Permalänk

Samsung S27A350H fråga?

Hallå där! Har precis införskaffat mig en Samsung S27A350H. Och undrar nu över en liten sak som stör mig......
Det fattas kanske 5 cm av skärmen i varje ända av skärmen ( alltså 5 cm åt vänster,höger,upp och ned) så det är liksom en svart kan runt skärmen där inget är. Varför är det så? Kan ju vara jag som gjort nå galet men skriv gärna om ni vill / kan!

MvH!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du AMD-grafikkort?

Detta hände en polare nyligen, nämligen. Han gick då in i Catalyst och fifflade med någon inställning, så det fixade sig. Tydligen körde inte grafikkortet på 1920*1080 som standard.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Jo kör AMD, några förslag på hur ?

Permalänk
Hedersmedlem

I Catalyst, gå in på "Digial Flat Panels" > "Scaling Options" och dra upp den till 0%.
Den ligger antagligen på mindre.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Tack för hjälpen, fungerade kanon bra!
förlåt för sena svaret tillbaka från mig :)!
Mvh!