Permalänk
Medlem

Oj, beställde i tisdags ett grafikkort med Sweclockers rabatten. Trodde jag skulle få vänta minst en vecka till innan något hände då alla verkar har stora problem. Verkar dock vara postat idag. Hoppas det är väl packat, CDON verkar fått en massa kritit inom det området? Tummarna är hållna.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

"I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Passa på att tipsa om nya produkter eller önska nya funktioner i butiken."

SKAFFA TELEFON CDON!!!

Hellre en timme i telefon kö, än flera dagars mailande fram och tillbaka p.g.a. att ni fattar trögt.

Precis som alla andra har jag beställt delar den 19:e men det verkar knappast troligt att jag skulle få något imorgon, men dem har ju fortfarande chansen. Börjar iaf bli rejält irriterad då det stod på hemsidan att bestälningar iinnan 20:e skulle levereras innan jul. Om det inte kom mer imorgon kanske dem delar ut det på lördag :).

Har försökt att ha kontakt med kundservice och det suger ju balle. Skriv en fråga och du får svar 24 timmar senare. Uruselt. Chatten har jag
inte sett till på hela veckan och jag har kollat ofta. Jag har bett dem att ringa mig utan framgång. Visste inte att dem inte hade telefoner på detta företag. Det mest pinsamma är att dem erbjudit mig en rabatt på 50kr. på en order på över 6000kr

Citat från kundservice:
"En eller flera av artiklarna i din order har beställts från vår leverantör och är på väg till vårt lager."

Om ordern av någon anledning inte kan skickas samlat efter 5 dagar, kommer vi dela upp den och delleverera
de produkter som finns i lager.
Vi kommer inte påföra ytterligare fraktkostnader vid eventuell delleverans.

Även om vi skulle splita ordern tidigare kommer den tyvärr inte att komma fram förrän i nästa vecka. Vi ber om ursäkt för detta.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr."

Kort sagt, urusel kundservice.

Permalänk

Lugna ner er lite folks...sakerna kommer, deras itsystem hänger inte riktigt med, dem har ca 12000 plock som top o de tror jag varken dustin eller inet , komplett eller webhallen har, ni har ju fått bra priser, att ni får vänta en dag extra är la inte hela världen )

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Lugna ner er lite folks...sakerna kommer, deras itsystem hänger inte riktigt med, dem har ca 12000 plock som top o de tror jag varken dustin eller inet , komplett eller webhallen har, ni har ju fått bra priser, att ni får vänta en dag extra är la inte hela världen )

Det hade nog varit lättare att acceptera om CDON sa ärligt att dom inte hinner med. Men istället ljuger dom folk rakt upp i ansiktet och hävdar att sakerna ska komma i tid till julafton. Samt att deras kundtjänst är nog under all kritik.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Lugna ner er lite folks...sakerna kommer, deras itsystem hänger inte riktigt med, dem har ca 12000 plock som top o de tror jag varken dustin eller inet , komplett eller webhallen har, ni har ju fått bra priser, att ni får vänta en dag extra är la inte hela världen )

Bara för att du har fått dina varor Nä, men sant, de varnade också att leveransen skulle dröja 1-2 extra dagar och deras lager jobbar 24/7 just nu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Lugna ner er lite folks...sakerna kommer, deras itsystem hänger inte riktigt med, dem har ca 12000 plock som top o de tror jag varken dustin eller inet , komplett eller webhallen har, ni har ju fått bra priser, att ni får vänta en dag extra är la inte hela världen )

Från cdon:
"Beställ i god tid för säker leverans till julafton. Sista beställningsdag för leverans innan julafton är onsdagen den 21 december kl 10:30. För Norrland (postnr 820 00 - 989 99) gäller 20 december kl 10:30). Observera att detta endast gäller lagervaror med julklappssymbol." http://cdon.se/kundservice/goda_r%C3%A5d_inf%C3%B6r_julhandel...

Tycker att den 18:e är i god tid när dem skriver att sista beställningsdag för leverans innan julafton är tre dagar senare onsdagen den 21.
Idiotiskt av dem att skriva så om dem inte kan hålla det. Blir ju bara badwill för dem. Hade dem sagt den 17:e istället hade det ju inte varit några problem. Då hade alla som beställt senare vetat att varorna skulle komma efter jul. Verkligen inte genomtänkt, hoppas att dem kompernserar detta rejält.

Edit: Alla mina varor hade julklappssymbol.

Permalänk

Orkar inte läsa igenom alla sidor, men finns det någon nya rabattkod som fungerar nu eftersom swecnov inte är giltig längre?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Fick precis SMSet: "Ett brev från CDON.COM är nu inlämnat till Posten och på väg till dig. Mvh Posten". Men fick inget brev-ID överhuvudtaget, vet någon om man kan spåra det på något sätt eller är det ett helt vanligt brev? Vet att man kan spåra varubrev!

Jag fick inget brev ID av Webhallen när jag beställde igår, men jag fick den i brevlådan idag vid 12 tiden

Permalänk

Det som står om leveranser är generellt, alltså merparten som beställer från dom kommer få sina paket före jul. Butiker som Dustin, Komplett, Inet eller Webhallen skickar nog inte i närheten lika mycket som CDON.

Skrivet av ante_ante:

Orkar inte läsa igenom alla sidor, men finns det någon nya rabattkod som fungerar nu eftersom swecnov inte är giltig längre?

SWEC1112 borde fortfarande gälla (5% rabatt på datorkomponenter).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Nej lita inte på CDONs sida...i status på min order stod ingenting... blankt...kontaktade CDON...de sa att alla varorna utom den som saknade julklappssymbol skulle skickas...2 timmar senare hämtar jag posten...där ligger ett paket med alla varor...även den som saknar julklappssymbol...inte ens kundtjänsten kunde se att varorna redan blivit skickade...kanonbra system CDON!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Ja de bör absolut göra något åt deras system som visar vilken status varorna har. Kan ärligt säga att om jag inte handlat från dom tidigare så hade jag nog valt en annan butik för datorkomponenter efter att ha läst på den här sidan.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Beställde i Tisdags, fick ett sms att det nu finns på posten för uthämtning. Inget att klaga på tycker jag, än så länge. Hoppas bara det är rejält inslaget.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Beställde från cdon natten mellan tis/ons...dock utan julklappssymbol. Packas fortfarande, men jag sitter och hoppas på ett sms eftersom datorsystemet verkar vara lite efter. Hade varit fint att ha datorn idag för att ha något att pyssla med mellan maten och under Kalle imorgon...ser tyrvärr mörkt ut.
Med lite tur dyker den upp i mellandagarna om den inte kommer idag.

Permalänk
Medlem

Vad i helvete imorgon är det jul och jag har inte fått mina saker!!! Enligt kolli var det i örebro kl 03:00 i morse men vad i helvete händer var är de nu!!

måste ha det tills imorgon annars får jag stora problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av theern:

Vad i helvete imorgon är det jul och jag har inte fått mina saker!!! Enligt kolli var det i örebro kl 03:00 i morse men vad i helvete händer var är de nu!!

måste ha det tills imorgon annars får jag stora problem!

Du får dom på tisdag.
Helger jobbar ej posten och det är röd dag på måndag.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

"Just nu ger vi 15% rabatt på max 5 av följande produkter"

"Erbjudandet gäller endast tom 2011-12-20"

CDON kanske inte har en kalender, men just nu är det 23/12.

Permalänk
Medlem

Kudos till CDON.
Jag beställde sent på onsdagen den 21, straxt innan midnatt och fick sakerna på fredag den 23, alltså innan jul även om detta var en nyårspresent och inte var planerad att komma innan jul.

CDON har officiellt bäst priser och särbehandling för swec med alla rabatter vilket gör CDON till min nya favorit butik.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Beställde en produkt i onsdags, skickade ett mail till supporten ca 10 minuter efter jag hade lagt ordern om att jag ville avbeställa den. På morgonen efter får jag ett mail om att det är försent att avbeställa ordern eftersom den har kommit så långt i systemet, ok fine.
Idag står ordern fortfarande med statusen: Packas.
Ordern har alltså stått som packas i två dagar och det går inte att avbeställa den, produkten har ju inte ens lämnat erat lager.
Varför inte gick att avbeställa den? Nu får jag ju betala en ganska så saftig summa för returportot.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av theern:

Vad i helvete imorgon är det jul och jag har inte fått mina saker!!! Enligt kolli var det i örebro kl 03:00 i morse men vad i helvete händer var är de nu!!

måste ha det tills imorgon annars får jag stora problem!

Så går det om man inte beställer i tillräckligt god tid
Leveranstiden behöver däremot inte enbart vara CDON's fel och jag hoppas du får dina saker innan/till jul!

God Jul

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av MAAnen:

Vad är det för bull att man måste vara 18 för att beställa?

Edit: Tänkte beställa LOTR Extended Blu-ray. Men jag är inte 18 så jag får vara utan då eller vad? Har inte varit något problem på webhallen, inet eller komplett.

Låt dina föräldrar beställa ? Så fick jag göra iaf

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Jag fick min gx780r idag och den presterar över förväntan!!! 7200 väl investerade pengar.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Har alla fått sina saker som dem skulle?!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arktickiller-:

Har alla fått sina saker som dem skulle?!

Dessvärre inte. Beställde min SSD på söndagskvällen 18/12, Står fortfarande att varan packas sedan i måndags.

+ Priser
+ Frakt
+ Viss bra support

-Leverans / packningstid.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Har alla fått sina saker som dem skulle?!

Nej beställde en kamera (Sony Cyber-shot DSC-HX100V Black, Leveranstid: 1-3 arbetsdagar) den 20/12 och kameran packas fortfarande! Blir ingen julklapp i år

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

var det julsymbol på kameran!?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Har alla fått sina saker som dem skulle?!

neeej verkligen inte, en utav paketen hade kommit men det var så sent att posten hade stängt.... Utan avi eller sms-anvisning så åkte jag dit och med turen jag hade så var det en dam där som egentligen hade slutat 20min sedan som kunde öppna och ge mig en utav presenterna iaf:)

Permalänk
Skrivet av Arktickiller-:

Har alla fått sina saker som dem skulle?!

Beställde en 2600k i tisdags runt kl 1, står fortfarande som packas.

EDIT 21:54 Fick precis ett mail att dom äntligen har postat mitt paket.

Permalänk
Medlem

Yes,ute ur packningen! Till slut! Och sorterad vid 18-tiden i min stad. Levererar posten till utlämningsställen och aviserar på julafton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trinnit:

Yes,ute ur packningen! Till slut! Och sorterad vid 18-tiden i min stad. Levererar posten till utlämningsställen och aviserar på julafton?

Tyvärr inte.
Ingen utkörning på julafton.
Tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tyvärr inte.
Ingen utkörning på julafton.
Tisdag.

Aw... Nåja, kommer att ha mer tid att pilla med den då ändå när man ligger i matkoma och har tröttnat på jul-tv.