HTC Sensation XL eller en iphone 4s

Permalänk
Medlem

HTC Sensation XL eller en iphone 4s

hej ska ta och köpa mig en ny telefon.
Men vad ska man ha de är frågan

funderar på en HTC Sensation XL eller en iphone 4s eller nån annan som har nåt bra tipps

ja bor i norrland .

Permalänk
Hedersmedlem

Bra att veta att du bor i Norrland, med tanke på att Apple påstår att Iphone inte tål minusgrader.

Skämt åsido, berätta lite mer om dina användningsområden och krav så kommer du få bättre hjälp!

Permalänk
Medlem

Det är två helt olika världar, och båda är bra, den ena ganska mycket dyrare dock..
Du bör prova i en affär och se vilken telefon du gillar bäst (Android eller iOS)
Rekommenderar att du kollar in Samsung Galaxy S2 och även nya Google Nexus (som har Android 4.0)

Samsung Galaxy (denna kommer få Android 4.0 i mars)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917

Google Nexus
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008524

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte rikigt syftet med HTC Sensation XL. Den är har en Mega skärm med dålig upplösning och inte alls imponerade hårdvara för det höga priset. Men det är säkert bra ljud i hörlurarna.

En Galaxy Nexus eller Moto Razr skulle jag nog köpt istället. Finns ju också WP7 mobiler om du vill ha det.

Permalänk
Medlem

Prövade HTC Sensation XL på elgiganten, musiken blir svinbra i dem med BEATS AUDIO. Så jag rekommenderar den framför iphone, och du får en större skärm också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Prövade HTC Sensation XL på elgiganten, musiken blir svinbra i dem med BEATS AUDIO. Så jag rekommenderar den framför iphone, och du får en större skärm också.

Jo, men jag tycker inte det är relevant att stoppa i en av de största skärmarna på marknaden med dålig upplösning dessutom och sen ska den vara inriktad på musik. Som portabel musikspelare vill man inte ha en stor och tung sak i fickan helt enkelt om jag inte misstagit mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jo, men jag tycker inte det är relevant att stoppa i en av de största skärmarna på marknaden med dålig upplösning dessutom och sen ska den vara inriktad på musik. Som portabel musikspelare vill man inte ha en stor och tung sak i fickan helt enkelt om jag inte misstagit mig

Bigger = Better ^^

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

ta sensation XE istället för XL

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk

Hur kan du ens överväga iPhone 4s? Köp isåfall iPhone 4.

Skrivet av johanssonGBG:

ta sensation XE istället för XL

+1

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Google Nexus

Hade htc sensation innan och innan dess iphone 4.

Nexus är helt underbar, snabb, underbar skärm. Helt suverän

Det enda jag kan sakna ibland är htc sense, ett underbart gränssnitt enligt mig.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Hade jag själv däremot köpt en telefon idag, så hade jag köpt en WP7.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s80604033&o=produkt_pri...
Nokia Lumia 800 verkar intressant.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag står inför samma val så jag kommer hålla koll här!

Permalänk
Medlem

Skulle nog avvakta WP8 mobiler..
Dom kan bli jävulskt intressanta.

Såvida det inte är bråttom då jag hade tagit en Samsung Note, stor som fan, måst ha specialfickor, men .. grym grym grym.
Eller Xl .. aldrig testat med i teorin ser den bra ut

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en Galaxy Note och fan jag är kär. Alla andra telefoner blir som leksaksmobiler efter man använt Note.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Någon som provat Nokia N9 annars? Har ju hyllats en hel del på sista tiden, dessutom så kör den windows OS som förhoppningsvis blir nya stora grejen. Skulle jag köpt mobil idag skulle jag förmodligen kollat närmare på N9, SGS2, S nexus galaxy eller motorola razr. Hoppas verkligen att du inte köper Iphone (kanske för att jag hatar den så äckligt simpla mobilen för den begränsar dig till 100%). Det finns så många andra bra mobiler idag och jag tycker det är synd att Iphonetrenden håller sig kvar.

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis ny telefon, valde Galaxy Nexus, då jag har fått uppfattningen om att den ska vara bättre överlag än Sensation XL. Jag var även inne i affär och kände på telefonerna och tyckte Sensation XL var väldigt plastig och designen var inte särskilt snygg enligt mig. Men det är väl en smaksak antar jag. Sensation XL ska väl ha väldigt bra ljud jämfört med Galaxy Nexus, så är man en musiklyssnare kanske valet blir lätt.

Men du bör i alla fall spana in Galaxy Nexus också tycker jag.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag är mer än nöjd med min 4s, allt är så simpelt, musiköverföring, ladda ner apps osv. Sen har ju telefonen bra upplösning för storleken på skärmen, snabb touch med multifunktion, fritt smsande mellan ipads och iphones.

Tycker det är en galant produkt som gör sitt jobb.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

jag tänkte iaf köpa en sensation ? tror den bara heter sensation black. vettigt pris och har precis allt jag behöver. beats audio är överskattat skit.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Helt klart iPhone 4s. Fantastisk skärm. Skärmen är lagom stor, större och den ryms inte i fickan. Apple har dessutom ett mycket trevligt ekosystem med appar. iPhone 4 är också trevlig, om än lite gammal.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Helt klart iPhone 4s. Fantastisk skärm. Skärmen är lagom stor, större och den ryms inte i fickan. Apple har dessutom ett mycket trevligt ekosystem med appar. iPhone 4 är också trevlig, om än lite gammal.

Har du världens minsta fickor?

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy S2 Utan tvekan.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Enda felet på en Google Nexus är batteritiden, den är horriblet dålig. Skulle precis köpa en själv när jag såg Swedroids test. Överväger en Galaxy S2 nu.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

Har du världens minsta fickor?

Antagligen

Permalänk
Medlem

nokia n9 om jag får säga mitt inte lika stort utbud av appar som andriod o ios men 50 timmar musicplayback och grym kamera + att den är grymt snygg. har haft iphone 4, desire hd, xperia arc och de innom loppet av 1 år och 4 månader ^^,

Ios fördel, de bara funkar. nackdel itunes usch
Android fördel, frihet , anpassning (widgets ). nackdel inga för mig personligen
Meegoo fördel , blandning av android och ios, musiktid . nackdel utbud av appar (spelar inte mig nån roll dock)

är ägare av nokia n9 just nu om de inte framgick

Permalänk
Skrivet av korvjohn:

Har du världens minsta fickor?

Nej, men 4,7" blir inte bekvämt.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Skrivet av contra:

Ios fördel, de bara funkar. nackdel itunes usch

iTunes behövs bara för musik. Lyckligtvis finns plugin till foobar.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomten_alle:

Helt klart iPhone 4s. Fantastisk skärm. Skärmen är lagom stor, större och den ryms inte i fickan. Apple har dessutom ett mycket trevligt ekosystem med appar. iPhone 4 är också trevlig, om än lite gammal.

Om du vill bli låst till Apples skitprogram så låter det som en helbra idé!

Det är bara att inse att android är det som komme bli störst och att Apple fortfarande lever på gamla meriter med sina telefoner.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvjohn:

Har du världens minsta fickor?

Haha Jag måste ha specialsydda jeans då min samsung galaxy s 2 ryms i fickan
(Den har också mycket skarpare skärm än apples...)

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

iPhone 4S. Ett ord: swag.

Nej, men allvarligt. iPhone 4S. Simpelt, elegant, enormt utbud av appar, härlig upplösning, bra prestanda, etc. etc.

Dessutom: swag.

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigras:

iPhone 4S. Ett ord: swag.

Nej, men allvarligt. iPhone 4S. Simpelt, elegant, enormt utbud av appar, härlig upplösning, bra prestanda, etc. etc.

Dessutom: swag.

Simpe? = Men är det alltid bäst?
Elegant? = Absolut inget märkvärdigt.
Appar? = Som om det skulle vara bättre än Android market.
Upplösning? = Inget märkvärdigt längre, dessutom är skärmens mått i budgetklass.
Prestandad = Ja, den har en bra GPU som borde visas sig i spel , kanske för bra för batteritiden är bristande.
Vill du tex spela ett bra spel på en 4,3"+ skärm eller en 3,5" ...det är frågan.