[SWTOR] Ruthless - Svensk guild i SWTOR och spelcommunity

Permalänk
Medlem
Skrivet av ringu:

Btw.... Bloodworthy är överfull nu, sitter i kö för första gången. Över 1 tim ska jag tydligen behöva vänta xD

Blev utkastad och ser ut som att nästan samtliga europeiska servrar har kö varav Tomb of Freedon Nadd verkar ha längst. =P

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

Vi börjar närma oss 250 medlemmar ingame nu redan under pre-access så rekryteringen får antagligen vänta till efter nyår.

Permalänk
Medlem

Tänkte uppdatera lite:

Rekryteringen är fortfarande inte igång, men bör komma igång snart!

Vi har tagit ned world bossar tillsammans, vi har pvpat tillsammans i både warzones och i open world, vi hjälper varandra med quester/flashpoints/crafting/pengar/gear/mods/allt. Vi har redan några level 50s i gillet(Absolut inget krav på att levla fort! Helt och hållet upp till var och en hur mycket han eller hon väljer att spela eller om han eller hon vill skippa vissa konversationer genom att trycka space igenom eller läsa igenom snabbt! Jag själv tar det jättelugnt och njuter av allt i storyn och hjälper de i lägre levlar mycket när de behöver det! )

Och vi har 300 schysta, aktiva spelare in-game, en del av dessa har varit med i gillet i minst ett år eller ännu längre.

Fler uppdateringar kommer, bilder från vad vi hittar på för skoj in-game eller IRL finns på vår hemsida och bör vara tillgängliga även för gäster eller community medlemmar att titta på.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Skrivet av Vym:

Tänkte uppdatera lite:

Rekryteringen är fortfarande inte igång, men bör komma igång snart!

Vi har tagit ned world bossar tillsammans, vi har pvpat tillsammans i både warzones och i open world, vi hjälper varandra med quester/flashpoints/crafting/pengar/gear/mods/allt. Vi har redan några level 50s i gillet(Absolut inget krav på att levla fort! Helt och hållet upp till var och en hur mycket han eller hon väljer att spela eller om han eller hon vill skippa vissa konversationer genom att trycka space igenom eller läsa igenom snabbt! Jag själv tar det jättelugnt och njuter av allt i storyn och hjälper de i lägre levlar mycket när de behöver det! )

Och vi har 300 schysta, aktiva spelare in-game, en del av dessa har varit med i gillet i minst ett år eller ännu längre.

Fler uppdateringar kommer, bilder från vad vi hittar på för skoj in-game eller IRL finns på vår hemsida och bör vara tillgängliga även för gäster eller community medlemmar att titta på.

Erat guille låter otroligt trevligt. vi är några irls 20+ som är sugna på o joina er
Vi har precis börjat lira på servern.
Får väl vänta tills ni öppnar recruit igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlagomstark:

Erat guille låter otroligt trevligt. vi är några irls 20+ som är sugna på o joina er
Vi har precis börjat lira på servern.
Får väl vänta tills ni öppnar recruit igen

Du kan joina /cjoin Ruthless så länge och snacka med mig och andra Ruthless-medlemmar och folket som kommer ansöka så fort vi öppnar .

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Jag har läst lite om Ruthless och jag skulle väldigt gärna vilja gå med. Tänkte gå åt Sith Marauder hållet, men jag kommer såklart testa alla klasser lite i början. Men skulle man kunna få joina som community medlem tills ni öppnar rekryteringen?

Permalänk
Skrivet av Grievous:

Jag har läst lite om Ruthless och jag skulle väldigt gärna vilja gå med. Tänkte gå åt Sith Marauder hållet, men jag kommer såklart testa alla klasser lite i början. Men skulle man kunna få joina som community medlem tills ni öppnar rekryteringen?

Det är givetvis bara att gå med på hemsidan och spela på vår server så! Sen har vi TS som alla är välkomna till och en IRC

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Avstängd

Folk ifrån Ruthless hävde ur sig kränkande ord och meningar i General chatten i Alderaan (skrev "blatte" etc bland annat) igår, de var inte kickade ifrån guilden. När jag som medlem i guilden igår däremot skrev "Negerboll :)" så var jag kickad utan vidare, var inte menat som kränkning eller någonting alls. Väldigt dålig stil iallafall.

Permalänk
Skrivet av Greed:

Folk ifrån Ruthless hävde ur sig kränkande ord och meningar i General chatten i Alderaan (skrev "blatte" etc bland annat) igår, de var inte kickade ifrån guilden. När jag som medlem i guilden igår däremot skrev "Negerboll :)" så var jag kickad utan vidare, var inte menat som kränkning eller någonting alls. Väldigt dålig stil iallafall.

Vet du vilka som skrev det? Vi har nolltolerans på rasism om det inte är internt mellan vänner på TS typ (då alla i ett rum känner varandra). Men i general har vi policy mot svenska till och med!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Avstängd

Nej men "Fishen" in-game vet vilka det var och jag "Pride" in-game var kickad av "Fishen" bara för att jag helt enkelt sa negerboll..

EDIT : Bör tillägga att jag hjälpte guilden/medlemmarna en hel del också så förstod inte poängen riktigt med varför han agerade som han gjorde för.

Permalänk
Skrivet av Greed:

Nej men "Fishen" in-game vet vilka det var och jag "Pride" in-game var kickad av "Fishen" bara för att jag helt enkelt sa negerboll..

EDIT : Bör tillägga att jag hjälpte guilden/medlemmarna en hel del också så förstod inte poängen riktigt med varför han agerade som han gjorde för.

Om du gör så att du kontaktar honom, Northbane eller Sviinet så ska ni nog kunna lösa det! Bara att skriva ett PM till någon av dem på forumet

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Greed:

Nej men "Fishen" in-game vet vilka det var och jag "Pride" in-game var kickad av "Fishen" bara för att jag helt enkelt sa negerboll..

EDIT : Bör tillägga att jag hjälpte guilden/medlemmarna en hel del också så förstod inte poängen riktigt med varför han agerade som han gjorde för.

Kan inte uttala mig om vad som hände eftersom jag inte var där och inte har pratat med de inblandade men vi har som sagt en nolltolerans i gillet. Ta kontakt med mig, Northbane, via PM på vår hemsida så reder vi ut det.

Permalänk
Medlem

Skälet till kicken var inte endast att du sade "negerboll", stor del var därför att efter du fick en liten "varning" så sket du i det fullständigt och var helt respektlös mot mig och sade något olämpligt i kanalen.

Sen om du uppfattade det annorlunda kan jag inte rå för, bara att ta kontakt igen om det är något du vill reda ut.

//Fishen

Permalänk
Medlem

Jag är hemskt ledsen nu att vissa känner att det inte riktigt blivit behandlade så bra i gillet som de behövt. Det har inte jag heller i ärlighetens namn och jag var den som grundade gillet i juni 2010.

Jag har lämnat gillet och kommer inte fortsätta posta i den här tråden. Det här beror i klartext på att jag känner att jag behöver prioritera min familj och mitt arbete nu. Det känns viktigare att göra även på min "fritid".

Ha det bra och lycka till alla i SWTOR!

PS. Lägger inga värderingar i hur ledningar i något gille försöker lösa situationer. Jag tror att ledningen i Ruthless gör sitt absolut bästa, jag känner att jag inte kan påverka dem och det är därför jag lämnar. Jag känner inte att jag lämnar dem med dålig relation, men jag vill bara ge en förklaring till varför jag(Sviinet) inte kommer att finnas i gillet framöver och att ursprungsposten inte kommer uppdateras av mig personligen längre.

Ha det bra och önskar alla en riktigt god jul, gott nytt år och ett fantastiskt 2012 och alla år därefter!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Challe64:

Skälet till kicken var inte endast att du sade "negerboll", stor del var därför att efter du fick en liten "varning" så sket du i det fullständigt och var helt respektlös mot mig och sade något olämpligt i kanalen.

Sen om du uppfattade det annorlunda kan jag inte rå för, bara att ta kontakt igen om det är något du vill reda ut.

//Fishen

Håll dig till sanningen.

Det hela urartade sig med att 2-4st i gillet började säga "blatte" och andra liknande ord och meningar i Alderaan General chatt, det blev därefter en del guild-drama varav jag ville "skoja" till det lite med att säga "Negerboll :)". Det var då du skrev ett PM till mig om att jag inte skulle säga det igen och jag svarade med "Ok då säger jag väl chokladboll hädanefter nu då :)".
Någon minut senare sa jag även i g-chatten att du PMade mig och skrev det, utan att kränka dig på nått sätt alls ska jag tillägga vilket gjorde att jag fick guild-kick några sekunder efter jag skrev det där.

Förövrigt var en viss del i Ruthless trevliga men man kunde sällan förvänta sig att någon svarade trots att man hjälpte någon i guilden så fort den behövde hjälp. Nej jag kommer inte gå med i er guild igen. Guilden är på tok för stor för min smak kom jag fram till ganska snabbt och nivån är väldigt låg också.

Permalänk
Skrivet av Greed:

Förövrigt var en viss del i Ruthless trevliga men man kunde sällan förvänta sig att någon svarade trots att man hjälpte någon i guilden så fort den behövde hjälp. Nej jag kommer inte gå med i er guild igen. Guilden är på tok för stor för min smak kom jag fram till ganska snabbt och nivån är väldigt låg också.

Jag vet inte om du varit inne på forum, IRC eller TS3 mycket för det är det enklaste sättet att få kontakt.

Säger det så att alla förstår det, TS3, forum och IRC är det enklaste sättet att få kontakt med oss då ingame chatten är undermålig för tillfället. Dessutom borde du förstå att ironi på internet inte är genialt. Men vi har förstått det själva att många inom gillet håller en lägre standard än vad vi önskar och vi försöker ordna upp allt det innan vi börjar rekrytera mer!

ps. Om du vill fortsätta diskutera ditt ärende med en officer, Greed, så kan ni väl ta det via PM's för att vi inte ska ha en sida full med sånt här där ingen kan bevisa något. Just nu är det ju ord mot ord!

Mvh,
Furgles/Zas'ren

God fortsättning!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Håll dig till sanningen.

Det hela urartade sig med att 2-4st i gillet började säga "blatte" och andra liknande ord och meningar i Alderaan General chatt, det blev därefter en del guild-drama varav jag ville "skoja" till det lite med att säga "Negerboll :)". Det var då du skrev ett PM till mig om att jag inte skulle säga det igen och jag svarade med "Ok då säger jag väl chokladboll hädanefter nu då :)".
Någon minut senare sa jag även i g-chatten att du PMade mig och skrev det, utan att kränka dig på nått sätt alls ska jag tillägga vilket gjorde att jag fick guild-kick några sekunder efter jag skrev det där.

Förövrigt var en viss del i Ruthless trevliga men man kunde sällan förvänta sig att någon svarade trots att man hjälpte någon i guilden så fort den behövde hjälp. Nej jag kommer inte gå med i er guild igen. Guilden är på tok för stor för min smak kom jag fram till ganska snabbt och nivån är väldigt låg också.

Yes, jag skall hålla mig till sanningen.. Okej, Inga tillägg på mitt. Jo ett kan ju säga att du inte var den enda som fick varning så du inte känner dig särbehandlad.
Iaf, all lycka till dig i andra gillen framöver!
Detta är inge thrashtalkartråd förövrigt, nu håller vi det rent här.

Permalänk

250 medlemmar innan officiell launch = fail.

När jag började läsa tråden var ja sjukt sugen på att signa uppp kändes osm ni var en liten sammanhållen guild med focus på att spela och ha det trevligt , 250+ medlemmar e mer än va jag orkar med, blir väldigt opersonligt och ofta tyst i guild chat eller så blir det så som man läser här att det urartar !

hoppas ni får / har bra/ bättre struktur o lycka få ordning på guilden så man kan slänga in en ansökan .

IMPERIAL AGENT - NOT SNIPER!

Permalänk
Skrivet av Mr6boogey:

250 medlemmar innan officiell launch = fail.

När jag började läsa tråden var ja sjukt sugen på att signa uppp kändes osm ni var en liten sammanhållen guild med focus på att spela och ha det trevligt , 250+ medlemmar e mer än va jag orkar med, blir väldigt opersonligt och ofta tyst i guild chat eller så blir det så som man läser här att det urartar !

hoppas ni får / har bra/ bättre struktur o lycka få ordning på guilden så man kan slänga in en ansökan .

IMPERIAL AGENT - NOT SNIPER!

Jo vi försöker få alla att komma in på forumet, träffas irl på lan, sitta på TS eller IRC bara så att man har en röst till namnet. Sen är det klart att vi kommer "rensa" bort de som håller för låg nivå.

Vi har ju ett kärngäng som växer där alla kan prata väldigt avslappnat, förolämpa varandra på skoj när man möts i huttball osv. vi hoppas innerligt att alla ska kunna känna sig trygga med oss så de vågar vara sig själva!

CONCEALMENT ALL THE WAY!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Jo vi försöker få alla att komma in på forumet, träffas irl på lan, sitta på TS eller IRC bara så att man har en röst till namnet. Sen är det klart att vi kommer "rensa" bort de som håller för låg nivå.

Vi har ju ett kärngäng som växer där alla kan prata väldigt avslappnat, förolämpa varandra på skoj när man möts i huttball osv. vi hoppas innerligt att alla ska kunna känna sig trygga med oss så de vågar vara sig själva!

CONCEALMENT ALL THE WAY!

gott är det!

hur är server kön till bloodworthy nu? fick precis hem min nya laptop sitter o installerar allt o ingenting! några min till sen e jag back in game hehe...

Permalänk
Skrivet av Mr6boogey:

gott är det!

hur är server kön till bloodworthy nu? fick precis hem min nya laptop sitter o installerar allt o ingenting! några min till sen e jag back in game hehe...

Under primetime är det runt 30-70 i kö så dem har ökat servercappen!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Under primetime är det runt 30-70 i kö så dem har ökat servercappen!

HAH! 30-70 i kö bara . shit då e d ju super kanske kikar in en sväng o hälsar på lite för o se hur ni har det

Permalänk
Medlem

Vad trevligt. Hoppas ni öppnar rekryteringen snart igen. Själv så är jag i och för sig inte max level eller har inte ens en karaktär på servern för den delen, och kommer vara borta tills det nya året. Men Ruthless verkar vara ett riktigt trevligt ställe där jag skulle kunna tänka mig att levela upp och sedan köra PvE semi-hardcore.
Efter att jag har kör heroic wow raiding med 11 - 12 personer det senaste året då det alltid varit för mycket drama och problem med att hålla tillsammans guilden längre än några månader så skulle det vara trevligt med en riktigt stor guild, och dessutom svensk.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Eran guild låter riktigt trevlig. Hoppas ni öppnar rekryteringen snart! Spelar som en Sith Assasin på samma server (level 14 idag) men lite tradigt att spela ensam. Har ju spelat wow sen vanilla på semi-hardcore nivå men orkar inte med det spelet mer.

Permalänk
Skrivet av MaZteR:

Vad trevligt. Hoppas ni öppnar rekryteringen snart igen. Själv så är jag i och för sig inte max level eller har inte ens en karaktär på servern för den delen, och kommer vara borta tills det nya året. Men Ruthless verkar vara ett riktigt trevligt ställe där jag skulle kunna tänka mig att levela upp och sedan köra PvE semi-hardcore.
Efter att jag har kör heroic wow raiding med 11 - 12 personer det senaste året då det alltid varit för mycket drama och problem med att hålla tillsammans guilden längre än några månader så skulle det vara trevligt med en riktigt stor guild, och dessutom svensk.

Skrivet av moggzie:

Eran guild låter riktigt trevlig. Hoppas ni öppnar rekryteringen snart! Spelar som en Sith Assasin på samma server (level 14 idag) men lite tradigt att spela ensam. Har ju spelat wow sen vanilla på semi-hardcore nivå men orkar inte med det spelet mer.

Det är bara att vänta och vara beredda! Om ni inte är medlemmar på community sidan (www.ruthless.se) så kan ni börja där! Vi kommer maila ut till alla när rekryteringen väl börjar!

Sen blir vi bara glada om ni kommer in på våran irc #ruthless.se eller teamspeak (detaljer finns på hemsidan, till höger om startsida finns "Ruthless" som är en rullgardin med olika saker, där finns detaljer!)

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Får man joina bara för umgänget? Är lite forever alone i SWTOR efter som mina polare fortfarande står afk i Orgrimmar och tråkar

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Mötte en premade av erat gäng igår. Era grabbar spelade bra men vi gav er smisk till slut.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Problematick:

Får man joina bara för umgänget? Är lite forever alone i SWTOR efter som mina polare fortfarande står afk i Orgrimmar och tråkar

Du kan gå med på sidan så får du ett mail när den riktiga guilden och dess rekrytering börjar. Annars kan du höra med någon officer om du kan joina vårat altgille fram till potentiell join av riktiga gillet. Borde vara lite mer socialt, och du får bära "Worthless" namn!

Annars är det bara att komma in på vår teamspeak3 server och prata, är folk där dygnet runt som vill prata om swtor, eller annat!

Skrivet av Anaii:

Mötte en premade av erat gäng igår. Era grabbar spelade bra men vi gav er smisk till slut.

Mjo, det är möjligt. Men vi har egentligen bara en premadegrupp, det brukar vara varierande med Maffo, pxL, Billyn, Georg eller jag Zas'ren. Sen har vi massa pvpgrupper som är uppe men som kör samma taktik som alla andra. Dvs slakta allt du ser, ignorera bollen... (Du förstår vad jag menar)

Vänta bara tills du möter oss! (hyter med näven!)

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Hah, har ju sett er lite till och från när man levlat!
Håller på att klämma & känna lite på spelet, kanske tar och reggar mig på sidan om jag vill satsa på spelet.

Nickar för övrigt både Twiggeh (inquisitor/sorcerer healspeccad) & Twiggelina (bountyhunter/powertech tankspeccad)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Har varit frånvarande ett tag! Numera är räderna igång och vi spelar vidare och njuter av liret.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.