Problem med köp på Sweclockers...

Permalänk
Medlem

Och vem betalar 1100kr eller vad det var till en skit butik för att kolla om den funkar? Sätt in den i ett chassi med grejer och en CPU..

Permalänk
Medlem

Båda har fel, båda har rätt, båda har någon form av snyftare för att vinna sympati (vilket dessutom är orelevant till problemställningen)

Men ena parten vill ha fungerande kort och ena parten vill visa sig ha rent mjöl i påsen.
Lösning: fixa fram kvitto; väldigt lätt gjort om allt är som det är sagt. Sen skicka/lämna in kort på garanti. Även detta lätt gjort.

Resultat: Ena parten får ett fungerande kort, andra har visat att ha rent mjöl i påsen. En väldigt lätt åtgärd som är lätt att utföra om man bara vill och kan...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Båda har fel, båda har rätt, båda har någon form av snyftare för att vinna sympati (vilket dessutom är orelevant till problemställningen)

Men ena parten vill ha fungerande kort och ena parten vill visa sig ha rent mjöl i påsen.
Lösning: fixa fram kvitto; väldigt lätt gjort om allt är som det är sagt. Sen skicka/lämna in kort på garanti. Även detta lätt gjort.

Resultat: Ena parten får ett fungerande kort, andra har visat att ha rent mjöl i påsen. En väldigt lätt åtgärd som är lätt att utföra om man bara vill och kan...

Snyftare? Är du seriös eller? Det var en FÖRKLARING till varför TS inte fick tag i mig (så folk skulle förstå att jag inte försökte smita, det verkade dom flesta förstå), läs mitt första inlägg en gång till noga så kan du läsa dig till att jag även skriver att det var dåligt att inte höra av mig... Jag har inget behov av att fiska sympatiröster i ärendet, jag vet att kortet fungerade när han fick det, jag vet också att det inte fungerade när någon hade monterat det i en dator 9 dagar senare. Jag skrev tydligt i annonsen att inget kvitto finns på kortet, sen om det går att lösa med ASUS, skitbra! Det som ett antal skrivit att det går att köra på serienumret, perfekt, jag ska hjälpa till att skriva ut en adresslapp till TS så han bara kan skicka iväg det, jag står för portot också.

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Någon som vill slå vad om att TS kommer komma nu och kräva pengarna tillbaka och hota med polisanmälan alternativt anse att Murphy ska få skicka tillbaka kortet själv?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fragdeath:

blah blah blah

Vari ligger poängen med ett meingslöst påhopp när vi försöker få till stånd en vettig lösning?

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

För att undvika mer krigande låser vi tråden. Köparen och säljaren kan uppenbarligen kommunicera med varandra utan hela forumets inblandning.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015