Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

kan inte utnyttja hela skärmen.... skumt

Permalänk
Medlem

kan inte utnyttja hela skärmen.... skumt

Tjenare! jag har nyss in skaffat en Benq G2450 och har ungefär 1.5 cm till på varje kant som jag inte har bild på.... min skärm upplösning är på 1920x1080 och jag undrar vad problemet är.... det en en hdmi en vga och en dvi ingång och nu kör jag på min hdmi och undrar varför det blir såhär?

Mitt grafikkort ( inte ett av dom vassaste ) XFX Radeon HD 5670 är det det som kan vara felet eller är det något annat?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Installerat drivrutiner för skärmen?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

Titta efter "overscaling" i catalyst control center, det borde lösa ditt problem

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Finns en inställning för detta i grafikkortets controlpanel. Finns liknande trådar om du söker.

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver justera din overscaninställning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rondus:

Tjenare! jag har nyss in skaffat en Benq G2450 och har ungefär 1.5 cm till på varje kant som jag inte har bild på.... min skärm upplösning är på 1920x1080 och jag undrar vad problemet är.... det en en hdmi en vga och en dvi ingång och nu kör jag på min hdmi och undrar varför det blir såhär?

Mitt grafikkort ( inte ett av dom vassaste ) XFX Radeon HD 5670 är det det som kan vara felet eller är det något annat?

Tack på förhand

Min kompis har sådan skärm och samma sak händer han. Ingen aning om varför men sist jag var hos han hade det försvunnit.

I spel blev dock allt normalt igen. Måste vara nåt skumt med just den modellen.

Kanske värt att kolla om det finns nån drivrutin till skärmen?

Permalänk
Medlem

Låter som en TV's overscanfunktion. Har aldrig sett den hoppa igång på en skärm, men värt att kolla på.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Overscan/Underscan behöver jsutesrs i ATI drivern

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABEIDO:

Overscan/Underscan behöver jsutesrs i ATI drivern

http://techhelpbot.com/sites/default/files/ati-overscan3.jpg

Skrivet av MoNkeY-05:

Låter som en TV's overscanfunktion. Har aldrig sett den hoppa igång på en skärm, men värt att kolla på.

Skrivet av IntelAti:

Min kompis har sådan skärm och samma sak händer han. Ingen aning om varför men sist jag var hos han hade det försvunnit.

I spel blev dock allt normalt igen. Måste vara nåt skumt med just den modellen.

Kanske värt att kolla om det finns nån drivrutin till skärmen?

Skrivet av mrqaffe:

Du behöver justera din overscaninställning.

Skrivet av Kiddy:

Finns en inställning för detta i grafikkortets controlpanel. Finns liknande trådar om du söker.

Skrivet av AfrooDite:

Titta efter "overscaling" i catalyst control center, det borde lösa ditt problem

Skrivet av svalle:

Installerat drivrutiner för skärmen?

Tack så jätte mycket alla för så snabba svar det funka med overscan inställningen fan va glad jag är nu tacktacktack