Fredagspanelen 27: Bulldozer-förbättringar, rekordbilliga minnen och veckans prylar

Permalänk
Medlem
Skrivet av adsa:

Vad heter ni på BF3 då? Man vill ju veta om man lirar me nån av er

This.

Dock så spelar jag ju nästan inte BF3 längre(eftersom det visade sig vara så dåligt), men det skulle vara kul att veta i vilket fall.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

@Emil

720p tycker jag också räcker men kan ni inte höja bitraten på streamingen istället för nu ser man mackroblock så fort ni rör på er och det är lite suddigt.

Permalänk

"Och på sin hårddisk kan man lagra barnporr höll jag på och säga, det var jättemakabert så stryk det."
what.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

"Och på sin hårddisk kan man lagra barnporr höll jag på och säga, det var jättemakabert så stryk det."
what.

Garvade ihjäl mig när jag hörde det första av meningen

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autotragisk:

Angående Bulldozern och schemaläggaren i W7;

http://www.anandtech.com/show/5251/microsoft-releases-hotfix-to-improve-bulldozer-performance

Det ryktas om fler hotfixar.

Guru3D hade också lite info om det.
"AMD was surprised that Microsoft decided to post the patch in its current form, because:
"there are actually two updates needed for AMD Bulldozer CPU architecture. Microsoft posted just the first patch and we do not believe users would benefit in any way from it. The patch was originally scheduled for the first quarter 2012 and then the users will see tangible performance benefits when using Windows 7 and Windows Server 2008 R2 operating systems.""

Jag sökte ordet tangible och fick 3 svar.
1. capable of being perceived especially by the sense of touch
2. capable of being precisely identified or realized by the mind
3. capable of being appraised at an actual or approximate value
Jag försökte bearbeta vad som menades men det enda jag fick fram va typ nånting om smekfantasier..
Performance benefits ok! Men tangible före blev som en multidimensionell psykos för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Guru3D hade också lite info om det.
"AMD was surprised that Microsoft decided to post the patch in its current form, because:
"there are actually two updates needed for AMD Bulldozer CPU architecture. Microsoft posted just the first patch and we do not believe users would benefit in any way from it. The patch was originally scheduled for the first quarter 2012 and then the users will see tangible performance benefits when using Windows 7 and Windows Server 2008 R2 operating systems.""

Jag sökte ordet tangible och fick 3 svar.
1. capable of being perceived especially by the sense of touch
2. capable of being precisely identified or realized by the mind
3. capable of being appraised at an actual or approximate value
Jag försökte bearbeta vad som menades men det enda jag fick fram va typ nånting om smekfantasier..
Performance benefits ok! Men tangible före blev som en multidimensionell psykos för mig.

Tangible = Mätbara

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

köp en bättre kamera om ändå autofokusen har dött.. jag får kalla kårar när jag ser utfrätta högdagrar ;D

Permalänk
Medlem

Tycker de är så jävla nice med fredagspanelen dom veckorna när de kommer. Ni förgyller fredagen så att säga grabbar

Är jag ensam om att smälla igång klippet på TV:n i sovrummet och sedan sitter jag där å slösurfar samtidigt som jag lyssnar på grabbarna, liggandes i sängen i den mest bekväma position jag kan finna?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Jag älskar att de är långa och att ni svävar ut och bjuder på er själva. Och att man nu oftast får nåt varje vecka

Och tycker man det är för långt: klicka på länkarna eller läs bara artiklarna. De har ju gjort långt mer än man kan begära av dem.

Borde det inte gå att ställa in fokus, ta en stillbild, zooma in på den och kolla hur bra det blev och sen filma med fast fokus?

Och ett tips för julkalendrarna på facebook: det går ju att lägga upp filmen på youtube men göra så att man bara kan se filmen om man har länken. Lägg länken på facebook. Infinite profits.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Avstängd

Alltså det är så lätt att säga att "barnporr är så kategoriskt åt helvete fel", ungefär. Som att man försöker visa sig så omtänksam och att man själv liksom inte håller på med sånt.
Men för det första är inte ALLS barnporr enkom av ondo och för det andra finns det ingen klar definition av vad barnporr är. Det torde vara allmänbildning nuförtiden.
Var kan man nånsin föra debatten på en seriös nivå, om man bara känner sig så tvungen att bedyra med hela sin själ att "barnporr är aldrig OK"?
Övergrepp är fel liksom ALL form av våld mot en annan person. Men varför handlar det alltid om just "barnporren"? Varför snackar man inte om t ex nyhetssändningar som skildrar en våldsam händelse?
Det torde väl ändå vara det reella övergreppet som ska skapa vrede hos folk, inte brottsdokumenten i sig, och bara för det rör sig om barn och å andra sidan nåt så trivialt som sex. För barnporr betyder inte våldtäkt på barn som fotats eller filmats.
Ibland tycker jag folk kunde skita i att låtsas ta debatten när de ändå inte kan vara sakliga och kräva nyanser.
Säg inte att barnporr är fel. Säg att våld mot människor är det.
Censuren är på det hela taget och överlag bra mycket mer skadlig än nästan vilken barnporr som helst. För det slår mot alla.
Nåväl. Debatten har redan förts i tråden kring nyheten där jag fortfarande skriver. Men är mer inne på andra detaljer just nu, som jag också stör mig på, vad beträffar hela den här debatten.
Det är så mycket "vi kontra dem". Så enkelt är det aldrig.
Inga problem kommer lösas så länge man inte är intresserad att föra en intelligent debatt. Plocka bort magkänslor och moralism för ett tag. Det genomsyrar och förpestar samhället nog ändå.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Tack för en fin fredagspanel :), keep it up :).

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define XL Black Pearl//Corsair Tx 650W PSU//Intel core i5 quad processor i5-750//Corsair Xms3 DDR 1600MHz 8 gb cl9//XFX Raden HD 5850 1GB GDDR5//Western Digital Caviar Greentpower 1TB//Gygabyte GA-P55-USB3, P55, socket 1156.

Permalänk
Medlem

Vare gött med burgare på donken idag eller??

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Alltså det är så lätt att säga att "barnporr är så kategoriskt åt helvete fel", ungefär. Som att man försöker visa sig så omtänksam och att man själv liksom inte håller på med sånt.
Men för det första är inte ALLS barnporr enkom av ondo och för det andra finns det ingen klar definition av vad barnporr är. Det torde vara allmänbildning nuförtiden.
Var kan man nånsin föra debatten på en seriös nivå, om man bara känner sig så tvungen att bedyra med hela sin själ att "barnporr är aldrig OK"?
Övergrepp är fel liksom ALL form av våld mot en annan person. Men varför handlar det alltid om just "barnporren"? Varför snackar man inte om t ex nyhetssändningar som skildrar en våldsam händelse?
Det torde väl ändå vara det reella övergreppet som ska skapa vrede hos folk, inte brottsdokumenten i sig, och bara för det rör sig om barn och å andra sidan nåt så trivialt som sex. För barnporr betyder inte våldtäkt på barn som fotats eller filmats.
Ibland tycker jag folk kunde skita i att låtsas ta debatten när de ändå inte kan vara sakliga och kräva nyanser.
Säg inte att barnporr är fel. Säg att våld mot människor är det.
Censuren är på det hela taget och överlag bra mycket mer skadlig än nästan vilken barnporr som helst. För det slår mot alla.
Nåväl. Debatten har redan förts i tråden kring nyheten där jag fortfarande skriver. Men är mer inne på andra detaljer just nu, som jag också stör mig på, vad beträffar hela den här debatten.
Det är så mycket "vi kontra dem". Så enkelt är det aldrig.
Inga problem kommer lösas så länge man inte är intresserad att föra en intelligent debatt. Plocka bort magkänslor och moralism för ett tag. Det genomsyrar och förpestar samhället nog ändå.

Tecknad barnporr är väll det bästa exemplet på det här.
Men även oskyldiga bilder på nakna barn, som i famliealbum och liknande...