Grafiken förstör hela spelet

Permalänk
Medlem

Tecknad grafik? Spelar du WoW? Tycker inte det ser tecknat ut. Ser ut som KotOR fast bättre. Tycker det ser helt okey ut för att vara MMORPG.

Jag hade problem med att texturerna såg förjävliga ut men visade sig vara mitt grafikkort som av någon anledning vägrade ladda in dem så bytte ut det. Såg ut som PS1 spel innan men tycker det ser helt okey ut nu. Som sagt för att vara MMORPG ser det helt okey ut. Går ju inte att jämföra med ett FPS.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera APB Reloaded för de som vill ha ett gratis TPS-MMORPG spel med realistisk och snygg grafik

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Animationerna är helt underbara i detta spelet.

Permalänk
Medlem

Inte pixligt, inte kantigt = bra grafik

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Thailandur:

Hela ditt inlägg visar ju hur okunnig du är när det gäller renders och spelmotorer, området du är på och kan se är det som rendreras, inte hela världen hela tiden. Hur tror du själv att en dator skulle kunna ha igång en hel värld rendrerad på samma gång liggandes i minnet ?

Skrivet av schitzo:

"världen är för stor"

säger mycket om hur lite du vet.

Vill du ha en stor värld? Chernarus i ARMA 2.
Panau i Just Cause 2

M.fl.

ALLTING ÄR INTE RENDERAT HELA TIDEN!
Bara delen du befinner dig i.

Och haha. Ja dina 580 får ~70fps i en motor anpassad för KONSOLLER. På Ultra(vilket inte tillför något mer än High)

Du verkar vara en sådan som inte spelat KOTOR.

De har hållt sig rätt sanna till KOTOR "grafiken"

1 jag har spelat kotor och anser att förutom DAO så är det det bästa rpg som släppts..
2 jag är inte dum i huvudet, jag vet att grafik motorer bara renderar det som man ser men när du står på toppen av ett berg i skyrim säg inte att du inte ser långt...
3. förlåt om du miss förstod mig men tänk hur mkt som man faktist ser när man står och kollar från t.ex. ett berg... om allt det skulle vara fotorealistiskt hade datorerna inte klarat det ..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Skuggorna är bra i SWTOR. Har inte märkt något konstigt.
De är även i realtime och det finns en hel del dynamiska ljuskällor som kastar skuggor. Har hittills inte sett en dålig skugga.

Skuggorna i WoW är snyggare. SWTOR använder lågupplösta shadow maps.

Sen använder SWTOR låg/medium-upplösta textures också, men det är en annan sak. Det är absolut ingen skillnad om man ställer "medium" eller "high" på textures i SWTOR. Spelet saknar helt enkelt högupplösta textures.

Permalänk
Medlem

Lågupplöst och blockigt D:

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Entusiast

http://i.imgur.com/jYucN.jpg

Det ser faktiskt ganska bra ut på sina ställen, de behöver bara patcha in AA och high resolution textures så är allt mysigt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

http://i.imgur.com/jYucN.jpg

Det ser faktiskt ganska bra ut på sina ställen, de behöver bara patcha in AA och high resolution textures så är allt mysigt.

Så sant, hoppas att det kommer en sådan patch nästa vecka

Och att man slipper att köra windowed mode för att tabba ut, allt måste nämligen laddas om IGEN om man tabbar in med fullscreen..

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Så sant, hoppas att det kommer en sådan patch nästa vecka

Och att man slipper att köra windowed mode för att tabba ut, allt måste nämligen laddas om IGEN om man tabbar in med fullscreen..

Skönt med window mode ju, kan man sitta och peta på den andra skärmen medans man spelar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RobinEdquist:

1 jag har spelat kotor och anser att förutom DAO så är det det bästa rpg som släppts..
2 jag är inte dum i huvudet, jag vet att grafik motorer bara renderar det som man ser men när du står på toppen av ett berg i skyrim säg inte att du inte ser långt...
3. förlåt om du miss förstod mig men tänk hur mkt som man faktist ser när man står och kollar från t.ex. ett berg... om allt det skulle vara fotorealistiskt hade datorerna inte klarat det ..

Haha. 2. lol. Du skojar. Bara för att man ser långt så betyder inte det att det krävs mycket. Du ser inte träden över hela landet, du ser 2d placerholders, du ser inte stora fort på andra sidan världen, du ser inte byar etc. Du ser kantiga sjöar etc.
Varför? LOD. Skyrim är även mindre än Cyrodiil.

Vill du ha stora landskap - Just Cause 2 / ARMA 2 / daggerfall(största världen genom speltidernas historia)

Skrivet av Buio:

Skuggorna i WoW är snyggare. SWTOR använder lågupplösta shadow maps.

Sen använder SWTOR låg/medium-upplösta textures också, men det är en annan sak. Det är absolut ingen skillnad om man ställer "medium" eller "high" på textures i SWTOR. Spelet saknar helt enkelt högupplösta textures.

http://i.imgur.com/0it7W.jpg

Det är en känd bugg. Bioware kommer fixa det..

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så sant, hoppas att det kommer en sådan patch nästa vecka

Och att man slipper att köra windowed mode för att tabba ut, allt måste nämligen laddas om IGEN om man tabbar in med fullscreen..

----------------
Fasen vad konstigt, du och jag har väldigt lik konfiguration på våra datorer, jag kör ett singel 6970 i eyefinity 24" och det där går blixtsnabbt för mig, eller tänker du på att spelet sätts på paus i princip när man tabbar tillbaka, där man ser samma framsida som på inloggningsklienten?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

Tycker det ser bra ut men är väl en smaksak.
Sen måste du tänka på att det är ett MMO, vissa saker offras för att få mer content. hade de gjort spelet med T.ex. Frostbite 2 så hade spelet tagit så mycket plats så det hade varit helt ofattbart.

+1, tror doc inte många servrar hade orkat å driva sånt stort landskap som wow samt 10 000klienter samtidigt med frostbite2 motorn, samt Blizzard hade haft mindre kunder för hur många wow spelare sitter med typ, minst 8gb ram quad cpu och minst gtx580. men warcraft är ju warcraft å har alltid haft typ tecknad grafik både det och diablo2

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Playboy_1338:

+1, tror doc inte många servrar hade orkat å driva sånt stort landskap som wow samt 10 000klienter samtidigt med frostbite2 motorn, samt Blizzard hade haft mindre kunder för hur många wow spelare sitter med typ, minst 8gb ram quad cpu och minst gtx580. men warcraft är ju warcraft å har alltid haft typ tecknad grafik både det och diablo2

Varför vill folk ha en dålig motor som Frostbite 2? Den är inget annat än konsol anpassad och tillför ingenting visuellt

När Aion har CryEngine2 och flyter underbart samt ser väldigt bra ut!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

+1, tror doc inte många servrar hade orkat å driva sånt stort landskap som wow samt 10 000klienter samtidigt med frostbite2 motorn, samt Blizzard hade haft mindre kunder för hur många wow spelare sitter med typ, minst 8gb ram quad cpu och minst gtx580. men warcraft är ju warcraft å har alltid haft typ tecknad grafik både det och diablo2

WoW i ultra har lägre minimum-FPS än Skyrim i Ultra för mig X) Men det är väl mer på klientsidan som de detaljerna ligger och inte i servern kanske.

Man kan ju ställa ner detaljerna och få WoW spelbart på lägre system än vad Skyrim går antar jag.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Sätt en viss diskussion kring EVE här och , till dem som spelat båda: Vilket av dem har "bäst" grafik? Har inte spelat eve på länge men jag kommer ihåg att det var lite i still med cod 4 angående texturer och effekter, är SWOTR liknande?

Väljer du spel genom att titta på grafik missar du nog poängen. Men EVE har snyggare iaf vad jag tycker.

Här har du ett par Screenshots från EVE

Bild1
Bild2
Trailer

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Grafiken har sina likheter i KOTOR serien, vilket många BioWare och KOTOR fans uppskattar. Troligen försöker de följa Blizzards vinnarkoncept med att ALLA ska kunna spela spelet, vilket jag tycker låter som en bra idé.

Visst, grafiken och mycket annat kan vara mycket bättre i spelet. Jämför man med Gw2 så ser inte SW:TOR så lockande ut. Men som sagt, det som fattas i grafik och character costumization finns i gameplay. Om nu Gw2 lyckas ha en bra balans i båda kommer jag bli någorlunda glad!

Permalänk
Medlem

Själv älskar jag grafiken. Tycker den är jättemysig Ljus och skuggor är ju modernt vilket är pricken över i'et

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

----------------
Fasen vad konstigt, du och jag har väldigt lik konfiguration på våra datorer, jag kör ett singel 6970 i eyefinity 24" och det där går blixtsnabbt för mig, eller tänker du på att spelet sätts på paus i princip när man tabbar tillbaka, där man ser samma framsida som på inloggningsklienten?

Japp exakt, att det blir som en "snabb inlogging" igen =/

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Suck... ännu en "grafiken är inte snygg nog!" person.

Du spelar ett MMO av fel anledningar.

Naj alltså, när jag spelar ett MMO så vill jag ju uppleva och imponeras av världen. Jag vill se ett mäktigt hav svepa fram, hög berg och skogar som breder ut sig, solstrålar som slår genom trädkronorna. En sådan känsla fick jag i World of warcraft 2005 (men inte längre) och i Age of conan. Någon sådan känsla får jag inte med den tecknade grafiska stil i detta spel, jag blir bara trött och less på det jag ser. På det jag ser och har sett i videos och bilder alltså.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Själv är jag av åsikten, att varför i hela fridens namn köper man ett spel som man avskyr grafiken på, som det finns mängder av youtubevideos på, som spelats beta på, och som man lätt kan spana in hos någon annan säkerligen innan man köper?

Okej, ts verkar inte ha köpt det utan klagar bara i ren allmänhet, men det är ju också lite dumt eftersom man då inte får något alls av spelupplevelsen i sig.

Sure, grafiken är inte den bästa men vill man ha cool grafik, så köper man en monsterdator och spelar bf3 eller skyrim exempelvis

Jag köpte spelet för att det var roligt helt enkelt, inte för att det var fult eller snyggt även om jag inte stör mig särskilt på det, plus att det går faktiskt att göra om det lite om man pillar lite ibland filerna och man kan då slå på lite mer roligheter.

Finns ju en enkel sak att göra åt det, ifall man inte gillar hur det ser ut, köper man inte, gillar man spelupplevelsen och ogillar grafiken så får man stå ut
Så enkelt är det ju och så slipper man starta en enorm tråd om något man inte kommer kunna påverka ändå i slutändan eftersom det är bioware och lucasarts osv som bestämmer detta

Sen, självklart vill de få ut spelet till så många som möjligt, kära nån, är det ingen här som vill tjäna pengar på de jobb ni utför och skulle ni inte själva vilja ha obegränsat med kunder eller beställningar?
Vore att skjuta sig själv i foten att inte kunna ha möjlighet att kunna spela ett jättestort och vad som förmodat kommer bli ett ganska poppis mmo

My fice cents.

Jag har givetvis inte köpt spelet Kanske testar det om man får ladda ner det gratis nån gång och prova på i 14 dar eller nått.

Köper inte grisen i säcken =P Gjorde det med Rift och det ångrar jag.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Woolai:

Tror inte de valt grafiken för att fånga upp WoW-spelare utan för att det inte kommer se riktigt gammalt ut om 2 år. Den här grafiken kanske inte ser ut som det senaste som BF3 men tror inte det kommer kännas som det åldras så mycket heller om ett par år som säkert BF3 och andra sådana spel gör. Tror hela poängen med grafiken är att få ut en så lång livslängd som möjlgit utan att behöva göra en massa uppgraderingar av grafiken i spelet längre fram.

Har för mig att de till och med sagt det i nån intervju när de började prata om spelet.

Fast jag tror inte att spel som tex Battlefield 3 kommer åldras särskilt snabbt. Finns ju många spel idag som kör med grafik som är upp emot 6 år gammal.

Jag säger att grafiken i BF3 kommer att vara föråldrad först 2016 ! Och 4-5 år är väl ingen kort tid? Dom hade gott kunnat köra med BF3 grafik i swtor, eller något hälften så snyggt åtminstone!

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

WoW i ultra har lägre minimum-FPS än Skyrim i Ultra för mig X) Men det är väl mer på klientsidan som de detaljerna ligger och inte i servern kanske.

Man kan ju ställa ner detaljerna och få WoW spelbart på lägre system än vad Skyrim går antar jag.

Fast det beror väl på att wow är ett ram och cpu tungt spel? Mycket mer krävande än Skyrim på dom fronterna. Sätt på max view distance i wow så käkar den dubbelt så mkt ram som skyrim.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Japp exakt, att det blir som en "snabb inlogging" igen =/

-----------------------
aha, det går så snabbt för mig att jag knappt tänker på det, visas en sekund eller två tror jag som max och sen fortsätter det direkt i liret, inne i spelet är det instant action efter den lilla bilden
Vet inte om bredbandet kan påverka den biten kanske, jag har bbb fiber och oftast låg ping

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

http://i.imgur.com/jYucN.jpg

Det ser faktiskt ganska bra ut på sina ställen, de behöver bara patcha in AA och high resolution textures så är allt mysigt.

De var en fin bild, gillar utsikten. Trist bara med dom fula och kantiga karaktärerna som står där =/

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

texturerna på min karaktärs items är sämst. hoppas att de blir bättre ? xP

Är som ett stort pixelblock bara :<

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Vem snackar grafik i ett MMO ?

Det är 100% känslan det handlar om.

Den känslan förtas av en feplacerad grafisk stil

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Skrivet av Commander:

Väljer du spel genom att titta på grafik missar du nog poängen. Men EVE har snyggare iaf vad jag tycker.

Här har du ett par Screenshots från EVE

Bild1
Bild2
Trailer

Nej verkligen inte, men det väger in en del, speciellt som det verkar i denna tråd då låter vara ospelbart för en del.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Vilket spel snackar ni om ?
Edit: oj my bad

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Väljer du spel genom att titta på grafik missar du nog poängen. Men EVE har snyggare iaf vad jag tycker.

Här har du ett par Screenshots från EVE

Bild1
Bild2
Trailer

Tja jag ser tecknad grafik där med, bara med mycket mer mörk och dystra färger.

Generellt sett, grått och mörkt är verkligheten brukar man tyda på många spelforum, men det är ganska långt ifrån sanningen man kan komma.

Gillar själv stilen i SWTOR, grafiken må hända inte vara speciell men det är inte den tecknade biten som förstör, utan mer de totalt tomma städerna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.