Raspberry Pi får prislapp, lanseras inom kort

Permalänk
Inaktiv

Tvivlar STARKT på en prislapp runt 300kr. När alla i näringskedjan tagit sin del av kakan, satt en logotyp och lagt den i en liten ask, lär det bli det femdubbla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig för 2!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Det där är väl inget revolutionerande precis? Vi har ju redan bra mycket mer kraft i nya telefoner.
En sådan telefon kostar dock inte 300 spänn... Kanske blir att köpa en och spela quake på

Permalänk
Medlem

Kostar den 300 så kommer jag att köpa en DIREKT. Sjukt bra pris och väldigt smidig liten HTPC. Klar uppgradering rent ljudmässigt från att använda min gamla MacBook eller speldatorn för att se på film

Skrivet av kvicksilv3r:

Om man kopplar in den i datan bör det ju bli typ inception, en data i en data

Skickades från m.sweclockers.com

Snälla. Googla vad inception betyder är du snäll.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nimrood:

David Braben, det väl samma gubbe som gjorde Elite en gång i tiden? Då fick han ju plats med en hel galax på en 720kb diskett... Gillar killens idéer men tycker han kunde få tummen ur och göra en värdig uppföljare till Elite nån gång...

Exakt vad jag tänkte också när jag såg namnet. Bara det gör ju att man måste införskaffa ett ex !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

David Braben, det väl samma gubbe som gjorde Elite en gång i tiden? Då fick han ju plats med en hel galax på en 720kb diskett... Gillar killens idéer men tycker han kunde få tummen ur och göra en värdig uppföljare till Elite nån gång...

Det är mycket riktigt Elite gubben, vill dock påpeka att det var 880kb i Elite 2 Frontier (Amigan hade en disk, PC:n 2) så ärligt talat tror jag han fortfarande satt och försökte fylla en hel CD med maskinkod när DVD:n lanserades. Sen kom BluRay osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Om man kopplar in den i datan bör det ju bli typ inception, en data i en data

Skickades från m.sweclockers.com

Eller, kanske till och med data i en dator?

Permalänk
Medlem

Varför har den inte någon VGA-utgång?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av H_Celine:

Det är mycket riktigt Elite gubben, vill dock påpeka att det var 880kb i Elite 2 Frontier (Amigan hade en disk, PC:n 2) så ärligt talat tror jag han fortfarande satt och försökte fylla en hel CD med maskinkod när DVD:n lanserades. Sen kom BluRay osv osv

Jasså, det är därför det har tagit så lång tid...

De fyllde ju ut CD:n till First Encounters med en massa löjliga videos...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Det med wifi (+3G) och batteri vore guld värt. Grymt bra för htpc dock Kablarna lär ju vara dyrare än datorn...

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Tvivlar STARKT på en prislapp runt 300kr. När alla i näringskedjan tagit sin del av kakan, satt en logotyp och lagt den i en liten ask, lär det bli det femdubbla.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer att kunna köpa den direkt från deras webbsida för 25$ (A modellen) respektive 35$ (B modellen), de har inga andra återförsäljare, levererar över hela världen.

Tanken är just att den ska vara billig så vem som helst kan köpa den.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi får prislapp, lanseras inom kort? Det känns som om Sweclockersredaktionen har nyhetstorka och letar fram någon gammal, hyffsat okänd nyhet för att dryga ut inläggen. Pris och beräknad lansering har varit känd ett relativt bra tag nu.

Har haft koll på denna länge, och skall nog försöka få tag i två när de släpps. En som experimentburk, och en fasttejpad på baksidan av TVn som mediaspelare.

Permalänk

Blir lätt att köpa en sådan!

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För det priset så köper jag absolut en sådant ..

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem

Fan att den här fått så mkt uppmärksamhet, har följt projektet sen i stort sett dag 1 bloggen började
Kommer bli så stööört svårt att få tag på enheter nu när "alla" vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Om man kopplar in den i datan bör det ju bli typ inception, en data i en data

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan man iofs redan göra med virtuell dator. Med program som t.ex VirtualBox

Vill man va riktigt crazy så kan man köra en virtuell dator, i en virtuell dator!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Varför har den inte någon VGA-utgång?

varför skulle den ha en VGA utgång?

dagens tv-apparater eller datorskärmar har i princip alla HDMI eller DVI.
en stor kontakt, extra summa pengar, annan bildavkodning osv osv, är det värt att få ett större kort för att det finns någon procent som tycker att VGA är en bra standard?
varför har den inte PS/2 kontakt?

--
hoppar nog första lanseringen, slippa barnsjukdommar, samt hoppas på att uppföljaren har en dubbelkärnig eller iaf dubbla farten på processorn.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jäklar vad coolt! Haha, blir kanske till att köpa.

Permalänk
Medlem

Nice, blir nya tv datorn, cut some slack till el-räkningen

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Vad (förutom priset) skiljer denna från säg, en BeagleBoard eller dylikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Vill man va riktigt crazy så kan man köra en virtuell data, i en virtuell data!

helt sjukt att ha virtuell information i virtuell information!

data är inte samma sak som dator

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

helt sjukt att ha virtuell information i virtuell information!

data är inte samma sak som dator

Ah, skrev lite fel där Är mer van att kalla det Virtuell PC iofs. Rättar till det

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

De är ju inte bara "vill HA!" faktor utan mera "SKA HA!"

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Föresten, någon annan som la märke till Prisjakt-länken till den här nyheten?

Ja det är det jag kommer ihåg mest av artikelläsningen nu för det känndes så vansinnigt fel

Bästa pris om man vill ha en minidator... köp en soda stream rasbarry

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Sen en 3,5"s disk på det blir ju snyggt
Blir ju en najs htpc och 300 spänn det är ju typ 3 pizzor med en lättöl till. Blir nog till att slänga ut mina gamla xboxar

Permalänk
Medlem

klart ett köp till TV´n klistra dit den på baksidan

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Trodde det var en pi-kalkylator först! xD

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem

Ett måste!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilroy:

Vad ska man göra med den??? Och, när kommer den till Sverige så jag kan köpa den???

Haha, exakt min tanke. För ett sånt pris är det ju värt det om man kan hitta något vettigt alls att göra med den.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Den måste man ju bara köpa en av för att var så söt