Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Ofta de svarade på en timme?

Ja?

Det är deras enda form av kundtjänst.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

"Varorna packas" - I 3 dagar nu.

Blir allt mer less på cdon.

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Ja?

Det är deras enda form av kundtjänst.

Ja, jag vet.
Men jag skickade ett mail vid klockan 1 på dagen och har fortfarande inte fått ett svar.
Tycker allt de kunde haft ett telefon nummer med.

Permalänk
Medlem

beställde grafikkort den 22/12. Dagen efter står det att varorna packas. Dom håller tydligen fortfarande på att packa varorna. Inget svar från kundtjänst. Visserligen har det varit storhelg, men då andra webbutiker hinner leverera samma dag man beställer borde cdon kunna göra det också tycker man. Skärpning!

Permalänk

Haha Har en beställning jag gjorde 2011-12-15. Gissa om jag har fått nåt...

Permalänk
Medlem

Som jag just skrev på deras FB.
Fler och fler irriterande kunder, Supporten tystnar, Alla ordrar står som "Varorna Packas" i flera dagar, börjar lukta Kamera-experten här lite tycker jag och det ska det fan inte göra om ett företag som jobbat med detta i över 10år?

Jag är bara glad över att jag alltid kör faktura.

Telefon nummer till cdon (inte kundtjänst)
0107032000
Om någon känner för att ringa.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

företag som jobbat med detta i över 10år?

Ta bort nollan så stämmer det betydligt bättre!
Dvs ca 1år för cdon har inte säljt hemelektronik så länge.
Film,musik däremot är ju en annan sak men skiljer sig en hel del i lager,logistik,etc.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ta bort nollan så stämmer det betydligt bättre!
Dvs ca 1år för cdon har inte säljt hemelektronik så länge.
Film,musik däremot är ju en annan sak men skiljer sig en hel del i lager,logistik,etc.

Det jag menade med 10år var E-handel, sedan vet jag inte om problemet är begränsat till just data prylar, oavsett sköter de det extremt dåligt och så mycket skiljer sig inte elektronik i lager/logistik så att de inte kan informera kunderna om vad som händer? Ett simpelt informationsinlägg på Facebook eller hemsidan till att börja med, vissa verkar väntat på sina ordrar sedan innan jul.

Nåja nu har jag iaf anmält dem till att börja med till Trygg E-handel för brott mot deras regler.

Citat:

5. Leveranstider
Konsumenten skall vid köptillfället informeras om maximal leveranstid från det att beställning gjorts. Om företaget INTE kan leverera inom avtalad tid skall konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leverenstidpunkt. Konsumenten skall då ha rätt att häva köpet utan kostnad.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jo jag förstod att du menade E-handel
Sen just det du säger att det inte skiljer sig så mycket åt när det gäller info biten så håller jag med fullständigt och att cdon just nu sköter det otroligt dåligt.

Så en anmälan till trygg E-handel kanske kan ge dom en spark i baken så det kan börja fungera någorlunda (vilket är miltals bättre än det gör nu).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Jo jag förstod att du menade E-handel
Sen just det du säger att det inte skiljer sig så mycket åt när det gäller info biten så håller jag med fullständigt och att cdon just nu sköter det otroligt dåligt.

Så en anmälan till trygg E-handel kanske kan ge dom en spark i baken så det kan börja fungera någorlunda (vilket är miltals bättre än det gör nu).

Mjo lite det jag hoppas på.

Det som stör mig mest är tystnade och deras system där det inte går att avboka utan kundtjänst och verkar som att de pushar alla varor nu till "Varorna Packas" och då kan inte ens de avboka, sedan sitter folk där och undrar vad som händer.

Lite ledsamt faktiskt, mitt allmänna intryck av cdon innan har alltid varit väldigt bra även om jag inte handlat så mycket hos dem så har jag räknat dem till samma nivå som Komplett, Webhallen, Dustin m.m. visst kan de göra misstag (ingen är felfri) men att folk får sitta utan information i flera dagar är skamligt för ett företag med över 1 miljard i omsättning per år.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ganska sorgligt att man långsamt förlorar förtroendet för CDON när man läser om era erfarenheter i den här tråden.

Jag har själv beställt ett par omgångar film under tiden det har strulat hos CDON, men mina grejer har kommit två arbetsdagar efter, precis som det alltid har gjort. Är det bara datorkomponenterna de har problem med, eller är det allt möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är ganska sorgligt att man långsamt förlorar förtroendet för CDON när man läser om era erfarenheter i den här tråden.

Jag har själv beställt ett par omgångar film under tiden det har strulat hos CDON, men mina grejer har kommit två arbetsdagar efter, precis som det alltid har gjort. Är det bara datorkomponenterna de har problem med, eller är det allt möjligt?

Känslan jag fått är allmänna problem men fokuserade mest på elektronikprylarna, kan ju vara så att deras lager för dem sakerna råkat ut för stormen eller annat men förstår inte stora företag som inte faktiskt informerar sina kunder om när något verkar gått galet, förtroendet tar ju mer stryk av tystnad än om de t.ex. säger att de haft data haveri, lagret är utan el, problem med arbetsstyrkan, oväntat mycket ordrar och därmed extremt högt tryck osv och iaf ger en första uppskattning om hur lång tid det kan ta att fixa, liksom snackar vi en vecka eller mer?
Visst många kunder skulle kanske välja att handla hos en annan så länge om det är en vecka+ försening men man skulle ju iaf fortsätta se cdon som seriöst och nästa gång inte dra sig för att lägga en beställning hos dem?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har haft tur med mina leveranser av datorkomponenter och fått dem snabbt levererade.

CdOn satsar hårt på att etablera sig på datormarknaden
och rabatterar priserna hårt med swecrabatter.
Men samtidigt stoppar man huvudet i sanden när det skiter sig.
Cdon följer denna tråden dagligen, men väljer att inte styra upp den, kommentera
och skapa förståelse istället för frustration.
Först satsa och sen inte förvalta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Som jag just skrev på deras FB.
Fler och fler irriterande kunder, Supporten tystnar, Alla ordrar står som "Varorna Packas" i flera dagar, börjar lukta Kamera-experten här lite tycker jag och det ska det fan inte göra om ett företag som jobbat med detta i över 10år?

Jag är bara glad över att jag alltid kör faktura.

Telefon nummer till cdon (inte kundtjänst)
0107032000
Om någon känner för att ringa.

TACK SOM F*N!!

Dåligt att cdon inte har något nummer att ringa, men stort tack till Ferrat. Beställde den 18:e och inget har hänt, jag har bett dem ringa mig under 10 dagars tid nu utan framgång, mailat fram och tillbaka med kundtjänst. Nu tog det 10:e minuter att lösa de frågor som jag hade, ta det till er Cdon.

Alla som behöver prata med kundtjänst, ring numret ovanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

TACK SOM F*N!!

Dåligt att cdon inte har något nummer att ringa, men stort tack till Ferrat. Beställde den 18:e och inget har hänt, jag har bett dem ringa mig under 10 dagars tid nu utan framgång, mailat fram och tillbaka med kundtjänst. Nu tog det 10:e minuter att lösa de frågor som jag hade, ta det till er Cdon.

Alla som behöver prata med kundtjänst, ring numret ovanför.

Vad gav de för förklaring på förseningen?
Löste du det med avbokning eller är varorna på väg?

ps. glad att det hjälpte.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad gav de för förklaring på förseningen?
Löste du det med avbokning eller är varorna på väg?

ps. glad att det hjälpte.

Hög belastning inför julen. Verkade som att min beställning bara fastnat, grejerna skulle finnas där.
Nu sa dem att den skulle komma iväg ikväll. Hoppas det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Hög belastning inför julen. Verkade som att min beställning bara fastnat, grejerna skulle finnas där.
Nu sa dem att den skulle komma iväg ikväll. Hoppas det.

Håller tummarna för dig och för mig ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Min status har varit "Varorna packas" tre dagar nu, tar det så lång tid att packa? Har nu läst här att det är lite förseningar och sånt men kommunikation vore otroligt bra att ha...

Permalänk
Medlem

Något annat oroande är att de istället för att svara folk på FB börjat raderat vissa inlägg på deras wall, sådant som alltid slutar på bra när det kommer till PR >_<

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har mina ordrar på "varorna packas" i 2 dygn nu
En dag till så får de dra åt helvete

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt ärende ut:

Order lagd på svart Nintendo Wii som det står på deras sida kan spela Gamecube spel med som INTE går enligt Nintendo själva så jag fick avbesälla och beställa den vita. (Vita kan spela Gamecube spel men CDON har bara copy-paste på specs. (borta nu efter jag pekade ut felet.))

Ny order lagd med vit Nintendo Wii efter jag mailat om att jag ville avbeställa.

2 dagar senare står det "Börjat packat" på order 1 och jag blir dum i huvve vafan har de ingen kontakt med varandra eller?

Idag, nu har jag order 1 liggandes på posten som jag inte vill ha och order 2 har det stått "order packas" i snart 3 dagar på och jag väntar fortfarande. Nice.

2 tomtar som jobbar nu innan nyår eller?, ska väl inte klaga för mycket men va störande att de inte har telefon support eller live chat, maila tar ju flera dagar på att svara.

Permalänk

Jag kokar av ilska av att läsa det här. Respektlöst att inte ens svara på frågorna förän man sänker deras stjärnor på prisjakt också.
Har jag inte sakerna i slutet av nästa vecka blir det hus i %%%%%.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara ett sjukt lotteri detta.
Jag la en order i söndags och fick ett sms från posten idag om att dom mottagit ett paket från CDON som är påväg till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Verkar ju vara ett sjukt lotteri detta.
Jag la en order i söndags och fick ett sms från posten idag om att dom mottagit ett paket från CDON som är påväg till mig.

Vad beställde du för något?
För egendel har inte posten mottagit ens elektronisk förhandsinfo dvs ingen på lagret har startat min order :/

edit
Enligt CDON support som nu svarat bör jag få mina varor innan nyår, vilket är intressant iom att de då måste postas senast idag och tiden rinner ut, men man får väl se

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad beställde du för något?
För egendel har inte posten mottagit ens elektronisk förhandsinfo dvs ingen på lagret har startat min order :/

Ingenting dyrt, lite tv-spel och böcker ur deras rea-sortiment, så det borde ju knappast var en angelägen order att skicka

Permalänk

Ingen hårdvara dvs, en annan avdelning som har hand om det då. Väl?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Ingen hårdvara dvs, en annan avdelning som har hand om det då. Väl?

Verkar vara hårdvara som är hårdast slaget ja, data grejer och konsoler har jag sett hittills i typ alla som nämnt vad de beställt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är ganska sorgligt att man långsamt förlorar förtroendet för CDON när man läser om era erfarenheter i den här tråden.

Jag har själv beställt ett par omgångar film under tiden det har strulat hos CDON, men mina grejer har kommit två arbetsdagar efter, precis som det alltid har gjort. Är det bara datorkomponenterna de har problem med, eller är det allt möjligt?

Jag tror det bara är elektronik.

Jag har iaf inte handlat elektronik hos dem sedan de tog 2 månader på sig att leverera mina grafikkort (1-3 dagars leverans enl. hemsidan). Värsta var väl att efter 2 mån leverare dem ett av de två korten på beställning, samt faktura för båda. -_-.

Permalänk
Medlem

Vart har edin tagit vägen tro?:P

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d