Permalänk

Generalens Dator

Chassi: Fractal Design Define R3

Psu: Corsair TX650W

Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3

Cpu: Amd Phenom II X4 965BE@3,4GHz

Cpu Kylare: Antec Kuhler 620

Gpu: Gigabyte HD6950 1GB Windforce

Ram: Corsair XMS3 8GB@1333MHz

Generalens Dator

Permalänk
Hedersmedlem

Usch, mår nästan lite illa av att se ett Sparkle GTX460 med originalkylare.. Hur står du ut!? Mitt lät likt tre jetplan samtidigt..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

nickar du generalen på black ops?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Datorn är välbyggd, bra bilder, kanske halstaskiga komponenter, men med den där datorn går väl spela även dem senaste spelen i lägre upplösning! tummen upp!

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Usch, mår nästan lite illa av att se ett Sparkle GTX460 med originalkylare.. Hur står du ut!? Mitt lät likt tre jetplan samtidigt..

Nejdå det är inte så farligt:)

Skrivet av onYYx:

nickar du generalen på black ops?

Jag nickar [PSN]General_L33

Skrivet av hurrai ?:

Datorn är välbyggd, bra bilder, kanske halstaskiga komponenter, men med den där datorn går väl spela även dem senaste spelen i lägre upplösning! tummen upp!

Tack!

Permalänk

Vad har du för fläktar i taket?

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av RavenCorp:

Vad har du för fläktar i taket?

Scythe SlipStream 140mm (1200rpm)

Permalänk
Skrivet av generall33:

Scythe SlipStream 140mm (1200rpm)

Okej, är det bra flöde på dem?

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av RavenCorp:

Okej, är det bra flöde på dem?

Jupp och de är väldigt tysta

Permalänk
Medlem

Vilket gräsligt moderkort du har

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av superst4r:

Vilket gräsligt moderkort du har

Mjo men det har funkat jävligt bra!:) Tycker inte att det är någon ide att byta till Am3 nu när Bulldozer kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

Mjo men det har funkat jävligt bra!:) Tycker inte att det är någon ide att byta till Am3 nu när Bulldozer kommer

Nej, de har du jävligt rätt i funktion går före utseende!

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av superst4r:

Nej, de har du jävligt rätt i funktion går före utseende!

Jupp:)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

Datorn är välbyggd, bra bilder, kanske halstaskiga komponenter, men med den där datorn går väl spela även dem senaste spelen i lägre upplösning! tummen upp!

går nog att spela dom flesta spelen i hög upplösning däremot när jag gört själv med burken i sign @ 1920*1080

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

går nog att spela dom flesta spelen i hög upplösning däremot när jag gört själv med burken i sign @ 1920*1080

Har inga som helst lagg i spelen med hög upplösning:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

Chassi: Fractal Design Define R3

Psu: Corsair TX650W

Moderkort: Gigabyte MA790X-DS4

Cpu: Amd Phenom II X4 965BE@4,0GHz

Cpu Kylare: Antec Kuhler 620

Gpu: Gigabyte HD6950 1GB Windforce

Ram: Corsair XMS2 8GB@800MHz

Generalens Dator

vad hade du för grafikkort innan du uppdaterade?gtx460?gtx280?

Permalänk
Medlem

om du ska överklocka mer så måste du kyla ner dem

de kan svettas ihjäl sej ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Usch, mår nästan lite illa av att se ett Sparkle GTX460 med originalkylare.. Hur står du ut!? Mitt lät likt tre jetplan samtidigt..

Det är nog närmare 145DB så nej...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Esseboy:

Det är nog närmare 145DB så nej...

Okej.

Om jag hade sagt att det lät som arton triljoner atombomber som regnade ner över världen, hade du räknat ut ljudnivån då också, och skrivit här?
Trodde det var ganska uppenbart att det var en överdrift för att måla upp hur mycket jag tyckte kortet lät. Ljudnivå är mycket subjektivt, så att säga att något låter "mycket" räcker inte alltid.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

Okej.

Om jag hade sagt att det lät som arton triljoner atombomber som regnade ner över världen, hade du räknat ut ljudnivån då också, och skrivit här?
Trodde det var ganska uppenbart att det var en överdrift för att måla upp hur mycket jag tyckte kortet lät. Ljudnivå är mycket subjektivt, så att säga att något låter "mycket" räcker inte alltid.

Det räcker mer än tillräckligt att säga att den låter mycket Ingen idè att överdriva, det får en att låta omogen (No offense)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

vad hade du för grafikkort innan du uppdaterade?gtx460?gtx280?

Hade ett Sparkle GTX460 1GB

Skrivet av Gulbanan:

om du ska överklocka mer så måste du kyla ner demhttp://oi39.tinypic.com/2yowm6b.jpg
de kan svettas ihjäl sej ;D

Aa , men fick klocka ner till stock igen för det var tydligen inte så stabilt att endast höja multipliern hehe blev en blåskärm då och då

Permalänk

Nytt moderkort är påväg nu iaf:) Ett Gigabyte 990FXA-UD3 AM3+ med Corsair XMS3 1333MHz 8GB i minne. Ska bli gött att få ut det gammla moderkortet. Det ser förjävligt ut men har fungerat utan problem enda sen jag köpte det för flera år sen