Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

27" skärm - tips tack :)

Tänkte jaga en 27" skärm för surf, lite film då och då samt benchmarking.
Dvs 3d behövs inte, inga höga upplösningar osv.
Pris: allt mellan 1000-2500:-

Har ni några förslag?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Den i sign är jag nöjd med

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Avstängd

Skulle valt mellan Fujitsu SL27T-1, Philips 273E3LHS och BenQ G2750HM

Philipsen är säkraste valet av de tre med tanke på mer info om den.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=886746

TN panelerna för 2500:- är inte bättre.

Permalänk

PHILIPS 273E3LHSB kan jag rekommendera. Kommer lägga upp en kortare recension av den på forumet när jag får tid. Fick loss den för 1690:- från Dustin för ett tag sedan. Hittar du den till ett bra pris så är den helt klart köpvärd.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har en äldre verision av en sån här

Kan inte säga annat än att jag aldrig varit mer nöjd med ett köp förut. Passar utmärkt till film, slösurf och gaming.

Känner du att du vill spara lite pengar och inte behöver hdmi så finns en prisvärd här och om du behöver hdmi finns samma modell med tillägget här

Notera att den sistnämnda inte lämpar sig lika bra för spel då inputlag och ms skiljer sig från samsungs.
Jag har ingen förstahands info kring benq men enligt andra så har det blivit lite lidande med inputlagen, gissar på att detta gäller för de som lirar mycket fps.

Eftersom att du inte ska spela så skulle benq fungera utmärkt, dock så presenterar jag dig för idén att kliva närmare budgetens tak för en enligt mig underbar skärm.

edit, kolla in philips 27" skärmar. Dessa är i samma prisklass som benq's

Permalänk
Medlem

Tusen tack gott folk
Får nog bli en Philips.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Tusen tack gott folk
Får nog bli en Philips.

Om du inte behöver HDMi
http://www.dustinhome.se/philips-273e3lsb-27-wide-tft-led-bla...

Permalänk
Skrivet av Fusy:

Jag har en äldre verision av en sån här

Sitter också på en äldre version av den skärmen jag är helnöjd med, men när vi var och kollade på den nya som du länkade i mellandagarna såg den väldigt tråkig ut, känns som om de har ökat på anti glare(eller vad det nu heter...) rätt mycket på den nya modellen.

Permalänk
Medlem

Order lagd
Tusen tack!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Nu står skärmen i hallen mums!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Nu står skärmen i hallen mums!

Öppna öppna öppna!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Öppna öppna öppna!!!!

Och 2 döda pixlar.
Ny skärm kommer imorn wiho!

Edit: Kudoz för Philips pixelgaranti

Visa signatur

Star Citizen ❤