Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

satan vad bioware är duktiga på storylines. Helt sjukt bra gjort!

Bäst hittills enligt mig är kedjan med story-quests på Tattoine, där du utreder Czerka Corporation. Sjukt spännande på slutet! Så det har de gjort riktigt bra

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Skrivet av Strogvor:

Tycker EA borde iallfall ge oss europeiska spelare en extra speldag pga fixen, har ju snart varit nere hela dan

Håller med. Att ha maintenance samtidigt som US är bedrövligt. Att dom inte kan se över den biten är också bedrövligt.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Okej, kan säga att jag ser att det är absolut ingen mening att diskutera med dig. Det ända jag egentligen kan säga är fortfarande att du har dig själv att skylla på om du levlar så snabbt, sen kan du gärna få kalla mig okunnig för det. Men är man redan level 50 som du är och många andra så har du knappast lyssant på te x många konversationer och sånt. Med andra ord har du skippat extremt mycket innehåll i spelet. Vill du göra det så får du självklart göra det. Men om du stannar och tänker efter lite så kanske du inser att typ alla konversationer du gör har prat och du får välja själv vad du vill säga. Och om du inte fattade det innan du började spela så är det ganska uppenbart att Bioware som med alla sina andra spel har fokuserat kraftigt mer på story än att slänga ut en extremt massa flashpoint och operations som suger, du får helt enklet försöka acceptera att inte alla MMO tillverkare gör allt på samma sätt. Sen att det är obalanserat som jag sagt innan får man leva med.

Men oj! Jag visste inte att du stod bakom mig hela tiden när jag satt och levlade! Hur visste du att jag satt och slog sönder spacebar och sket i alla lowlevel flashpoints, konversationer och group quests?! Har du en kamera i mitt rum? Jag måste hitta den kameran! För nu får du inte se när jag slår huvudet mot spacebar-knappen när jag lvlar upp 7 fler karaktärer.

Bla bla bla spekulationer och teorier, vad vore människan utan dem?

Skrivet av ntiselle:

Vi alla har olika uppfattningar och vad vi tycker om. Och som jag också sagt till dig innan så är jag ganska säkert på att det kommer fixas rätt mycket rätt snart och att mer flashpoint och operations kan komma. Och att du kommer och säger att folk verkar mer intresserade av hardmode flashpoints än operations är ju rent ignorans? Bara för att Bioware satsar mer på kanske Operations och du gillar hardmore flashpoint mer så suger dom eller? För om alla inte tycker likadant som dig så är det ett skit spel antar jag? Herre gud asså.

Igen, så ignorant och det bevisar bara att du inte har läst det jag har skrivit. Rekommenderar att du läser om det jag faktiskt har skrivit istället för att läsa mellan raderna kära vän.

Skrivet av ntiselle:

Och ja det är sant att jag inte är 50 än men som jag läst och sätt så finns det mer än 1 hard mode att göra. Och om det är för svårt för lilla dig så återkommer det fortfarande att obalanserade content kommer att fixas

Jahaaaa jag visste inte att det fanns mer än 1 hard mode att göra! Är du level 50 ännu? Nej! Just de! Förlåt! Vart har du läst detta då?!

Hahahaha bara för att lilla du har läst lite information hit och dit om end game så betyder det inte att det går att göra det.

Hej jag lägger upp en flashpoint och säger att det finns en att göra, men om den funkar, det skiter väl jag i, den finns ju iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Tror du borde läsa om min kommentar för du förstår ju självklart inte. Och självklart har Bioware som jobb att anpassa sig till det JAG vill ha. Jag är en lika värdig kund som varenda en i hela spelet. Sen att de prioriterar andra saker före, är en annan sak.

Dock får jag *sigh* repetera mig IGEN för tredje gången för det ser inte ut som folk lägger fokus på själva texten och istället läser mellan raderna och det de själva vill.

Du säger att de inte "kan lägga ner allt krut på att fixa endgame". Men innan man kan göra Operations så rekommenderas det att man kör några Hard Mode Flashpoints innan dess, men hur skall man göra det när allt inte funkar?

Har du läst patch notes för 1.0.1? De har spenderat tid att fixa Operations men Hard Mode flashpoints finns inget att höra om. Hur hade dem tänkt att vi skall göra Operations då vi inte ens kan nå Hard Mode Flashpoints?

Ta och läs kommentaren och inte mellan raderna denna gången tack.

Det är en feature som kommer låsas upp någon gång i framtiden, just nu kan man bara välja ett namn och levla upp. Kommer inkludera några bonus saker för character creations och sånt.

Du är ganska full av dig själv va? Asså jag kan hålla med om hard mode flashpoint inte verkar fungerar som det ska. Men det finns väll ändå mer än 1 hard mode eller hur? Iallafall vad jag läst om.

Rätt roligt att du snackar om andra inkompetent när din verkar vara ganska hög också? Med tankte på att majoriteten av alla spelare är en bra bit under 50 så är det ju ändå självklart att dom borde fixa det först? Finns just till och med folk som inte ens kan spela på sina karaktärer, och du vill att dom ska fixa dina problem först?

Om du är så här sur över end game skulle jag inte ens villja vet hur sur du hade varit om du stött på problem som andra gjort. Du kanske ska lära dig lite om att bara för att du är snabb till 50 så kan inte du få allt du vill ha utan andra har också större och mer allvarligare problem. Ganska själviskt, självklart ska du som kund också få dina behov fixade men varför lägga massa tid på sånt när det är betydligt allvarligare saker att fixa

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Dom har ingen ETA på när servrarna ska vara uppe igen :/

info: http://twitter.com/swtor

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Håller med. Att ha maintenance samtidigt som US är bedrövligt. Att dom inte kan se över den biten är också bedrövligt.

Ganska logiskt. Ni tror väl ändå inte att de har massa folk i Europa som har hand om servrarna? Det sköts remote såklart. De har kanske ett par personer som ser till att servrarna är uppe men hela Bioware sitter såklart i USA.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sammyc51:
Skrivet av ntiselle:

Mera skräp

Ni kan väl ta denna "diskussion" i PM istället för att besudla denna tråd med erat skräp?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Men oj! Jag visste inte att du stod bakom mig hela tiden när jag satt och levlade! Hur visste du att jag satt och slog sönder spacebar och sket i alla lowlevel flashpoints, konversationer och group quests?! Har du en kamera i mitt rum? Jag måste hitta den kameran! För nu får du inte se när jag slår huvudet mot spacebar-knappen när jag lvlar upp 7 fler karaktärer.

Bla bla bla spekulationer och teorier, vad vore människan utan dem?

Igen, så ignorant och det bevisar bara att du inte har läst det jag har skrivit. Rekommenderar att du läser om det jag faktiskt har skrivit istället för att läsa mellan raderna kära vän.

Jahaaaa jag visste inte att det fanns mer än 1 hard mode att göra! Är du level 50 ännu? Nej! Just de! Förlåt! Vart har du läst detta då?!

Hahahaha bara för att lilla du har läst lite information hit och dit om end game så betyder det inte att det går att göra det.

Hej jag lägger upp en flashpoint och säger att det finns en att göra, men om den funkar, det skiter väl jag i, den finns ju iallafall!

Haha ganska roligt att du väljer ut vissa bitar och skriver små roliga kommentarer om dom Ne orkar inte mer, ingen mening. Vill du sitta där och vara självisk och gnälla så gör det snälla du Ha en bra dag

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ntiselle:

Rätt roligt att du snackar om andra inkompetent när din verkar vara ganska hög också? Med tankte på att majoriteten av alla spelare är en bra bit under 50 så är det ju ändå självklart att dom borde fixa det först? Finns just till och med folk som inte ens kan spela på sina karaktärer, och du vill att dom ska fixa dina problem först?

Mina problem? Snarare hela min servers problem, du är jättevälkommen in till Ahto City EU PVP och fråga någon random level 50 om dem kan göra fler hard mode flashpoints än Black Talon.

Skrivet av ntiselle:

Om du är så här sur över end game skulle jag inte ens villja vet hur sur du hade varit om du stött på problem som andra gjort. Du kanske ska lära dig lite om att bara för att du är snabb till 50 så kan inte du få allt du vill ha utan andra har också större och mer allvarligare problem. Ganska själviskt, självklart ska du som kund också få dina behov fixade men varför lägga massa tid på sånt när det är betydligt allvarligare saker att fixa

Har tyvärr inte stött på något problem när jag levlade (förutom Taris FPS bug).
Har tyvärr inte heller stött på någon annan som klagar på servern att deras karaktär inte funkar eller att det inte går att spela spelet (förutom Taris FPS bug).

Jag betalar, jag spelar, jag kritiserar. Problem? Gå och trolla någon annanstans.

Om du inte klarar av att kunderna kritiserar spelet man har köpt så är du välkommen att läsa något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Dom har ingen ETA på när servrarna ska vara uppe igen :/

info: http://twitter.com/swtor

klåpare ^^

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

klåpare ^^

Jupp. Det får bli cod ikväll... tråkiga är att det dröjer två veckor sen innan jag har tid att spela... hoppas dom ersätter oss med en extra dag.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ganska logiskt. Ni tror väl ändå inte att de har massa folk i Europa som har hand om servrarna? Det sköts remote såklart. De har kanske ett par personer som ser till att servrarna är uppe men hela Bioware sitter såklart i USA.

Så med andra ord så blir vi som bor i EU behandlade med mindre värdighet än US då. Eftersom vi får mindre speltid, OCH för att vi har betalat högre pris för spelet och gamecards än US. Om det funkar i WoW så ska det fan funka i SW oxå. Handlar om lite framförhållning, men det är nåt Bioware har failat lite på tycker jag.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Så med andra ord så blir vi som bor i EU behandlade med mindre värdighet än US då. Eftersom vi får mindre speltid, OCH för att vi har betalat högre pris för spelet och gamecards än US. Om det funkar i WoW så ska det fan funka i SW oxå. Handlar om lite framförhållning, men det är nåt Bioware har failat lite på tycker jag.

Tyvärr.

Som många europeiska kunder skämtar om;

Vi spelar EU General Beta, inte release.

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Tyvärr.

Som många europeiska kunder skämtar om;

Vi spelar EU General Beta, inte release.

Dom skryter om att det nu är över 1 miljon subs.... men dom har inte investerat i teknik i att ta hand om sina kunder.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Så med andra ord så blir vi som bor i EU behandlade med mindre värdighet än US då. Eftersom vi får mindre speltid, OCH för att vi har betalat högre pris för spelet och gamecards än US. Om det funkar i WoW så ska det fan funka i SW oxå. Handlar om lite framförhållning, men det är nåt Bioware har failat lite på tycker jag.

Amerikanskt företag. De prioriterar sin egen marknad först. Det är bara att gilla läget eller spela ngt annat. Om de skulle ha maintenance på våra tider så skulle alla amerikaner gnälla istället. JAg antar att det är fler spelare i USA än i Europa dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Så med andra ord så blir vi som bor i EU behandlade med mindre värdighet än US då. Eftersom vi får mindre speltid, OCH för att vi har betalat högre pris för spelet och gamecards än US. Om det funkar i WoW så ska det fan funka i SW oxå. Handlar om lite framförhållning, men det är nåt Bioware har failat lite på tycker jag.

Inget med saken att göra. EU och US måste uppdateras samtidigt pga av att man kan spela på EU och US med samma klient.

Permalänk
Medlem

Åtminstone till 12pm CST nu då.. https://twitter.com/swtor

Visa signatur
Permalänk
Medlem

#SWTOR servers are still in maintenance with no ETA. We will give you another update by 12pm CST. Thank you for your patience.
nere ända tills 12...

Permalänk
Medlem
Citat:

servers are still in maintenance with no ETA. We will give you another update by 12pm CST. Thank you for your patience.

Blää, besked först 19:00

Permalänk
Medlem

Dags för en film då mao

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Blää, besked först 19:00

"Thank you for your patience"... Som om man hade nåt val, de har ju stängt ner både forumet och spelet

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Jag är level 50 sedan några dagar och har inte heller stött på några större buggar under resan dit. Jag har inte skippat conversations. En hard mode flashpoint fungerar. Dock gillar jag crafting och pvp så har i alla fall det att hålla på med. Finns lite daily qu'est också som ger gear inför operations. Även pvp epics fungerar i operations så man kan ju skaffa dem i brist på annat.
Litar dock på att problemen kommer att fixas så är inte orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xaedon:

Jag är level 50 sedan några dagar och har inte heller stött på några större buggar under resan dit. Jag har inte skippat conversations. En hard mode flashpoint fungerar. Dock gillar jag crafting och pvp så har i alla fall det att hålla på med. Finns lite daily qu'est också som ger gear inför operations. Även pvp epics fungerar i operations så man kan ju skaffa dem i brist på annat.
Litar dock på att problemen kommer att fixas så är inte orolig.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr är man tydligen inte heller välkommen i PVP.

Om level 50s signar upp för PVP blir man påhoppad av majoriteten av spelare som är lägre och klagar att man är "overpowered" och att man ska bli bannlyst från att kunna PVPa med dem. Dessutom vill de att vi ska hoppa av Warzonen och aldrig komma tillbaka och att vi skall vänta tills de är 50.

Jaha, får väl gå och göra lite crafting, oj vänta alla tre är redan 400.

Så spelarna vill inte att man ska PVPa.

Bioware vill inte att man ska PVEa.

Får väl åka runt med min trehjuling med en napp i munnen och skrika efter hjälp istället då.

Permalänk

De som säger att de patchar nu på grund utav att det är natt i USA. Började inte patchen runt 4am amerikansk tid? Visst att vissa spelar på natten men majoriteten gör väl inte det? Varför inte börja patchen 12am amerikansk tid så hade antagligen många fler varit nöjda.

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Inget med saken att göra. EU och US måste uppdateras samtidigt pga av att man kan spela på EU och US med samma klient.

Just det. Tänkte jag inte på faktiskt. Men om nu det är det som gör de, då får man hoppas OM det nu blir maintenance på detta sätt, så kan man ju köra varannan vecka så US får grina lite oxå..

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Ojojoj, vad alla klagar. Ni kan omöjligt ha varit med när World of Warcraft släpptes. DÅ var det mycket att klaga på. Take a chill pill..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Ojojoj, vad alla klagar. Ni kan omöjligt ha varit med när World of Warcraft släpptes. DÅ var det mycket att klaga på. Take a chill pill..

Kunde inte sagt det bättre själv.

Man får ta iakt att fixa andra saker som blir "bortglömt" när man spelar Old Republic.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av silicon111:

Är du redan 50 och klagar över content? fyfan på dig. Om du skippar content för att på snabbaste sett ta dig till 50 FÖR att whina om content får du fan skylla dig själv snorvalp.

lol, håller med.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Är du redan 50 och klagar över content? fyfan på dig. Om du skippar content för att på snabbaste sett ta dig till 50 FÖR att whina om content får du fan skylla dig själv snorvalp.

Oavsett om jag inte håller med han alls så finns det ingen anledning till personliga påhopp sådär.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Ja den binden är MYCKET irriterande, kommer åt den ofta då jag använder 1.2.3 osv till skills

Skrivet av RawHead:

Ja, störigt som fan mitt i en op eller en boss-strid. Tur att man kan Esc sig ur det snabbt (och slipper klicka).

Skrivet av shelter:

Fruktansvärt irreterande att man får upp in-game ticket rutan när man råkar trycka på § ... har provat att binda om detta men den dyker ändå upp.

Skrivet av Yeah_Right:

Verkar som patch dag. Någon som hittar en länk till patch news? Swtor är ju ständigt nere nu för tiden.

Binda om knappen till något större, typ secondary button för Map. Det verka som man var tvungen att binda något som tog över bilden. Där efter kan man binda om det till vad som.