Permalänk
Medlem

hjälp med q6700

Tänkte jag skulle klocka min q6700 och undrade ungefär vad man kommer hamna och vilken vcore. Har sökt på google för att hitta ungefär men har inte gjort det, så tänkte fråga här.
Och tänkte även fråga om q6700, ATI HD 5750 och 4 gig ram 800 mhz skulle klara bf3? tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Du får kolla överklockningstråden om grunderna och sedan som alla andra testa dig fram hur mycket just din Q6700 klarar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

det funka bra tills jag kom till 3.3ghz då fick jag blue screen :S

Permalänk

5750 är i lite klenaste laget, ifall du vill köra med fina inställningar och fin frame-rate.

Vad jag skulle göra med din cpu är att höja FSB tills datorn inte är stabil, Testa med Intel Burn Test eller liknande. Och sen skulle jag inte röra Volten så mycket

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Ursäkta för ännu en post

En hyfsad volt att lägga CPUn på är 1.3-1.4 Då borde du få upp den i 3.5- 3.7 helt stabil!

Vad har du för kylare?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Okey ska testa det vilket kort kan du rekommendera som inte är svin dyrt men ändå funkar bra

Permalänk
Medlem

okey jag har noctua nh-c12p

Permalänk
Skrivet av jens121:

Okey ska testa det vilket kort kan du rekommendera som inte är svin dyrt men ändå funkar bra

Själv skulle jag säga 6870! tror inte din processort skulle flaska den

Skrivet av jens121:

okey jag har noctua nh-c12p

Det är en sjysst kylare! borde inte vara så stora problem att få upp den i åtminstone 3.5 med 1.3 volt

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

nånting hände med kylaren igår hade köpt den av en kompis men den la av så bytte till min gamla, arctic cooler freezer 7 pro. Vad tror du jag får upp processorn i med den?

okey får se om det blir o köpe den 6870

Permalänk
Medlem

[QUOTE="xfmimd;11753160"]Själv skulle jag säga 6870! tror inte din processort skulle flaska den

Har beställt 6870 nu så får se hur de blir