Star Wars: The Old Republic

Permalänk

Någon som jag kan förklara varför jag har en flagga under guild i serverlistan bredvid servern Peragus Mining Facility?
Håller man musen över texten guild så står det "The guild you signed up for on the web is on this server".
Jag har inte signat för någon guild överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Någon som jag kan förklara varför jag har en flagga under guild i serverlistan bredvid servern Peragus Mining Facility?
Håller man musen över texten guild så står det "The guild you signed up for on the web is on this server".
Jag har inte signat för någon guild överhuvudtaget.

Stod exakt likadant för mig innan, och fortfarande. Nu har jag i och för sig joinat den guilden min polare skapade men innan? Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Webhallen, spelbutiken, gamestop

Får man email då med koden eller skickas det till brevlådan?
Är nämligen själv ute efter någonstans där man kan få ett email direkt och slippa vänta på att få det skickat :S
(Och genom faktura helst)

Permalänk
Medlem

kör ni också slicing? man drar in en hel del credits på det om man bara håller sig till rich och bountiful missions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Får man email då med koden eller skickas det till brevlådan?
Är nämligen själv ute efter någonstans där man kan få ett email direkt och slippa vänta på att få det skickat :S
(Och genom faktura helst)

Ända koden man får är pre-access nyckeln. Men det går inte att spela med den koden, inte efter pre-access tiden. Dock så får man pre-access stenen om man knappar in koden på deras hemsida.

Du får vänta tills du får hem retail nyckeln som finns inne i boxen. Beställde själv från webbhallen igår.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

När förväntas servrarna var uppe igen?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

När förväntas servrarna var uppe igen?

13:00 om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem

Max 4 timmar är det sagt. Återstår att se om de kan hålla det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

kör ni också slicing? man drar in en hel del credits på det om man bara håller sig till rich och bountiful missions.

Självklart, är sjukt bra för plånboken.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Jo ska bli intressant att se hur slicing påverkar ekonomin i endgame, kommer säkert sluta med att epic-crafting-delar kostar en mille styck då det finns ett överflöd av credits och alla sitter på slicing som secondary då dom har maxat sin crafting och droppat gather.

Permalänk
Medlem

Nja tveksamt. Är ju inte direkt svårt att skapa några alts bara för crafting

Permalänk
Medlem

ger slicing så mycket pengar menar ni? i sånna fall borde dom nerfa det direkt.
proffesions borde ju aldrig vara lönsamt förens man har maxxat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

kör ni också slicing? man drar in en hel del credits på det om man bara håller sig till rich och bountiful missions.

Jo man hörde att slicing skulle vara bra för inkomst men tyvärr så har inte min karaktär slicing.. kör med biochem/bioanalysis/diplomacy.
Men hur mycket får man in på slicing?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Slicing ger ett par tusen extra i timmen (beroende på vilken lvl man har i slicing då dvs) om man bara kör rich och bountyful lockbox mission. GRejjen är att man kan köra det samtidigt som man gör annat så det bli ju ett extra tillskott rakt ner i kassan så att säga. Jag har bara 150 i skill så jag tjänar inte så mycket just nu men det kommer bli mer sen när jag maxat den vilket jag räknar med att göra kanske redan i helgen. Tjänade kanske 2000 på 2 timmar igår. Låg lvl som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Slicing ger ett par tusen extra i timmen (beroende på vilken lvl man har i slicing då dvs) om man bara kör rich och bountyful lockbox mission. GRejjen är att man kan köra det samtidigt som man gör annat så det bli ju ett extra tillskott rakt ner i kassan så att säga.

Hmm kanske ska fixa ordning min alt och köra slicing på den..

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ska spela upp några alts för crafting senare. Ska bara ha tag i skeppet först till min sith sorc sen får det bli lite bounty hunter ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men hur mycket får man in på slicing?

Som lvl 30+ (då man har 4st companions) så har jag alltid 3st companoins ute på slicing uppdrag vilket ger mig ca 12k i timmen extra.
Och snart kan jag börja skicka ut dom på lvl 4 uppdrag så då lär det öka ännu mer.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

ger slicing så mycket pengar menar ni? i sånna fall borde dom nerfa det direkt.
proffesions borde ju aldrig vara lönsamt förens man har maxxat det.

I morses dingade jag level 24 och med Scavaging och Slicing så ligger jag på över 110.00 credits redan. Då har jag endast sålt Aluminium och kanske fått in max 7-8k på det. Sen vet jag inte vad som är vanligt men personligen tycker jag det ger credits som fanken. Även de vita små Slicing-lådorna man hittar runt level 15-20 ger ju allt från 150-400 credits och det är inte direkt brist på dem om man säger som så. För att inte tala om hur mycket extra det blir om du skickar ut dina Companions på uppdrag

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Som lvl 30+ (då man har 4st companions) så har jag alltid 3st companoins ute på slicing uppdrag vilket ger mig ca 12k i timmen extra.
Och snart kan jag börja skicka ut dom på lvl 4 uppdrag så då lär det öka ännu mer.

o.O! Hmm kanske ska dumpa diplomacy totalt och ta slicing.
För min Operative har enormt segt med pengar och jag är lvl 23. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ursäkta en sådan där "jag är osäker på denna sak" fråga!

Maintenance dag, törs man installera och knappa koder idag eller ska man avvakta tills det inte är en maintdag?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kan spela nu!

Visa signatur
Permalänk

Har själv nu Synthweaving, Archeology och Underworld Trading. Sugen på att byta bort Underworld Trading till Slicing efter det jag läst i denna tråd, men ska man ha nånting annat till Slicing? Eller kommer mina companions tillbaka med credits bara?

Byte skill nu, snabb fråga: Ska man ta Lockboxes eller 10-16 Augments, vilken ger mest pengar?

Skrivet av Beginner:

Ursäkta en sådan där "jag är osäker på denna sak" fråga!

Maintenance dag, törs man installera och knappa koder idag eller ska man avvakta tills det inte är en maintdag?

Maintenance är klar nu så tror inte det är några problem, så in och kötta

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har de ändrat på slicing? Tycker det tar dubbelt så lång tid att göra slicing missions nu.

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Ursäkta en sådan där "jag är osäker på denna sak" fråga!

Maintenance dag, törs man installera och knappa koder idag eller ska man avvakta tills det inte är en maintdag?

Installera kan du göra men koder går inte att skriva in nu

"SWTOR.com is currently unavailable while we perform scheduled maintenance. Please check back again soon!

En raison d'une maintenace prévue, le site de swtor.com n'est actuellement pas disponible. Veuillez réessayer ultérieurement!

Leider ist die Star Wars: The Old Republic-Website momentan aufgrund von geplanten Wartungsarbeiten nicht erreichbar. Versuchen Sie es bitte später erneut!"

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Som lvl 30+ (då man har 4st companions) så har jag alltid 3st companoins ute på slicing uppdrag vilket ger mig ca 12k i timmen extra.
Och snart kan jag börja skicka ut dom på lvl 4 uppdrag så då lär det öka ännu mer.

Skulle vilja påstå att Biioware har misslyckats rejält med balanseringen då...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är det bara jag eller har de ändrat på slicing? Tycker det tar dubbelt så lång tid att göra slicing missions nu.

Nevermind det var nog jag som såg fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Skulle vilja påstå att Biioware har misslyckats rejält med balanseringen då...

Hur menar du då? Alla kan välja slicing så det är lika för alla.

Permalänk
Medlem

Typiskt att spelet är igång men hemsidan är fortfarande nere... Behöver ju registrera min cd nyckel!!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Ända koden man får är pre-access nyckeln. Men det går inte att spela med den koden, inte efter pre-access tiden. Dock så får man pre-access stenen om man knappar in koden på deras hemsida.

Du får vänta tills du får hem retail nyckeln som finns inne i boxen. Beställde själv från webbhallen igår.

Menade med gametime, fick hem lådan i måndags
Dock så måste man ju registrera ett kreditkort eller pre paid kort för att få tillgång till dom där 30dagarna.
(eller 27 som det står för mig)

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Typiskt att spelet är igång men hemsidan är fortfarande nere... Behöver ju registrera min cd nyckel!!

Sidan är uppe nu kanske går att regga den. Men man kommer inte in till betaltjänsten än.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt