Overlords blog:

"While 7.0 update is being released for US (at the moment) and EU (later this week) servers, we are launching public test of 7.1 update. "

Overlords blog.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av igge23:

http://worldoftanks.eu/news/734-maintenance-december-17th/

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Uppskjutet ännu mer...
Dem är inte duktiga på att hålla tiderna Wargaming... Fast vi blev ju lovade franska tanks efter nyår redan förra året och sen så blev det efter release och sen i höst... och nu.... ja.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Jo, man tröttnar ju lite...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Började spela igår när jag såg denna tråd, kör med en BT-7 för tillfället. Riktigt skoj faktiskt!

Lägg till mig, Dundercalle.

Ses på slagfältet!

Permalänk
Medlem

French tanks coming March 2012, March 2012: French Tanks coming October 2012, October 2012: French Tanks coming January 2013.

Så kommer wargaming fortsätta och gå i konkurs till slut.

Permalänk
Medlem

Den 18nde december kommer 7.0 äntligen...
Sen får vi se när vi får franska tanks.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den 18nde december kommer 7.0 äntligen...
Sen får vi se när vi får franska tanks.

19de menar du nu saber!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

19de menar du nu saber!!

Stog den 18nde tidigare. ;o
På båda men ser ut som dem ändrade det.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

TBH, jag tror på det när jag ser det. *nästa vecka*

In other news;
Jag hatade Panther så mycket jämnfört med CBT att jag freexpade skiten och kör nu en elite (förutom E-50) Panther II, way better! Som Panther var i CBT! <3

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Stog den 18nde tidigare. ;o
På båda men ser ut som dem ändrade det.

Vad för torn ska man ha på KV 3? Nu när patchen kanske kommer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den 18nde december kommer 7.0 äntligen...
Sen får vi se när vi får franska tanks.

Ja, verkar satan så spännande - dax för lite uppdatering onekkligen!

Permalänk
Medlem

Dom som är intresserade av en gratis tank (och därigenom gratis garageplats) kan registrera sig här:

http://www.computerbild.de/gutscheinaktionen/cbs-codes-Worlds...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Dom som är intresserade av en gratis tank (och därigenom gratis garageplats) kan registrera sig här:

http://www.computerbild.de/gutscheinaktionen/cbs-codes-Worlds...

Tackar för det. Stod vist i mailet att den ska användas efter januari, stämmer det?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tackar för det. Stod vist i mailet att den ska användas efter januari, stämmer det?

Det stod att den endast kunde användas innan 31:e januari 2012(google translate). Använde min nyss genom att logga in på wot-hemsidan, funkade finfint.

Bara jag som inte kan ladda ner klienten. Hemsidan verkar vara överbelastad.

Permalänk
Medlem

Jag lade nyss in koden för gratis tanken så nu är det bara att vänta på att 7.0 blir klart:P

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaljon:

Jag lade nyss in koden för gratis tanken så nu är det bara att vänta på att 7.0 blir klart:P

Har varit klart ett bra tag nu ladda ner mer torrenten istället för via launchern, går snabbare då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Har varit klart ett bra tag nu ladda ner mer torrenten istället för via launchern, går snabbare då

gjorde det först men då gick det segare än hemsidan och att ladda via launchern gick inte alls:S. Fast nu är den ändå klar så det kvittar:P

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Avstängd

Såg faktiskt en tiger H som faktiskt lyckades få 2 skott studsa från en type59
Har däremot inte märkt någon skillnad på E75, den gör vad den ska göra som vanligt

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

tycker grafiken är bättre? någon annan som märkt samma sak?

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Har nu kört lite test 1 av 7.1 och hittills är mina intryck...

Franska lights
Snabba, mycket skada och 6 skott som den kan dra av med 2s mellan rum för att sedan ladda om i 30s typ 240 dmg per skott.
Och just nu extremt op.

Franska heavys är också snabba men inte lika mobil som light och meds men med större träff yta och i princip 0 armor.
Men med farten dem har är dem nästan roliga att bara köra runt i. Heavyn har mellan 6 och 4 skott i sina revolver magasin mindre kanoner 6 och top kanonen en 120mm 4 @ 300 skada per skott.

Den franksa mediumen är som lighten mycket snabb och mobil en kanon som gör ont och snabbt mycket skada men som alla andra tanks 0 armor.
Men även fast dom har 0 armor så är dem mycket hemska att möta helst lights och meds, Deras heavys är lättare att ta ut.
Har hittills inte sett så många artyn och har haft turen att inte bli träffad men sett franska heavys bli one shottade av t6 - 7 arty.

Själv har jag provat AMX 50 120 och AMX 13 90 hittills och har runt 100k kvar till AMX 50B och har en bra bit kvar på medium trädet.

Allt vi får i 7.1 blir med och heavy trädet.
Där bat chat 25t blir top med.
Och AMX 50B blir top heavy.

Kommer nog börja jobba på båda träden då dem kommer ut på live servern.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

tycker grafiken är bättre? någon annan som märkt samma sak?

Ja den är inte mycket, men helt klart bättre. Totalt sätt en trevlig uppdatering och kul med nya banor också!

Permalänk

Jag tror jag gillar T-44 buffen.
Åtminstone efter en match.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aster:

Såg faktiskt en tiger H som faktiskt lyckades få 2 skott studsa från en type59
Har däremot inte märkt någon skillnad på E75, den gör vad den ska göra som vanligt

Allting studsar nu. När jag körde min Tiger II idag med 88:an så studsade en Tiger 2ggr i rad, en IS 3ggr i rad, Ferdinand var meningslös att ens skjuta på och HE gjorde inget, 10% skada på en M6 (AP) rakt i sidan och Maus... Ja det var bara att lägga sig ner och dö. Kunde inte hjälpa laget ett uns. Sköt säkert 10-15st HE skott på den och alla studsade eller gjorde noll skada.

Permalänk
Medlem

Dem har gjort det lite trixigare att göra skada med ap, Men skillnaden är inte stor och vet man vart man siktar så går man fortfarande igenom.
HE har förlorat viss effekt men siktar man mot svagare områden med he gör den mycket mer skada nu.
Tror dem ville få bort he spammet med den changen.

Annars är spelet som vanligt, Folk campar överallt och ingen vågar röra en fena för du skjuter arty en eller så blir man ner matad av alla som står o campar.
Bästa förklaringen av wot är ett stort mexican stand off.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Dem har gjort det lite trixigare att göra skada med ap, Men skillnaden är inte stor och vet man vart man siktar så går man fortfarande igenom.
HE har förlorat viss effekt men siktar man mot svagare områden med he gör den mycket mer skada nu.
Tror dem ville få bort he spammet med den changen.

Annars är spelet som vanligt, Folk campar överallt och ingen vågar röra en fena för du skjuter arty en eller så blir man ner matad av alla som står o campar.
Bästa förklaringen av wot är ett stort mexican stand off.

Beror ju lite på vad det är för bana också - och det är väl inte fel att spelets dynamik uppmuntrarar till lite försiktigthet - det håller igen tokrusharna lite iaf. Men spelade en gång igår där ta mig fan hela teamet inklusive arty rushade - Första gången jag har varit ensam kvar emot ett HELT oskadat motsåndarteam, med en SU-5.... ojdå och häpp....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Beror ju lite på vad det är för bana också - och det är väl inte fel att spelets dynamik uppmuntrarar till lite försiktigthet - det håller igen tokrusharna lite iaf. Men spelade en gång igår där ta mig fan hela teamet inklusive arty rushade - Första gången jag har varit ensam kvar emot ett HELT oskadat motsåndarteam, med en SU-5.... ojdå och häpp....

Jo är det små skit arty bryr jag mig inte mycket men när det står 4 - 5 s-51/ su-14 gw panther eller högre i fiende laget då står alla bakom en varsin sten och campar.
Jag hade hellre sett att folk vågade röra sig mer, Som på test servern nu när det är 2 arty som max folk vågar faktiskt gå framåt på banan istället för att stå bakom stenen och vänta på att tiden rinner ut.

Visst man ska inte rusha rätt in på dumma punkter men oftast tar folk förta bästa sten eller kant typ 200m från basen sen står dem där.
Sen ser man teamets t-54 rusha in och dö.. Och resten blir mexican stand off.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Fasen vad jag blir påmind av varför jag slutade spela World Of Tanks. Försöker börja köra igen för att få ihop lite mer free xp till Franska Tanksen. Men blir bara påmind av varför jag slutade spela hela tiden.

Folk i Public är helt ärligt, inte alla hästar i stallet kvar. Så fort lite större artys börjar visa sig så gömmer sig varenda en bakom en sten de hittar och stannar kvar där.
Så som Saber sa det blir en mexican stand off, jag klarar inte av att spela på det sättet. Man kan ta lite stryk från arty om man är många som åker tillsammans framåt.

Det slutar just nu bara med att alla tittar fram 1 och 1 och dör av att bli trackade och arty skjuter sönder dem på 10 sek.
Enda kul jag kan se är att köra min T92 för där kan man vara artyt. Men om det andra laget har duktiga mediums eller lights så är man vardags mat.
Räcker att en light spottar en så är du helt körd för fiende arty kommer ta ner dig.

Känns som att vissa spelar som är uppe på tier 8-10 borde börja spela tier 1 igen och lära sig att spela spelet.
Teamwork är nyckel till vinst! Men många tror att det går köra "one man army" bara för man har en Tier 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Dem har gjort det lite trixigare att göra skada med ap, Men skillnaden är inte stor och vet man vart man siktar så går man fortfarande igenom.
HE har förlorat viss effekt men siktar man mot svagare områden med he gör den mycket mer skada nu.
Tror dem ville få bort he spammet med den changen.

Ja det är vanligaste kommentaren på wot forum när det gäller HE kanoner och den låter lika dum varenda gång man ser den.

"My 105mm HE is crap!"

"Learn to aim for weakspot fool!"

Visst. Självklart. Med en howitzer som har en cirkel som är 3-4ggr större än pansarvagnen man siktar på ska man träffa weakspots. Ungefär som att köra ett slagskepp på E4:an och höra bilister klaga på att man nuddar de vita strecken.