Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det kan väl vara bra, då dem som haft slicing dem här dagarna blivit stenrika... Kan öka värdet på det gradvis efter hand, så det inte tar över en gång till.

Craftingen kommer dö ut totalt nu. Folk har finansierat sin crafting med hjälpa av slicing. Nu kommer folk sluta med det istället.
Jag kommer inte lägga en spänn på auction house i fortsättningen tills de fixar slicing. Har helt enkelt inte pengar till det om man samtidigt ska köpa skills och fordon.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Craftingen kommer dö ut totalt nu. Folk har finansierat sin crafting med hjälpa av slicing. Nu kommer folk sluta med det istället.
Jag kommer inte lägga en spänn på auction house i fortsättningen tills de fixar slicing. Har helt enkelt inte pengar till det om man samtidigt ska köpa skills och fordon.

Att ha ett crafting system där en gathering skill ska finansiera allt annat vore helt bisarrt, självklart kommer det inte dö ut bara för att man balanserar slicing.

Hur tror du alla som inte kört på slicing har klarat sig hittills?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

De har sålt grejjer på ah. Gissa vem som haft pengar att köpa dem?

Permalänk
Medlem

Jag har snart nog maxat mina crew skills och jag har då inte haft nån slicing. Har för den delen inte sålt på market heller så förstår inte bölandet om slicing just..

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Så här otroligt mycket tjänar man med slicing nu. 6 credits i minuten. WOW! Hela skillen är nu helt meningslös.

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Arlc2LvP6DJ_dGhFb...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Så här otroligt mycket tjänar man med slicing nu. 6 credits i minuten. WOW! Hela skillen är nu helt meningslös.

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Arlc2LvP6DJ_dGhFb...

Kanske för att balansera det faktum att man före patchen tjänade absurda mängder credits... Allt är i sin ordning nu, så sluta gnäll

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Så här otroligt mycket tjänar man med slicing nu. 6 credits i minuten. WOW! Hela skillen är nu helt meningslös.

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Arlc2LvP6DJ_dGhFb...

Jag tänker bara anta att slicing används till något annat också, sluta gnälla.
En crewskill ska inte få dig att tjäna obegränsat med pengar.. och om det gör det ska det gå genom GTN tycker jag.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Så här otroligt mycket tjänar man med slicing nu. 6 credits i minuten. WOW! Hela skillen är nu helt meningslös.

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Arlc2LvP6DJ_dGhFb...

Kör igång dem innan du lägger dig och så har du tjänat ett par tusen credits utan att ha spelat. Det är trevligt tycker jag

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Jag tänker bara anta att slicing används till något annat också, sluta gnälla.
En crewskill ska inte få dig att tjäna obegränsat med pengar.. och om det gör det ska det gå genom GTN tycker jag.

Nej den gör inte det. Man kan få augments också men ingen equipment i endgame använder augments så de är totalt meningslösa de också
Ohwell. Jag har 300000 credits så jag ska nog klara mig. Trist att de nerfar ngt utan att tänka på konsekvenserna bara. Skillen är nu helt meningslös.
Iofs så är den precis lika meningslös som alla andra crew skills nu vilket nog är meningen med nerfen

Permalänk
Medlem

Om EA/Bioware inte snabbt går in och ändrar en sak som Slicing så förstörs snabbt ekonomin i spelet. Det som händer är att alla tjänar för mycket pengar, vilket sedan leder till kraftig inflation.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nej den gör inte det. Man kan få augments också men ingen equipment i endgame använder augments så de är totalt meningslösa de också
Ohwell. Jag har 300000 credits så jag ska nog klara mig. Trist att de nerfar ngt utan att tänka på konsekvenserna bara. Skillen är nu helt meningslös.
Iofs så är den precis lika meningslös som alla andra crew skills nu vilket nog är meningen med nerfen

Meningslösa är väl till att ta i. Crew skillsen är inte alls meningslösa.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Jo crew skillsen är helt meningslösa. De är bara en moneysink. Ingen köper det man kan crafta för det är lättare att köra lite pvp och få mycket bätttre utrustning. För att kunna crafta blåa måste man RE en massa gröna vilket kostar tid och massa credits. För att kunna crafta lila som är snäppet bättre än pvp-gear så måste man döda bossar i instanser vilket också är en massa jobb.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Nej den gör inte det. Man kan få augments också men ingen equipment i endgame använder augments så de är totalt meningslösa de också
Ohwell. Jag har 300000 credits så jag ska nog klara mig. Trist att de nerfar ngt utan att tänka på konsekvenserna bara. Skillen är nu helt meningslös.
Iofs så är den precis lika meningslös som alla andra crew skills nu vilket nog är meningen med nerfen

Crew skills är verkligen inte meningslösa, min biochem är riktigt grym. Och slicing kommer inte att vara värdelös för all framtid, om den nu är det, den kommer att höjas efter hand, men att ha en del av ett spel som helt tar över är inte alls bra.

Så nog har dem tänkt på konsekvenserna alltid, dock inte innan dem gjorde slicing helt OP.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jo crew skillsen är helt meningslösa. De är bara en moneysink. Ingen köper det man kan crafta för det är lättare att köra lite pvp och få mycket bätttre utrustning.

Då kankse du ska ta och välja annar yrke då? Jag har då inga som helst problem att göra profit på det jag gör.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Då kankse du ska ta och välja annar yrke då? Jag har då inga som helst problem att göra profit på det jag gör.

Just nu ja. För att de som kör slicing har råd att köpa grejjerna. Det kommer inte vara så så länge till. Du kommer snart märka av det.
Folk finansierar sin crafting med slicing.
Jag har sagt upp mitt abb nu iaf. Jag tänker inte ge bioware pengar om de håller på att totalförstör skills så de blir helt meningslösa.
De verkar inte fatta alls vad de håller på med. Hade inte tänkt spela så mycket längre än 30 dagar ändå men nu blir det definitivt inte mer än 30.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Just nu ja. För att de som kör slicing har råd att köpa grejjerna. Det kommer inte vara så så länge till. Du kommer snart märka av det.
Folk finansierar sin crafting med slicing.
Jag har sagt upp mitt abb nu iaf. Jag tänker inte ge bioware pengar om de håller på att totalförstör skills så de blir helt meningslösa.
De verkar inte fatta alls vad de håller på med. Hade inte tänkt spela så mycket längre än 30 dagar ändå men nu blir det definitivt inte mer än 30.

Men herregud. Och det vet du då? Spelet har inte ens vart ute lång tid, så klart som fan det kommer att balanserar på allt inom den närmaste framtiden, det säger ju sig självt. Och jag finansierar INTE min crafting med Slicing, det går att fixa pengar på annat sätt också. Whina över en liten skill är helt absurt, och sen att spelet som sagt inte funnits ute så länge. Lugna ner dig, och var tålmodig. INGET MMO har varit helt balanserat när det släppts, och troligen kommer det aldrig bli 100% balanserat heller. Bioware har inte totalförstört någonting.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Det var nog bland det larvigaste jag hört.Slicing var OP så det sjunger om det,folk sitter på kopiösa mängder med credicts och alla som inte hängde med det tåget är efter.Hade det fortsatt en vecka till hade vi haft en jäkla strul med ekonomin,inflation osv..Så de balanserar ner det rejält för att komma ifatt..
De kommer boosta slicing till normal nivå om några veckor säkert när ekonomin har lagt sig igen.
Att säga upp ens subscription pga en korrigering från utvecklaren är riktigt löjligt i ett mmo,det balanseras fram och tillbaka hela tiden.Man måste tänka lite mer långsiktigt på det.Men förmodar att du hade lite mer orsaker än det för att säga upp ditt abonnemang.

Permalänk
Medlem

Herregud ska folk börja gråta redan? Hahaha..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Just nu ja. För att de som kör slicing har råd att köpa grejjerna. Det kommer inte vara så så länge till. Du kommer snart märka av det.
Folk finansierar sin crafting med slicing.
Jag har sagt upp mitt abb nu iaf. Jag tänker inte ge bioware pengar om de håller på att totalförstör skills så de blir helt meningslösa.
De verkar inte fatta alls vad de håller på med. Hade inte tänkt spela så mycket längre än 30 dagar ändå men nu blir det definitivt inte mer än 30.

Du kanske inte ska ge dig in i en diskussion där du trycker ner utan att riktigt veta vad du pratar om...

Crafting funkar bra så vitt jag vet från lvl 1-40 (längre har jag inte kommit) och end game kommer styras upp mer ju fler som når dit. Jag ser hellre att dem lägger dit på det content där de flesta spelarna är, än att de lägger massa tid på den del där relativt få kommit upp till.

Folk finansierar inte sin crafting med slicing, du har fel helt enkelt.

Skrivet av RepZi:

Herregud ska folk börja gråta redan? Hahaha..

Nödvändig kommentar...?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar på Starstorm One och har en guild som behöver folk? Jag och 2 kompisar lirar där och söker en guild. Jag lirar trooper commando, en lirar ehm... jedi tank (vad det nu heter) och en lirar assassin. Vi har erfarenhet av hög rankad arena i wow samt raiding, söker en casual guild som tänker raida lite och köra lite pvp

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Herregud ska folk börja gråta redan? Hahaha..

Ja, nån har finansierat nåt med något så blir det ett himla liv Jättefarligt!, verkligen!

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på Atho City och vill köra lite grupp ? Kör empire!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Sök på swtor class poll. Längs ner hittar du scoundrels,tyvärr säger alla jag teamar med att de ska rolla scoundrel.

Perfekt! Scoundrel är den klass jag helst vill spela. Bra att det är så lite konkurrens då

Permalänk
Medlem

Fick hem spelet idag, men jag kom på att jag inte har någon DVD-läsare.... Smart! Vad f*n ska jag göra nu?

Edit*
Försöker registrera på swtor.com/redeem/game - men det står bara "SORRY, YOU DO NOT MEET THE CRITERIA

to create an account at this time."

Permalänk
Medlem

Fixa konto på swtor.com och redeema din kod så har du möjlighet att ladda ner klienten därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthas:

Fixa konto på swtor.com och redeema din kod så har du möjlighet att ladda ner klienten därifrån.

Försöker registrera på swtor.com/redeem/game - men det står bara "SORRY, YOU DO NOT MEET THE CRITERIA

to create an account at this time."

Är 17, kan det vara därför? Låter jävligt konstigt dock.

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller riktigt problemet med slicing. Kör som operative, har 400 bio/bio/dip. Köpt Speeder I/II/II, utrustat mitt skepp med max upgrades från vendor och har fortfarande cirka 1.5m credits kvar. Får 150K+ per dag bara av att köra dailies...aldrig haft problem med att ha råd med training/mounts när jag levelade upp heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balken22:

Någon som lirar på Atho City och vill köra lite grupp ? Kör empire!

Jag och en polare lirar på Empire sidan på denna server, dock ingen guild så vi kör bara själva. Level 44/43 atm.
Du kan skicka en whisper till mig "Uzark" om du har lust att lira lite med oss.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Förstår inte heller riktigt problemet med slicing. Kör som operative, har 400 bio/bio/dip. Köpt Speeder I/II/II, utrustat mitt skepp med max upgrades från vendor och har fortfarande cirka 1.5m credits kvar. Får 150K+ per dag bara av att köra dailies...aldrig haft problem med att ha råd med training/mounts när jag levelade upp heller.

Dailies? Vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Dailies? Vad är det?

Questar du kan göra en gång per dag.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |