You have been disconnected from EA online

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Här har ni lösningen på problmemet.

1: Stäng av UPnP och SSDP i routern funkade perfekt
2:http://puu.sh/8sCH öppna alla dessar portar i rountern så kan problemet lösas för alltid, fick inte det och funka första gången men andra så. Nu får jag inga DC längre

Är inte proffs påd et där med nätverk. Är det Portrange, translates to eller trigger port man ska öppna?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Hej,

Var hittar man SSDP-inställning i routern? Samt, noob-fråga deluxe, men hur gör jag för att öppna portarna som du beskriver?

Sitter på Netgear-router. UPnP var lätt att hitta och stänga av xD

Bra, funkar det bättre nu när du stängt av det?
Om SSDP kan jag inte säga just vart man hittar det, vi fick nytt internet idag så har inte hunnit att kollat + att vi har en zyxel router.

Att öppna portarna: Asså som sagt så kan ja inte kolla just nu, sorry... :/

Edit: På zyxel routern är det bara att logga in i nätverket och sen klicka på "Advanced" och sen gå in på UPnp och kryssa ur

Skrivet av Fyren:

Är inte proffs påd et där med nätverk. Är det Portrange, translates to eller trigger port man ska öppna?

Du ska bara stänga av UPnp..

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Bra, funkar det bättre nu när du stängt av det?
Om SSDP kan jag inte säga just vart man hittar det, vi fick nytt internet idag så har inte hunnit att kollat + att vi har en zyxel router.

Att öppna portarna: Asså som sagt så kan ja inte kolla just nu, sorry... :/

Edit: På zyxel routern är det bara att logga in i nätverket och sen klicka på "Advanced" och sen gå in på UPnp och kryssa ur

Du ska bara stänga av UPnp..

UPNP är av, men får ändå kicks.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Bra, funkar det bättre nu när du stängt av det?
Om SSDP kan jag inte säga just vart man hittar det, vi fick nytt internet idag så har inte hunnit att kollat + att vi har en zyxel router.

Att öppna portarna: Asså som sagt så kan ja inte kolla just nu, sorry... :/

Edit: På zyxel routern är det bara att logga in i nätverket och sen klicka på "Advanced" och sen gå in på UPnp och kryssa ur

Du ska bara stänga av UPnp..

Skrivet av Fyren:

UPNP är av, men får ändå kicks.

Vad har du för router?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Skrivet av NiCkArN:

Bra, funkar det bättre nu när du stängt av det?
Om SSDP kan jag inte säga just vart man hittar det, vi fick nytt internet idag så har inte hunnit att kollat + att vi har en zyxel router.

Att öppna portarna: Asså som sagt så kan ja inte kolla just nu, sorry... :/

Edit: På zyxel routern är det bara att logga in i nätverket och sen klicka på "Advanced" och sen gå in på UPnp och kryssa ur

Du ska bara stänga av UPnp..

Nej, upplevde ingen förbättring av att stänga av UPnP.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller finns det andra här som blir disconnected from EA server vid 00:00 tiden?
Har hänt mig ca 2 dagar i rad =( Och det handlar om några min hit och dit ifrån 24 timmars slaget.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshien:

Är det bara jag eller finns det andra här som blir disconnected from EA server vid 00:00 tiden?
Har hänt mig ca 2 dagar i rad =( Och det handlar om några min hit och dit ifrån 24 timmars slaget.

Haha blev kickad precis vid tolvslaget nu. Hmmm vad kan det betyda

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Haha blev kickad precis vid tolvslaget nu. Hmmm vad kan det betyda

Bra fråga, dessutom att det har hänt mig 2 kvällar i rad vid 00:00 tiden =(

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Nej, upplevde ingen förbättring av att stänga av UPnP.

Hmm konstigt, det har fungerat för de flesta, men testa att öppna portarna som ja länka och kolla ifall det funkar bättre,

Samt vad har du för router och internet?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk

Jag har JÄMT det problemet att jag blir disconnected. Har provat öppna portarna, stänga av UPnP, uppdatera pB osv. Ibland kan ja sitta o joina en match 10 ggr innan jag kommer in. Sen när ja väl kommer in kan jag spela i 10-30 min sen blir ja disconnectad, sen får ja ca 5 disconnecs innan jag kommer in igen, sen håller det på så. Rätt så irriterad

Tur att jag flyttar snart o får nytt internet, o på att det blir bättre då

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av NiCkArN:

Hmm konstigt, det har fungerat för de flesta, men testa att öppna portarna som ja länka och kolla ifall det funkar bättre,

Samt vad har du för router och internet?

Ja, ska försöka öppna portarna ikväll. Hittade en guide på portforwarding-sidan.

Jag har Comhem 100mbit. Netgear router som jag tror hette TYP "CG3100" (är på jobbet nu).

Skrivet av Almost_Me:

Jag har JÄMT det problemet att jag blir disconnected. Har provat öppna portarna, stänga av UPnP, uppdatera pB osv. Ibland kan ja sitta o joina en match 10 ggr innan jag kommer in. Sen när ja väl kommer in kan jag spela i 10-30 min sen blir ja disconnectad, sen får ja ca 5 disconnecs innan jag kommer in igen, sen håller det på så. Rätt så irriterad

Tur att jag flyttar snart o får nytt internet, o på att det blir bättre då

EXAKT så här är det för mig med. Bara att jag disconnectas max 1-2 grr per dag.

Permalänk

Jag blir helt galen på detta, hur svårt som helst att komma in på samma server som polarn....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Ja, ska försöka öppna portarna ikväll. Hittade en guide på portforwarding-sidan.

Jag har Comhem 100mbit. Netgear router som jag tror hette TYP "CG3100" (är på jobbet nu).

EXAKT så här är det för mig med. Bara att jag disconnectas max 1-2 grr per dag.

Okej det är en netgear ser jag, men då ska det inte vara så svårt att öppna portarna, vi hade en netgear innan. Men lycka till!

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delcorona:

När jag öppna portarna så fixa det sig för mig
Följande steg gäller för Thompson TG789vn (Telia smartbox)

1. Logga in på din router (Instruktioner finns i handboken).
2. Klicka på ”Toolbox”
3. Klicka på ”Create new game or application”
4. Klicka i ”Manual entry of port maps” (Döp förslagsvis din applikation till bf3)
5. följande portar måste konfigureras

UDP 3659
UDP 6000
TCP 9946
TCP 42100
TCP 13000 -> 13100

Tack, det löste mitt problem!

Permalänk
Medlem

Snackade med chatten... dom säger att jag måste stänga av brandväggen och virus programmet för att kunna spela, tycker det låter skumt, ska man inte kunna ha dom igång och ändå lira?

Permalänk
Medlem

Origin nere igen?
Kommer inte in...fel lösen osv.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Skrivet av spicata:

Origin nere igen?
Kommer inte in...fel lösen osv.

Samma sak för mig, trodde först nån hade hackat mitt account.

Edit: Kom in nu.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Låter som om det ligger en uppdatering och lurar, då blev det också på detta viset.

Ligg lågt och byt inte lösen som jag gjorde, när det sist var så här.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==