Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11770407']Mitt inlägg var inget smygpåhopp jag bara påpekade den bristande logiken i att uttala sig för en sak man inte har någon erfarenhet av gentemot en annan sak som man inte heller har erfarenhet av och som dessutom är offtopic. Det är som att säga att en bil känns mycket bättre att köra än en annan bil när man inte kört någon av dom. Ser du verkligen inte bristerna i ett sådant argument?

Case closed back to topic.

Din gämnförelse är inte valid för 5 öre, det går dock extremt bra att konstatera att en 3 veckor gammal V8 motor låter mer och går bättre än en söndertrimmad 12 år gammal diselmotor (även mot bil motorer håller många gånger längre än vad en grafikmotor gör...)

Där har du en gämnförelse som faktiskt funkar
Dessutom är det ganska unfair att avsluta ditt argument med en fråga, och sen tycka att diskutionen är slut?

Men sure,
Case closed back to topic;)

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

För att hålla bollen i rullning här så tycker jag att du ska köra på MW3 av dessa anledningar:

1 ...

2 ...

3 ...

4 ...

5 ...

Bra skrivet, särskilt punkt 5, så ska strukturerade och sakliga argument se ut!
Du har visat var skåpet ska stå... i Vardagsrummet.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Amen to that.

Men för att hålla bollen i rullning här så tycker jag att du ska köra på MW3 av dessa anledningar:

1. Det är inte samma sak som MW2 och det spelar ingen roll hur många gånger någon säger det för det stämmer ändå inte. Repetition skapar inte sanning.

2. Du har fler att spela med. Då detta är nyare, och har ett sjuhelsikes mycket bättre P2P system än MW2, är det fler som spelar så du kommer hitta matcher mycket snabbare och lättare.

3. Noobtubes och dylikt är borta. I MW2 älskar folk att vara skitstövlar och använda den ökända klassen med OMA (One Man Army), Danger Close, Commando och alltså sätta en grenade launcher på sitt assault rifle, skjuta granaterna hejvildt, få lite lucky kills, sen ändra klass med OMA till samma som innan och då ha nya, färska granater att skjuta omkring sig. Danger Close i sin tur gjorde att det blev större explosiv skada och därmed lättare att döda folk med noobtubes. Commando, som gjorde att man kunde kniva någon från stockholm till göteborg, är väck. Det händer att man blir knivad i close quarters, men inte i närheten av samma utsräckning som i MW2.

4. MW3 är mer balanserat. Nästan varje perk har en så kallad "counter perk" dvs. en motsvarighet som ger perken en svaghet. Explosiva skadan är nedtonad så noobtubes används inte alls lika mycket som i föregångaren. Det är mycket mer "gun-on-gun" känsla då banorna är designade så att det är svårare för någon att sitta och trycka i ett hörn hela matchen och langa killstreaks.

5. Kanske den viktigaste punkten. Spelet är INTE perfekt, men det är heller inte något annat spel. Förutom Diablo 2 kanske. Skämt åsido så kommer det aldrig finnas ett spel som anpassar sig efter DIG. DU måste anpassa dig efter spelet om du vill bli duktig och det är bara så det är. Lär dig banorna, håll ett öga på kartan för att se röda prickar och var dom befinner sig och är påväg. Får fienden upp en UAV, rusha inte deras spawn/flagga/whatever utan tänk smart för dom kan se dig på kartan (om du inte använder assassin). Kolla om du kan ta dig runt fienden och smyga upp på dom bakifrån, helst med ett vapen som är ljuddämpat. Framförallt; SKYLL INTE PÅ SPELET OM DU DÖR. DET GÖR DIG BARA MER FRUSTRERAD I LÄNGDEN. Tro mig, jag vet.

Tycker oxå detta va huvet på spiken Välformulerat!

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att IW kunde lägga ner lite mer tid på sina spel och inte bara kasta ut ett spel var 12 månad som dom har arbetat på i 7 månader... kanske blåsa lite friskluft i serien? Det börjar kännas lite gammalt och dammigt

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Dock så är mitt argument uppenbarligen valid, då varken du eller den föregående medlemen jag vart "påhoppad" av gällande min åsikt, hade en valid motargument eller en förklaring som motsäger de jag påstog.

Jag kan ta att jag blir "skälld" på för jag går offtopic, för de gjorde jag utan att tänka på de (förlåt OT)
Men jag har svårare att ta "smyg påhopp" gällande en åsikt som verkar vara mer valid än välkommet bland fanboys

Du får ha din åsikt men den är inte värt något alls om du inte spelar något av spelen. Hållbara argument kräver viss insikt och erfarenhet i ämnet och någon som inte spelar spelen kan således inte ha någon giltig åsikt om dom.

Exempel, personligen tycker jag BF3 är bättre än MW3, jag har båda spelen och spelar båda och således är min åsikt baserat på faktisk erfarenhet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av combatzone:

Fick mw3 i julklapp och jag har inte ens öppnat det eftersom jag inte vill stödja dem med en massa pengar

skicka spelet till mig !
*!!1111

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du får ha din åsikt men den är inte värt något alls om du inte spelar något av spelen. Hållbara argument kräver viss insikt och erfarenhet i ämnet och någon som inte spelar spelen kan således inte ha någon giltig åsikt om dom.

Det är väl klart jag kan? Själva gameplayn har ingeting med min kritik att göra.. De är samma sak som att säga att Skyrims menyer är värdelösa fast man bara spelat några timmar, för de är extremt uppenbart att det är en dålig konsol convert och Bethesda hade lätt kunnat spendera ett par dagar extra för att göra en proper PC convert.
Betyder de att Skyrim är dåligt? Nej, de gör de inte. Har spenderat väldigt många timmar i just Skyrim, tycker dock fortfarande det är dåligt att skuffa undan PC användare med den anledningen att det är jobbigare att göra spel till PC pga alla olika grafik buggar uppstådda av halvpissiga drivrutiner från ATI/Nvidia. PC användare betalar fortfarande pengar för spelet. Precis som MW3 spelare betalar för spelet så förtjänar spelarna en så enkel sak som proper FoV.

Det jag påpekade var att jag tycker BF3 är mer prisvärt då båda spelet är lika sina föregångare, MEN BF3 har en ny grafikmotor.

Man behöver inte 300+ timmar i båda spelen för att konstatera en sån sak utan det är uppenbar fakta.

(skall tilläggas att jag har ingen aning om ifall MW3s FoV nyligen blivit patchad)

Med respekt för OT och SWEC så tänker jag inte svara mer i denna tråd. Skriv gärna ett PM och/eller gör en egen tråd gällande diskutionen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11770407']Mitt inlägg var inget smygpåhopp jag bara påpekade den bristande logiken i att uttala sig för en sak man inte har någon erfarenhet av gentemot en annan sak som man inte heller har erfarenhet av och som dessutom är offtopic. Det är som att säga att en bil känns mycket bättre att köra än en annan bil när man inte kört någon av dom. Ser du verkligen inte bristerna i ett sådant argument?

Case closed back to topic.

Amen on your post.

Permalänk
Inaktiv

Jag måste bara ställa en fråga.
Alla som säger att MW3 är ett skit spel. Kan ni förklara varför?
För än så länge har jag bara hört argument som "Spelet suger" "Grafiken är inte bättre än BF3" "Det är tråkigt".
Det är bara ett par j*vla tomte argument som inte går hem.

Ett svar till skaparen av tråden:
Som jag skrev i min tidigare post så finns det brister i MW2 men om du inte känner för att lägga ut mer pengar på MW3 så kör på MW2.
Jag tror att deras community är fortfarande väldigt aktiv och jag tror att du kommer vara nöjd med köpet.
DÄREMOT om du vill ha ett spel som har mer content och fler game modes så kör på MW3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag måste bara ställa en fråga.
Alla som säger att MW3 är ett skit spel. Kan ni förklara varför?
För än så länge har jag bara hört argument som "Spelet suger" "Grafiken är inte bättre än BF3" "Det är tråkigt".
Det är bara ett par j*vla tomte argument som inte går hem.

Ett svar till skaparen av tråden:
Som jag skrev i min tidigare post så finns det brister i MW2 men om du inte känner för att lägga ut mer pengar på MW3 så kör på MW2.
Jag tror att deras community är fortfarande väldigt aktiv och jag tror att du kommer vara nöjd med köpet.
DÄREMOT om du vill ha ett spel som har mer content och fler game modes så kör på MW3.

Tack det var sådana här svar jag sökte när jag skrev tråden. Bra formulerat btw

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k 3,3 GHz | MOBO: Gigabyte Z68AP-D3 | GPU: EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair CX 500W V2 80+ | Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart | SSD: Intel SSD 320 80GB OEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Ett svar till skaparen av tråden:
Som jag skrev i min tidigare post så finns det brister i MW2 men om du inte känner för att lägga ut mer pengar på MW3 så kör på MW2.
Jag tror att deras community är fortfarande väldigt aktiv och jag tror att du kommer vara nöjd med köpet.
DÄREMOT om du vill ha ett spel som har mer content och fler game modes så kör på MW3.

Visst är de aktivit, men inte alls som sina glans dagar:

(Current Players, Peak Today, Game)

8,523 / 13,918 Call of Duty: Modern Warfare 2 - Multiplayer

38,641 / 63,998 Call of Duty Modern Warfare 3 - Multiplayer

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

Fick mw3 i julklapp och jag har inte ens öppnat det eftersom jag inte vill stödja dem med en massa pengar

Jag gillar inte heller spelet, activision eller IW/treyarch (Ingendera av dom ärligt talat.....) Fast rent tekniskt stödjer du dom ju inte om någon har köpt det åt dig, eller så har du redan "stött" det på ett konstigt sätt, du stödjer ju egentligen dem lika mycket om du inte öppnar det som om du öppnar det, för vad jag vet finns det inga in-game sponsors som de tjänar pengar på

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11770265']Det är helt fantastiskt att folk kan anse att ett spel som dom inte spelar är bättre än ett annat spel som dom inte heller spelar? Det är likaså mycket märkligt att folk läser en fråga och totalt missar vad frågan handlar om och ger ett svar som ingen frågat efter???

Den faktiska frågan råkade handla om mw2 eller mw3 för alla er som missade det.

Jag har 705 timmar online i MW2 och ca 200 i Mw3 och jag skulle definitivt rekomendera MW3 då detta har en hel del förbättringar från 2an rent spelmässigt. tex Bättre banor, fler gamemodes och det faktum att Kniferunners är borta eftersom extreme cond inte längre ger oändlig sprint och dessutom är det betydligt mindre tubers.

En annan sak som är bättre är att när man går i prestige mode kan man själv välja sin belöning och kan då tex låsa upp vapen eller perks som man annars får vänta till senare nivåer på. jag hat tex låst upp MK14 så nu istället för att vänta till lvl60 får jag den redan på level 4 och det är nice som fan. Man kan även välja standardsaker som tex en extre custom slot eller dubbel xp i 2 timmar på antingen gubben eller vapnen.

En annan liten rolig sak med kritiken mot mw3 är att folk säger att mw2 var underbart bra och att mw3 är totalt skit i samma mening som dom påstår att båda är identiska. 99% av kritiken mot mw3 jag har läst lyser med en total avsaknad av logik.

ligger i människans natur att det som du äger är det bästa du kan ha

Har inte spelat cod mw3, men tyckte mw2 va en sjuk besvikelse, så kör på mw3

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Det är väl klart jag kan? Själva gameplayn har ingeting med min kritik att göra.. De är samma sak som att säga att Skyrims menyer är värdelösa fast man bara spelat några timmar, för de är extremt uppenbart att det är en dålig konsol convert och Bethesda hade lätt kunnat spendera ett par dagar extra för att göra en proper PC convert.
Betyder de att Skyrim är dåligt? Nej, de gör de inte. Har spenderat väldigt många timmar i just Skyrim, tycker dock fortfarande det är dåligt att skuffa undan PC användare med den anledningen att det är jobbigare att göra spel till PC pga alla olika grafik buggar uppstådda av halvpissiga drivrutiner från ATI/Nvidia. PC användare betalar fortfarande pengar för spelet. Precis som MW3 spelare betalar för spelet så förtjänar spelarna en så enkel sak som proper FoV.

Det jag påpekade var att jag tycker BF3 är mer prisvärt då båda spelet är lika sina föregångare, MEN BF3 har en ny grafikmotor.

Man behöver inte 300+ timmar i båda spelen för att konstatera en sån sak utan det är uppenbar fakta.

(skall tilläggas att jag har ingen aning om ifall MW3s FoV nyligen blivit patchad)

Med respekt för OT och SWEC så tänker jag inte svara mer i denna tråd. Skriv gärna ett PM och/eller gör en egen tråd gällande diskutionen.

Fast nu tar ju du exempel som varken jag eller någon annan ens nämnt och du svarar inte ens på mitt inlägg. Tycker du att det är rättvist att döma ett spel som du inte ens spelat, du sade ju själv att du varken spelat MW3 eller BF3? Hur kan man då ens ha en giltig åsikt om hur dom är?

Permalänk

köp inte mw2! Köpte det när det kom 2009 och skulle köra det lite tidigare i förra året och man hamnar lätt på en hackad server och alla titles och shit försvann. Sjukt irriterande att man inte kan välja server utan bara slumpas in i nån hackad:@ En anledning varför jag inte lirar cod på pc

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

MW2!!!!!!

MW2: Överraskade verkligen mig, massor med Killstreaks, Vapen, Perks, Perks uppgradering och till och med sköna lobby Rum!

Mw3: För hög tempo i när strider och på långt håll, man skadas för lätt, har ingen chans att få bra Killstreaks, Idiotiska Akimbon överallt, Idiotiska Uav's i luften jämt, idiotiska noob perks, idiotiska point streaket har förstört och förändrat hela spel serien rejält!

Hoppas på en Patch som fixar felen, annars vilar MW2 i mitt hjärta 4EVER<3!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

MW2!!!!!!

MW2: Överraskade verkligen mig, massor med Killstreaks, Vapen, Perks, Perks uppgradering och till och med sköna lobby Rum!

Mw3: För hög tempo i när strider och på långt håll, man skadas för lätt, har ingen chans att få bra Killstreaks, Idiotiska Akimbon överallt, Idiotiska Uav's i luften jämt, idiotiska noob perks, idiotiska point streaket har förstört och förändrat hela spel serien rejält!

Hoppas på en Patch som fixar felen, annars vilar MW2 i mitt hjärta 4EVER<3!

MW2: grymt obalanserade vapen. Unlimted sprint + commando = jävligt mycke jobbigare än en akimbo. Noobtubes precis överallt som är så grymt OP så de ärt nästan skrämmande. Finns mer, men de räcker där.

Finns dom som säger att MW3 är ett tjejspel eftersom de är så lätt. Tror nog den tanken får valideras om.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

MW2!!!!!!

MW2: Överraskade verkligen mig, massor med Killstreaks, Vapen, Perks, Perks uppgradering och till och med sköna lobby Rum!

Mw3: För hög tempo i när strider och på långt håll, man skadas för lätt, har ingen chans att få bra Killstreaks, Idiotiska Akimbon överallt, Idiotiska Uav's i luften jämt, idiotiska noob perks, idiotiska point streaket har förstört och förändrat hela spel serien rejält!

Hoppas på en Patch som fixar felen, annars vilar MW2 i mitt hjärta 4EVER<3!

Fast du är ju bara ledsen för att du är dålig på spelet. Vad är fel på pointsteaks? Vilka menar du är noobperks?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag måste bara ställa en fråga.
Alla som säger att MW3 är ett skit spel. Kan ni förklara varför?
För än så länge har jag bara hört argument som "Spelet suger" "Grafiken är inte bättre än BF3" "Det är tråkigt".
Det är bara ett par j*vla tomte argument som inte går hem.

Ett svar till skaparen av tråden:
Som jag skrev i min tidigare post så finns det brister i MW2 men om du inte känner för att lägga ut mer pengar på MW3 så kör på MW2.
Jag tror att deras community är fortfarande väldigt aktiv och jag tror att du kommer vara nöjd med köpet.
DÄREMOT om du vill ha ett spel som har mer content och fler game modes så kör på MW3.

Jag spelade MW2 en del när det kom ut och jag blev irriterad som alla andra på noobtube, g18, quickscooping osv.
Men det jag mest störde mig på var det konstanta noob skrickandet i chatten, alla påhopp.( alltså när de säger att de ska leta upp en och banka skiten ur en när dödade dem) Folket som gör påhoppen, som oftast är p12 som inte ska sitta vid datorn och spela dessa spel. ( haters gonna hate)

Ens lag kan vinna även om alla spelare suger utom en som cheatar ( !! vet inte hur det funkar i mw3 !!)
Sedan var det mest rush i spelet. (smaksak, tycker man om det så gör man)
Av dessa anledningar så köpte jag inte MW3 utan bf3, i hopp om att slippa ovanstående.
De har säkert fixat mycket i mw3, men sedan har vi alla p12or som spelare mw2 som måste spela mw3.

Ja, nu är det vissa delar som även uppkommer i bf3, men bara vissa.

Detta är MINA åsikter, så ingen försöker få mig att ändra åsikt.

//Lofie

ps: Skrev nu utanför tråden, dvs den handlade inte om mw2,mw3 vs bf3, men gav dig ett litet svar på frågan bara.

Permalänk
Skrivet av Lofse:

Cod4 promod!

Annars är AlterIW.net bättre en MW2

Håller med Lofse.
Om du vill spela med vettigare folk är promod the way to go.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk

Utan att palla läsa tråden, bara introduktionsinlägget, så säger jag att du skall hålla dig till Cod 4 tills Activision vänder på den nuvarande steken ock levererar ett vettigt cod spel som får lite TID på sig att utvecklas, inte bara skeppas iväg som en beta som alla andra codspel..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Same shit different names
Krp på det som flest av dina kompisar spelar!

Skrivet av Itchy Trojan:

Utan att palla läsa tråden, bara introduktionsinlägget, så säger jag att du skall hålla dig till Cod 4 tills Activision vänder på den nuvarande steken ock levererar ett vettigt cod spel som får lite TID på sig att utvecklas, inte bara skeppas iväg som en beta som alla andra codspel..

Det har ju haft tid att utvecklas ända sedan cod2

stavfel
Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Där har du en stor nackdel med cod jämfört med andra fps-spel. Man är tvungen att komma på saker som quickscope och banna alla noobtubes bara för att vissa saker är op och aldrig nerfas

Permalänk
Medlem

I stort sett samma spel. Samma spelmotor med extremt lite ändringar, extremt lika HUDs och samma "spelkänsla". Skillnaden är vad som finns i spelet. Olika perks, killstreaks, banor, vapen osv. Det är bara att välja vad du gillar bäst. Sen är det ju roligare att spela spelet som kompisarna kör också Och om du dör av "noobtube" i mw2 eller akimbo i mw3 så skyll inte på att spelet suger och att vapnerna är op och all det där utan kom på något sett att countra det i stället. Kan tänka mig att akimbo inte är särksilt lätt att träffa med på avstånd och det finns perks som gör att du tar mindre skada av explosives och ser du honom innan han ser dig hinner han antagligen inte reagera innan han är död. Dock skulle jag valt black ops framför båda

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lofie:

Jag spelade MW2 en del när det kom ut och jag blev irriterad som alla andra på noobtube, g18, quickscooping osv.
Men det jag mest störde mig på var det konstanta noob skrickandet i chatten, alla påhopp.( alltså när de säger att de ska leta upp en och banka skiten ur en när dödade dem) Folket som gör påhoppen, som oftast är p12 som inte ska sitta vid datorn och spela dessa spel. ( haters gonna hate)

Ens lag kan vinna även om alla spelare suger utom en som cheatar ( !! vet inte hur det funkar i mw3 !!)
Sedan var det mest rush i spelet. (smaksak, tycker man om det så gör man)
Av dessa anledningar så köpte jag inte MW3 utan bf3, i hopp om att slippa ovanstående.
De har säkert fixat mycket i mw3, men sedan har vi alla p12or som spelare mw2 som måste spela mw3.

Ja, nu är det vissa delar som även uppkommer i bf3, men bara vissa.

Detta är MINA åsikter, så ingen försöker få mig att ändra åsikt.

//Lofie

ps: Skrev nu utanför tråden, dvs den handlade inte om mw2,mw3 vs bf3, men gav dig ett litet svar på frågan bara.

Håller med dig helt och hållet. Men dina argument tyder dock ju inte att det är något dåligt med spelet utan endast communityn (rättstavning?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Håller med dig helt och hållet. Men dina argument tyder dock ju inte att det är något dåligt med spelet utan endast communityn (rättstavning?)

ja, nästan.
Sedan tycker jag det är bättre känsla i bf3.
Just att man inte kan köra one man army, slakta sig igenom ensam, utan behöver folk som "hjälper" en.

MEN jag lägger handen på hjärtat och säger att cod har haft de bästa SP, captain price ftw:D

Permalänk
Medlem

MW3 suger enligt mig!

Dåliga maps!
Tråkigt med sniper i MW3, spelar 90% sniper så föredrar MW2 alla dagar i veckan.

Spelade Black Ops i 5min och har inte spelat det något mer, samma med MW3!

Banorna i MW2 är väldigt bra enligt mig! Finns en del som verkligen är tråkiga men dom är i alla fall bättre än dom som finns i MW3!

Det enda man kan klaga på i MW2 är väl noobtubers och campers som aldrig kommer att försvinna. Även hackers som dyker upp lite då och då.

Tycker känslan i Cod spelen försvann efter MW2:D

Snälla sluta klaga på Quickscoping!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Jag ser att folk har citatat mitt meddelande här senast vissa ord var skit snack vissa var folk som håller med, men jag tar om det här igen!

Modern Warfare 2 2009.

Överraskade mig verkligen!

Fyllt med Killstreaks än dom 3 man har varit van vid.

Perks uppgradering, gjorde så man började spela ännu mer.

Samma fysik som Cod4. Det gjorde så att jag kände igen mig i spelet och vart skillad fort i början!

Mysiga lobby rum!

Jag har vant mig vid Commando, Noobtubers och allting, det är fruktansvärt grymma förmågor som finns i spelet.

Nu kommer vi till besvikelser.

Hack servers - upplevde 2 hack servers i början av min karriär, men jag har lärt mig en grej Cttrl-Alt-Del- Process och avsluta (OM DU HAR BLIVIT HACKAD) ingenting sparas.

Så Mw2 är seriens näst bästa spel, om man räknar med Cod4!

Modern Warfare 3 2001.

Vapen ranks, uppgraderings förmågor var en rolig överraskning, som jag tycker är smart tänkt av Infinity Ward.

Ännu mer Challanges som Weekly och såna Challanges.

Många Killstreaks som är uppdelade i 3 kategorier, är både på + och - spåret.

Perks är lika som Mw2 överraskande bra men jag saknar 1 grej Stooping Power.

Besvikelser i Mw3

På tok för hög tempo i vapen, och rörelser, man har ingen chans som Mw2 och plocka 42 kills på en runda det och fysiken känner jag inte igen, FIXAS ÄR ETT MÅSTE!

point streaket är - minuset, hur ska man veta hur ditt killstreak rekord är om det går efter poäng jag har 3 och välja på i Assault och jag använder Predetor, Helicopter och Ac-130, så har jag som jag minns som jag fick en gång 25/0, wow sen kollar man Barracks så visar det sig att jag har 20 istället för 25/0, förvirrande eller hur? :S

För mycket akimbo MEN! minska tempot och skadorna i vapnen! På tok för höga.

Banorna är mindre än Mw2!

Så det var det jag hade och säga.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Där har du en stor nackdel med cod jämfört med andra fps-spel. Man är tvungen att komma på saker som quickscope och banna alla noobtubes bara för att vissa saker är op och aldrig nerfas

Sant som tusan.

Jäkla p12 community som satt in sig i de nya cod spelen och överlåtit spelet på sig själva i stället för dem som borde patcha det. Hör nu hur min bror(13år) skriker över XBL till sina kompisar om hur dem måste "leava" för att motståndarna "try-hard'ar", använder sig av "för kraftfulla" vapen och spelar för att vinna. Jag gråter inombords när jag ser hur han förgäves missar 99% av skotten i sin Intervention..

Tillägg: Det enda cod spelen can kamma hem oavsett villken årsmodell är single-player lägena. Captain Price, Gaz och Ghost var dem som gjorde mw1 och mw2 för mig. World at War och Black Ops hade båda trevliga Co-Op lägen (zombie-zlayá!) men förövrigt ogillar jag det som Treyach har bringat call of duty scenen

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

point streaket är - minuset, hur ska man veta hur ditt killstreak rekord är om det går efter poäng jag har 3 och välja på i Assault och jag använder Predetor, Helicopter och Ac-130, så har jag som jag minns som jag fick en gång 25/0, wow sen kollar man Barracks så visar det sig att jag har 20 istället för 25/0, förvirrande eller hur? :S

Tog bort lite utav det du skrev då jag aldrig har spelat mw och mw2.

Din killstreak som står i barracks är den längsta du fått utan några killstreaks. Du får inte en kill för att cappa en flagga, skjuta ner airsupport etc.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.